This Is War

You Are My Miracle

Kini Myungsoo dan Woohyun saling berpandangan. Seolah olah ada medan elektrik yang tercetus diantara mata mereka berdua. Ahra yang masih belum perasan dengan kehadiran Myungsoo terus sahaja berkata-kata sendiri. Tetapi saat dia ingin menoleh ke arah Woohyun dia ternampak Myungsoo sedang memandang ke arahnya! Kata-kata Ahra terus mati di situ. " Kat sini best betul lah Woohyun~ Agaknya Ice land ni siapa punya-! ".

       Mata Ahra dan Myungsoo bertentangan. Macamana Myungsoo boleh tahu dia ada di situ?! " Myungsoo? Apa yang awak buat dekat sini??".

       Myungsoo tidak menjawab pertanyaan Ahra sebaliknya dia memalingkan pandangannya kepada Woohyun. Keadaan dia antara mereka mula tegang. Tiba-tiba kedengaran derapan tapak kaki yang pantas dari belakang Myungsoo. Ahli-ahli Phoenix mula muncul dalam keadaan tercungap-cungap.

       Dongwoo mula membebel "Laju betul kau! penat kitaorang nak kejar ".

       Omelan Dongwoo sedikit pun tak diendahkan oleh Myungsoo. Ahli-ahli Phoenix yang lain mula menyedari apa yang berlaku di antara Myungsoo dan Woohyun apabila pandangan antara mereka berdua mula bertukar serius. Mereka terus dengan segera mendapatkan Ahra!

       " Ahra, Ahra! kat Iceland ni ada satu tempat special tau! Nak pergi dengan kitaorang tak?? Jom jom! ". Diketuai oleh Sunggyu, Ahli-ahli Phoenix terus membawa Ahra pergi dari situ meninggalkan ketua dan ahli terpenting Phoenix bersendirian.

       Ahra yang bingung dengan apa yang berlaku terus mengekori mereka apabila lengannya ditarik "O-kay..".

       Walaupun Kakinya melangkah ke hadapan tetapi kepala dan matanya terus sahaja menoleh kebelakang memandang ke arah Myungsoo dan Woohyun. Apa yang dah jadi sebenarnya?? Ahra terus memandang ke arah Sungjoong " Yaaaa kita nak pergi mana sebenarnya nih? Kenapa Myungsoo dengan Woohyun tak ikut? Saya tak habis main salji lagi laahh ".

       Hoya terus menekap mulut Ahra dari belakang " Shhhhh...! Kita pergi beli ice cream ya? Kita beli banyak-banyak lepas tu baling dekat Dongwoo~ Saya namakan permainan tu 'Pukul Dongwoo sebanyak yang anda boleh'! Kalau kita menang nanti kita cat kereta dia warna pink ya~? ".

       Dongwoo yang mendengar kata-kata Hoya terus mencebik "Yaaaaa apsal plak aku yang jadi sasaran nihh...!".

       Kali ini Sunggyu pula yang menekap mulut Dongwoo " Shhhhh...! setuju aja..! game ni best! jom~ jom~ ".

       Kini hanya Myungsoo dan Woohyun yang tinggal. Saling berpandangan. Bola salji yang ada di tangan Myungsoo dilepaskan. Dia berjalan ke arah Woohyun lalu duduk di tempat Ahra tadi. " You like her Nam Woohyun.. ".

       Woohyun hanya memandang ke hadapan. Matanya tertumpu kepada budak-budak yang leka bermain dengan salji. " And you like her too Kim Myungsoo.. And since when is that? Bukan kau cakap yang 'She is not my style' ".

       Myungsoo yang mendengar kata-kata Woohyun terus menyandarkan belakang nya " I have nothing to say.. Aku suka dia sejak pertama kali aku jumpa dia ".

       Woohyun melepaskan keluhan kecil lalu memandang ke arah Myungsoo "Jadi kau dah tahu lah aku memang suka dekat Ahra? ".

       Myungsoo memandang rakan baiknya sekejap kemudian mengalihkan semula pandangan " Tak payah bagitau.. Tengok reaksi kau pun aku dah tahu. Aku kenal kau dah lama. ".

       Woohyun yang mendengar kata-kata Myungsoo menjadi lebih panas. Hendak sahaja buku limanya hinggap ke pipi rakan baiknya itu! Tetapi oleh kerana tali persahabatan mereka, Woohyun menahan dirinya. " She's mine Kim Myungsoo...! ".

       Myungsoo ketawa kecil kemudian memandang Woohyun dengan senyuman sinis " Aigoo~ macamana ni~ Kau tahu aku bukan jenis yang suka mengalah. I want her.. ".

       Woohyun menjadi makin berang kemudian dengan segera bangun dari tempat duduk nya lalu menghadap Myungsoo! " Bagitau satu sebab kenapa aku tak tumbuk muka kau sekarang ".

       Myungsoo dengan wajah selamba menyenaraikan satu demi satu sebab seolah olah mengejek Woohyun " First, Kita ni bukan budak-budak lagi. Second, Ahra bukan kau punya jadi kenapa nak bertumbuk pulak? Thirdly, Kalau nak kan Ahra, Kita berdua patut bersaing secara sihat. Jangan main tipu. Macam kau biasa buat dalam business. Ahra bukannya barang. Tu dia~ aku bagi kau banyak sebab. Ada apa-apa lagi kau nak tanya? ". 

       Woohyun tersenyum sinis memandang Myungsoo " Ini bukannya cara kau Myungsoo. And I dont care. Aku akan buat apa saja asalkan Ahra jadi milik aku! She is mine. And mine alone. Jangan ganggu aku. "

       Sebaik sahaja Woohyun menghabiskan ayat itu, Dia terus pergi meninggalkan Myungsoo yang masih duduk di bench itu. Myungsoo sengih sendirian apabila mendengar kata-kata Woohyun tadi. Selepas beberapa saat dia pun bangun dari bench itu " Jangan kata aku tak bagi amaran Nam Woohyun. Kau dah buat kesilapan besar ".

       Ahra kini berada di Penguin Park bersama ahli-ahli Phoenix yang lain. Matanya terus sahaja melilau mencari kelibat Myungsoo dan Woohyun. Kemana pula mereka berdua pergi? Pertunjukan penguin sudah hampir nak habis. Sementara Dongwoo yang berada di sebelahnya telah pun 'sepenuhnya' jadi penguin~ Tak henti-henti membuat bunyi penguin dari tadi sampai naik bingit telinga Sungyeol. Sedang Ahra leka memerhati tiba-tiba satu pesanan text masuk. 

       ' Ahra, Saya dah balik dulu. Mianhae.. Saya ada hal pulak.. Lain kali kita 'date' lagi ya? ^^ Annyeong~ '.

       ' Ahh jinjaa? Araseoo.. Terima kasih untuk hari ni ^^ '.

        Ahra mengeluh perlahan. Entah apa lah yang jadi antara Myungsoo dan Woohyun tadi. Sampai Woohyun balik dulu pula! Tiba-tiba Ahra dengar tepukan gemuruh dari penonton. Ahra terus mengalihkan pandangannya dari screen handphone nya. Rupa-rupanya pertunjukan telah pun habis. Ahli-ahli Phoenix serta penonton yang lain pun bangun dari tempat duduk masing-masing. Mereka semua membawa Ahra keluar dari Iceland dan ketika di tempat letak kereta mereka semua mula riuh semula~ 

       

 

 

       

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Kaira97
Chap 32 is here baby~ Do you guys think this will be the end? Just keep reading and please subscribe and leave your comment jsy~

Comments

You must be logged in to comment
princea2899 #1
Chapter 33: Author nim. .. jebal palli update. .. I can't wait. .. what will happend to Ahra? ?? Did Ahra accept Myungsoo? ?? ♡♥♡♥
Update soon. .. please update. .. ♡♥♡♥
scyaheeda
#2
Chapter 32: suspen betol citer ni.. author nim awk mmg hebat la blh buat citer yg mendebarkan..jjang~~
erasyazana_kookie
#3
Chapter 28: oh cara ni lmbt lg diorang nk couple,hhh ni suspen bru,relex2..tnggu update bru, :-D
Ai_ena
#4
Chapter 28: ooyeeahhh...xsbr nk tungu Ahra n L couple..mestii sweet bagaiiXD
jillin
#5
Alamak, asal bukak2 gmbr myungsoo xkluar eh,, myungsoo ni L ye...sbb dlm byk2 watak xde muke dia pon...
Kaira97
#6
Mianhae to my readers and subscribers cause making u guys waiting~ Maklumlah SPM xD but im back now~ :3 Beta akan sambung chap dengan pantas so please keep reading jusaeyeoo~ (Sorry utk ayat beta xD)
woohyun98
#7
Chapter 25: update soon :)
EXOXOXOSEHUNIE12 #8
Chapter 25: Update soon!
Your story was toooooooo much Daebak
Kaira97
#9
Hehe chosueomnidaa~ Maklumlah busy sikit~ Line pun prob~ Akan update dlm waktu yg terdekat~