Meratapi Kematiannya

THE FORCE'S

Segalanya telah berakhir...

 

Pencarian dan juga dendam semuanya telah terungkai...

 

Kuasa kejahatan telah turut dihapuskan...

 

Renata kini ditempatkan disatu bilik dimana kesemua mereka yang sedang melihatkan tubuhnya yang sedang terbaring lemah disebuah katil.YiXing sedari tadi masih tidak berganjak dan sentiasa berada disisi Renata.

 

"Jiwa baiknya sedang ingin menakluki hati Renata kembali secara perlahan.Dan kini tubuhnya berada dalam keadaan yang sangat lemah.Dan dia memerlukan masa untuk sedar semula". Beritahu MinHo yang melihatkan keadaan Renata sebentar tadi sebelum Shinee berganjak keluar daripada ruangan itu.

 

"Renata--oppa akan menunggu kamu sehingga kamu pulih semula.Dan kita...akan kembali bersama seperti dulu".Bisik YiXing perlahan sambil mengusap lembut tangan Renata.

 

Hati YiXing berasa sayu melihatkan tubuh Renata yang terbaring lemah.Wajahnya yang kelihatan pucat sekali.Sekiranya dengan kuasanya dia bisa menyembuhkan gadis itu...Namun semua itu diluar batasannya kerana keadaan Renata yang tidak bisa disembuhkan oleh sesiapa.Renata harus kuat.Hanya dirinya sendiri yang bisa menyedarkannya.Renata seperti sedang tidur untuk jangka masa yang lama.

 

Setelah melepaskan keluhan panjang,YiXing mula beralih melihatkan tubuh KiBum yang ditempatkan dikatil sebelah Renata.*Imo harus diberitahu tentang semua ini*.YiXing segera bangun dari tempat duduknya dan mendekati anak-anak the force's yang lain.

 

"Kalian semua..Imo YoonA harus diberitahu tentang berita ini".Beritahu YiXing dengan wajah yang gusar memandang satu persatu wajah mereka.

 

JongIn melangkah kedepan sambil mengangkat sebelah tangannya."I'm here to volunteer". Beritahunya sambil tersengih.Mendengarkan itu MinSeok yang berada tidak jauh daripada JongIn secara tiba-tiba memeluk tubuhnya daripada belakang.

 

"Ohh JongIn-ah..I'm so proud of you~~".

 

"Aishh this old brat.Stop being so clingy and childish".YiFan berbisik perlahan sambil menggeleng kepalanya melihatkan JongIn yang cuba meloloskan diri apabila MinSeok yang memeluknya terlalu erat.

 

LuHan yang berada disebelahnya ketika itu sedang bergurau senda bersama SeHun mendengarkan kata-katanya."Excuse me..I'm hear you~~".Ujarnya dengan membuat satu pandangan.Namun dengan wajah comel yang dimilikinya sikitpun tidak membuatkan YiFan berasa takut.

 

"Neh~i'm shipping you two..HunHan".YiFan bersuara mengena.

 

MinSeok segera meleraikan pelukannya setelah mendengar KyungSoo yang berdehem kuat. "So,JongIn must bring someone since he does'nt know where you'll stay?".Ujar KyungSoo pula. YiXing menyedari itu.Namun dia keberatan untuk meninggalkan Renata walaupun ianya hanya mengambil masa beberapa minit.Sebelum YiXing ingin bersuara semua melihatkan BaekHyun yang tampil kehadapan.

 

"I'll go".

 

~~~~~~

SeoHyun dan Kara sedang berkabung melihatkan jasad Helena yang terbaring kaku.Sedari tadi SeoHyun menangisi pemergian satu-satu anaknya.Hampir beberapa jam mereka memujuk SeoHyun untuk berganjak daripada situ,namun esak tangisnya semakin kuat. SeoHyun meluru memeluk mayat anaknya.Tangisannya bergema diseluruh ruangan tersebut.

 

"My queen..Usah ditangisi lagi pemergian tn.puteri".Pujuk HaRa lalu memapah tubuh SeoHyun secara perlahan.

 

SeoHyun seperti tidak berdaya untuk berdiri.Kakinya terasa lemah,tangisannya masih dapat didengari.Bagaimana bisa dia meninggalkan tempat itu.Anak dan suaminya sudah pergi meninggalkan dirinya yang masih bernafas dimuka bumi.Dan kini dia tidak memiliki apa-apa lagi.Oleh kerana rasa sakit memikirkan hakikat tersebut,perlahan-lahan mata SeoHyun mulai memberat dan tubuhnya sempat disambut HaRa yang berada tidak jauh darinya.

 

Kara segera membawa SeoHyun keluar daripada bilik tersebut.Saat berjalan keluar,mereka melihatkan ChanYeol yang sedari tadi berdiri disitu.Mereka berjalan melepasi ChanYeol, namun langkah GyuRi berhenti dihadapan pemuda itu."Lihatlah keadaan dia...Buat terakhir kalinya". Suara GyuRi dengan lembut sebelum meninggalkan ChanYeol sendirian disana.

 

*Pemuda itu kelihatan kuat dan cekal..Namun pemergian tn.puteri ditangisi didalam hatinya*. Bisik GyuRi turut mengasihani takdir yang begitu kejam terhadap mereka berdua.

 

ChanYeol melangkah perlahan mendekati keranda yang menempatkan jasad Helena.Dia menatap wajah pucat gadis itu.ChanYeol masih lagi dilanda rasa tidak percaya dengan apa yang baru sahaja dia alami.Kenyataan yang baru diterimanya begitu sekali meragut jiwanya. Dan hakikat yang sebenarnya gadis yang selama ini dia cari ternyata merupakan anak kepada musuhnya sendiri.

 

Dan kini..tubuhnya terbaring kaku dihadapannya.Dan apabila baru menyedari bahawa gadis itu telah pergi meninggalkan dirinya buat selamanya,pada saat cintanya mulai mekar buat gadis itu,akhirnya airmata yang ditahannya sejak tadi lagi mulai jatuh kepipinya."He-le--na".ChanYeol menangis disitu.

 

~~~~~~

Shinee melihat anak jagaannya tewas dalam perasaan.Melihatkan ChanYeol ketika ini,ibarat mereka berlima sedang melihat kembali ChanYeol sewaktu kecil dahulu.Dimata ChanYeol terpancar rasa sedih.Dan hatinya benar-benar terluka.

 

"Hyung,should'nt we do something?".Shinee terus memandang kearah TaeMin yang bersuara tiba-tiba.

 

"Do what...kita bukannya ada kuasa untuk menghidupkan Helena semula".JongHyun termenung jauh."Or maybe...kita boleh minta tolong dengan mereka..".Shinee terus mengerutkan dahi tidak memahami maksud JongHyun."Them...INFINITE".Raut wajah TaeMin bersinar menyetujui cadangan hyungnya.

 

"Hyung,that was a great idea.Saya setuju...".MinHo terus memberi pandangan tidak setuju.

 

"Hyung,kamu rasa mereka akan membantu kita?mustahil ketujuh-tujuh penjaga masa bakal membantu kita".

 

"Tapi siapa tahu mungkin mereka akan membantu kita untuk menghidupkan Helena?".

 

"Menghidupkan Helena...Apa maksudnya??".Terkejut Shinee dibuatnya apabila kemunculan ChanYeol yang secara tiba-tiba lantas mencuri bual perbualan mereka.

 

~~~~~~

 

 " Apakah kamu yakin dengan keputusan kamu, ChanYeol?" tanya JongHyun di balas dengan anggukan pemuda itu. " To save her, you must face the challenge that coming around...". Kedengaran keluhan kecil yang keluar dari mulut penjaganya itu.

 

" Saya sanggup walau apa pun cabaran yang menanti saya..." tegas suara ChanYeol. Nada suaranya penuh dengan keazaman. Dia memandang kelima-lima penjaganya itu.

 

Walaupun keberatan,namun melihatkan kesungguhan ChanYeol Shinee akhirnya bersetuju demi untuk melihatkan anak jagaannya tersenyum semula.Shinee akhirnya memberitahu tentang keberadaan tujuh orang penjaga masa yang berada di Mesir.Namun sesungguhnya, untuk sampai ketempat tersebut dirinya harus menghadapi pelbagai rintangan.Oleh kerana itu tiada satu orang pun yang tahu tentang kewujudan INFINITE. Kerana tempat persembunyian mereka tidak dapat dilihat oleh mata kasar.

 

Tempat itu tersembunyi disebalik dimensi.Dan bagaikan ada tabir luas yang menyembunyikan keberadaan tempat tersebut.

 

~~~~~

Kesemua anak-anak the force's berkumpul diruangan bilik yang menempatkan jasad Helena. Demi sahaja mengetahui ChanYeol ingin meneruskan perjalanan bagi menghidupkan Helena semula,Key kini sedang melakukan sesuatu bagi ingin mengekalkan jasad Helena agar kekal seperti sedia ada.

 

Keranda yang menempatkan jasad Helena mulai terapung keudara apabila sahaja mulut Key yang mulai terkumat-kamit.Cahaya terang mulai muncul daripada keranda tersebut.Key melayang-layangkan tangannya keseluruh tubuh Helena.

 

"MinSeok,saya memerlukan pertolongan kamu untuk membekukan keranda ini".Pinta Key yang sedang terapung diudara.MinSeok menuruti permintaan Key lalu mendekati tempat tersebut.

 

MinSeok mulai menyentuh keranda tersebut dan secara perlahan ais yang dikeluarkan dari telapak tangannya menjalar sehingga meliputi keranda tersebut.Setelah MinSeok selesai menggunakan kuasanya,mulut Key mulai terkumat-kamit sekali lagi.Dan kali ini bagi untuk mengekalkan bekuan ais tersebut.Setelah selesai,perlahan-lahan keranda tersebut mulai turun kebawah dan melihatkan jasad Helena yang seperti sedia kala.

 

ChanYeol mendekati jasad Helena setelah pemergian semua.Wajah manis milik Helena ditatapnya lama.Dia tidak menghiraukan kesejukan yang melandanya walaupun berada disitu begitu lama.Tangan Helena yang sejuk bagaikan ais itu diraihnya." I'm promise that we both will be together again....Forever".Untuk sekian kalinya ChanYeol mengucup dahi gadis itu dengan penuh rasa kasih.

 

~~~*~~~

" To use the time , you must search it with your heart not your eyes." 

 

 


 

HannahYeolS says : An update!! thank you so much for all subs and viewer who keep read this story..I just love to see your comment and hope you enjoy this as well :D

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...