031

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

Semenjak Luhan memberitahu tentang biasiswa dia ke US, Eunji tidak mampu untuk berhenti memikirkannya. Dia tidak mampu tidur dengan lena,belajar dengan bersemangat,makan dengan rasa lesu, semuanya kelihatan memenatkan bagi Eunji. Perkara pertama yang dia lakukan setelah bangun ialah mencari Luhan untuk memastikan dia masih berada di sini.

 

Ianya sudah seminggu dan ketakutan Eunji semakin memudaratkan. Apa yang terjadi kalau dia tiada selepas aku pulang? Eunji merenung bukunya dengan renungan kosong sambil mengigit bawah bibirnya. Aku patut pulang ke rumah.

 

Dengan keluhan yang besar dilepakan, Eunji mengemas barangnya ke dalam begnya dan menulis sesuatu di atas kertas sebelum banguan dan berjalan ke arah gurunya.

 

Hwang seosangnim, Saya tak berapa sihat. Boleh saya pulang ke rumah sekarang?

 

Cikgu Hwang memandang isi kertas tersebut beberapa saat sebelum mengangguk kepalanya, “Ya, awak boleh. Jaga kesihatan kamu,ya.” Gurunya melemparkan senyuman.

Eunji membawa dirinya melalui dewan sekolah hinggalah dia sampai di pintu pagar utama. Mata Eunji berkelip-kelip melihat Chanyeol yang sedang bersandar pada sebuah pokok sambil tanganya menyeluk poket seluarnya.

 

Eunji mengambil beberapa mendekati Chanyeol dan Chanyeol mengalihkan pandanganya terhadap Eunji. “Hi.” Chanyeol tersenyum girang.

 

Chanyeol tertawa melihat wajah Eunji yang kelihatan bingung melihat dia, “Areum sedang sakit. Dia nak sangat jumpa awak.” Kata Chanyeol setelah melepaskan keluhannya.

 

Hati Eunji remuk melihat riak wajah Chanyeol. Chanyeol ada lelaki yang paling ceria dan ianya sakit melihat wajahnya yang sedih. Eunji mengambil telefonnya lalu menaip sesuatu sebelum menunjukannya kepada dia.

 

Apa lagi yang awak tunggukan? Jomlah!

 

Chanyeol terkebil-kebil bila Eunji menarik tanganya, Senyuman muncul di wajahnya.

Saat mereka berdua tiba di rumah Chanyeol. Chanyeol membawa Eunji ke bilik ibunya. Hati Eunji benar-benar remuk melihat Ahreum terlantar di atas katil dengan lemahnya. Suhu badanya panas dan dia banyak berpeluh.

 

“Unnie..” Dia memaksa dirinya tersenyum apabila melihat Eunji. Eunji tersenyum dan melutut di sebelah dia, Eunji mengambil tangan kecilnya dan membawanya ke pipinya. “Unni, tunggu sampai saya tidur,okay?”

 

Eunji mengangguk dan mengusap rambut Areum perlahan-lahan.

 

Areum menutup matanya perlahan-lahan dan akhirnya lena dibuai mimpi indah bersama senyuman di awajahnya. Dia juga berdengkur secara perlahan. “Mujurlah dia dah tidur sekarang.” Chany

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon