004

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Mungkin sebab Eunji jarang ke tempat lain selain sekolah dan tempat kerjanya, Eunji tidak biasa dengan kawasan perumahan yang berada di sekitar rumah Chanyeol. Ianya kelihatan tradisional tapi masih dalam bentuk yang baik. 

 

“Saya dah balik.”


Beberapa saat kemudian, Eunji melihat seorang kanak-kanak perempuan berlari ke arah Chanyeol dan memeluk erat kaki Chanyeol. “Eomma! Oppa dah balik!” Chanyeol mengangkat gadis itu dengan tangannya, “Rindu saya ke?” Gadis itu mengangguk berulang kali dan tersengih, “Banyak!”


 “Chany-Omo, siapa perempuan cantik ni?”Pn.Park tersenyum sambil mengelap tangannya dengan tuala kecil. Walaupun dia sudah ada sedikit kedutan namun Eunji masih boleh melihat kecantikkannya. Dia mesti sangat cantik sewaktu dia muda. Fikir Eunji.

 

“Omo,awak okay,sayang?” Pn.Park kelihatan risau apabila dia melihat mata Eunji. Eunji Cuma mengangguk dan memberinya senyuman.

 

“Eomma,ini Eunji-“ “Teman wanita kamu?”Pn.Park membuatkan pipi Eunji dan Chanyeol merona merah. Mereka berdua saling berpandangan dengan sengihan yang janggal. “T-Tak,eomma!” Chanyeol merengek seperti budak kecil.”Eunji-ah,jangan gelak!” Dia merengek pada Eunji juga apabila dia lihat Eunji merendahkan kepalanya dengan senyuman. Eunji menunjukkan dia tanda Okay lalu Eunji berpura-pura menge’zip’kan bibirnya.


“Eomma,dia perlukan tempat untuk menginap malam ni.Dia..uh.. dia hilangkan kunci dia dan keluarga dia tak ada dekat sini.” Chanyeol berbohong dengan lancar. Dia merenung Eunji dan tersengih apabila dia melihat muka Eunji yang kosong. “Kan,Eunji?” Eunji segera mengangguk kepalanya berulang kali.

 

“Okay,okay,sayang. Buatlah macam rumah sendiri!”Pn.park tersenyum luas, menunjukkan Eunji eye smile’nya yang cantik. Tidak seperti mata bulat Chanyeol, matanya agak kecil. Eunji menunduk 90 darjah untuk menunjukkan tanda terima kasihnya kepada Pn.park. Kali ini Eunji terasa seperti Chanyeol adalah penyelamat hidupnya. “Saya akan masak sedikit makan malam” Katanya sebelum dia berlalu pergi ke dapur.

 

“Unnie memang cantik!” Adik kecil Chanyeol memandang ke arah Eunji. “Saya tahulah” Tambah Chanyeol. Eunji menumbuk lembut tangannya. “Ah,ini Areum,adik kecil saya.” Kata Chanyeol sambil membawa Areum dekat dengan Eunji. Eunji terkejut apabila Areum mencium pipinya secara tiba-tiba. “Areum imnida~!” Eunji ingin sahaja mencubit pipi Areum apabila dia memperkenalkan dirinya dengan begitu comel.


“Maaf ye, ini cara dia menyapa orang” Chanyeol ketawa kecil di saat dia menurunkan Areum. ‘Pergi tolong eomma.” “Eommaaaaaaaaaaaa~!” Areum berlari comel dengan tangannya ke udara untuk ke dapur. Dia memang bertuah sebab ada abang y

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon