Episod 21

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

Rasa serba salah menghantui dirinya.

* * *

Ketika Baekhyun melangkah untuk ke keretanya, telefon bimbitnya berbunyi dan nombor yang tertera ialah nombor yang tidak dia kenali. Dengan perasaan yang masih kecewa, Baekhyun menjawab panggilan tersebut.

-MALHEYO MAMA~ MAMA~-

“Yoboseyo?” Tanya Baekhyun, langkahnya masih membawa dirinya ke arah keretanya. Ada tanda kesedihan dalam nada suaranya.

“O-Oppa… Op-ppa…” suara seorang yeoja sepertinya sedang menangis. Baekhyun memberhentikan langkahnya.

“M-Minji? Waegurae?”

“O-Oppa…” Minji terus menangis.

”Minji. Bawa bertenang dan cuba ceritakan. Kenapa?”

“Omma… Appa… dah tak ada… Op-Oppa…. Jebal.” Baekhyun terkejut. Eomma dan Appa Minji telah meninggal.

“Minji, awak kat mana sekarang?”

“H-hospital.”

“Tunggu Oppa, eoh?” tiada apa yang dapat dilakukan lagi melainkan menenangkan Minji. Tanpa membuang masa, selepas menamatkan perbualan, Baekhyun berlari untuk mendapatkan keretanya lalu memandu terus ke hospital. Ketika Baekhyun memandu untuk keluar dari kawasan sekolah, Baekhyun langsung tidak perasan yang Jaekyung dan Myungsoo nampak keretanya keluar dengan terburu-buru. Mata Jaekyung tidak lepas dari kereta Baekhyun sehingga kereta tersebut hilang dari pandangan mereka berdua. Myungsoo terdengar yang Jaekyung mengeluh kecil.

“Erm… macam mana kalau kita minum dulu?” ajak Myungsoo dan Jaekyung mengangguk kecil. Mereka berdua berjalan, bersama. Fikiran Jaekyung melayang, teringat wajah risau milik Baekhyun ketika dia terlihat seketika tadi. Apabila tiba di sebuah café, HAPPY CAFÉ, Myungsoo masuk dan disambut kehadirannya dari pemilik di café tersebut.

“L-ah! Cepat masuk, tukar baju. Sekejap lagi ada satu syarikat akan datang untuk anjurkan reunion.” Arah Appa Myungsoo. Jaekyung berasa pelik.

“Erm… Jae, saya perlu tolong Eomma dengan Appa dulu. Awak duduk, tunggu saya, eoh?” Myungsoo senyum. Walaupun Jaekyung memerlukan penjelasan pada waktu tersebut, namun, dia mengangguk dan hanya perlu menunggu Myungsoo untuk bekerja dahulu.

* * *

“Gong Minji.” Baekhyun berkata kepada jururawat di kaunter pertanyaan untuk mengetahui keberadaan Minji ketika itu.

“Boleh saya tanya, apa hubungan Encik dengan pesakit?”

“Pesakit…? Uh! Saya kawan dia. Boleh saya jumpa dengan dia?”

“Cik Gong Minji di bilik wad bernombor B2-62.”

“Kat mana?”

“Bangunan B, tingkat 2, nombor bilik 62.”

“Kamsahamnida.” Jururawat tersebut mengangguk dan Baekhyun terus ke bilik yang diberitahu. Apabila tiba di bilik wad tersebut, Baekhyun memulas tombol pintu dan mendapati Minji tidur di atas katil da nada seorang doctor sedang merawatnya.

“Kawan Cik Minji?” Baekhyun mengangguk.

“Boleh saya tahu, apa sebabnya?” Doktor tersebut mengeluh kecil.

“Dia sedang mengalami trauma. Ibu bapanya terlibat dalam kemalangan pada malam semalam, bersama dengannya. Malangnya, ibu bapanya meninggal sebentar tadi, sebaik sahaja dia tersedar dari pengsan. Cik Minji mengalami kecederaan dan tangan kanannya patah akibat kemalangan tersebut. Dengarnya, kereta yang dipandu bapa Cik Minji dilanggar oleh sebuah lori yang datang dari arah bertentangan dan kecederaan pada ibu bapanya lebih teruk jadi, mereka tidak dapat menahan dan akhirnya mereka meninggalkan anak mereka.” Baekhyun terkedu.

“Apa yang boleh saya buat sebagai kawannya?”

“Saya harap Encik boleh bantu dia untuk mengurangkan traumanya. Saya percaya yang nama Encik, Baekhyun?”

“Ya, saya.” Doktor tersebut senyum kecil.

“Cik Minji sentiasa menyebut nama Encik selepas kami menenangkan dia dengan menyuntik ubat penenang padanya. Saya amat yakin yang Encik dapat membuatnya lupa akan kejadian ini.” Baekhyun terasa sesuatu yang membuatkannya rasa bersalah. ‘Jadi… macam mana dengan Jae?!’ fikir Baekhyun. “Encik, harap Encik dapat membantunya ketika dia mengalami traumanya kembali. Sentiasa menemaninya. Boleh, kan, Encik?” Baekhyun masih ragu-ragu namun, dia menganggukkan kepalanya.

“Kamsahamnida.” Baekhyun menunduk hormat. Dengan itu, Doktor keluar dari bilik wad tersebut. Baekhyun menuju ke sofa yang tersedia di dalam bilik wad tersebut. Pelbagai yang difikirkannya sehingga membawanya ke alam mimpi.

* * *

“Mian.” Myungsoo meminta maaf sebaik sahaja dia sudah siap bertugas dan duduk bertentangan dengan Jaekyung.

“Cheonma… By the way, Appa awak pemilik café ni?” Myungsoo mengangguk. Ada tanda yang dirinya serba salah dari pandangan matanya.

“Gwenchana. Saya tak marah pun. Saya cuma terkejut, masa Appa awak suruh tukar baju.” Jaekyung ketawa kecil dan diikuti Myungsoo. Jaekyung mencapai cawan di atas meja dan meneguk air kopi tersebut tetapi tersedak kecil apabila Myungsoo bersuara.

“Erm… saya tahu. Awak… B-Byun Jaekyung, kan?”

* * *

“E-Eomma… Ap-ppa…” Minji mengigau di dalam tidurnya membuatkan Baekhyun tersedar dari tidurnya. Dia bangun dari sofa dan menghampiri Minji.

“Shhh…” Baekhyun menenangkan Minji. Tak lama kemuadian, Minji membuka matanya.

“B-Baek Oppa.” Minji memalingkan wajahnya, tidak mahu melihat Baekhyun. Dia tidak mahu Baekhyun bersimpati padanya dengan apa yang terjadi ke atasnya.

“Min…” Baekhyun memujuk.

“Oppa… tolong… jangan buat Min berharap lagi yang Oppa akan kembali pada Min. Sekarang Min dah tak ada sesiapa. Tak ada sesiapa yang akan sayang pada Min.” Air mata Minji mengalir perlahan. Baekhyun menjadi lemah.

“Shh… jangan cakap macam tu. Oppa tahu, ada lagi namja lain yang sayangkan Min. Jangan putus harapan, eoh?”

“Oppa… macam mana dengan Jaekyung?” Baekhyun terdiam. Kenapa Minji bertanya fasal Jaekyung sedangkan dia yang buat Jaekyung demam? “O-Oppa… Mianhe tapi… Minji yang buat Jaekyung demam. Min simbah air pada Jaekyung masa awal pagi. Min minta maaf. Min tahu, Min kejam tapi… Min terlalu sayangkan Baek Oppa, walaupun Min tahu yang hati Oppa dah tak ada ruang untuk Min. Min faham. Sekarang, Min dah tak ada sesiapa lagi untuk bersandar.” Minji menangis.

“Oppa kan ada.”

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong!

>JustTerfikirNakGangguEmosiKorang<

Keke~ :3 Annyeong!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe