Pernyataan Yang Amat Menyakitkan

THE FORCE'S

 

Qingdao,China

 

“Woohoo…This is really fun”.Suara MinSeok bergema apabila mereka yang telah tiba disebuah tempat dengan hanya sekelip mata sahaja.

 

‘Not bad juga kuasa dia ni’.Fikir YiFan,meremang bulu romanya seketika.Segera dia melepaskan pegangan tangannya daripada JongIn dan berlagak ‘cool’ semula seperti biasa.

 

“So hyung,what’s next?”.Tanya JongIn pula tidak sabar dan melihatkan YiFan yang sedang melihat jam dipergelangan tangannya yang sedang berbunyi.JongIn turut melihat jam tangannya yang turut berbunyi.Terdapat satu cahaya yang sedang berkelip-kelip dijamnya.

 

“Kita mesti mengikuti arah petunjuk ni”.Jelas YiFan dan berjalan kehadapan.Tidak menyedari bahawa MinSeok yang bersama mereka sebentar tadi telah menghilangkan diri.

 

“Min Seok hyung,kajha”.Ujar JongIn ingin memegang tangan hyungnya.Namun berasa pelik apabila tidak mendengarkan apa-apa respon daripada MinSeok.”Huh?”.Tolehnya kebelakang dan menyedari tiadanya kelibat MinSeok.

 

Mereka berdua tertoleh-toleh,mencari kelibat MinSeok.Sebelum terlihatkan sesuatu.

 

“Dah agak dah”.JongIn mengeleng-gelengkan kepalanya sebelum tersenyum geli hati.YiFan pula terangkat keningnya apabila melihatkan MinSeok yang sedang berdiri dihadapan sebuah gerai.

 

Mereka berjalan mendekati MinSeok yang sedang enak menikmati ‘Baozi’.”Oh..JongIn,YiFan.Want some?”.Ditunjuk baozi kegemarannya kepada mereka,berkata dengan mulut yang masih dipenuhi oleh makanan.Wajahnya terlihat ceria.

 

YiFan segera mendekati MinSeok dengan wajah yang tegang.”We have no time for this”.Ujar YiFan sebelum mengheret tangan MinSeok.

 

“But I’m hungry~~”.Memuncung bibirnya mengikuti langkah YiFan.

 

“Hyung,how can you get this baozi?”.Ditengah perjalanan sempat JongIn bertanya.

 

“That ahjumma give me for free because she said I’m cute”.Beritahu MinSeok sambil tersengih.Meletus tawa JongIn.

 

 

YiFan turut memasang telinga……Dalam diam dia turut tertawa geli hati akan gelagat MinSeok.

 

~~~~~~

 

Sehabisnya kelas,Tao bergegas lari ingin menuju ketempat tinggalnya.Dia tidak sabar untuk meluangkan masa dengan adik-adiknya.Ingin mengajar mereka akan seni wushu yang dikuasainya.Sememangnya setelah kedua ibubapanya meninggal dunia,dia telah membesar dirumah itu.

 

Diusia yang muda lagi,Tao telah menguasai pelbagai seni mempertahankan diri yang masih lagi diterapkan oleh warga negara mereka.Dengan itu sehabisnya dia belajar dikolej,dia menghabiskan masa petangnya dengan mengajar anak-anak yang turut tinggal dirumah itu.

 

Tao menunjukkan langkah-langkah penting seni wushunya.Anak-anak muridnya semua terpana apabila melihatkan langkah Tao yang sedang menggunakan wushu stick tersebut dengan penuh gaya dan kelihatan mengasyikkan.Mereka memerhatikan dengan penuh minat.Dan sehabisnya Tao membuat pergerakan,tepukan tangan bergema diruang itu.

 

“Wah—gege kelihatan sangat kacak”.Puji salah seorang anak muridnya.

 

Tao tersenyum sebelum meramas lembut rambut budak lelaki tersebut.”Kamu semua boleh teruskan berlatih.Nanti gege datang semula”.Beritahunya dan menerima anggukan dari anak-anak muridnya serentak.

 

~~~~~

 

“Betul ke ni tempatnya?”.Tanya MinSeok apabila cahaya dijam mereka yang semakin terang.

 

Mereka bertiga kini berdiri dihadapan sebuah rumah yang lebih terlihat seperti sebuah asrama yang bisa menempatkan lebih daripada sepuluh orang didalamnya.”Tak ada apa-apa petunjuk pun”.Tukas JongIn seperti hampa.

 

YiFan tertoleh-toleh sambil memerhatikan sekeliling kawasan rumah tersebut.Seketika kemudian,tangan YiFan terangkat menandakan isyarat supaya mereka senyap sambil matanya sedang ralit memandang sesuatu.

 

JongIn dan MinSeok turut melihat kearah pemandangan YiFan.Terdapatnya seorang pemuda yang sedang melakukan pergerakan.Jika mereka mengamatinya secara dekat,pemuda itu seperti sedang menumpukan perhatian.

 

Dilihatnya pemuda tersebut memejamkan mata sebelum membuka matanya semula.Badannya kemudian mula melayang sedikit keudara sebelum kakinya menghentak kuat sebuah pohon dihadapannya.

 

Daun-daun mula berguguran jatuh daripada pohon tersebut dan pemuda tersebut mendarat dengan penuh gaya.Awalnya mereka bertiga hanya terpana melihat pergerakan tersebut,namun ketika ini ada sesuatu yang begitu mengejutkan mereka.

 

Mata mereka membesar apabila melihatkan daun-daun yang gugur itu berhenti dan masih melayang diudara.

 

Tao yang sedang berlatih merasakan ada seseorang yang sedang memerhatikannya.Terkejut dirinya apabila terdapatnya 3 orang pemuda asing yang sedang berdiri dihadapan luar pagar rumahnya.

 

~~~~~~

 

Apakah dirinya harus mempercayai kata-kata dari 3 orang lelaki yang begitu asing baginya?Siapakah mereka,dan bagaimana mereka mengetahui tentang keberadaannya?semua ini tidak dapat diterima oleh akal fikirannya.

 

"Trust me,you're one of us...And that will never change".Ujar seorang lelaki yang kelihatan sempurna dari pandangan matanya.JongIn dan MinSeok hanya memerhatikan dengan penuh berharap.

 

Tao memandang ketiga-tiga wajah mereka silih berganti.’Adakah aku juga salah seorang dari mereka oleh kerana kuasa yang aku ada?dan jam tangan ini,apakah maksudnya?’.Fikirnya,masih berasa ragu.

 

Dia mula memerhatikan sekeliling,satu persatu wajah anak-anak disitu menghiasi pandangan matanya.Dan rumah yang selama ini dihuninya,walaupun dia telah bergelar anak yatim sejak dari kecil lagi,namun disitu dia dapat merasai kasih sayang yang tidak terhingga.

 

Tao menarik nafas sebelum memandang ketiga-tiga wajah pemuda tersebut secara mendalam.”Maafkan saya…Saya tidak dapat untuk turut serta”.Penjelasan Tao membuatkan mereka bertiga hampa.

 

~~~*~~~

"Whoever you are....Please stay".

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Tahniah sbb telah direcommend c:

Vrite nih btul2 nmpk interesting. Bookmark activated! c:
sayhershe
#2
Chapter 37: x penah imagine citer yang macam ni... daebak lah author nim... hohoho

*jeles ngn Renata huhu Yi Xing ge~
thelucidream
#3
Chapter 37: All I can say is DAEBAK !!
KayKyuQ
#4
OMGGG SRSLY I LOVE THIS STORYYYYY ! SM RULE ! AUTHOR RULE <3 LOVEEE !
cutegirl99 #5
Chapter 30: wow.... saya sangat suka ff ni...