011

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Pagi menjelma. Eunji bergolek dengan malas diatas katil lalu membawa dirinya ke bilik air. 

 

Selepas siap mandi, Eunji memakai baju uniform dan mengikat rambutnya dengan kemas. Puas dengan penampilan dirinya, Eunji keluar dari biliknya. 

 

Hidung Eunji terbau sesuatu terbakar dari dapur yang membuatkan matanya tiba-tiba  membuntang dalam ketakutan .

 

API!!  fikir Eunji cemas dan mencapai gayung yang berisi air dari dalam bilik air sebelum dia turun kebawah.

 

Eunji berasa sangat panik untuk berfikir tentang perkara lain jadi Eunji terus menyimbah air itu sebaik sahaja dia sampai ke dapur. 

 

Beberapa saat kemudian, Eunji terlopong apabila dia melihat Luhan yang sudah basah dihadapannya. Air menitis daripada rambut basahnya, ke dagu, dan kemudian ke leher. Dia mengetuk jarinya di meja dengan mata yang tertutup. 

 

Luhan mengambil nafas panjang dan menghembusnya melalui mulutnya sebelum dia menggigit bawah bibirnya, cuba mengawal marahnya. "Yoon. Eun.Ji." dia mengangkat kepalanya kearah Eunji, "What. The. Hell. Are. You. Doing??!!" 

 

Eunji menutup separuh mukanya dengan gayung tersebut. MIANHAE MIANHAE MIANHAE MIANHAE. AKU FIKIR DAPUR TERBAKAR!  Eunji menunduk berkali-kali kepada Luhan. 

 

"Well. Terima kasih atas pujian itu." Luhan berkata dengan sinis lalu dia menghalakan ibu jarinya kearah meja makan.  Eunji mengalihkan pandangannya ke bacon dan telur yang sudah hangus itu. Kau masak sarapan? 

 

"Terima kasih" Luhan memusingkan bebola matanya. Eunji cepat-cepat mencapai tangan Luhan apabila dia hendak berlalu pergi. Kau nak pergi mana?

 

"Tukar baju aku." Luhan mengambil gayung itu daripada tangan Eunji. "Damn. Aku benci benda ni." dia menyumpah seranah dekat gayung tersebut sambil naik keatas.

 

Eunji tersenyum melihat bagaimana Luhan asyik merajuk dengan gayung itu. Senyuman Eunji melebar apabila dia melihat sarapan yang Luhan masak untuk mereka. Eunji tidak dalam terburu-buru jadi dia mengambil keputusan untuk menunggu Luhan , sarapan bersama. 

 

Beberapa minit kemudian, Luhan berjalan kebawah dengan tuala disangkutkan dilehernya. Dia duduk diatas kerusi , "Betulkan ni." dia menunjuk kearah rambutnya yang basah. 

 

Eunji terkebil-kebil sebentar sebelum dia mula mengeringkan rambut Luhan dengan tuala perlahan-lahan. Pipi Eunji berubah pink kerana rambut Luhan yang lembut itu. Aku tak pernah tahu yang dia ada rambut yang lawa

 

Luhan sendiri cuba menyorokkan senyumannya dari awal lagi. "...What." Luhan tergelak apabila dia dengar perut Eunji berbunyi. 

 

Eunji memukul lembut bahu Luhan. Luhan memusingkan badannya diatas kerusi, menghadap Eunji. "Duduk." kata Luhan dan Eunji hanya melakukan apa yang disuruh.  Luhan menunjukkan kearah sarapan yang dia masak dengan dagunya, mata Eunji bersinar. 

 

Baru sahaja Eunji hendak memasukkan makanan Luhan yang hangus itu kedalam mulut, Luhan terlebih dahulu memegang pergelangan tangan Eunji lembut. "...Uh, kau tak perlu nak mak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon