Be Friend { Part 2 }

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

 

----Myungsoo POV---

Okay..Ajak dia keluar.. Then laksanakan rancangan seterusnya..Ketawa besar dia dalam hati..

---End of Myungsoo POV----

    Haewon teragak-agak mahu pergi atau tak? Lalu dengan tujuan menyerahkan set kertas soalan dia pergi juga setelah memberitahu Howon mengenai sebab dia pergi ke Noon Square..

    Dengan berpakaian simple,Haewon melangkah ke Noon Square yang tidak pernah di jejaki..Howon sanggup keluar seketika untuk hantar adiknya ke mall tersebut memandangkan dia risaukan keadaan adiknya..

                               

                                                                                             *pakaian Haewo ke Mall* 

---Myungsoo POV---

     "Aish! Nak pakai baju apa ni?" otaknya ligat memikirkan cara pemakaian yang sesuai dan menutup identitinya sebagai anak daripada keluarga KIM.. Akhirnya dia memilih pakaian (seperti dibawah) dan seluar jeans hitam beserta kasut sport hitam..

                                                                   

     "okay! Nicee!! Handsome tapi tiada siapa boleh tahu identitinya" ujar Myungsoo lalu menaiki motornya ke Noon Square.

----End of Myungsoo POV---

    "Mana Myungsoo ni?" mata Haewon memerhatikan sekeliling.. Semuanya kedai mewah..

    Tidak sanggup dia memasuki kedai-kedai seperti itu..Rasa tidak layak! Tiba-tiba ada suara dari jauh yang menegurnya..

             "Haewon-ah!" Myungsoo melambai-lambai tangannya ke udara sambil memberi isyarat supaya datang dekat kepadanya..Haewon kaku disitu..Dia tidak dapat mengecam lelaki serba serbi hitam itu..

    "Siapa? Macam mana dia tahu nama aku?" soal Haewon pada dirinya sendiri. Dia masih kaku disitu tika lelaki 'hitam' itu mendekatinya..

    "Wah! Charming" puji Haewon perlahan..Dan sekelip mata tangan kirinya disambar oleh lelaki 'hitam' tersebut..

    "eh!! Awak buat apa ni?" Haewon sedikit cemas.Manalah tahu,lelaki ini mahu menculiknyakah.Lelaki ini orang upahan yang mahu tangkap ayahkah?? Haewon mula cemas..

    "Sayalah Myungsoo.." jawab Myungsoo dengan berbisik dan seperti dapat mengagak apa yang difikiran Haewon..Tidak pula dia sangka mereka akan berpakaian sama..Macam couplelah pula! HAHA ketawa Myungsoo dalam hati..

    "Ehem!" Myungsoo kembali kepada misinya..Biarlah baju sama pun,makin real pula lakonannya nanti..keke.. Lalu dia memimpin tangan Haewon.. Mereka jalan rapat sekali memandangkan Haewon takut dan Myungsoo tidak mahu lepaskan tangan Haewon..

    "Myungsoo lepaslah." pujuk Haewon..Dia segan dengan perbuatan Myungsoo..Myungsoo lelaki pertama selain ayah dan Howon yang memegang tangannya..Bukan sekali~ Tetapi sudah banyak kali..

    "King of skinship!" perli Haewon lalu menyembunyikan mukanya disebalik kertas-kertas yang dipegangnya..Takut Myungsoo marah..Tetapi lelaki itu tidak memberi sebarang respon..Dia nak bawak aku pergi mana? tetapi persoalan itu terjawab dengan sendirinya apabila mereka berhenti di sebuah kedai telefon Samsung..

    "Awak tunggu sini,saya nak masuk dalam." dan dia melepaskan tangan Haewon dan berjalan masuk..Setelah selesai membeli sebuah telefon pintar sama sepertinya,dia kembali ke Haewon..dan tariknya untuk duduk di bangku berdekatan..

    "Nah,ni untuk awak..Senang saya nak call nanti.."kata Myungsoo lalu menyerahkan sebuah telefon pintar..

    "Err.telefon saya sekarang pun boleh terima call orang lah" balas Haewon jujur.. Myungsoo menunjukkan riak yang sukar ditafsir.. Dengan sekali tarik telefon lama Haewon berada di tangan nya dan kini bertukar wajah ke telefon baru..

     "Yang ni simpan.. Guna yang ini..Nanti saya ajar macam mana nak guna" ujar Myungsoo lalu memegang semula tangan Haewon dan bangun..

     "Nak pergi mana pula? Saya tak nak lah telefon ni.." lalu dia menyerahkan semula telefon tersebut dan berhenti berjalan..Myungsoo yang agak tersentak seperti mahu memarahinya tetapi dia harus bersabar..

     "Ambil telefon ini atau berhenti kerja.. Dan kita nak pergi shopping.. Err.. baju awak teruk sangat.." kutuk Myungsoo padahal tadi dia sempat memuji gadis dihadapannya ini..Cantik..dan Cute..

     "Err..saya kena balik awallah.." Haewon bagi alasan."Saya tak kira.." jadi Haewon terpaksa mengikut perintah Myungsoo walaupun sebenarnya dia takut..Takut untuk jatuh cinta dengan Myungsoo.. Berkali

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)