Hijab Yang Tersembunyi

THE FORCE'S

JoonMyun dan YiFan bangkit dari tempat duduknya, terkejut dengan kehadiran seorang datuk tua yang datang entah dari mana. Datuk tua itu memandang ke-12 mereka dengan senyuman. " Maafkan datuk kerana telah menganggu cucu-cucu sekalian. Kehadiran datuk ini hanya sekadar ingin memberitahu kalian tentang kewujudan orang yang cucu sekalian cari iaitu..... INFINITE" ujarnya dengan senyuman.

 

Kedengaran bunyi mengahan keluar dari mulut mereka apabila mendengar nama INFINITE. Terkejut bagaimana orang tua yang berada di hadapan mereka tahu tentang pencarian mereka mencari INFINITE dan apa motif orang tua itu muncul di hadapan mereka.

 

" Bagaimana datuk tahu tentang semua ini, sebenarnya datuk merupakan penjaga dunia khayalan ini."  beritahunya menjawab apa yang sedang bermain di minda mereka. MinSeok sebagai lebih tua daripada mereka mempelawa datuk tersebut untuk duduk sekali bersama mereka.

 

Datuk itu duduk bersebelahan JoonMyun dan YiFan. YiFan bersikap berwaspada dengan datuk tersebut, dia hanya ingin mengambil langkah berjaga-jaga. Khuatir sekiranya datuk tersebut berniat jahat. " Datuk tidak mempunyai niat jahat, cu." terkejut YiFan di buatnya apabila melihatkan pandangan datuk itu memandang ke arahnya.

 

" Bagaimana datuk boleh menjadi penjaga dunia khayalan ini?" tanya JongIn dengan penuh rasa ingin tahu.

 

" Bagaimana datuk boleh menjadi penjaga ini, biarlah hanya datuk yang mengetahuinya." JongIn menunjukkan riak wajah kecewanya. " Tetapi kalian harus ingat, untuk mencari mereka banyak pancarobanya dan ada banyak kejahatan yang terselindung di sini." beritahunya dengan wajah serius.

 

" Pernahkah datuk melihat wajah mereka." pertanyaan KyungSoo langsung tidak di jawab.

 

" Mereka akan mencari kalian..." beritahunya membuatkan mereka semua bingung. Datuk tersebut bangun dari tempat duduknya. " Sudah larut malam, lebih baik kalian berehat sahaja..." beritahu datuk tua itu sebelum meluru menuju ke dalam hutan dan lantas menghilang di dalam kepekatan malam.

 

" Kamu rasa datuk itu boleh di percayai?" tanya BaekHyun. Dia merasakan ada yang tidak kena dengan datuk tersebut. LuHan memberitahu mereka bahawa mereka semua pasti telah penat dan lebih baik mereka berehat sahaja.

 

~~~~~~

Pagi itu setelah mereka masing-masing terjaga dari tidur,mereka dikejutkan lagi oleh kedatangan datuk tua tersebut.Namun kali ini dia menyatakan hasratnya untuk membawa mereka menemui 7 penjaga masa tersebut.Tanpa sebarang kecurigaan,ke-12 mereka mengikuti datuk tua tersebut.

 

Datuk tua tersebut mengetuai perjalanan mereka.Meredah hutan.Dan hampir dalam beberapa jam sehingga mereka keletihan akibat berjalan tanpa henti sejak tadi.JongIn yang berjalan dibelakangnya memerhati datuk tua tersebut.Datuk tersebut tidak sedikitpun kelihatan lelah walaupun hakikatnya usia dia yang telah lanjut.

 

"Datuk...Tidakkah kamu penat berjalan tanpa henti sedari tadi?" Tanya JongIn tiba-tiba.Datuk tersebut memandang wajah JongIn.Wajahnya yang sedia berkerut seribu kelihatan tenang.

 

"Apa kata kita berhenti rehat sejenak?dah berapa jam kita berjalan ni." Usul KyungSoo pula.Mereka yang lainnya kelihatan bersetuju.

 

"Tidak usah cu,sebentar lagi juga kita akan tiba." Kata-kata datuk tua itu membuatkan mata mereka mulai bercahaya."Ingat cu,kalian harus mencari mereka melalui hati...Hanya melalui itu kalian bisa menemui mereka." Tanpa mereka sedari suara itu buat kali terakhirnya mereka dengar daripada datuk tua tersebut.

 

Pemergian datuk tua itu sebentar tadi menimbulkan tanda tanya kepada mereka semua.Kelibatnya tiba-tiba hilang apatah lagi mereka semua yang berada ditengah-tengah gurun yang hanya dibentangi hamparan pasir.Bukan saja itu dan datang lagi sebuah kejutan apabila tidak lama selepas datuk tua itu pergi,secara ajaibnya dihadapan dimana tempat mereka berdiri munculnya sebuah istana berbentuk sebuah piramid yang sangat besar.

 

"Ternyata hijab tersebut telah terbuka..." Kesemua mereka berjalan menuju kearah sebuah pintu gerbang.Mendapati istana sebesar itu tiada satu pun pengawal yang menjaga,mereka segera melangkah masuk tanpa sebarang perasaan curiga.

 

"Be careful..There must be a trap that we did'nt know".Ujar YiFan yang sentiasa bersikap waspada.

 

Keluasan istana tersebut begitu besar sekiranya mereka tidak berhati-hati kebarangkalian mereka akan tersesat sangat tinggi.JoonMyun turut mengatakan bahawa mereka harus sentiasa jalan beriringan dan jangan sesekali terpisah.Perlahan-lahan mereka berjalan sehinggalah dihadapan sebuah pintu.JongDae yang berada dihadapan mendengarkan suara sesuatu.Semerta semua langkah disitu terhenti mengintai disebalik pintu yang sedikit terbuka.Rahang ketiga-tiga maknae terbuka luas.

 

Manakala D.O dengan ekpresi O_O 

 

Terkesima melihatkan ruang singgahsana yang kelihatan lebih gah berbanding singgahsana milik KyuHyun.

 

"Jagi,kenapa tak makan lagi ni?" Mendengar suara itu,semerta ke-12 mereka baru menyedari bahawa diatas singgahsana tersebut terdapatnya sepasang suami isteri yang berkemungkinan seorang raja dan permaisuri disitu apabila dihadapan mereka tersedia pelbagai jenis makanan.Kedua mereka juga dilayani oleh 2 orang pemuda yang berdiri disisi masing-masing sambil mengipas tubuh mereka selayaknya seorang pengapit.

 

Namun pada itu raut wajah kedua pemuda itu kelihatan kacak sekali memakai persalinan yang cantik-cantik belaka.BaekHyun dan YiXing seakan tersentak apabila memerhati wajah kedua pemuda itu.

 

Mereka berdua?!!

 

YiXing dan BaekHyun saling berpandangan apabila menyedari hal yang sama.

 

Raja tersebut yang kelihatan masih muda dan kacak mula memuncung mulutnya sambil berpeluk tubuh dan berpaling dari menghadap wajah isterinya."Macamana oppa tak makan...Woonie tak suapkan...hmmph." 

 
 
Permaisuri tersebut tertawa kecil lalu menggapai seunggas anggur hitam."Now that i know..." Dia mendekati suaminya.Sambil itu mereka yang masih memerhati senyap-senyap,sedang YiFan dan juga JoonMyun juga tidak ketinggalan.Mereka tertawa kecil melihatkan 'cheesy couple' diatas singgahsana tersebut."Say ahhhh..." 
 
 
Raja tersebut mulai tersenyum menampakkan matanya yang kecil kelihatan sedikit terbuka.Permaisuri tersebut menghulurkan anggur hitam dan apabila sahaja raja itu membuka mulut,sepantas kilat anggur itu dimakan oleh si permaisuri."Woonie..." Permaisuri hanya tersengih melihatkan lesung pipit dipipi.
 
 
Sedang the force's leka menyaksikan,secara tiba-tiba ada satu tubuh yang menolak keras tubuh JongDae dan MinSeok yang betul-betul bersandar dihadapan pintu.Sekaligus ke-12 mereka tersungkur jatuh dan memasuki ruangan tersebut.Beberapa ketika kemudian,muncul lagi seorang gadis memasuki ruangan tersebut mengejar pemuda tinggi yang baru sahaja melanggar mereka.
 
 
"Nan chababara~" Pemuda tinggi tersebut berlari disekitar singgahsana sambil membawa lari sebuah patung yang saiznya hampir sebesar manusia.
 
 
"Oppa~give me back my Gyubear." Pemuda tersebut berlari mendekati raja dan permaisuri yang masih lagi dengan 'lovey dovey' mood mereka.
 
 
"What's now SungYeol?" Marah raja tersebut kepada anak sulungnya.Namun pemuda itu tidak mengendahkan kata-kata ayahnya malahan lalu bersembunyi dibelakang tubuh orangtuanya.
 
 
Gadis itu hanya mampu menghentak kakinya.Hampir sahaja menangis apabila dibuli oleh abangnya itu."Omma mama..Lihat perangai oppa ni.." Rengek gadis itu lagi.
 
 
Permaisuri Nam segera menarik telinga anak lelakinya yang tersengih sehingga menampakkan gusi sambil menahan rasa sakit.Datang pula seorang lelaki kacak yang jalan bersahaja memasuki ruangan itu.Gadis itu segera mendekati pemuda tersebut sambil memegang lengannya.
 
 
"Myungie oppa~SungYeol oppa buli Jongie...." Gadis tersebut merengek dengan penuh manja.
 
 
Seperti mendengar permintaan adik 'perempuannya',pemuda kacak tersebut tersenyum lalu mendekati abang sulungnya yang masih bersembunyi dibelakang raja dan permaisuri."Yeollie hyung...pulangkan balik patung tu pada princess Jongie." Ujarnya penuh berhemah.
 
 
Dalam masa yang sama mereka yang memerhati dari tadi secara serentak mata memandang kearah ChanYeol."Yeollie hyung...pulangkan balik patung tu~" KyungSoo mengulang kata-kata putera kacak tersebut.ChanYeol membulatkan mata.
 
 
"What?i did'nt have any bear with me." Kesemua mereka ketawa melihatkan reaksi ChanYeol.
 
 
"I think that he's ChanYeol twin." Ujar BaekHyun pula menimbulkan gelak tawa yang agak kuat.
 
 
Tanpa mereka sedari,gelak tawa mereka sebentar tadi telah menarik perhatian mereka yang berada disinggahsana.BaekHyun dan KyungSoo menelan airliur yang tersekat dikerongkong apabila melihatkan mata raja tersebut membesar(walaupun matanya yang tak berapa nak besar)memandang kearah mereka.
 
 
"Nampaknya kita dikunjungi tetamu yang tak 'diundang' huh." Ujar raja tersebut.
 
 
Mata KyungSoo membesar lebih dari biasa apabila dia bertentang mata dengan putera kacak tersebut."Pa-patung bertapa.." Putera kacak tersebut tersenyum sinis.
 
 
Sementara anak mata kedua-dua maknae pula hampir saja terjombol keluar apabila puteri tersebut mendekati mereka.Tao segera berlari dan bersembunyi dibelakang YiFan.SeHun pula memegang erat tangan LuHan.
 
 
"Wae panda?" Tanya YiFan yang melihatkan perubahan Tao.
 
 
"T-that girl...who take my ity." Hampir saja meletus tawa YiFan.
 
 
Tanpapun the force's menyedari,ketujuh-tujuh pemuda itu telahpun berdiri dihadapan mereka semua.Raja tersebut memandang tepat kemata ChanYeol yang berdiri dihadapannya."Ternyata kalian semua telah menemui kami....," ChanYeol dan YiXing saling berpandangan."The show is over now..."
 
 
Raja tersebut memetik jari,lantas dengan sekelip mata saja pakaian purba yang tersarung bertukar menjadi persalinan yang kelihatan lebih gah dan terlihat seperti sekumpulan pahlawan.Berdirinya 7 orang pemuda...........
 
 
7 orang pemuda???
 
 
"What the heck?!!" SeHun terjerit kuat sambil jari ditunjukkan kearah SungJong.Rahang Tao juga telah terbuka luas."He was a boy a-and i was by him!!" Ujar SeHun lagi seperti histeria.SungJong tergelak kecil melihatkan gelagat 2 orang pemuda yang telah diusik olehnya itu.
 
 
"Ternyata permaisuri itu juga merupakan seorang lelaki."Bisik MinSeok tidak mempedulikan SeHun dan Tao yang menjerit apabila SungJong mendekati mereka.Ke-10 mereka(melainkan SeHun dan juga Tao)berhadapan dengan INFINITE(selain dari SungJong yang sedang mengejar kedua maknae).
 
 
SungJong secara tiba-tiba muncul dihadapan Tao dan SeHun."Hey,did'nt you think i'm cute?" Ujar SungJong sambil membuat aegyo.
 
 
"Stay away from me!!!!!!!!!!!!" Jeritan Tao dan juga SeHun bergema.
 
 
~~~~~~

 

 
Ternyata,sejak dari awal lagi kedatangan mereka semua telah diketahui oleh INFINITE yang merupakan 7 orang ketua pejaga masa yang mana kewujudannya tidak diketahui oleh manusia.SungGyu yang merupakan ketua diantara mereka berdiri dihadapan ChanYeol.Wajahnya yang muda kemudiannya bertukar menjadi datuk tua yang ditemui mereka sebelum ini.Tahulah mereka bahawa ketujuh penjaga masa itu sendiri yang telah membawa mereka kesana.
 
 
Setelah melihatkan niat baik mereka semua,INFINITE bersedia untuk membantu.Ketujuh mereka mulai mengelilingi the force's.ChanYeol beralih ketengah sambil memegang kelopak bunga tersebut apabila dirinya disuruh oleh SungGyu.Seketika kemudian bunga tersebut mulai perlahan melayang-layang diudara.
 
 
Ianya mengeluarkan cahaya yang sangat terang dan menyilaukan mata.ChanYeol kemudiannya terkejut apabila menyedari teman-temannya yang telah tiada seperti dibawa pergi oleh cahaya terang tersebut."Hanya kamu sendiri sahaja yang bakal menempuhi pertarungan itu semula." Beritahu SungGyu mengetahui apa yang bermain dibenak ChanYeol.
 
 
"Dan kamu harus ingat,bahawa kejadian ini hanya berlaku untuk sekali sahaja." Penjaga masa yang bernama WooHyun mengingatkan.
 
 
ChanYeol memandang ketujuh wajah penjaga masa itu silih berganti."Baiklah..." Akur ChanYeol kerana itu merupakan satu-satu pilihannya.
 
 
"Now....Let's turn back the time" 
 
 
Melihatkan ketujuh penjaga masa itu mengelilingi tubuhnya sambil memejamkan mata,kelopak bunga terakhir yang masih melayang diatas udara kemudiannya gugur secara perlahan.Daripada kelopak bunga tersebut,bersinarnya cahaya yang begitu menyilaukan mata.Tubuh ChanYeol kemudiannya secara perlahan merasakan perubahan.Seperti bagai ada angin yang sangat kuat sedang menghempas tubuhnya.
 
 
Perlahan tubuhnya dibawa pergi daripada situ....
 
 
~~~*~~~
 
"Please...don't you ever leave my side again"
 
 

HannahYeolS says : lol are you guys confused how that some of infinite ended up being as a girl xDD

                                      so sad to tell that this story is going to be end soon..

 

P/s : End of chapter will be update by me and XingGirlLove.So please anticipate it  :D

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...