RAHSIA YANG TERUNGKAI (part 1)

THE FORCE'S

 

Kuala Lumpur, Malaysia
 
 
Rutin harian SeHun dan LuHan seperti biasa.Pagi mereka berdua akan menghadiri kelas sehingga ke petang dan pabila mereka mempunyai masa lapang pasti mereka berdua sentiasa bersuka ria. Kehidupan mereka seperti manusia yang biasa sehingga satu kejadian akan merubah segalanya.
 
SeHun segera melangkah keluar dari perpustakaan setelah hampir beberapa jam dia mencari bahan rujukan.Sinar suria terus memancar dengan hebat.Kalau tadi hujan ribut melanda, kali ini bahang melanda bagaikan membakar tubuh SeHun.Tiba-tiba tubuhnya terasa dingin, bagaikan cahaya mentari itu tidak mengandungi terik haba yang membakar.
 
~~~~~~
 
Saat itu Luhan sedang sibuk menelaah pembelajaran kerana peperiksaan semakin hampir.Jam hampir menunjukkan pukul 1.00 pagi ketika dia mendengar ketukan dari luar biliknya."Daddy".
 
 "Boleh Daddy masuk?" LuHan mempelawa daddynya masuk.Dia merasa bingung apabila daddynya memasuki biliknya diwaktu begini.Seperti ada hal yang penting ingin dikatakan kepadanya.HenRy segera melabuhkan punggungnya disebuah kerusi."Sebenarnya daddy ingin memberitahu kamu sesuatu".LuHan memandang raut wajah HenRy.
 
"Kamu masih ingat lagi dengan cerita yang pernah daddy ceritakan pada kamu sewaktu kecil dahulu?".LuHan mengangguk mengingati.Masakan dia lupa.Sewaktu kecil,daddynya selalu menceritakan tentang sekumpulan manusia yang digelar 'The force's'.Bahkan cerita tersebut masih segar diingatannya.
 
"Sebenarnya cerita itu benar belaka".Tercengang LuHan dibuatnya.
 
"Daddy..".Belum sempat LuHan ingin berbicara,HenRy telah memotong kata-katanya.
 
"Daddy tahu kamu takkan percaya.Jadi lebih baik daddy tunjukkan kepada kamu sahaja".
 
Melopong LuHan apabila melihat bukunya yang terletak diatas meja secara tiba-tiba melayang diudara."I know you shocked for seeing this son,but this is the truth".HenRy menarik nafas melihatkan ekspresi wajah anaknya yang masih terkejut.Dia menempatkan kembali buku tersebut kemeja semula menggunakan kuasanya.Dia menyentuh bahu LuHan."Selama ini kami semua menyembunyikan perkara ini daripada kalian berdua kerana khuatir dengan keselamatan kamu.Daddy dan mummy tak ingin kamu mengalami apa yang pernah kami alami".
 
LuHan memandang wajah daddynya.Pada awalnya dia merasa marah tetapi apabila difikirkan semula,sebenarnya orangtuanya itu menyayanginya.Dan disebabkan itu mereka tidak sanggup melihat dirinya mengalami musibah.Dia melepaskan keluhan secara perlahan."Saya faham.Daddy,apakah saya juga turut mempunyai kuasa seperti daddy?".Perlahan HenRy mengangguk.
 
"Sebenarnya kuasa itu telah lama berada dalam diri kamu.Cuma kamu masih lagi belum menyedarinya".Dia menerangkan.Anaknya itu harus diberitahu segalanya."Jika begitu,SeHun juga turut mempunyai kuasa?".Tanyanya lagi.
 
"Ya,dan uncle kamu akan memberitahunya dalam masa terdekat ini".
 
"Daddy,adakah perang telah lama berakhir?".Tanya LuHan.HenRy terdiam sejenak.
 
"I'm afraid son..I believe that lord of darkness and KyuHyun will try find the key".
 
"Kunci yang akan mengawal demon of the hell?!".Suara LuHan sedikit kuat.
 
"Yes son..So,daddy and uncle already decided that we're going to find 'The force's' leader,Park JungSoo".Mata LuHan membesar mendengarkan pernyataan HenRy.Dia ingin bersuara lagi,namun HenRy seperti sudah ingin beredar."It's already passed midnight...You should go to sleep".HenRy bangun dari kerusinya sebelum melangkah pergi dari situ.
 
LuHan meramas rambutnya.Akal fikirannya masih bagaikan tidak percaya dengan apa yang baru sahaja menimpanya.Patutlah selama ini dia merasakan dirinya berbeza dengan kanak-kanak lain sewaktu kecil.Dia kemudiannya merebahkan diri dikatil.Sukar untuknya  mempercayai akan apa yang baru saja dialami tetapi apabila dia melihat sendiri bukti dihadapannya,dia menjadi bingung.
 
~~~~~~
 
Buat beberapa ketika SeHun hanya mampu membisu apabila mendengar kata-kata yang terbit dari bibir DongHae.Namun selepas itu dia menggeleng beberapa kali.Tidak!!dia tidak percaya langsung.Masakan begitu."Geojiman hajimal geuman hae!".Jerit SeHun pada DongHae.
 
"Abhuji,nongdam aniyo".Beritahu DongHae.SeHun menepis tangan abhujinya apabila DongHae ingin memegang bahu anak tunggalnya.
 
"Why do you even care?they is nothing but a stranger to you".DongHae terus menampar pipi SeHun apabila mendengarkan anaknya berkata sedemikian.SeHun tergaman.Buat pertama kalinya DongHae melayangkan tangan terhadap dirinya.
 
Mata SeHun mulai bertukar kehitaman kerana kemarahan meresapi ketubuhnya.Dia merasakan tubuhnya ada mengeluarkan satu kuasa yang kuat.
 
"SeHun,control yourself!".Ujar DongHae apabila secara tiba-tiba dia dapat merasakan angin yang kuat.
 
DongHae menyedari SeHun secara tidak sedar sedang menggunakan kuasanya.Bibirnya mula terkumat-kamit dan perlahan-lahan tiupan angin itu mulai hilang.
 
"SeHun!".Jerit DongHae apabila melihat anak lelakinya pergi dalam keadaan marah.DongHae terduduk disebuah kerusi lantas menyentuh dahinya.Apakah yang harus dilakukan olehnya agar anaknya itu bisa mengerti...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...