001

The Unspoken Words (Malay Version)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Tak! Ibu, Ayah! Jangan tinggalkan Eunji

 

Tolong jangan tinggalkan Eunji bersendirian

 

Ibu! Ayah!

 

TIDAKKKKK!!

 

 

Eunji membuka matanya dengan keterpaksaan untuk melupakan mimpi yang dimimpinya. Ianya mimpi ngeri yang sama. Mimpi ngeri ini selalu menghilangkan tenaga Eunji menyebabkan dia mudah terasa penat. Eunji menghalang sinaran matahari yang datang dari tingkapnya dengan tangannya, menutup matanya yang mengantuk. Pukul berapa sekarang ni? Eunji mencapai telefonnya. Pukul 6.15 pagi. Sekolah akan bermula pada pukul 8 jadi Eunji masih mempunyai banyak masa.

 

 

Aku patut sediakan sarapan untuk abang

 

 

Eunji membawa badannya turun ke dapur. Eunji dan abang tirinya tinggal di sebuah apartmen kecil yang ditinggalkan oleh ibu bapa mereka. Ia mungkin kecil tapi selesa untuk didiami.

 

 

Eunji membuka peti sejuk dan menepuk dahinya. Ah aku lupa untuk membeli barang dapur. Nasib baik dia masih mempunyai beberapa telur dan bacons, Tanpa membuang masa Eunji mula memanaskan kuali yang berisi sedikit minyak dan mengorengnya.

 

 

Eunji baru sahaja selesai memasak sarapan dan tepat saat itu Luhan muncul. Dia memakai pakaian kasual dengan begnya yang tergatung di bahu dia. Dia pergi ke kolej dan kelas dia bermula satu jam lebih awal daripada Eunji.

 

 

 

 

Memadangkan Eunji bisu, Dia selalu bercakap dengan Luhan dengan isyarat tangan atau kadang-kadang,Eunji menulis di dalam nota dan menunjukkan kepada Luhan. Eunji telah kehilangan suaranya disebabkan deman yang sangat tinggi yang akhirnya mengambil suara indahnya pergi.

 

 

“Aku sudah siap membuat sarapan” Kata Eunji. “Hmm” Luhan menjawab tanpa melihat Eunji. Luhan mendaratkan punggung dia di kerusi kosong dan meletakkan beg di sampingnya sebelum mula memakan sarapanya. Eunji mengambil satu kertas kecil dari kabinet dan menunjukkan kertas itu kepadanya selepas anda menulis sesuatu.

 

 

Boleh tak kau temankan aku untuk membeli barangan dapur hari ni?

 

 

“Tak”

 

 

Hati Eunji tenggelam. Eunji tidak terkejut dengan jawapan itu, Luhan tidak pernah mahu berjalan-jalan dengan Eunji di sekelilingnya. Luhan fikir ia akan menyakitkan hatinya dan akan menganggunya apabila Eunji disekelilingnya. Luhan membenvi Eunji,dan Eunji tahu. Tetapi hanya Luhan sahaja keluarga yang Eunji ada, Sebab itu Eunji sentiasa cuba memahami Luhan.

 

 

Kenapa? Kelas tambahan?

 

 

“Tak,Bola sepak.”

 

 

Mata Eunji kembali terang. Pernah satu hari apabila Eunji dalam perjalanan pulang dari sekolah dia dan dia ternampak Luhan sedang bermain bola sepak dengan kawan-kawannya. Luhan kelihatan begitu hebat dan Eunji tidak boleh berhenti memandang Luhan. Eunji menyembunyikan dirinya di belakang kereta untuk melihat mereka bermain, Eunji tahu bahawa Luhan tidak mahu kawan-kawannya melihat dia. Walaupun Eunji sudah dapat tahu jawapan yang akan diberi oleh Luhan, Dia masih menanyakan soalan yang sama.

 

 

Boleh aku tengok kau bermain hari ni?

 

 

Mata Luhan yang dingin menjadi semakin dingin selepas membaca kertas yang dipegang oleh Eunji. “Jangan pernah kau tunjukkan muka kau di hadapan aku di luar” Luhan menampar tangan Eunji ke tepi. Eunji terkaku senyap dan melihat kertas itu perlahan-lahan jatuh ke lantai yang sejuk. Eunji cuba cuba menahan air matanya dari jatuh semampu yang dia boleh.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Hundotlove
banyaknya typo T^T

Comments

You must be logged in to comment
sol-ians
#1
Chapter 23: i swear jongdae the cutest dalam cerita ni lmao ?
intanshahirah #2
Chapter 37: cutenya perangai chen;p
intanshahirah #3
Chapter 1: Memang daebak ah
teentop_angeljoe04 #4
Chapter 37: daebakkk!!!!
minlee123 #5
Chapter 36: best lah cerita awak
minlee123 #6
Chapter 25: saya cinta kan awak
wo hen ai ni tu ape masuk dia
minlee123 #7
Chapter 7: best lah time luhan tu
fazreen #8
Chapter 35: Update soon