RAHSIA YANG TERUNGKAI (final)

THE FORCE'S

 

  Motor SeHun terhenti di taman layang-layang. Dia sentiasa datang ke situ apabila dia mempunyai masalah. Tempat tersebut bisa menenangkan hatinya yang gundah. SeHun segera duduk di atas hamparan rumput yang menghijau setelah dia memarkirkan motornya. Rasa marahnya masih lagi menebal di hatinya. Tidak dia menyangka bahawa orang tuanya telah menyembunyikan rahsia yang begitu besar sekali darinya.
 
  Kelihatannya tidak ramai pengunjung yang mengunjungi taman tersebut. Dia memandang kehijauan dedaunan di hadapannya. Telinganya dapat menangkap bunyi derapan kaki, tetapi kemudiannya bunyi derapan kaki tersebut lenyap. SeHun sedar LuHan turut berada disitu.
 
  "Hyung, saya tahu kamu berada di situ" ujar SeHun tetapi matanya masih tidak teralih. LuHan tidak terkejut apabila mengetahui sebenarnya dirinya bersembunyi disebalik rimbunan pokok buluh.
 
  "SeHun-ah"
 
  "Hyung, bila kamu mengetahui rahsia tersebut?" SeHun berpaling ke arah LuHan.
 
  "Almost a month" 
 
  "You too doesn't tell me" Dia segera mengangkat punggung ingin meninggalkan LuHan tetapi pergelangan tangannya di pegang oleh LuHan. SeHun menarik tangannya dari tangan LuHan." Susah ke untuk memberitahu saya?" tengkingnya.
 
  "Don't be selfish SeHun.Uncle do that because he worried about your safety" Walau bagaimanapun SeHun masih tidak dapat menerima hakikat tersebut. Rasa marahnya masih membuak di hati.
 
  "Hyung, all this time we have been deceived by our parents.Doesn't you feel like I feel too?" LuHan memandang wajah SeHun yang tergambar rasa kecewanya.
 
  "Yes... our parents also has the reasons why they do like that" ujar Luhan membuatkan pemuda di hadapannya terdiam." You should think about their feeling too" lembut sahaja suara LuHan.
 
  LuHan sedar bahawa api marah itu harus dilawan dengan air. Dan dia ingin melenyapkan kemarahan SeHun dengan kelembutan kerana dia tahu sekiranya rasa amarah itu tidak di hapuskan akan terjadi sesuatu yang tidak diingini.
 
  Secara tiba-tiba munculnya entah dari mana 3 orang pemuda yang tidak di kenali lantas menyerang merekan berdua. LuHan yang telah mahir mengendalikan kuasanya segera menggunakan kuasanya lantas membuatkan salah seorang daripada mereka terpelanting jauh. manakala yang dua lagi ingin menyerang LuHan tetapi munculnya pusaran angin yang begitu kuat sehingga mereka berdua dimasuki oleh pusaran angin tersebut lantas menghilang.
 
  SeHun tergamam. "SeHun, mari kita pulang..Hyung risau sesuatu telah terjadi dengan orang tua kita" ujar LuHan dan dia segera berlari menuju ke arah keretanya. Melihatkan LuHan yang telah beredar segera dia mengikut langkah LuHan menuju ke arah motosikalnya.
 
  "Abhuji, omma...please be safe" teriaknya di dalam hati sambil dia memandu laju motosikalnya menuju ke arah rumahnya. Tetapi sayang, dia terlambat sudah. Rumah mereka berdua hampir 50% terbakar.
 
  "Abhuji!!" jerit SeHun memanggil nama orang tuanya. Manakala LuHan sedang meratapi mayat orang tuanya yang dia temui. Mayat orang tuanya telah pun rentung akibat kebakaran tersebut. 
 
  "S-sehunnnn" SeHun terdengar suara abhujinya. Tergesa-gesa dia mencari abhujinya. SeHun memanggil nama LuHan untuk membantunya.
  
  "A-abhuji.....mianheyo" SeHun mulai menangis melihatkan abhujinya yang separuh nyawa itu. DongHae mengenggam tangan anak tunggalnya itu. Perlahan-lahan dia membuka jam tangan miliknya lalu menyerahkan pada tangan SeHun. "Tolong cari mereka....." rayu DongHae.
 
  SeHun mengangguk sambil pipinya dibasahi dengan air mata. "LuHan, uncle harap kamu to-long jaga Se-Hun.." tercungap-cungap suara DongHae berbicara.
 
  "Saya akan jaga dia....Uncle akan selamat." ucap LuHan.
 
  "Masa uncle dah sampai....SeHun, maafkan abhuji...Abhuji amat menyayangimu" itulah kata terakhir DongHae, dan tangannya terlepas dari tangan SeHun untuk selamanya.
 
  "ABHUJI" jerit SeHun lantas memeluk tubuh DongHae. Hujan lebat muncul seperti ia juga turut sedih akan kehilangan itu. 
 
  SeHun dan LuHan memberi penghormatan terakhir di kuburan orangtua masing-masing. LuHan mengajak SeHun untuk pergi apabila malam hampir menjelma. Sepanjang perjalanan kedua-duanya saling membisu. SeHun memandang ke arah luar.
 
  SeHun memerhatikan jam tangan milik abhujinya. Apabila dia memerhatikan sekali lagi, dia merasakan jam tangan tersebut unik. Tidak pernah dia melihat rekaan jam tangan tersebut. Secara tidak sengaja tangannya tertekan satu butang kecil lantas munculnya hologram abhujinya dari jam tangan tersebut.
 
  LuHan segera menghentikan keretanya apabila melihat hologram DongHae.Dia turut mendengar pesanan tersebut. "SeHun,sekiranya kamu terlihat video ini bermakna abhuji telah tiada di dunia ini.... Jam tangan ini bisa mencari keberadaan 'THE FORCE'S' yang lainnya. Dan abhuji juga telah mencipta sesuatu supaya kamu dapat mencari mereka.Ada satu butang kecil berbentuk heksagon dijam ini. Kamu tekan butang tersebut dan ianya akan memberitahu kamu tempat tersebut.SeHun, abhuji minta maaaf kerana tidak dapat bersama kamu lagi..Abhuji sayang kamu" 
 
  Airmata SeHun merembes keluar apabila mendengar pesanan dari abhujinya. Hologram DongHae segera hilang. SeHun terlihat satu lubang yang dikatakan oleh abhujinya. Munculnya satu peta menunjukkan kedudukan rahsia."Hyung tahu tempat ini...Tempat ini kita semua selalu pergi sewaktu kecil" ujar LuHan apabila memerhatikan peta tersebut. 
 
  LuHan menghidupkan enjin keretanya lantas menekan minyak supaya segera tiba di tempat tersebut.
 
~~*~~
 
    "I have that dream again....The dream about the war"
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...