Episod 26

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

“Ini kan holiday pertama Unnie dengan Baek Oppa, suam-… mmmmpphh!!!”

“Shhh!!!” Jaekyung menutup mulut Minji menggunakan tapak tangan kanannya manakala jari telunjuk tangan kirinya berada di bibirnya sendiri. “Minji, jebal.” Jaekyung melepaskan mulut Minji lalu Minji memuncungkan mulutnya.

“Arraso… Tapi Min tetap seronok~~~” dalam sekelip mata, Minji berubah dari merajuk kepada happy go lucky.

“Wait… EXO pun pergi?”

“Hmm!” Minji mengangguk. “Oh… Min belum cakap yang semua pelajar tahun pertama akan pergi. So, maksudnya, termasuk EXO and… INFINITE.” Minji sengih lagi.

“INFINITE? Wae~? Min minat someone dalam INFINITE?” Minji senyum sambil memandang ke lantai. “Jinjja?! Then, siapa? Myungsoo?”

“MWOH?!! L-ssi?!! Anniyo! Wae L ijji?!!”

“Erm… Anni. Geunyang… Min dengan L nampak comel bila bergaduh, macam couple gaduh-gaduh sayang.” Kini giliran Jaekyung pula yang tersenyum.

“Wait. Jae, awak cakap saya dengan namja ni comel?!!” Myungsoo muncul secara tiba-tiba.

“YAH!!! Yeoja-eyo!!! Namja ANNI-EYO!” Minji mengerutkan keningnya, geram.

“What.Ever~” Myungsoo meniru gaya diva.

“Omo~ Kyeowo!” Jaekyung bersuara.

“MWOHYA?!!” Minji dan Myungsoo menjerit pada waktu yang sama, serentak. Mereka berdua melihat wajah Jaekyung yang sepertinya berkata dah-jelas-macam-couple-comel. “Eurgh…” mereka berdua mengeluh sambil menjeling ke tempat lain dan menyilang tangan di dada, serentak.

“Yah! Jangan jadi COPYCATlah!” Minji bersuara sebelum menghentak kaki berlalu pergi dari tempat kejadian.

“Minji-ah! Min belum cakap lagi siapa dalam hati Min tu!” Jaekyung menjerit kecil. Minji menoleh ke belakang sebelum langkahnya semakin jauh.

“Lupakan! Annyeong Unnie~ Min pergi kelas dulu!” Minji melambai tangannya ke arah Jaekyung namun lambaiannya terhenti setelah melihat Myungsoo yang berada bersebelahan dengan Jaekyung. “Tch!” Minji menoleh ke hadapan semula dan mula melangkah jauh.

“Tch… Jae, kalau nak cakap apa-apa, fikir dulu. Saya dengan Minji tu, langsung tak sehaluan. Tak mungkin kita orang serasi, kan? Lagipun dia dah kata, bukan saya yang berada dalam hati dia.” Sedikit sebanyak, kata-kata Myungsoo sepertinya menganggambarkan dirinya yang sedang sedih dan kecewa.  Jaekyung senyum lebar.

“Arraso… Arraso. Mian! By the way, dah dengar fasal holiday tu?” Myungsoo mengangguk. “Bila?”

“Entahlah. Dengarnya akhir bulan ni, masa cuti seminggu.”

“Ohh… Erm… Tak apalah. Saya nak ke loker dulu.”

“Gurae. Saya ke kelas dulu.” Dengan itu, Jaekyung berlalu pergi menuju ke lokernya yang berada di hujung hallway. Manakala, Myungsoo juga memulakan langkahnya ke kelas. Pada masa yang sama, Myungsoo berselisih dengan Baekhyun yang sedang dalam perjalanan ke loker yang bersebelahan dengan Jaekyung. Myungsoo dapat merasakan aura hitam yang menggerunkan di sekeliling Baekhyun. Apa yang Myungsoo fikirkan ialah, perasaan cemburu Baekhyun terhadap dirinya adalah perkara yang comel. Selepas berselisihan, Myungsoo tersenyum kecil, misi kecilnya berjaya. Langkahnya hanya diteruskan ke kelas. Baekhyun pula memuncungkan bibirnya apabila dirinya semakin menghampiri Jaekyung AKA rakan lokernya.

“Saya dah cakap jangan rapat sangat dengan budak L tu…” kata Baekhyun, tanpa pelajar lain mendengarnya selain Jaekyung sambil membuka lokernya dan berlakon mengambil buku. Jaekyung yang terkejut, melihat di sebelahnya.

“Aish! Kkamjagiya!” Jaekyung menyambung mengeluarkan buku yang diperlukannya. “Mian. Cemburu ke?” Jaekyung senyum kecil. Sengaja ingin mengenakan suaminya. Sunyi menyelubungi kawasan sekeliling antara mereka berdua sebelum Baekhyun bersuara, menjawabnya.

“Mestilah.” Dengan itu, Baekhyun menutup kembali lokernya dan meninggalkan isterinya tanpa memandang walau sekilas. Hanya satu perkataan yang keluar dari mulut Baekhyun membuatkan hati Jaekyung berdetak dengan kuat. Tidak pernah dia berasa gembira seperti ini. Tanpa disedari, senyuman kecil terukir di bibirnya. Setelah menutup pintu lokernya, dia melihat kelibat bahagian belakang suaminya yang berjalan menuju ke kelasnya. Tanpa membuang masa, Jaekyung juga memulakan langkahnya ke kelas.

* * *

Bunyi loceng sekolah menandakan waktu makan terngah hari. Tetapi Mrs Jeong masih tidak keluar dari kelas Jaekyung.

“Jadi, seperti yang awak semua maklum, minggu depan akan diadakan lawatan ke Jeju-do, sebagai kenangan kita semua dan juga sebelum kamu meninggalkan usia muda. Saya nak kamu semua maklumkan pada ibu bapa kamu semua dan serahkan borang penyertaan selewat-lewatnya hari Khamis ni, iaitu dalam masa dua hari. Saya nak kamu semua dapatkan pasangan untuk tidur sebilik. Kalau ada apa-apa peringatan lagi, saya akan maklumkan pada awak semua.” Selepas itu, Mrs Jeong terus keluar dari kelas meninggalkan kelas yang berada dalam keadaan yang riuh rendah, tajuk utama perbualan mereka adalah holiday ke Pulau Jeju.

“Unnie!” Panggil Minji. “Sebilik dengan Min, eoh?” Jaekyung senyum kecil sebelum mengangguk, setuju. “Yay!! Dah ada pasangan~” Jaekyung hanya memerhatikan perlakuan Minji, amat ‘innocent’. “Unnie?” Jaekyung tersedar dari lamunan.

“E-eoh? Wae?”

“Min ajak Unnie pergi cafeteria. Kaja?”

“E-eoh… Gurae.” Jaekyung mengangguk sebelum membuntuti Minji keluar kelas.

* * *

“Jae-ah!” Baekhyun menjerit kecil apabila melihat isterinya berjalan berseorangan, keluar pagar besar utama sekolah setelah waktu persekolahan tamat.

“B-Baek… Nanti orang lain.nampaklah.”

“Aish… kalau macam tu, jomlah naik kereta, orang tak nampak. Kaja.” Baekhyun mencapai tangan Jaekyung dan menariknya ke arah kereta birunya. Dalam sekelip mata, mereka berdua telah pun berada di dalam perut kereta tersebut.

“Aigoo… Baek, waeyo?” keluh Jaekyung.

“Anni. Eomma dengan Appa ajak pergi rumah, makan malam.”

“Eoh? Makan malam? Bukan ke sekarang baru pukul 4.20 petang? Sempatlah saya sampai rumah jalan kaki, mandi dulu, kan?” Baekhyun memuncungkan bibirnya lagi.

“Tapi saya nak balik sama-sama dengan isteri saya. Tak boleh ke?” Berkelip-kelip mata Jaekyung melihat sisi berbeza Baekhyun yang tidak pernah dilihatnya.

“G-gurae… kaja.” Baekhyun kembali senyum lebar sebelum mula memandu, pulang ke rumah. Sepanjang perjalanan yang singkat tersebut, tiada seorang pun yang mengeluarkan suara. Semuanya bagaikan mimpi. Kini, mereka berdua sudah pun di anggap pasangan suami isteri namun, hubungan mereka masih satu rahsia. Sampai bila? Mereka berdua masih belum ada jawapannya.

“Erm… Dah sampai.” Kata Baekhyun selepas beberapa minit mereka telah tiba di halaman rumah mereka, namun, tiada seorang pun yang keluar dari kereta tersebut malah, Jaekyung mengelamun sendirian.

“N-ne? Eoh…” Jaekyung mengangguk kecil sebelum keluar dari kereta tetapi sebelum sempat Jaekyung keluar dari kereta, Baekhyun mencapai tangan Jaekyung dan menyebabkan langkah Jaekyung terhenti. “Ne?”

“A-anni…” Baekhyun berkata, gagap. Sebenarnya, dirinya hanya tidak cukup berani untuk membuat Jaekyung mempercayai dirinya dengan sepenuhnya. Dengan tangan yang menggeletar, Baekhyun melepaskan tangan Jaekyung. Jaekyung masih keliru dengan kelakuan Baekhyun namun, dia hanya mengangguk kecil dan terus keluar dari kereta. Selepas kelibat Jaekyung hilang dari pandangan Baekhyun ke dalam rumah, Baekhyun menghentak dahinya ke stereng kereta dan tidak menghiraukan betapa kuatnya hentakan tersebut.

“…” Selang beberapa saat,…

“Aaaauuuucccchhh!!!!” Baekhyun menjerit kecil sambil menggosok-gosok dahinya yang mungkin akan kemerahan sebentar lagi.

* * *

“Jae-ah, dah siap?” Baekhyun bersuara sambil mengetuk pintu bilik Jaekyung.

“Ne!” Jaekyung membuka pintu dan di sambut dengan kehadiran Baekhyun yang berdahi merah. “E-eoh? Waeyo?”

“Hmm? Mwo?”

“Dahi…” Baekhyun teringat kejadian sebentar tadi.

“Ah! Anniya… Gwenchana. Kaja?”

“Eoh…” Jaekyung mengangguk, ragu-ragu. Dia hanya risau terhadap Baekhyun.

* * *

“Omo! Anak Eomma dah balik~” Eomma Baekhyun terus memeluknya sebaik sahaja Baekhyun menapak masuk ke dalam rumahnya. “Ah! Jae-ah!” Dengan serta merta, Eommanya meleraikan pelukan dan terus memeluk Jaekyung dengan erat dan… lama.

“E-Eomma… n-nafa-nafas…”

“Omo! Mian! Hehe..” Eomma Baekhyun tersengih, bersalah. Kaja, Appa dah tunggu kat ruang tamu. Kita ada tetamu hari ni.”

“Eoh? Nugu?” Baekhyun bertanya, rasa ingin tahu.

“Cubalah kamu tengok.” Berkerut dahi Baekhyun mendengar jawapan Eommanya. ‘Nugunde?’ tanyanya pada diri sendiri. “Kaja?” Eomma mengajak Jaekyung. Jaekyung mengangguk. Dengan itu, mereka bertiga terus menuju ke ruang makan di mana Appa dan tetamu tersebut menunggu.

Sebaik sahaja mereka bertiga menapak di muka pintu ruang makan, sesuatu yang mengejutkan menyambut kehadiran mereka.

“Baekkie Oppa~!!!” Belum sempat Baekhyun melihat wajah tetamu tersebut, yeoja itu telahpun memeluk tubuh Baekhyun dengan erat. Ia sedikit sebanyak membuatkan hati Jaekyung sakit hati namun, hanya ditepis sahaja perasaan tersebut.

“Jamkkan! Seolma…” Baekhyun memegang bahu yeoja tadi dan menolak dengan lembut lalu melihat wajah yeoja tersebut. “Heol…” yeoja tersebut tersengih.

“Oraenmanida! (Lama tak jumpa!)” Yeoja tadi bersuara. Tiba-tiba, apa yang berlaku selepas itu membuatkan hati Jaekyung berkecai. Byun Baekhyun, suaminya,… memeluk semula yeoja tersebut.

“Bogosipeo…” Baekhyun membisik namun cukup kuat untuk Jaekyung mendengarnya. Jaekyung hanya mengekalkan pocker facenya, tanpa menghiraukan pemandangan yang menyedihkan baginya. Dengan hati yang kecewa, Jaekyung memulakan langkahnya untuk duduk bersama-sama dengan Appa tanpa bersuara. Eomma yang menyedari perubahan suasana, mengajak untuk makan malam bersama.

“Jom kita makan. Nanti sejuk pulak makanan tu nanti.” Baekhyun yang tidak sedar akan perubahan isterinya hanya melayan yeoja tersebut dengan mesra. Ketika mereka semua mula makan, mereka semua berbual-bual kecuali seorang, Jaekyung. ‘Dia langsung tak nak kenalkan tapi… siapa sebenarnya yeoja ni? Hmm… mungkin dialah seseorang yang pernah jadi yeoja paling penting bagi Baek selain Eomma dia. Lagipun, dia tinggi, cantik, kulit putih, langsing, comel, matang, semuanya ada pada yeoja tu. Tak mungkin Baek akan lepaskan yeoja yang macam tu…’ Fikir Jaekyung sambil termenung dan hanya makan, tidak mahu membuatkan suasana menjadi janggal kerana dirinya. Jaekyung dapat melihat yang Baekhyun dan yeoja tu berbisik namun hanya diabaikan perasaan cemburunya. Dalam Jaekyung sedang termenung, dia langsung tidak perasan yang perbualan mereka semua adalah tentang dirinya.

“Oppa, isteri Oppa, kan?” yeoja tersebut bersuara namun cukup dikira berbisik. Baekhyun mengangguk. “Yeppeuda…” yeoja tadi berkata sambil melihat Jaekyung yang mengelamun sendirian. “Oppa, Hyunnie rasakan, Unnie tengah cemburu agaknya.”

“Hmm? Apa maksud Hyunnie?” yeoja yang bernama Hyunnie atau dikenali sebagai Jang Seohyun, tersengih.

“Hyunnie ada rancangan.”

“Eoh?” Baekhyun berasa pelik. “Apa dia?” Seohyun makin mendekatkan dirinya pada Baekhyun dan berbisik pada telinga Baekhyun.

“Oppa ikut je apa yang Hyunnie buat. Kita boleh pastikan sesuatu melalui cara kita ni.” Makin pelik Baekhyun rasakan. Apa yang Seohyun rancangkan sebenarnya?

“Hyunnie, Oppa tak faham.” Seohyun hanya tersenyum sebelum memulakan lakonannya namun, dia perlu mendapatkan persetujuan Eomma dan Appa lalu mereka berdua mengangguk setuju selepas mereka mendapat petunjuk dari Seohyun dengan senyumannya yang nakal.

“Unnie.” Panggil Seohyun, sedikit dingin. Jaekyung yang separa-sedar dari lamunan, mengangkat pandangan matanya dan bertemu dengan mata Seohyun. “Ireumi?” Tanya Seohyun sambil melihat tepat ke mata Jaekyung.

“S-Seo Jaek-kyung.” Jawab Jaekyung, gagap. Baekhyun sedikit sedih kerana Jaekyung tidak menganggap dirinya sebagai Byun.

“Seo? Bukan ke Unnie ni isteri Oppa?”

“N-ne… B-Byun Jaekyung.”

“Unnie… na, Seohyun. Jang Seo Hyun.”

“Eoh…”

“Unnie, kalau Unnie tak bahagia dengan Baekkie Oppa, Seohyun tak akan segan silu, merampas Baekkie Oppa dari Unnie.” Jaekyung dapat mendengar sesuatu pecah di dalam dirinya. Baekhyun hanya berdiam diri, menuruti sahaja kata-kata Seohyun, memandangkan Seohyun katakan yang mereka dapat memastikan sesuatu melalui cara ini. “Kan… Baekkie Oppa~” Seohyun memeluk lengan Baekhyun. Yang mengejutkan Jaekyung adalah, Baekhyun langsung tidak menepisnya. Bagi Baekhyun, Seohyun memang kebudak-budakkan walaupun luarannya kelihatan matang. Baekhyun sudah mengenali Seohyun sejak Seohyun kecil lagi tetapi, Jaekyung tidak mengetahuinya langsung.

Jaekyung mengalih pandangannya dan melihat Baekhyun yang berada di hadapannya. Baekhyun langsung tidak melihat dirinya. Sejak itu, Baekhyun dan Seohyun akan berkelakuan intim di hadapan Jaekyung. Ketika mereka semua sedang berada di ruang tamu untuk menonton televisyen bersama, Seohyun duduk di sebelah Baekhyun dan bersandar pada Baekhyun. Kepalanya bersandar di bahu Baekhyun manakala lengan mereka bersilang bersama. Bagi Baekhyun, ianya sudah kebiasaan namun bagi Jaekyung, tahap kesabarannya sudah mulai ke tahap maksimum. Jaekyung berada di sebelah kanan Baekhyun dan Seohyun di sebelah kiri Baekhyun. Perbezaannya, isteri Baekhyun duduk secara formal tetapi, yeoja yang bernama Seohyun, duduk selesa bersama Baekhyun. Kecemburuan Jaekyung ada tahapnya tetapi sepertinya Baekhyun tidak menyedari akan hal itu. Malah, dia langsung tidak ingat untuk memperkenalkan Seohyun kepada Jaekyung. Selang beberapa minit, Jaekyng sudah tidak tahan. Tanpa sesiapa sedari, Jaekyung meninggalkan ruang tamu dan terus ke kolam ikan di halaman rumah. Dia cuba menenangkan dirinya namun, ingatannya langsung tidak memberikan dirinya peluang untuk berehat kerana gambaran suaminya bersama Seohyun sentiasa bermain di fikiran. Keluhan berat dikeluarkan lalu dia menutup matanya. Tiba-tiba, satu suara menyapanya.

“Apa yang Jae buat kat luar, malam-malam ni?” suara Eomma Baekhyun menyapa telinganya. Dengan perlahan, Jaekyung membuka matanya yang terpejam dan menyambut kehadiran Eomma dengan senyuman. Eomma mengambil tempat duduk berdekatan dengan dirinya.

“Anniyo… Just… thinking about something.” Jaekyung dapat melihat yang Eomma tersenyum lebar.

“Apa dia? Apa yang Jae fikirkan?” Jaekyung hanya membalas dengan senyuman. “Jae-ah…” Eomma memandang ke atas, melihat bintang-bintang di langit. Jaekyung meniru aksi Eomma.

“Hmm?”

“Walau apa yang berlaku, Jae perlu jujur dengan diri sendiri. Jangan buat orang lain tertunggu-tunggu jawapan Jae, eoh?” pelik, Jaekyung mengalih pandangannya kepada Eomma.

“Ne?” Eomma melihat Jaekyung dan tersenyum lagi.

“Tak lama lagi, Jae akan faham apa yang Eomma cakapkan. Sudahlah, Baek dah nak balik tu. Dia cari kamu. Pergilah balik. Esok sekolah, kan?” Dengan perasaan ingin tahu dan kelirunya, dia hanya mengangguk dan membuntuti Eomma ke dalam rumah semula. Selang beberapa minit, Jaekyung terkedu lagi, pemandangan tersebut amat membuatkan hatinya cemburu tahap maksimum. Seohyun,… mencium pipi Baekhyun dan memeluknya. Baekhyun hanya tersenyum dengan kelakuan Seohyun terhadapnya lalu membalas pelukan Seohyun. Selepas meleraikan pelukan, Seohyun menghadap Jaekyung dan tersenyum.

“Mianheyo Unnie~! Hari ni Hyunnie seronok sangat! Annyeong, Unnie. Nan naega joha! Annyeonghigaseyo.” Seohyun menunduk 90 darjah dan terus berlalu pergi, menaiki kereta yang dibawa pemandunya yang baru sahaja tiba sebentar tadi. Jaekyung pelik dengan perubahan seratus peratus milik Seohyun. Tadi dia berlagak dingin terhadapnya namun sekarang kelakuan Seohyun cukup innocent dan kebudak-budakkan. Tetapi, ia sedikit pun tidak mengurangkan tahap kecemburuannya. Dengan berdiam diri, dia meminta diri dari Eomma dan Appa lalu keluar dari rumah, terus ke kereta Baekhyun, menunggu Baekhyun untuk bersama-sama pulang. Jika boleh, Jaekyung ingin bersendirian sekarang tetapi tidak boleh kerana jarak rumahnya dengan rumah Eomma Appa cukup jauh untuk mendapatkan dua kali bas awam. Selepas Baekhyun muncul, mereka berdua masuk ke dalam kereta dan terus memandu pulang ke rumah.

* * *

Tanpa banyak kata, walaupun sepanjang perjalanan pulang, tiada seorang pun yang bersuara, Jaekyung turun dari kereta dan menuju ke pintu utama rumah setelah tiba di halaman rumahnya. Langkahnya terhenti sekerat jalan apabila namanya dipanggil oleh seorang, tak lain dan tak bukan, oleh Baekhyun, suaminya sendiri.

“Jaekyung.”

“…”

“Jawablah. Suami awak panggil ni...” Jaekyung hanya menahan dirinya daripada meletus dengan air mata yang sudah mengugut dirinya untuk jauh ke pipi.

“…”

“Kenapa, Jae-ah?” Sebaik suara lembut Baekhyun menyapa telinganya, air matanya terus mengalir dengan perlahan. “Jae?” Baekhyun mencapai tangan Jaekyung dan memusingkan badan Jaekyung untuk berhadapan dengan dirinya tetapi terkejut apabila melihat isterinya mengalirkan air mata. “W-wae? Appo? Eodi appo? Eoh?” Tanya Baekhyun, gelisah dan risau.

“Anniyo.” Jawab Jaekyung sambil mengesat air matanya dengan menggunakan satu lagi tangannya. Dengan perlahan, Jaekyung menarik tangannya dari genggaman Baekhyun dan mencapai kunci rumahnya dari dalam beg tangannya.

“Wae?”

“Siapa Seohyun? Jang Seo Hyun.” Tanya Jaekyung dengan nada yang rendah sambil membuka kunci rumahnya. Tiba-tiba senyuman lebar terukir di bibir Baekhyun.

“Tak mungkin…” Baekhyun bersuara.

“Mwoh?” Jaekyung memalingkan mukanya dan melihat ekspresi wajah Baekhyun yang mengatakan dirinya sedang gembira tentang sesuatu hal.

“Tak mungkin awak cemburu dengan sepupu saya sendiri?"

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong!

New chap~! ^^

Thanks to you all! :3

Sesiapa yang hantar friend request, saya dengan senang hati, menerima semuanya!

Sorry, dah malam... kena tidur! >.<

Macam mana dengan chap kali ni? chaemikke? aninga? :/ molla! hehe~

Annyeong! Jaljjayo! <3

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe