Berita Yang Mengejutkan

THE FORCE'S

Kenya,South Africa

 

"Hey,hello everyone....".Tingkah pemuda yang berwajah agak menakutkan namun sengihannya membuatkan dirinya kelihatan comel.Kelima-lima mereka saling berpandangan dengan seribu persoalan.

 

"Yah,macamana boleh salah landing ni?".Omel YiFan sambil mengusap punggungnya yang sakit itu.

 

"Maaflah hyung...Tapi ni semuakan salah budak kecik ni".JongIn menuding kearah Tao yang mulai memuncungkan bibirnya.

 

"Yah,i'm much older than you.You should call me hyung not kid.Arasso".

 

JongIn and Tao mula bertikam lidah antara satu sama lain seperti saja anak-anak kecil.Dan disebabkan sikap mereka yang seperti anak-anak kecil itu mereka baru sahaja tiba.Seharusnya seminggu yang lalu lagi mereka berempat tiba di Africa.Namun akibat diri Tao yang kelihatan teruja dengan kuasa yang dimiliki oleh JongIn,maka terlambatlah perjalanan mereka.

 

Selama kelewatan mereka tiba,Tao mengajak JongIn mengelilingi tempat yang ingin sekali dia kunjungi.Salah satunya mereka terpaksa berpatah balik hanya semata-mata Tao yang ingin sekali bermain di Tokyo disneyland(A/N:Aigoo..Tao is such a little kid XD).Dan tempat-tempat yang ingin sekali dikunjunginya.Ditambah pula dengan MinSeok yang turut berasa teruja.YiFan pula?dia terpujuk oleh aegyo yang dilakukan oleh Tao maka dipaksanya JongIn supaya mengikuti kemahuan Panda Tao tersebut.

 

"JongIn-ah,stop it..Don't blame him anymore".Pujuk MinSeok lalu menerima jelingan tajam oleh JongIn."Bukan selalu kita nak berseronok begitu.Sebelum nikan kita asyik sibuk dengan kerja masing-masing".Ujarnya.YiFan yang memandang berkerut dahi.'Aishh..macamanalah mamat ni boleh tua daripada aku?'

 

"Ehemm...,"Suaran seseorang yang berdehem mematikan tingkah mereka.Lalu mereka baru menyedari bahawa terdapat 5 pasang mata yang sedang memerhatikan tingkah mereka.Segera mereka turun dari bumbung kenderaan.Keempat-empat mereka segera mengenalkan diri sebelum memberitahu hajat mereka.

 

~~~~~~

Disaat mereka yang sedang berbicara,Tao tiba-tiba mengangkat tangan kanannya membuatkan YiFan memandangnya."Is there anything wrong?".

 

"I'm hungry~~".Ujarnya.JongIn yang berada disebelahnya segera mengetuk kepala Tao.

 

"Yah!!".Marah Tao sambil mengusap kepalanya.

 

"Kami semua sedang berbincang tentang perkara penting tapi difikiran kamu,memikirkan makanan pula".Tao memandang tajam kearah JongIn.

 

"Suka hati sayalah!".Tukas Tao dan bermula lagi pertengkaran antara mereka berdua.YiFan sudah memicit dahi apabila mereka berdua mulai bertelingkah.LuHan segera menggunakan kuasanya dan menyebabkan mereka berdua terapung diudara.

 

"Aishhh...Hyung,put me down".Ujar Tao dan JongIn sekaligus cuba untuk meloloskan diri tetapi gagal.

 

"Nu-uh..".LuHan menggeleng-gelengkan kepalanya."Not until you two stop bickering and acting like a good kids".

 

Tao dan JongIn saling berpandangan."Tengok,gara-gara kamu,LuHan hyung hukum kita berdua".Marah JongIn.

 

"Jangan salahkan saya.Kamu pun salah juga".Tao turut memarahi JongIn.

 

"Oh god.Hyung,they both still don't want to stop bickering".Ujar SeHun pada LuHan.

 

Secara tiba-tiba segalanya berhenti bergerak seolah-olah masa itu sedang terhenti.Semua yang berada disitu berdiri kaku dan tidak bergerak sedikit sedikitpun.

 

"ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH"

 

Tao mengambil peluang tersebut dan menjerit sekuat hati ketelinga JongIn walaupun tubuh mereka yang masih terapung diudara."Huh,baru puas hati aku".Dia tersenyum sinis setelah berpuas hati dengan tingkahnya lalu memulihkan masa seperti sediakala.

 

Semua yang berada disitu spontan menutup kedua-dua telinga apabila suara Tao yang sebentar tadi bergema diruangan itu oleh kerana tempias jeritannya terhadap JongIn.LuHan yang tidak menumpukan perhatian akibat terasa bingit ditelinga lalu hilang kawalan kuasanya dan sekaligus 'Kanak-kanak' yang sebentar tadi bertelingkah terjelupuk jatuh kelantai.

 

"Auchh".Kedua-dua mereka mengadu sakit sambil mengusap perlahan punggung masing-masing.

 

Kesemua mereka tidak menghiraukan JongIn dan juga Tao yang sedang mengerang sakit apabila mereka yang memandang kearah sebalik hutan apabila ChanYeol memberitahu bahawa telinganya mendengarkan sesuatu bunyi yang aneh dari sana.Perlahan mereka melihat kepergelangan tangan masing-masing.

 

Bunyi derapan langkah kaki kuda semakin menghampiri dan apabila melihatkan ketiga pemuda yang menunggangnya,mereka semua tersenyum gembira.

 

~~~~~~

"It's seems too hard".Bisik salah seorang dari mereka apabila melihatkan BaekHyun yang sedang menumpukan perhatian untuk menggunakan kuasanya.

 

ChanYeol begitu menumpukan perhatian saat melihat BaekHyun yang sedang berusaha.Kedatangan mereka bertiga dari pergunungan Himalaya,melengkapkan kesemua mereka.Namun yang mengejutkan mereka sebentar tadi bahawa terdapat seorang lagi suadara mereka iaitu Renata.Dan malangnya bahawa Renata kini berada didalam tahanan manusia yang berhati kejam iaitu Cho KyuHyun.

 

Mereka kini sedang berusaha untuk mencari tahu dimana keberadaan Renata.SeHun dan LuHan sedang menggunakan teknologi canggih mereka.Sementara yang lainnya memerhatikan BaekHyun menggunakan kuasanya.BaekHyun yang masih lagi asing dengan kuasa yang baru dipelajarinya memandang tepat kearah air terjun yang sedang mengalir deras kesungai itu.

 

BaekHyun mengeluarkan cahaya yang amat terang hanya dengan menggunakan hujung jarinya lalu dihalakan kearah air terjun tersebut.Kuasanya bisa melihatkan mana-mana tempat jika suatu tempat itu berdekatan dengan cermin ataupun air yang jernih.Mereka melihatkan BaekHyun menggeleng-gelengkan kepala apabila tidak menemui sebarang petunjuk.

 

"Cuba ditempat ini pula".Beritahu SeHun menunjukkan sebuah skrin yang terpapar melalui hologram yang dipegangnya.

 

BaekHyun mencuba lagi dan kali ini dia melihat suatu yang aneh.Semua melihat BaekHyun yang sedang mengerutkan dahi."Apa yang kamu nampak kini?".Tanya YiXing.Semua mereka tidak dapat melihat apa yang bisa dilihat oleh BaekHyun.

 

Mata BaekHyun mulai membesar dengan apa yang dilihatnya."Itu Noona!!".YiXing segera menerpa BaekHyun dengan perasaan khuatir.

 

"Bagaimana keadaannya?".BaekHyun masih lagi menumpukan perhatian.

 

Dilihatnya sekitar ruangan tersebut yang dilihat melalui cermin yang barangkali digantung didinding.BaekHyun kini melihat Renata yang sedang menangis.Dia seperti terperangkap disuatu tempat.Ruangan tersebut kelihatan sempit.Mata BaekHyun melilau lagi dan ingin melihat sekitar situ,dan dia temui kali ini kelibat Renata lagi.Yang ketika ini sedang dikurungkan didalam penjara besi.Ruangan itu kelihatan gelap tanpa sebarang cahaya.Dan hanya cahaya yang dikeluarkan oleh BaekHyun yang menyinari tempat itu kini.Dan kali ini dia melihat Renata yang terkulai layu tidak menyedarkan diri.

 

BaekHyun tertanya-tanya.Apakah benar yang sedang dilihatnya kini?bagaimana bisa dia melihat 2 kelibat Renata ditempat yang berlainan?

 

Pertanyaan mereka tidak diendahkan oleh BaekHyun.Mereka melihat peluh mula mengalir dari dahinya.Kala ini pula BaekHyun seperti tersentak apabila melihatkan seorang wanita yang diapit oleh 5 orang pemuda dibelakangnya.Apabila cahaya mula menerangi tempat tersebut,BaekHyun sudah bisa melihat gerangan siapakah mereka.Salah satu antara mereka merupakan gadis yang telah menculik Renata dihadapan matanya.

 

Dilihatnya Helena yang sedang berjalan dengan angkuh mendekati Renata.Dia membelek wajah Renata yang kelihatan sangat pucat.Seketika kemudian kedengaran hilai tawanya."Hanya tinggal satu purnama sahaja......Dan kau,akan dibangkitkan semula dan menjadi milik Lord ShinDong".Hilai tawanya bergema diruangan tersebut.

 

BaekHyun mulai kehilangan kudrat kuasanya akibat keletihan.Pandangannya sebentar tadi mulai hilang dan akibat badannya yang semakin lemah,BaekHyun terjatuh kearah YiXing yang berada dibelakangnya."Tell us..What did you see BaekHyun??".

 

"She will be dead...Or worse,infected".Beritahu BaekHyun dengan suara yang tercungap-cungap.

 

~~~*~~~

"You such a disappointment to me....All that strength,but no will to use it".

 


HannahYeolS says : I'm just get to know that the meaning name of Helena is ' Sun Ray @ Light '..Althought that name is actually suite and belong to BaekHyun XDD is it make any sense? o_O

 

I hope you enjoy this =)

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...