Episod 28

Byun Baekhyun... is My Husband. [Malay fanfiction]

“Gatal.”

*END OF THE FLASHBACK*

“Then…? Min buat apa?” Minji melihat wajah Jaekyung.

“Min tak fikir apa-apa, Min terus pergi, tak tengok mana-mana. Min takut… L-ssi dengan Eomma dia marah. Min tahu yang tindakan Min melampau tapi Min tak dapat nak tahan diri Min.” Minji menunduk ke bawah. “Sekarang, Min dah tak mampu nak berhadapan dengan L-ssi…”

“Min, apa yang Min buat, tak salah.”

“Ya, Min tahu tapi…” Air mata mula bertakung di kelopak mata Minji. Sejujurnya, dia memang tak sanggup nak berhadapan dengan Myungsoo. Apa yang perlu dikatakan? Riak wajah yang macam mana yang perlu ditunjukkan? Bersalah? Pocker face? Tanpa kemahuannya, air matanya mula mengalir. Jaekyung terkejut bila Minji tiba-tiba tersedu sedan. Dia mencapai tangannya untuk mengusap belakang Minji agar meredakannya sambil memandang Baekhyun.

‘Eottohkae?’ Jaekyung menggerakkan mulutnya pada Baekhyun. Baekhyun hanya mengangkat kedua-dua bahunya tanda dia sendiri tidak tahu.

“U-Unnie… Oppa… M-mianhe.” Kata Minji, dalam sedu sedannya.

“Anniya. Gwenchana-…” belum sempat Jaekyung memujuk Minji, kata-katanya terbantut apabila Minji bangun dari bangku.

“Anni! Unnie dengan Oppa tak masuk kelas sebab Min! Min selalu menyusahkan orang! Min selalu je… selalu… je… MIANHE!” bentak Minji sebelum berlari ke pintu tangga menuju ke tingkat bawah dan terus menuruni anak tangga.

“Minji!” jerit Jaekyung yang kemudiannya mengeluh berat. “Aish! Baek-ah, eottohkae?!” Jaekyung bangun dari bangku dan memandang Baekhyun.

“Molla… sebelum ni, dia tak adalah selalu mengamuk sangat tapi, bila melibatkan si budak L tu, dia terus jadi macam tu.”

“Mungkin ke… Min sukaka-…”

“Entahlah, Jae… Saya pun rasa macam tu. Sebab, kalau Min betul-betul sukakan budak L tu, amanlah hidup kita.” Baekhyun tersenyum lebar namun, Jaekyung langsung tidak memahami perkara tersebut.

“Eoh? Kenapa pulak? Apa masalah Myungsoo dengan kita?” Tanya Jaekyung, keliru. ‘Aish!! Sebab saya cemburu bila nampak awak dengan dialah!!!’ mahu sahaja kata-kata tersebut dikeluarkan Baekhyun namun, ditahan saja kesabarannya yang tahap memuncak.

“Anniya… cuma rasa je.”

“Ohh… So, sekarang ni kita kena balik kelas. Kaja?” Baru sahaja Jaekyung mahu melangkah pergi, tangannya di capai Baekhyun. Jaekyung melihat tangannya yang digenggam erat lalu melihat wajah Baekhyun.

“Saya tak suka bila ada orang nak sakitkan atau cederakan isteri saya dan saya tak suka bila ada namja yang merapatkan diri dengan isteri saya. Masukkan benda ni dalam nota awak ataupun terus set dalam kotak ingatan awak.” Dengan itu, Baekhyun memberikan senyuman lembutnya lalu menuju ke pintu tangga, meninggalkan Jaekyung yang wajahnya kemerahan, menahan malu. “Kaja, sebelum kita kena tangkap dengan Mrs. Jeong, cikgu paling garang tu.” Baekhyun ketawa kecil apabila melihat langkah Jaekyung yang kelihatan seperti robot. “Wae?” tanyanya, mahu mengenakan isterinya.

“E-eoh?”

“Dah termakan wayar ataupun bateri ke?”

“A-anniya!” Jaekyung memukul lembut bahu Baekhyun lalu menuruni anak tangga, meninggalkan Baekhyun yang ketawa terbahak-bahak. “Nappeun!!” jerit Jaekyung ketika dalam perjalanan turun.

* * *

Jaekyung masuk ke kelas apabila Miss Kim, cikgu waktu pertama telah keluar dari kelas. Apabila langkah pertamanya ke dalam kelas, dia disambut dengan pandangan tajam pelajar-pelajar di dalam kelasnya. ‘K-kenapa pulak ni?!’ tanyanya di dalam fikirannya sendiri. Jaekyung meneruskan langkahnya untuk duduk di tempat duduknya. Selepas itu, dia melihat tempat duduk disebelahnya, milik Minji masih kosong tidak berpenghuni. Pandangan tajam dari rakan sekelasnya tidak dihiraukan malah, fikirannya melayang, memikirkan keberadaan Minji. Tiba-tiba, fikirannya diganggu oleh suara Myungsoo.

“Jae-ah… Erm… nampak Minji tak?” Myungsii bertanya, kurang pasti. Jaekyung melihat wajah Myungsoo yang kelihatannya sedang risau.

“Molla… tadi saya ada bercakap dengan dia. Lepas tu…”

“Lepas tu??” Jaekyung dapat melihat mata Myungsoo yang semakin risau dan keinginan untuk mengetahui keberadaan Minji amat jelas.

“Minji lari. Jae dah tak nampak dia dah.” Jaekyung sekali lagi dapat melihat mata Myungsoo yang menunjukkan yang dia sedang kecewa. “Mian.” Jaekyung berkata sebelum Myungsoo mengangguk.

“Gwenchana…” Myungsoo menundukkan kepalanya.

“Tapikan… apa yang jadi sebenarnya?” Jaekyung bertanya, berlakon tidak mengetahui apa-apa dan inginkan keterangan lanjut.

“Hmm…”

*FLASHBACK*

“Gatal.” Myungsoo terkejut dengan kelakuan Minji. Dia hanya melihat mata Minji yang penuh dengan perasaan yang bercampur aduk. Selang beberapa saat, pandangan mata Minji bertukar menjadi penuh rasa bersalah. Tanpa memandang walau sekilas pada Myungsoo, Minji memusingkan badannya, pandangan tetap ke bawah dan terus berlalu pergi, tidak berkata walau sepatah. Myungsoo hanya melihat setiap langkah Minji keluar dari café tersebut walaupun tangannya masih dipegang yeoja tadi. Selang beberapa saat selepas Minji hilang dari pandangan matanya, yeoja itu bersuara.

“Aish!!! Apa masalah pekerja café ni?!! Sesuka hati simbah air kat pelanggan! EEUUURRGGGHHHHH!!!!” yeoja itu mengamuk. Myungsoo mengalihkan pandangannya kepada yeoja itu, lalu menarik semula tangannya dari genggaman yeoja itu secara kasar. “L-s-ssi…”

“Ka. Kami tak perlukan pelanggan macam awak semua.”

“Tch… Kenapa? Bukan ke polisi café ni, hanya layan sahaja kehendak pelanggan? Pelanggan jenis apapun, awak kena ikutkan je.” Yeoja yang lain bersuara.

“Ya… tapi kami tak mahu pelanggan yang menyakitkan hati pekerja kami. Jadi, secara baik, tolong pergi dari sini.”

“L-ssi, kenapa awak lebihkan yeoja tadi tu?! Dia dah simbah air pada kawan kami, awak masih menyebelahi yeoja tu. Dia yang bersalah! Apa masalah awak ni huh?!!”

“Saya pasti, bukan dia yang bersalah. Sekarang, tolong pergi dengan aman tanpa buat kecoh dekat sini. Jangan buat malu café kami.”

“Saya dah basah kuyup sebab yeoja tu! Siapa…? Siapa dia sebenarnya? Siapa dia pada L-ssi? Kenapa awak selalu-…”

“Dia bakal yeojachingu saya. Itu dah jelas membuktikan yang awak bersalah jadi, tolong pergi sekarang juga.” Ketiga-tiga yeoja tersebut terdiam dan hanya menunjukkan pandangan mata yang tidak berpuas hati sebelum berlalu pergi. Myungsoo mengetap bibirnya.

*END OF THE FLASHBACK*

“Jinjjayo? Eoh…” Jaekyung mengangguk-angguk, memahami segalanya sambil menunjukkan senyuman penuh rahsia.

“Gurae… saya pergi dulu.” Sebelum Myungsoo pergi dari tempat Jaekyung, Jaekyung memanggilnya.

“Jamkkan! Myungsoo-ah…”

“Eoh. Wae?”

“Kenapa dengan kelas ni? Kenapa dia orang tak suka saya hari ni?” Myungsoo melihat sekeliling sebelum menjawab.

“Dia orang nampak Baekhyun pegang tangan awak dan berlari bersama lepas dia tolong awak. Entahlah betul atau tidak. Saya hanya terdengar perbualan dia orang je.”

“Ohhh…. Gomawo.” Myungsoo mengangguk dan terus berlalu duduk di tempat duduknya. ‘Kenapa semuanya terjadi hari ni?!’ jerit Jaekyung sendirian melalui mindanya.

* * *

Kini tiba waktu makan tengah hari. Kelibat mahupun batang hidung Minji masih tidak muncul di kelas. Jaekyung mula risau. Dia mengemas barang-barang nya dari meja.

“Jae-ah, kami pergi dulu, eoh?” Sunggyu bersuara sebelum menapak keluar kelas.

“Eoh! Jangan risau. Nanti saya sampai.” Jaekyung senyum sebelum kumpulan INFINITE hilang dari pandangannya, menuju ke cafeteria bersama. Sedang Jaekyung mengemas, ingin cepat, mencari Minji, salah satu bukunya terjatuh. Sebelum dia sempat mencapainya, ada seseorang memijaknya. Berkelip-kelip mata Jaekyung dibuatnya. Jaekyung menegakkan posisi bongkoknya, mencari wajah empunya kaki tersebut. “Erm… Awak terpijak buku saya.” Katanya.

“Eoh?! Omo! Mian.” Suara empunya kaki tersebut sepertinya bersalah namun, bertukar menjadi menjengkelkan. “Saya sengaja.”

“W-wae?”

“Wae?! Tch. Apa hubungan awak dengan Baek Oppa, eoh?! Sudahlah kami sakit hati bila tahu dia dah kahwin. Janganlah buat kami sakit hati bila tahu dia ada girlfriend lain kat sekolah ni!!” Jaekyung terkesima. Rupanya, ramai yang tidak dapat terima yang Baekhyun sudah berkahwin.

“M-mian…”

“Awak ingat, maaf boleh selesaikan segalanya? Boleh awak beritahu kami, apa hubungan awak dengan Baek Oppa sebenarnya?”

“A-anni…”

“Gurae? Awak fikir kami percaya? Apa yang awak nak terangkan yang Baek Oppa pegang tangan awak? Marah yeoja yang sakitkan awak? Cuba awak terangkan!”

“…”

“Tak boleh jawab?”

“…”

“Hmph… kalau macam tu, kami nak tanya, apa perasaan awak pada Baek Oppa?” Jaekyung dapat rasakan yang jantungnya berhenti berdetak untuk seketika sebelum denyutan itu berterusan secara laju, sepertinya baru sahaja dia berlari beribu-ribu kilometer. “JAWABLAH!!” perkataan tersebut membuatkan Jaekyung terkejut dek kerana intonasi suaranya tinggi secara tiba-tiba. Apa lagi yeoja yang bersuara tersebut mengetuk meja Jaekyung.

“Anni. Saya tak ada perasaan langsung pada B-yun Ba-Baekhyun-ssi.”

“Geuraeyo? Baek Oppa, Oppa dengar, kan apa yang yeoja ni cakap. Jadi, Oppa kena tinggalkan yeoja ni sebab dia hanya berpura-pura sayangkan Oppa je.” Disebabkan Jaekyung menundukkan kepalanya, rambutnya menutup pandangannya namun, apa yang dia tidak sangka, Baekhyun hadir secara tiba-tiba. Mata Jaekyung membulat sebelum dia mengangkat kepalanya dan matanya bertentang dengan mata Baekhyun.

 

-To be continued-

 

~~\\(^_^)//~~

Annyeong!!

New and short chap! >.< mian...

Eotte? ok? by the way,

Thanks to;

Subscribers (350+)

Upvoters (27)

Readers

Commenters

And ramai lagi!

Nak promote ni!! Tapi, benda ni x penting sangat... Kalau awak rasa menarik, subscribe dan baca! Kalau x berminat langsung, lupakan fasal promote nih...

'Actually, I Live You too.' ft. D.O- http://www.asianfanfics.com/story/view/855052

Annyeong! <3

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
IzyAngel98
new chap was updated guys! ^^

Comments

You must be logged in to comment
Nurarsyah #1
Why i can't subscribe to read full story? I try many time but i can't
izy_angelic
#2
Chapter 24: Owkeeyyyy... I'll try...
kingbeta
#3
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
RaviWifeu
#4
WAH!!!! JINJJA!!!! this ff is amizing... it's very interesting ff... you know... baru habis bace hari nie... -.-" tak sia2 bace sampai habis... hehe... mule2 mcm, 'that Baekhyun... aish!!!' but the last part... 'aw~~~ so sawit~~~' XD btw, good job~~ keep up the good job... oh! and... good luck for the exam~~~

-RaviWifeu \\^_^//
kiroroMirae #5
Chapter 26: OH MY, salah timing ah Jaekyung. Aduh, salah timing pulak......
kiroroMirae #6
Chapter 25: Heiiii, kenapa ah Baekhyun tu baik sangat . Kenapa ah dia tak call member-member yg lain.tak patut betul ah
kiroroMirae #7
Chapter 24: Aaaaaaahhhhhhh, kesiannya Bekhyun. kesian gak kat Myungsoo cuz dia tak tahu apa2. but, lagi kesian kat Baekhyun.....

Harap the (minji) tu, pindah luar negara or mampos.
girly_
#8
Chapter 1: oh my..bce byk kali pon best... ini kali kedua sy bce tau!!! hehe