034

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Waktu makan tengah hari.

 

Luhan akhirnya mempunyai sedikit masa untuk menyegarkan mindanya untuk seketika. Dia sudah berjanji kepada kawan-kawannya untuk makan tengah hari bersama jadi di menuruni anak tangga dengan pakaian seragam doktornya. “Baiklah, aku akan jumpa kau dekat sana.” Katanya kepada Xiumin sebelum menamatkan panggilan itu.

 

Luhan meletakkan tangannya pada dahi untuk melindung matanya dari sinaran matahari yang amat cerah sebaik sahaja keluar dari bangunan hospital. Dengar senyuman yang melingkari wajahnya, dia berjalan ke arah perhentian bas memandangkan Xiumin meletakkan keretanya di situ setelah Tao memaksanya untuk berhenti dan menyuruh Xiumin membelikan aiskrim untuknya.

 

“Eo, ya Yoona-shi?” Mata Luhan berkelip sebaik sahaja menganggkat panggilan telefon dari Yoona. “Saya dalam perjalanan untuk makan tengah hari dengan kawan saya sekarang. Awak perlukan apa-apa ke?” Tanya Luhan sambil berjalan.

 

“Minuman vitamin? Baiklah, saya akan belikan untuk awak nanti. Jumpa nanti.” Dengan itu, Luhan menulis nota di dalam telefonnya sambil beralan dan secara tidak sengaja terlanggar seseorang.

 

“Maaf!” Luhan menunduk dan meminta maaf. “Tak, ianya ok-“

 

“Kau??”

 

Mereka berdua berkata pada masa yang sama dan menaikkan anak jari sambil menunjuk ke arah satu sama lain. Ianya perempuan yang Luhan sangkakan Eunji pada hari sebelum ini.

 

“Aku minta maaf untuk hari sebelum ni. Aku ingat kau adalah kawan aku.” Luhan menunduk sekali lagi. Perempuan itu tertawa lembut, “Nah, ianya tak mengapa. Aku hanya terkejut.”

 

Perempuan itu menunduk dan berjalan pergi dari Luhan tapi mata Luhan masih lagi memandang perempuan tersebut. Dahi Luhan berkerut apabila melihat perempuan itu menolong kawanya masuk ke dalam bas.

 

Sebagai seorang lelaki, Luhan merasakan yang dia patut menolong mereka. Memandangkan, kelihatan tiada siapan yang sudi menolong mereka. “Biar betul, dah kenapa dengan semua orang,bodoh..” Rungut Luhan dengan rasa marah sebaik berjalan ke arah mereka.

 

“Oh, kau?” Perempuan tadi mengelipkan matanya dengan muka yang keliru apabila melihat Luhan mengangkat kerusi roda kepunyaan kawannya. Perempuan itu meletakkan tangan kawannya di bahunya sambil dia menolong dengan memegang tangan kawannya.

 

“Kau tolong kawan kau masuk dalam bas. Aku akan bawakan.” Luhan tersenyum kepada mereka dan menahan penumpang lain agar mereka tidak akan menolak dua orang perempuan tersebut.

 

“Auh, akhirnya.” Perempuan itu tersenyum kepada kawannya dan memalingkan mukanya melihat Luhan mengangkat kerusi roda dan berjalan masuk ke dalam bas, dia meletakan di sebelah tempat duduk perempuan itu. “Ini dia.”

 

“Terima kasih banyak-banyak. Aku Dami dan ini kawan aku-“

 

Luhan dan kawan Dami hampir sahaja bersemuka sehinggalah pemandu bas menjerit sesuatu. “Aku akan tutup pintu sekarang!”

 

“TAK-KEJAP!” Jerit Luhan dan berlari lalu melompat kelaur dari bas. Kawan Dami terkejut dan dengan cepat menjerit “TERIMA KASIH!!” tetapi Luhan hanya mengangkat ibu jarinya dengan hanya belakang yang dapat dilihat oleh perempuan itu.

 

Kawan Dam

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon