035

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Waktu berlalu dengan pantas dan ianya sudah tiga bulan semenjak Luhan datang ke Korea. Sewaktu tiga bulan itu, Luhan tak pernah menjumpai klu mengenai Eunji. Nampaknya takdir sedang bermain dengan mereka.

 

24 December.

 

Salji mula turun melindungi keseluruhan bandar dengan warna putihnya yang cantik. Luhan berjalan keluar dari bangunan hospital bersama Yoona sambil meminum kopi panas.

 

“Whoa, ianya amat sejuk!” Yoona ketawa sambil memegang kopi panasnya dengan kedua-dua belah tangannya. Luhan mengangguk dan membaiki jaketnya sebelum menghirup kopinya, “Perayaan krismas yang sejuk.” Luhan tertawa

 

Luhan mengambil keputusan untuk menghantar Yoona pulang memandangkan hari sudah lewat dan apartment Yoona tidak terlalu jauh dari hospital. Mereka berdua berjalan beriringan di bawah cuaca yang bersalji sambil menceritakan tentang sesuatu.
 

Walaupun ianya sudah terlambat tapi masih lagi ramai orang di jalan. Pasangan kekasih, keluarga, kawan, mereka semua sedang menikmati perayaan krisma dengan gembira.

 

Luhan mengelipkan matanya apabila merasakan telefonya bergetar. Dia mengeluarkan telefonnya dari poketnya dan mengangkat panggilan telefon itu. “Yeah, hello? Aku akan pulang ke rumah lagi satu jam, Tunggu jerlah Tao.” Luhan merungut kepada Tao melalui panggilan telefon, “Ya aku fahan. Kek aiskrim, yeah, Tunggu jerlah panda.” Dia tertawa apabila mendengar kawannya yang mudah merengek bagaikan anak kecil.

 

“Baiklah, jumpa nanti.” Dengan itu, Luhan mematikan panggilan telefon. Yoona ketawa dan dengan main-main menumbuk tangan Luhan, “Adik kau?” Mata Luhan luas membesar dan dia hanya ketawa sambil mengelengkan kepalanya. “Tak, hanya kawan aku yang lebih muda. Tapi yeah, aku sudah anggap dia sebagai adik aku sendiri.”

 

Yoona memucungkan mulutnya sambil mengangguk, “Kau tinggal seorang? Di Seoul?” Tanya Yoona. “Tak, aku tinggal dengan tiga orang kawan aku di rumah kawan aku.” Luhan menjawab soalan Yoona sambil memandang ke arah jalan.

 

“Bagaimana pula dengan keluarga kau?” Yoona mengelipkan matanya. Bibir Luhan bagaikan beku apabila Yoona menyebut perkataan keluarga. Dia melihat sekeliling sebelum mengelipkan matanya dengan keliru, cuba menenagkan dirinya. “Keluarga aku-“Luhan tertawa pahit, “Dah takde.”

 

Wajah Yoona dipenuhi dengan rasa bersalah selepas mendengar jawapan Luhan. Dia me

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon