Episod 20

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

“Kamsahamnida, Seongsengnim. Hmm… Nan, Kim Sunggyu Imnida. Bangapsumnida.”

“Jang. Dong. Woo. Imnida.”

“Lee Sungyeol. Bangapsumnida.”

“Nam Woohyun.”

“Lee Howon. Ermm… Hoya.”

“Lee Sungjong! Maknae! Bangawoyo~!”

“Annyeonghaseyo. Nae ireum-eun Kim Myungsoo imnida. But I prefer L. Bangapsumnida.”

‘Wait… what?! Jadi… L, Kim Myungsoo… pelajar baru?’ Fikir Jaekyung sambil memerhatikan namja yang bernama Myungsoo tersebut.

“Dan kami diberi nama INFINITE.” Namja yang bernama Kim Sunggyu itu bersuara lagi dan mendapat tepukan dari pelajar di dalam kelas.

“Jadi, ada sesiapa nak tanya soalan pada mereka?” Miss Kim membuka pertanyaan.

“Umur?” salah seorang yeoja bertanya.

“Hmm… saya 22. Dongwoo 21. Woohyun, Hoya, Sungyeol 20. L, 19. Urin maknae, Sungjong, 18.” Jawab Sunggyu.

“Ahhh~~” yeoja tadi bersuara. Kemudian Miss Kim menyuruh mereka semua duduk. Mata Jaekyung masih tidak lepas dari melihat Myungsoo. Kris yang perasan akan pandangan mata Jaekyung, menyiku Jaekyung dengan lembut.

“Yah… Jay dah ada suami. Ingat tu.”

“Arra…” jawab Jaekyung selamba. Selepas mereka semua kembali tenang, pembelajaran bermula dan berjalan seperti biasa. Sepanjang pembelajaran berlangsung, mata Baekhyun sentiasa melihat Jaekyung manakala mata Jaekyung pula sentiasa melihat Myungsoo yang jelas ternyata membuatkan Baekhyun rasakan sesuatu di dalam hatinya.

* * *

Tiba waktu makan tengah hari, selepas Mrs. Jeong keluar dari kelas, Suho menghampiri Sunggyu.

“Annyeonghaseyo, Hyung.”

“E-eoh… An-annyeong.” Suho tersenyum.

“Erm… Kim Joonmyun, Suho imnida. Saya anak pengetua XOXO High.”

“A-ah~ Nae…” Sunggyu juga tersenyum. Suho melihat seluruh kelas. Dia mendapati hanya tinggal kumpulan EXO, INFINITE dan Jaekyung yang berada di dalam kelas. Suho bercadang untuk memperkenalkan EXO kepada INFINITE.

“Saya ahli kumpulan EXO.”

“EXO?” Suho mengangguk.

“Yang tu, Kim Minseok or Xiumin Hyung, Xi Luhan Hyung dan Wu Yifan or Kris Hyung. Dia orang 21 tahun. Itu, Zhang Yixing atau Lay, 20 tahun. Sama dengan saya. Yang itu, Park Chanyeol, Kim Jongdae or Chen dan Byun Baekhyun, 19 tahun. Do Kyungsoo; D.O, Huang ZiTao, 18 tahun. Dan two maknae kami, Kim Jongin atau Kai dan Oh Sehun. 17 tahun. Satu-satunya yeoja tu, Byu-… Seo Jaekyung, kawan kami. 19 tahun.” Suho senyum janggal. Hampir sahaja dia ingin memecahkan rahsia Baekhyun dan Jaekyung. Jika ada seorang sahaja pelajar yang terdengar, berita tersebut akan tersebar dalam sekelip mata. Suho memperkenalkan ahli satu per satu sambil menunjukkan ke arah mereka yang sedang berbual-bual sesama sendiri.

“Siapa ketuanya?” tanya Sunggyu. Suho tersenyum lebar.

“Agaknya?” Sunggyu menunjukkan reaksi wajah yang pelik.

“S-Suho-ssi?” Suho ketawa kecil.

“Aigoo, Hyung. Tak perlu formal sangat. Just Suho. By the way, yes I am. I’m the leader.” Sunggyu mengangguk. Masih berasa janggal. Sepanjang kedua-dua leader sedang berborak, pandangan mata Myungsoo mendarat pada Jaekyung yang sedang ketawa, mendengar jenaka Chen dan Chanyeol. Kemudian matanya melihat Baekhyun yang sedang menatap tajam padanya. Terkejut, Myungsoo mengalihkan pandangannya dengan memandang Woohyun yang sedang berjenaka dengan ahli yang lain. Walau macam mana Myungsoo menarik perhatiannya, dia tetap tidak dapat melepaskan perasaan yang dirinya sedang diperhatikan oleh seseorang. Selang beberapa minit, suara kedua-dua leader dikeluarkan serentak.

“Yettera! Kaja!” Suho dan Sunggyu melihat antara satu sama lain kemudian kelas tersebut di penuhi dengan bunyi gelak ketawa kedua-dua kumpulan. Selepas itu, mereka semua bergerak ke cafeteria bersama-sama. Mereka dapat menerima antara satu sama lain dan bergaul dengan baik kecuali tanpa disedari, salah seorang namja dari kumpulan EXO tidak dapat menerima kehadiran seorang namja dari kumpulan INFINITE.

Apabila 19 orang namja; EXO dan INFINITE tiba di cafeteria, bunyi suara yeoja bersorak kedengaran. Walaupun kehadiran 19 orang namja itu menghangatkan keadaan, ada kehadiran seorang yeoja di kalangan namja tersebut mengganggu pandangan mata mereka yang berada di cafeteria.

“Kenapa Loner tu boleh rapat dengan EXO? Dengan kumpulan baru tu?”

“AISH! Kalaulah Loner tu tak ada, baru perfect dua kumpulan tu, kan?”

“Hmm… Lagi satu, dia orang pernah berbual ke? Saya fikir yang Loner tu bisu?”

Perkataan tersebut membuatkan seluruh cafeteria ketawa bersama dengan yeoja tersebut. Namun, bagi EXO, mereka baru sahaja mengata fasal Seo Jaekyung, anak President Seo Jisung. Kalau dia orang tahu kebenaran, pasti mereka tak akan berkata macam tu. Tangan Baekhyun yang bersilang di dadanya dari tadi, terlerai dan digenggam dengan kuat, menahan dirinya dari meletus dengan api kemarahan. Seluruh cafeteria sedang mentertawakan isterinya. Mahu sahaja dia menjerit, tetapi, tangan Kris yang menggenggam erat pergelangan tangan kanannya menghentikan perbuatannya. Kumpulan INFINITE masih tidak mengetahui bahawa Seo Jaekyung ialah isteri Byun Baekhyun, kerana itulah mereka berasa pelik apabila riak wajah EXO menjadi geram, sepertinya sedang menahan kemarahan yang membuak-buak.

“So… kami dapat dengar yang Byun Baekhyun dari sekolah ni, dah kahwin? Berita yang keluar berbulan lepas, tersebar dengan luas.” Dongwoo bertanya sebaik sahaja mereka semua duduk di satu meja yang besar, bersama. “Maknanya, Byun Baekhyun dari kumpulan ni ke?” Baekhyun yang sedang meneguk air, tersedak. Chanyeol mengusap belakangnya agar reda. Chen ketawa, palsu.

“Hmm. Baekhyun tu dari kumpulan ni lah. Kan?” kesemua EXO mengangguk setuju walaupun berasa janggal. Baekhyun yang sudah reda, memandang sekilas pada Jaekyung yang sepertinya tidak menghiraukan perkara yang berlaku di sekeliling. Jaekyung hanya duduk diam di sebelah Kris dan makan dalam senyap.

“Isterinya, Seo Jaekyung, kan?” Sungyeol bertanya dan Lay mengangguk, memandangkan Lay berada dekat dengannya. “Kenapa namanya sama dengan Seo Jaekyung tu?” Sungyeol menunjuk ke arah Jaekyung yang berada di sebelah Kris.

“E-eoh? Biasalah… Nama Seo Jaekyung bukannya satu… kan?” jawab Lay, juga tidak mahu membocorkan rahsia, melainkan Baekhyun bercadang untuk memberitahunya sendiri. Sungyeol mengangguk, faham. Myungsoo yang duduk di sebelah Baekhyun, bertentangan dengan Jaekyung, memandang Jaekyung. Rambut Jaekyung yang menghalang wajahnya, cara Jaekyung makan, kesunyian dari Jaekyung, segalanya diperhatikan Myungsoo. Ada sesuatu yang membuat Myungsoo rasa tertarik pada Jaekyung walaupun dirinya sendiri rasa diperhatikan. Manakala, Jaekyung yang sedang makan, fikirannya masih melayang ke tempat lain. Berfikir mengenai Baekhyun, suaminya. Berfikir tentang masa depannya bersama Baekhyun. Ada ke masa depannya bersama Baekhyun? Bunyi keluhan Jaekyung membuatkan Baekhyun dan Myungsoo memandangnya. Kemudian, Baekhyun dan Myungsoo memandang antara satu sama lain. Baekhyun menunjukkan riak seperti berkata buat-apa-tengok-dia? Myungsoo pula menunjukkan riak mianhe-tapi-apa-masalah-awak? Jelas ternyata yang dia masih tidak mengetahui yang Jaekyung ialah isteri Baekhyun.

* * *

Selepas tamat persekolahan, seluruh kumpulan EXO dan INFINITE yang masih berada di kelas, dapat mendengar keluhan berat yang dikeluarkan Baekhyun. Ia membuatkan kesemuanya berasa pelik termasuk Jaekyung.

“Waeyo, Baek Hyung?” D.O betanya.

“Anni… Lepas ni, kita perlu balik ke kelas lama kan?” EXO mengangguk. Baekhyun mengeluh lagi. EXO ketawa, apabila memahami keadaan sebenar. Maknanya, lepas ni, Baekhyun tak dapat memerhatikan Jaekyung setiap masa ketika belajar. Malah, Myungsoo akan dapat peluang untuk menjadi rapat dengan Jakeyung. Mata Baekhyun dialih, melihat Jaekyung yang sudah melangkah keluar dari kelas, kemudian, Myungsoo mengekori isterinya. Dalam sekelip mata, Baekhyun mengemas mejanya dan bersedia untuk keluar kelas.

“Jaekyung-ssi!” Jaekyung berhenti di hallway, menghala ke loker sekolah setelah terdengar yang namanya dipanggil.

“Nae?”

“Anni… Erm… kita jalan sama-sama?” Jaekyung mengangguk dan senyum walaupun senyumannya tidak dilihat di sebalik rambutnya. Myungsoo senyum kepada Jaekyung dan berjalan, bersebelahan. “Awak… comel.” Myungsoo berkata, tiba-tiba membuatkan Jaekyung kemerahan, malu.

“Anniyo, L-ssi lagi comel.” Jaekyung berkata, seperti membisik walaupun Myungsoo mendengarnya.

“Myungsoo… Panggil Myungsoo je.” Jaekyung mengangguk.

“Eoh. Jae. Saya Jae.”

“Gurae, Jae!” Jaekyung senyum. Gembira kerana dapat kawan baru. Kemudian, sesuatu terlintas dikepalanya. Tangan di selit ke dalam begnya dan mengeluarkan sehelai kain.

“Saya percaya yang kain ni… awak punya?” Jaekyung menghulurkan kain tersebut dan dicapai Myungsoo. “Gomawoyo.” Myungsoo senyum. “Tapi… kenapa awak beri pada saya?”

“Semalam, saya dengan INFINITE datang untuk daftar. Tapi saya datang terlalu awal jadi saya berjalan sekeliling sekolah dulu jadi, saya nampak awak yang basah dan menggigil. Saya tak tahu nak buka perbualan pada orang yang baru saya jumpa jadi, tanpa banyak kata, saya bagi je kain ni. Kalau awak tak bagi semula kain ni pun tak apa.”

“Gomawo.” Jaekyung ulang perkataannya. Myungsoo senyum lagi. Mereka masih dalam perjalanan ke loker. Selang beberapa minit. Myungsoo rasa yang dirinya ditolak ke tepi secara lembut. Dia melihat siapa yang menolaknya dan mendapati Baekhyun sedang berjalan bersama mereka berdua di antara dirinya dengan Jaekyung.

“Baekhyun-ssi?”

“Omo! L-ssi pun ada kat sini? Mian.” Myungsoo membuat riak wajah yang pelik. Bila pula Baekhyun ada di situ? Jaekyung yang terkejut juga melihat Baekhyun yang tiba-tiba muncul. “Kenapa awak berdua jalan sama-sama? Macam dah rapat je?”

“Anni. Kami just nak kenali antara satu sama lain.” Jawab Myungsoo.

“Tak perlu.” Baekhyun berkata dengan nada suara yang perlahan.

“N-nae?” Myungsoo tak pasti dengan apa yang Baekhyun katakan.

“Anni. Jangan terlalu rapat je.” Jawab Baekhyun selamba. Jaekyung hanya berdiam diri. Apabila tiba di kawasan loker, Myungsoo berjalan ke arah lain manakala Baekhyun berjalan bersama Jaekyung ke loker mereka yang bersebelahan.

“Jangan rapat sangat dengan namja bernama L tu.” Kata Baekhyun sambil menyusun buku-buku di dalam lokernya. Dia sudah lupa nama sebenar Myungsoo.

“Wae…?”

‘Pabo… sebab saya cemburulah!’ jawab Baekhyun namun hanya di dalam fikirannya. “Anni… just… jangan.”

“Saya tak faham kenapa tapi awak tak perlu risau fasal hidup saya. Awak tak hirau fasal saya tak bermaksud awak boleh arah saya lakukan apa-apa. Maafkan saya B-Baek…” Perkataan yang dikeluarkan dari mulut Jaekyung membuat diri Baekhyun rasa sakit sepenuhnya. Segala kata-katanya dulu, memakan dirinya sendiri. Semuanya salah dirinya dari awal. Walau apapun, apa yang Jaekyung katakan adalah betul.

“M-mian…” Jaekyung terkejut setelah mendengar perkataan tersebut keluar dari mulut Baekhyun. Baekhyun tidak pernah meminta maaf padanya. Dan suara Baekhyun sepertinya sedih(?). Baekhyun mengeluh kecil sebelum menutup pintu lokernya. Selepas memandang sekilas pada Jaekyung, matanya menunjukkan yang dia sedang mengalami patah hati, dia memusingkan badannya, balakangnya menghadap Jaekyung dan mula berlalu pergi tanpa berkata apa-apa. Sebenarnya, Baekhyun berasa bersalah dan pening. Bagaimana dia ingin perbetulkan keadaan yang sudah sedia keruh untuk menjadi jernih? Ketika Jaekyung sedang memerhatikan belakang Baekhyun, Myungsoo muncul semula dan berada di hadapan Baekhyun.

“Baekhyun-ssi?” Tanya Myungsoo. Baekhyun memberhentikan langkahnya dan mengangkat kepalanya untuk melihat tepat pada mata Myungsoo memandangkan dirinya lebih rendah dari Myungsoo. Myungsoo terkejut. Biasanya Baekhyun akan melihatnya dengan pandangan mata yang ingin membunuh tetapi kali ini lain. Pandangan mata Baekhyun seperti dirinya sedang menghadapi kekecewaan. Bibir Baekhyun mengukir senyuman yang kecil tetapi cukup ikhlas. Baekhyun mengangkat tangan kirinya dan menyentuh bahu kiri Myungsoo. Tubuh Myungsoo menjadi keras. Masih tidak biasa dan masih berasa janggal. Selang beberapa saat, Baekhyun melepaskan tangannya dan berjalan ke arah bertentangan, menuju ke lobi untuk keluar dari bangunan sekolah. Pandangan mata Jaekyung masih melekat pada bahagian belakang milik Baekhyun yang semakin hilang dari pandangan. Rasa serba salah menghantui dirinya.

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong! Episod 20! YEHET~

Thanks kepada pembaca baru, subscribers(250+) [WOW!! Tak sangka!], upvoters(21), viewers dan commenters!

HOPE ADA YANG UPVOTE LAGI! SAYA NAK CAPAI 1000 KARMA POINTS! :3

Sesiapa yang add saya sebagai kawan, saya akan terima dengan hati yang terbuka!

Ada satu berita yang menyedihkan...

Mungkin, sepanjang bulan oktober, saya tak akan online mahupun update. Peperiksaan akhir tahun. T^T

Tapi jangan risau, lepas tu, saya akan update dengan kerap. >.<

By the way, doakan yang terbaik untuk saya~

THANKS A LOT YOU GUYS! <3 <3 <3

LOVE YAH~! Annyeong! *throw hearts*

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe