Episod 32

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

Myungsoo mengeluh kecil dan mengalihkan pandangan matanya ke tempat lain selain daripada situasi Sungyeol dan Minji.

Selang beberapa minit, mereka berdua meleraikan pelukan. Tiba-tiba, sesuatu mengingatkan Sungyeol. Sungyeol memandang di mana Myungsoo berdiri dan mendapati Myungsoo bermain dengan telefon bimbitnya, mengabaikan keadaan sekelilingnya. Keluhan dikeluarkan lagi. ‘Mianhe, L-ah…’ kata Sungyeol di dalam fikirannya.

“Yeorobeun! Mari berkumpul. Dalam tiga puluh minit lagi, kita akan bertolak. Semua dikehendaki beratur dan laporkan kehadiran kat sini!” Mr. Kang, salah seorang guru pemimpin, mengarah setiap pelajar untuk melaporkan diri di satu sudut dalam lapangan terbang tersebut. Jaekyung mencuba untuk mencuri lihat pada Baekhyun namun, hatinya hancur berkecai apabila suaminya dikerumuni pelajar yeoja yang cantik, malahan, Baekhyun hanya tersenyum.

“Oppa, memandangkan Oppa tinggalkan isteri Oppa kat sini, bolehlah kami duduk bersama dengan Oppa?”

“Baek Oppa, jebal.”

“Oppa, kami tahu, Oppa tak bahagia pun dengan isteri Oppa, kan?” Dengan itu, Jaekyung dapat rasakan telinganya ditutup oleh sepasang tangan yang besar dari belakang. Jaekyung yang terkejut, memalingkan kepalanya kebelakang dan mendapati Chanyeol sedang tersenyum dengan ikhlas kepadanya.

“Gwenchana? Kaja.” Jaekyung membalas senyuman Chanyeol lalu mengangguk. Apa yang boleh dibuat? Sejak Baekhyun membuka hatinya untuk Jaekyung, dia sudah tidak melayan yeoja dengan teruk, malah lebih mesra. Setiap kali yeoja ingin mendekatinya, dia akan memberikan senyuman mesra namun, apa yang Baekhyun terlepas pandang ialah riak wajah kecewa milik Jaekyung. Tanpa membuang masa, Chanyeol menarik tangan Jaekyung untuk beratur bersama. Baekhyun masih tidak menyedari perkara tersebut. Sehinggalah yeoja-yeoja yang mengerumuni dirinya tadi berlalu perg tanpa sebab. (Kris memberikan pandangan mata yang tajam ke arah mereka) Baekhyun hanya mengelip matanya berkali-kali, masih tidak memahami keadaan. Baekhyun rasa ada seseorang menyentuh bahunya.

“Baek, jom beratur.” Ajak Kris. Baekhyun mengangguk. Mereka berdua mengatur langkah untuk masuk ke dalam barisan pelajar untuk melapor diri. Sepanjang mereka menunggu giliran mereka, Baekhyun dapat mendengar suara yang amat dikenalinya sedang ketawa. Suara tersebut datang dari arah depannya, selang beberapa pelajar. Disebabkan dirinya sedikit rendah berbanding pelajar-pelajar dihadapannya, Baekhyun menyerongkan sedikit badannya untuk mengenalpasti suara tersebut. Senyuman terukir dibibirnya apabila dapat melihat isterinya sedang ketawa tetapi dalam sekelip mata, senyumannya hilang apabila dia fikir yang bukan dirinya membuat Jaekyung ketawa. Baekhyun menjengketkan kakinya untuk mendapatkan pemandangan yang jelas di hadapannya lalu terlihat Chanyeol juga sedang ketawa. Untuk mengelak dari mengamuk secara tiba-tiba, Baekhyun mengalihkan pandangan matanya ke tempat lain. Perkara tersebut disedari Kris. Manakan tidak? Dari tadi dia hanya memerhatikan gerak geri Baekhyun.

“Wae? Ada rasa sesuatu ke?” Tanya Kris. Baekhyun memandang wajah Kris sambil mengerutkan dahinya.

“Mwoh? Mwonde?” Baekhyun berusaha untuk menyrorokkan perasaan cemburunya melalui riak wajahnya. Kris tersenyum kecil.

“Anniya.” Sekali lagi, Baekhyun mengalihkan pandangan matanya, mengetap bibirnya secara rahsia. Sebaik tiba giliran Jaekyung dan Chanyeol untuk menulis nama, nombor ID pelajar dan menurunkan tandatangan, Baekhyun dapat mendengar pergaduhan comel daripada mereka berdua.

“Jae, awak tulis dululah.”

“Anni, Yeol. Awaklah yang tulis dulu.”

“Awak beratur depan saya, awaklah yang kena tulis dulu.”

“Awak tulis dulu, nanti awak tunggu saya pulak.” Chanyeol mengeluh, mengalah.

“Gurae.” Jaekyung tersengih dengan kemenangan yang diperolehnya. Chanyeol mula menulis lalu menunggu Jaekyung setelah siap.

“Gomawo~” kata Jaekyung selepas meletakkan semula pen yang digunakannya. “Kaja, Yeol-ah~” Chanyeol hanya tersenyum dan berlalu pergi bersama Jaekyung. Chanyeol tahu, Jaekyung memerlukan teman untuk mengelak daripada memikirkan fasal Baekhyun yang mesra dengan yeoja lain walaupun dia sendiri kurang pasti tentang perubahan kelakuan Baekhyun terhadap yeoja. Baekhyun yang dari tadinya berdiam diri, mengeluh berat.

“Tch…” Kris hanya tersenyum dengan kelakuan Baekhyun.

* * *

“Hyung, saya nak ke tandas sekejap.” Myungsoo meminta diri daripada Sunggyu. Kesemua kumpulan INFINITE dan Minji telah pun melaporkan kehadiran dan sedang menunggu ahli EXO yang masih belum melaporkan diri.

“Eoh?” Sunggyu melihat sekilas jam tangan yang dipakainya. Masih ada 15 minit sebelum masanya. Sunggyu mengangguk tanda membenarkannya. Myungsoo senyum kecil dan memusingkan badannya, berlalu pergi ke tandas. Sebenarnya, Myungsoo ingin lari daripada menyaksikan hubungan intim daripada Sungyeol dan Minji. Minji sentiasa ketawa bersama Sungyeol. Sungyeol pula menjaga Minji seperti adik sendiri. Minji yang sedang duduk bersebelahan Sungyeol, memerhatikan langkah Myungsoo yang semakin jauh. Semangatnya hilang serta merta.

“Min, Min tak nak ke tandas sebelum pergi ke?” Tanya Sungyeol yang menyedari perubahan perangai Minji sebelum dan selepas kehadiran Myungsoo. Sungyeol tahu, apa yang difikirkan Minji. Dia ingin melarikan diri dari perasaannya pada Myungsoo. Minji menggeleng. Sungyeol mengeluh kecil. “Pergilah. Oppa tunggu kat sini, eoh?” Minji melihat wajah Sungyeol. Sungyeol senyum ikhlas kepadanya yang menyatakan, pergi-beritahu-hal-sebenar-pada-L. Minji menunduk lalu mengangguk dan berlalu pergi, menuju ke arah yang sama Myungsoo tuju.

Dalam perjalanan, Minji dapat melihat kelibat Myungsoo beberapa kaki di hadapannya di lorong laluan ke tandas. Myungsoo sedang melihat skrin telefonnya untuk menukar lagu yang didengarnya.

“E-… (L)” Minji mencuba untuk memanggil Myungsoo namun, pada masa yang sama, telefon bimbit Myungsoo berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Dengan pantas, Minji menyorok di sebalik tembok berdekatan dengan Myungsoo. Myungsoo dapat mendengarkan seseorang sedang memanggilnya namun, apabila dia memberhentikan langkahnya lalu memandang ke belakang, ruang kosong yang menyambut pandangannya. Myungsoo memandang ke hadapan semula sambil menerima panggilan tersebut.

*~NEO ANIM ANDWAE NO~ MY ONE AND ONLY OH~*

“Yoboseyo?”

“Eoh, L-ah.”

“Waeyo, Sungyeol Hyung? Kenapa telefon? Bukan ke Minji ada dengan Hyung?” Minji terkedu. Kenapa Myungsoo menyebut namanya? Dan kenapa… Sungyeol menghubungi Myungsoo?

“Eoh? Minji tengah berbual dengan Dongwoo Hyung.” Sungyeol, dihujung talian, mencari alasan. Sebenarnya Sungyeol ingin Minji mengetahui perasaan Myungsoo secara tidak sengaja.

“Ah~” Minji mendengar suara Myungsoo bagaikan lega. Minji mula curiga. Myungsoo menyandarkan dirinya di dinding. “Then, why?”

“Aigoo… L-ah, jangan dingin sangat dengan Hyung. Hyung nak tanya, sampai bila L nak sorokkan perasaan L?” Minji terdengar Myungsoo mengeluh. Minji tak dapat mendengar apa yang Sungyeol katakana tetapi, suara Myungsoo mungkin dapat memberikan jawapan kepadanya.

“Hyung… Sampai bila-bila.”

“Wae?!”

“Hyung… Hyung tak nampak ke? Dia langsung tak berikan perhatian pada saya. Dah jelas ternyata yang dia sukakan Hyung.” Siapa?! Siapa yang tak beri perhatian pada Myungsoo?! Siapa yang sukakan Sungyeol?! Pelbagai tanda tanya yang tiada jawapannya berlegar di minda Minji. Apa lagi persoalan yang menanyakan… ‘Siapa yang Myungsoo suka?’

“Tapi, L perlu fikir dalam-dalam. L perlu lawan untuk diri L sendiri. L perlu mencuba. Kalau tak, macam mana nak tahu jawapannya?” Sungyeol memujuk.

“Hyung… Dia selalu bersama Hyung. Dia langsung tak nak pandang L. Macam mana nak rapat dengan dia kalau setiap masa ada dengan Hyung? Hyung pun… macam ada perasaan pada dia?” Minji memikir dan mencuba untuk meneka sesiapa sahaja yang sedang mereka bualkan.

“Jangan merepek. Hyung sayang Min macam adik Hyung. L pun tahu, kan? Muka Min macam adik Hyung yang dah meninggal tu, kan?” Myungsoo terdiam. Ya, memang betul. Muka Minji serupa macam adik Sungyeol. Sebab tu, sejak pertama kali Sungyeol berjumpa dengan Minji, Sungyeol akan mengambil berat fasal Minji. Myungsoo menarik nafas yang dalam dan menghembus dengan lemah.

“Mianheyo, Hyung…” Minji terasa sakit apabila mendengar suara Myungsoo yang sedang bersedih. Bagaikan dia juga dapat merasakan kesedihan yang dialami Myungsoo. “L… terbawa-bawa perasaan cemburu ni…” ‘Cemburu?’ Fikir Minji.

“Tak apalah… Hyung akan sentiasa berada bersama dengan L walau apa yang terjadi, eoh?” Myungsoo tersenyum walaupun Sungyeol tidak melihatnya.

“Arraseo…”

“By the way, L masih sukakan Min, kan?” wajah Myungsoo berubah menjadi merah.

“G-Geurae…”

“Apa kata… Hyung tolong L rapat dengan Min?”

“Hyung… berapa kali L nak cakap? L tak ada dalam hati dia.” Minji semakin gelisah. Siapa yang diperkatakan Myungsoo?!

“Hati… tak siapa yang tahu kecuali kita sendiri yang tanya.” Jelas Sungyeol.

“Ya… L tak tanya. Tapi, semua tu dah jelas. Dia mengharapkan semuanya pada Hyung.” Myungsoo dapat mendengar keluhan daripada Sungyeol.

“L-ah… Hyung dah cakap. L perlu lawan untuk diri sendiri. L sayangkan Minji, kan?”

“Ya! L sayangkan Mi-…”

“Min? Min buat apa kat sini?” suara Jaekyung membuatkan Myungsoo terkedu. Myungsoo melihat Jaekyung yang berada di sebalik tembok bersama seorang yeoja yang amat dikenalinya.

“Sungyeol-ah, mana Minji?” di hujung talian, Myungsoo dapat mendengar suara Dongwoo. Sungyeol yang tidak teringat bahawa dia sedang menipu pada Myungsoo, menjawab selamba.

“Min pergi tandas.” Dengan itu, kaki Myungsoo bergetar. Sungyeol masih tidak menyedari yang dia masih berhubung dengan Myungsoo.

“H-Hyung… Hyung kata dia berborak dengan Dongwoo Hyung?” suara Myungsoo bertanya, bagaikan berbisik.

“Eoh? ERKK?!!” Sungyeol terkejut.

“Aish…” Myungsoo terus menamatkan talian.

“Eoh? Myungsoo?” pandangan Jaekyung jatuh pada Myungsoo. Myungsoo senyum sambil melihat Minji yang sedang melihat dirinya.

“Erm… Saya masuk tandas dulu, eoh?” Myungsoo tersengih sebelum berlalu pergi, meninggalkan Jaekyung dan Minji.

“Min? Min belum jawab pertanyaan Unnie.”

“Anniyo… Kaja?” Jaekyung mengangguk dan mengekori Minji masuk ke dalam tandas. Fikiran Minji kacau. Siapa yang diperkatakan Myungsoo tadi? Siapa yeoja bertuah tu? Apa yang Minji tidak terfikir ialah… Myungsoo berkata tentang dirinya.

* * *

Apabila tiba waktu untuk menaiki kapal terbang yang menuju ke Pulau Jeju, Jaekyung terasa sedikit terganggu.

“Oppa! Duduk dengan saya, eoh?”

“Anni! Dengan saya!”

“Andwae! Baek Oppa, saya ada snek. Kita boleh makan sama-sama dalam perjalanan nanti.”

“Baekhyun Oppa~”

Jaekyung menelan air liurnya apabila dia melihat Baekhyun sedang memandang ke arahnya. Pandangan Baekhyun mengatakan yang dia sedang menunggu Jaekyung tetapi, Jaekyung masih tidak bersedia untuk mendedahkan identitinya. Dalam masa yang sama, Chanyeol sedang berjalan ke arah Chen yang sedang memujuk Xiumin untuk duduk bersamanya.

“Hyung duduk dengan ChenChen, eoh?”

“Lu ge, duduk dengan Hyung?” Xiumin, hanya jadi dirinya sendiri, tidak menghiraukan Chen, menyumbat secubit pau ke dalam mulutnya sambil menunggu jawapan daripada Luhan untuk duduk bersamanya.

“Sehunnie, nanti Hyung belikan bubble tea?” Luhan melihat Sehun.

“Kai-ah, kita boleh bincang fasal dance praktis kita.” Sehun memujuk Kai.

“D.O Hyung! Nanti saya masakkan untuk Hyung!” Kai memberikan pandangan mata yang sedang meminta. Bagaikan seorang budak sedang meminta sebatang gula-gula daripada Eommanya.

“Suho Hyung, jebal.” Kyungsoo memuncungkan bibirnya kepada Suho yang sedang melawan pandangan mata dengan Tao untuk duduk bersama dengan Kris. Kris, lagaknya bagaikan tiada apa yang berlaku, memandang Lay.

“Yixing-ah?” Lay senyum.

“Gurae.” Kris membalas senyumannya. Sebelum Chanyeol sempat mendekati Chen, Jaekyung mencapai tangan Chanyeol, membuatkan Chanyeol berhenti melangkah.

“Mwoh?” Tanya Chanyeol.

“Erm… duduk dengan Jae boleh?” Walaupun pertanyaannya ditujukan kepada Chanyeol namun, matanya tidak lepas dari memandang Baekhyun. Chanyeol mengekori pandangan mata Jaekyung dan melihat Baekhyun yang sedang dikerumuni yeoja.

“Gurae.” Jawabnya ringkas. Jaekyung mengalihkan pandangan matanya daripada Baekhyun kepada Chanyeol lalu tersenyum lebar.

“Gomawo.” Tanpa disedari, Baekhyun menggenggam tangannya dengan ketat, menahan dirinya daripada meletup lalu mengeluh.

“Oppa! Duduklah dengan Min!” pujuk Min. Sungyeol mengeluh untuk kali ke tiga.

“Duduk dengan L lah!”

“Sirheo!” Hanya satu perkataan yang keluar dari mulut Minji, membuatkan hati Myungsoo hancur.

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong!

I'm such a bad author... T^T

Buat semua pembaca tertunggu-tunggu, then update chap yang pendek... Mianhe... >.<

Walau apapun, saya tetap seronok baca komen-komen yang masih support saya untuk update... kalau tak, saya dah lama deactivate account ni...

Namun, dengan hati yang tabah, saya tetap sambung citer ni. ^^

Hope, awak semua boleh tunggu update yang seterusnya! :3

Bagi mereka yang hantar friend req, saya akan menerimanya tanpa ragu2!~

Banyak-banyak terima kasih kepada;

Subscribers (410+... okay, saya tak pernah sangka, pembaca saya lebih dari 400 orang di seluruh Malaysia... XD)

Upvoters (30! Thanks a lot!! ^^v)

Viewers

Readers

Commenters (Seriously, semua komen yang saya baca, buat saya rasa nak update cepat2. XP )

Thanks again~!

LET"S LOVE!! (/^_^)/ ~~<3

Annyeong! ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe