017

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Eunji baru sahaja pulang dari menbeli-belah barangan dapur. Mata Eunji tertangkap bayangan seseorang yang amat dikenali olehnya ketika berjalan pulang ke rumahnya.

 

 

Eunji merenung Luhan dari seberang jalan..Walaupun hujan masih turun, Dia masih berada di luar melakukan kerjanya dengan bagus. Eunji memegang payungnya dengan ketat apabila dia mengigit bibir bawahnya.

 

 

Bahagian depan rambutnya kelihatan kebasahan dan melindungi dahinya tapi Eunji masih boleh melihat mata Luhan. Matanya telah mendapat panda eyes. Fikir Eunji. Dia mesti sangat penat.

 

 

“Berhenti kerja, Aku akan uruskan dari sekarang.”

 

 

Kata-kata Luhan kedengaran di minda Eunji. Eunji masih ingat betapa bencinya Luhan terhadap dia untuk masa yang lama. Setitis air mata jatuh. Rasa bersyukur dan bersalah bercampur di dalam diri Eunji.

 

 

Kadang-kadang Luhan akan bersandar pada dinding untuk merehatkan badannya dan mengurut bahunya sendiri. Eunji melihat ke atas melihat langit melalu payungnya yang transparant, Hujan makin lebat.

 

 

Luhan juga melihat ke atas dan mengerang dalam perasaan frust. Bajunya sudah basah. Perlahan-lahan Luhan menutup matanya, membiarkan titisan hujan terkena pada wajahnya. Bunyi hujan yang turun melegakan badanya.

 

 

Luhan membuka matanya dengan perasaan konfius apabila dia merasakan titisan hujan yang tadi menitis pada wajahnya tiba-tiba berhenti. Eunji menghalakan payung itu kepada Luhan sehingga dia turut kebasahan. Luhan yang melihat mata Eunji yang kemerahan dapat meneka yang Eunji menangis. “Kenapa? Apa jadi?”

 

 

Bodoh.. Eunji mengerakan bibirnya apabila menjeling Luhan dengan perasaan sedih. Eunji menaikkan bibirnya ke atas untuk mengelak dirinya daripada menangis.

 

 

“Apa-“

 

 

Hodoh.

 

 

“Ya-“

 

 

Si bodoh yang hodoh

 

 

“Kau-“

 

 

Apa yang kau lakukan? Kau akan jatuh sakit, Kau moron.

 

 

“Seperti apa yang kau dapat lihat, Aku tengah berkerja.” Luhan menyilangkan tanganya sambil matanya menatap mata Eunji. Tapi paling tidak pun gunakanlah payung! Eunji menolak dada Luhan dengan lemah. Eunji benci Luhan. Eunji benci Luhan kerana membuat dia risau.

 

 

Luhan mengeluh sebelum menarik Eunji rapat dengannya. Mereka berdua berdiri dibawah payung yang sama. “Aku tiada mood jadi kau baik pergi sekarang.” Beritahu Luhan sebelum memusingkan badan Eunji dan menolak belakang Eunji perlahan-lahan. Memberitahu Eunji untuk membiarkan di berseorangan.

 

 

Eunji memadang luhan. Luhan memadang ke arah Eunji dengan matanya yang cold beberapa saat sebelum dia memutuskan eye contact tersebut. Dengan keluhan, Eunji melangkahkan kakinya meninggalkan Luhan.

 

 

--

 

 

Pukul

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon