Episod 8

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

“Awak?!!”

“I ask, mind to explain?”

“K-Kris… Awak buat apa kat sini?”

“Don’t mind about me. And you’re still not answering me.” Jaekyung mengeluh.

“Let’s come in first.” Jaekyung mengekori Jaemi Unnie bersama-sama dengan Kris.

‘Apa yang namja ni buat kat sini? Kenapalah saya tak sedar yang dia ikut dari sekolah?? Grr…’ fikir Jaekyung sendirian. Setelah mereka bertiga tiba di hadapan satu pintu, Jaemi Unnie mengarahkan Jaekyung dan Kris tunggu sebentar lalu, Jaemi Unnie masuk. Kedengaran suara budak-budak kecil bergelak ketawa di sebalik pintu.

“Yettera! Songsaengnim ada kejutan untuk kamu semua!” suara Jaemi Unnie didengari oleh Jaekyung dan Kris.

“Omo! Apa tu? Boleh kami tahu?” seorang budak yeoja bertanya.

“Eoh! Jae-ah! Masuklah!” panggil Jaemi Unnie.

“OHH!!??? Jae Noona datang???!!! Jinjja??” seorang budak namja bertanya, tidak mempercayainya. Selang beberapa minit, Jaekyung masuk ke dalam bilik merangkap kelas tersebut. Kesemuanya terkedu melihat Jaekyung. Sunyi.

“Yettera? Tak rindu Jae ke?” tanya Jaekyung. Kris pun menapak masuk.

“Unnie!!!” Sungmi mengjerit lalu berlari ke arah Jaekyung dan memeluknya. Jaekyung membalas pelukannya.

“Jae Noona/Unnie!!!” jerit budak-budak yang lain dan berlari mendapatkan Jaekyung.

“Mereka semua ni rindu sangat pada kamu, Jae. Terkejut mereka bila nampak kamu.” Jaemi Unnie tersenyum melihat pemandangan yang penuh dengan kasih sayang. Jaekyung memeluk setiap mereka manakala, Kris berdiri tegak tanpa berbuat apa-apa.

“Noona! Noona datang dengan namjachinggu ke? Sampai hati Noona! Bukan saya cakap yang saya akan jadi namjachinggu Noona ke?”

“Eoh? Anni. Ni kawan Noona, Kris Hyung or Oppa. Kris Oppa, mereka semua ni adalah kanak-kanak jalanan yang kurang bernasib baik. Saya akan terangkan dengan lebih lanjut nanti, eoh?” Kris mengangguk, setuju.

“Eoh? Gurae? Tapi, saya tak kisah pun kalau Hyung ni jadi namjachinggu Noona sebab Noona dengan Hyung nampak sesuai.” muka Jaekyung merah di sebalik rambut setelah mendengar kata-kata Joonsu.

“Unnie! Duduk sini. Hana nak ikatkan rambut Unnie!” Hana menepuk tempat duduk di kerusi kecil miliknya. Jaekyung mengangguk dan berlalu pergi dari Kris yang sedang terpinga-pinga. Setelah siap diikat rambutnya, mereka semua bergelak ketawa, berkejar-kejaran, bercerita dan segalanya sehinggalah hari ingin melabuhkan tirainya. Kris hanya berada di satu sudut di dalam bilik itu kerana tiada seorang pun yang ingin mendekatinya. Bagi mereka, wajah Kris seperti naga yang garang namun, Kris langsung tidak mengambil hati terhadap tindakan mereka yang sentiasa menjauhkan diri daripadanya setiap kali terlihatnya. Kris tersenyum sendirian di muka pintu ruang dapur sambil melihat Jaekyung yang kini sedang membantu Jaemi Unnienya memasak makan malam mereka untuk semua. Dalam tenungannya yang mendalam terhadap Jaekyung, ada seseorang menarik lembut bajunya. Kris terkejut dan melihat ke bawah. Seulmi, salah seorang yeoja dari kalangan budak-budak tadi melihatnya dengan pandangan mata yang ikhlas.

“Oppa, boleh Oppa temankan Seulmi membaca?” Kris tersenyum dan membongkokkan badannya supaya pandangan matanya bertentangan dengan Seulmi. Kris mengangkat tangannya dan menyentuh pipi Seulmi lalu mengusapnya.

“Boleh” Kris menjawab sambil mengangguk. Seulmi bersorak keriangan dan menarik tangan Kris ke satu sudut di ruang makan sambil membawa buku ceritanya.

“Oppa, boleh Oppa bacakan?” Kris mengangguk dan mencapai buku cerita yang berada di atas meja makan. Kris mula bercerita kepada Seulmi sambil menggayakan keadaan yang ada dalam buku cerita tersebut. Jaekyung terdengar sesuatu di ruang makan lalu berjalan ke arah ruang tersebut dan melihat pemandangan yang menyentuh hati. Kris sedang membaca sebuah buku cerita untuk Seulmi, seorang budak yeoja yang mudah menangis dan takut pada orang yang tidak dikenalinya namun, apa yang dilihatnya adalah bertentangan dengan Seulmi yang dikenalinya. Jaekyung terkejut apabila melihat senyuman dan gaya ketawa Kris. Semuanya membuatkan Jaekyung teringat seseorang dari kenangan lamanya, Kevin… Wu.

‘T-tak… tak mungkin mereka adalah orang yang sama, kan? Mungkin nama keluarganya yang sama dan mereka adalah pelanduk dua serupa. Yang kat situ adalah Kris Wu, Wu Yi Fan dan yang pernah hadir dalam hidup awak ialah Kevin Wu. Ianya berbeza, kan? Jae-ah, ini hanya imaginasi awak je! Lupakan!’ Jaekyung menggelengkan kepalanya supaya fikirannya tidak diganggu oleh bayangan Kevin yang membuatkan wajah Kris dan Kevin hamper serupa. Kris yang sedang bercerita, sedar yang Jaekyung berada di muka pintu ruang dapur sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

“Yah! Awak buat apa tu?” tanya Kris sambil ketawa kecil bersama-sama dengan Seulmi yang turut sama ketawa.

“E-eoh? An-anni.” Jaekyung masuk semula ke ruang dapur.

“Dengarnya Seulmi tengah ketawa. Kenapa?” tanya Jaemi Unnie sebaik saja Jaekyung berada di sisinya semula.

“Hmm… Kris bacakan cerita untuk Seulmi.” jawab Jaekyung. Jaemi Unnie melihat reaksi dongsaengnya yang menjawab dalam keadaan yang selamba.

“Eoh? Jinjja?! Bukan Seulmi tu…”

“Itulah… Jae pun tak tahu kenapa Seulmi sedang bersama-sama dengan Kris.” Jaekyung menyambung kerjanya memotong sayur-sayuran. Jaemi Unnie berhenti daripada melakukan kerjanya dan mengalih pandangan pada Jaekyung.

“Jae, kamu sukakan Kris?” tanya Jaemi Unnie. Dalam keadaan yang terkejut, jari Jaekyung terluka akibat pisau yang dengan tidak sengaja terkena pada jarinya.

“Unnie! Apa yang Unnie cakapkan ni?” Jaekyung tidak terlalu panik kerana dia sudah terbiasa dengan luka yang dialaminya. Dengan tenang, Jaekyung mencapai peti pertolongan cemas yang berada di atas peti sejuk dan duduk di meja yang ada di ruang dapur. Jaekyung kemudiannya merawat lukanya sendiri. Jaemi Unnie sudah masak dengan perangai Jaekyung, turut sama duduk di sebelah Jaekyung.

“Maaflah. Unnie just nak tanya. Unnie tengok, Kris selalu senyum pada kamu, kamu je yang tak sedar. Jadi, Unnie buat kesimpulan yang Kris suka pada kamu.” terang Jaemi Unnie.

“Aigoo… Unnie, kami hanya kawan biasa dan tidak lebih dari itu. Arraso? Lagipun…” Jaekyung senyap seketika dan menyimpan semula peti pertolongan cemas tersebut dan sambung kerjanya.

“Lagipun…?” Jaemi Unnie terasa ingin tahu apakah sambungannya. Jaekyung mengeluh berat. Dalam tidak sedar, ada seseorang sedang menadah telinga untuk mendengar perbualan mereka berdua.

“Lagipun, Jae akan kahwin akhir bulan ni.”

“Eoh? Jinjja? Chukkae??” Jaemi Unnie ‘confuse’.

“No need to congrats or what. My life is so miserable now.”

“Eh? Kenapa pulak?”

“It’s an arrangedmarriage, Unnie.”

“Not all arrangedmarriage was ended with sad ending so, I think, you’ll find happiness at last. Trust me.”

“I don’t think so.”

“By the way, who is he? Is it Kris?”

“No… he’s someone else.”

“Nugu?”

“Byun Baekhyun…”

“Wait… is it true? Jae, tell me.” Jaekyung dan Jaemi Unnie terkejut dengan kemunculan Kris yang secara tiba-tiba itu.

“A-anni… I-I’m joking. Right, Unnie? Hehe…” Jaemi Unnie melihat Jaekyung dan mengeluh kecil.

“I think you two should talk. Don’t worry about the dinner, I’ll finish it all. Now go and talk.” Jaekyung tidak mempercayai dengan apa yang didengarinya dan memandang Kris dengan rasa bersalah. Jaekyung pergi ke arah Kris dan mencapai tangan Kris lalu menariknya keluar dari bangunan tersebut ke taman yang ada di kawasan bangunan itu.

“So… still want me to explain?” Kris menunjukkan muka yang kecewa lalu duduk di bangku yang terdapat di situ. Sunyi.

“Okay… I’m sorry for not telling you guys. It is Baekhyun’s request too. He’ll going to kill me if he knows that I’m telling you.”

“Then, kenapa dia tak sukakan awak sedangkan dia tahu yang dia akan berkahwin dengan awak?”

“Entahlah… Saya pun kurang pasti. Baekhyun buat macam saya ni tak wujud dalam rumah kami.”

“You guys even stay together?!!”

“Our parents tell so.”

“Tch… But…”

“Hmm?”

“Do you like him?”

“Err… I’m not sure too.” wajah Jaekyung bertukar merah.

“No!”

“W-why? What are you saying, Oppa?” Kris menatap mata Jaekyung, dalam.

“I’m back.”

“Eoh? Oppa, apa yang Oppa merepek ni?? You’re back from where? You’re here since just now and you said you’re back. Do you have time machine?” gurau Jaekyung.

“I would like to have one so we can be together again.” Kris menukar pandangannya ke pokok bunga berdekatan mereka berdua.

“A-again? Apa maksud Oppa?”

“Do you know someone named Kevin?”

“No… I don’t want to hear his name or anything about him!” Jaekyung menutup telinganya, tidak mahu mendengar dengan lebih lanjut.

“Why?” Kris meredakan hati Jaekyung dengan nada suara yang lembut.

“I-it’s because… He’s abandon me without any words and doesn’t send any news for me. I thought he’s does not care about me anymore. Ever since he’s gone, I didn’t want any friends. I think, they’re going to abandon me like him. I don’t want that feelings again. EXO is my first friend after many years he abandon me. I’m just hoping that they’ll not going to leave me alone again.” kata Jaekyung sambil tersedu-sedan yang menganggu kelancaran perkataannya.

“But why Oppa? Why you ask about that name? Why you make me think about him again? Why you make my heart ache? Eoh?” Jaekyung menutup mukanya dengan tapak tangannya lalu menangis sepuas hati. Kris bangun dari bangku, berjalan menghampiri Jaekyung, mendepakan tangannya dan memeluk Jaekyung yang sedang menangis.

“Shh… I didn’t mean to… That is why I said… I’m back.”

“Maksudnya?” Jaekyung menolak lembut tubuh Kris yang berada dekat dan memeluknya.

“I’m that person. I’m that bad namja. I’m the one who make you like this. I’m sorry.”

“Lie… You’re lying!!”

“No. I’m serious. I am Kevin Wu. The one who have been in your life before! Now, I want to fix everything back.”

“Then, why? Why you leave me? Do you think it is that easy to forget everything?”

“Wait… listen to me. Oppa tinggalkan Jay atas sebab keluarga. Eomma dan Appa Oppa nak Oppa berada bersama-sama dengan mereka di Canada. Mereka larang Oppa bergaul dengan orang ramai di sini jadi mereka melarang Oppa berhubung dengan kawan-kawan Oppa.  At first, Oppa melawan mereka namun, cubaan Oppa gagal sebab mereka mendapatkan bantuan bodyguard untuk mengheret Oppa ke lapangan terbang sebelum sempat Oppa berlari untuk ke rumah Jay untuk menerangkan segalanya.” Jaekyung menarik nafas yang panjang dan menghembuskannya untuk menenangkan dirinya. Jaekyung amat merindui suara yang memanggil nama manjanya.

“Jay, I’m sorry. Sorry for everything. Now, I’m here. With you. Please, forgive me. It’s all my fault. I’m sorry for make you think about me too cruel like that. Kick me, punch me, slap me or everything. But please, do forgive me.”

“I’m sorry, Oppa. Give me some times to think about it. I don’t know if I can think straight now.”

“Take your time, Jay. I’ll wait but whatever it is, please give me a chance to make it all right. I’m begging you.” Jaekyung memusingkan badannya dan melangkah untuk masuk ke dalam bangunan itu semula.

‘Jay-ah. Please. I’ll wait for your answer. I’ll make everything right again.’ Kris kemudian mengekori Jaekyung dengan jarak 5 kaki antara mereka berdua. Setelah Jaekyung hilang dari pandangan Kris, Kris terasa yang tangannya digoncang oleh seseorang.

“Oppa, gwenchana?” Seulmi melihat Kris. Kris senyum dan mengangguk.

“Tapi saya fikir Oppa tak ok. Tak apalah, kalau macam tu, saya baca buku sendiri.” Seulmi melepaskan genggaman tangannya dari tangan Kris dan melangkah pergi namun, langkahnya terbantut selepas langkah kedua apabila Kris mengangkatnya dan membawa Seulmi ke bilik bacaan. Apabila tiba di bilik bacaan, Kris dan Seulmi meluangkan masa bersama-sama sambil bergurau. Gurauan mereka didengari oleh rakan-rakan Seulmi lain yang takut pada Kris. Rasa ingin tahu mereka semakin membuak-buak kerana mereka semua hanya mendengar gelak ketawa milik Seulmi dan Kris hanya dari sebalik pintu yang memisahkan mereka. Joonsu memulas pintu bilik bacaan tersebut dan mengintip dari daun pintu ke dalam. Ketika itu, Kris sedang berkejaran bersama Seulmi dan terhenti ketika Kris sedar ada seseorang sedang memerhatikan mereka berdua. Hana menolak pintu itu dan menampakkan budak-budak tadi di muka pintu dengan wajah yang terkejut. Sunyi menyelubungi ruang tersebut.

“Erm… Nak main sama-sama?” Kris memecahkan kesunyian. Seulmi menyorok di sebalik kelibat Kris kerana takut yang rakannya akan melarangnya bermain dengan Kris.

“Boleh ke?” Sungmi bertanya dan melihat Seulmi di belakang Kris. Kris senyum dan mengangguk.

“Kaja.” ajak Kris. Dengan itu, mereka semua bermain bersama-sama. Selang beberapa minit, mereka semua dipanggil untuk makan malam bersama. Sepanjang waktu makan malam di ruang makan, Jaekyung mendiamkan diri tanpa berkata apa-apa kerana terkejut dengan reaksi budak-budak tersebut. Mereka semua menjadi rapat dengan Kris dan Kris melayan kerenah mereka dengan lembut.

‘Inilah Kevin yang saya kenal dan bukannya Kris yang cold-hearted.’ fikir Jaekyung sambil melihat wajah Kris yang sentiasa senyum kepada budak-budak tersebut. Waktu mencemburui mereka kerana jam sudah menunjukkan pukul 10.00 malam.

“Unnie, nanti Jae datang lagi. Tolong jaga budak-budak tu dengan baik, eoh? Annyeonghigaseyo.” Jaekyung menunduk hormat dan melangkah pergi dengan perlahan.

“Erm… Terima kasih sebab beri saya peluang untuk bermesra dengan mereka. Err…” Kris kurang pasti, apakah ayat yang sesuai untuk dikatakan.

“Hmm. Kris, kamu boleh datang bila-bila masa saja. Panggil saya Jaemi Noona. Dahlah, jalan dengan Jae tu. Nanti tertinggal pulak.” Kris senyum.

“Kamsahamnida, Jaemi Noona. Annyeonghigaseyo.” Kris menunduk dan berlari mendapatkan Jaekyung yang semakin menjauh.

“So, tell me.”

“Not now.”

“No, about that house and the kids. You’ve promise, right?”

“Eoh? Hmm… Rumah tu saya uruskan tanpa pengetahuan Eomma mahupun Appa. Saya uruskan sendirian dengan wang yang saya kumpul. Saya akan hantar wang perbelanjaan mereka setiap bulan melalui bank. Sudah setahun rumah itu beroperasi untuk membantu kanak-kanak yang kurang bernasib baik, yang dihantar oleh ibu bapa dan yang di ‘abandon’.” Jaekyung memandang sekilas pada Kris yang merenung ke kawasan kosong.

“Yah! Oppa, do you hear me?”

“You’re trying to mock me? Huh?”

“Hehe… Fikir Oppa tak dengar tadi.” Jaekyung ketawa kecil.

“Aigoo…”

“Anniya. Erm… Oppa…”

“Eoh?”

“I’ve forgive you.”

“Hmm…” Kris masih tidak sedar dari lamunannya namun, mengangguk-anggukkan kepalanya.

“Oppa.”

“Hmm?”

“You’re not listening to me.”

“Huh?! Wait… What is it again??”

“Tch… I said, I’ve forgive you.” mata Kris membulat.

“Am I hear it right? I’m not dreaming, right? Jay-ah, please, pinch my cheek.” Jaekyung tersengih dan mencubit pipi kanan Kris dengan sekuat hati.

“OUCH!! Sakitlah…” Kris menggosok pipinya.

“That’s the reward.” Jaekyung tersenyum puas. Dia dapat semula rakan yang menghilang selama ni. Rakan yang selalu membuatkan harinya gembira walaupun dia sedang menghadapi sesuatu yang menyedihkan dahulu. Kevin ataupun Kris kini hadir semula di dalam hidupnya dan mungkin akan mengubah semula hidupnya.

“Kevin Oppa…”

“No. Don’t call me that name. I don’t want that namja’s name whose was so cruel to you. Please.”

“Arraso. Oppa, please promise me something. Don’t ever leave me alone without reasons. Please be with me whenever I’m sad.” Kris senyum.

“Hmm. Oppa akan selalu bersama awak dimana jua. Eoh?”

“Oppa, you’re such a great big brother!” Jaekyung memeluk lengan Kris.

“Of course. Just for you.” Jaekyung dan Kris berjalan pulang sambil bergurau senda. Mereka sudah melupakan kenangan pahit mereka berdua dan ingin memulakan kenangan yang baru.

* * *

Sementara itu, Baekhyun sedang menempatkan kereta birunya yang baru ditukar sebentar tadi di halaman rumah selepas pulang dari rumah EXO. Baekhyun turun dari kereta dan melangkah ke pintu rumah. Dia mengeluarkan kunci pintu rumah dari sakunya dan sedar yang kasut Jaekyung tidak kelihatan. Baekhyun hanya membiarkannya dan masuk ke dalam rumah. Seperti yang disangka, Jaekyung tidak ada dalam rumah. Baekhyun tersenyum puas. Baginya, mungkin Jaekyung sudah tidak tahan dengan perangainya. Dia melangkah ke dapur dan meminum segelas air dan menapak naik ke tingkat dua untuk merehatkan dirinya. Selang beberapa minit, pintu utama rumah bakal keluarga Byun, dibuka dan ditutup. Jaekyung berjalan terus naik ke atas dengan senyuman yang terpampang di wajahnya. Jaekyung tidak sedar yang kereta milik Baekhyun berada di halaman. Jaekyung masuk ke biliknya dan mengingati semula perkara yang berlaku tadi. Dia merasakan segalanya berlalu dengan cepat.

‘Kris, Yifan and Kevin are the same guy. Keke… Why didn’t I realize before?’ Selepas puas berfikir, Jaekyung bersiap untuk tidur. Dia telah melupakan fasal Baekhyun sepenuhnya pada hari ini.

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong!!

Sorry for full of JaeRis moments in this chapter eventhough this story is about Jaekyung and Baekhyun.

By the way, thanks to you guys and I want to celebrate 230 subscribers of 'Only You! [Malay fanfiction]' story!

Thanks to the VIEWERS, SUBSCRIBERS (130+), READERS, COMMENTERS and UPVOTERS (8)!!

Now I'm going to continue my mission on one-shot request~!

Annyeong~!

 

About EXO, I'll always be your fan and support you guys!!!

Hwighting! EXO, We Are One! EXO, saranghaja!

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe