Sister In Law?

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

"Oppaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!" Haewon terus memeluk Howon daripada belakang untuk memeranjat Howon yang sedang leka memotong sayur-sayuran. Dia masuk ke cafe tersebut senyap-senyap. Mujur tiada siapa yang syak dia adalah Haewon! 

"Yah!" Howon melatah. Mujur tidak terpotong tangannya. Hadoii, ada adik seorang serupa lelaki. Ganas tidak bertempat! Howon membebel dalam hatinya. "Ops Sorry! Tak perasan Oppa tengah memotong. Ada luka tak? Sini Haewon tengak." Haewon menarik tangan Howon dan membelek.. Howon menarik tangannya daripada di telek.. "Tak. Tak luka apa pun. Eh? Kenapa datang ni?" soalnya sebelum menyambung kerjanya. 

"Yah Lee Howon! Macam ni ke sambut orang yang tak jumpa hampir sebulan." Haewon memuncungkan bibirnya.. Howon berhenti memotong dan berpaling. "Sebulan eh?" sengaja dia menyakat adiknya. "Yah! Tak nak kawan lah macam ni." Haewon menghentakkan kakinya sebelum membuka langkah untuk meninggalkan kawasan dapur. 

"Merajuk tak habis-habis" Howon memaut pinggang adiknya.. "Mianhae..Bagi Oppa siapkan this dish first okay?" dia mengucup pipi adiknya sebelum melepaskan pegangannya dan menyambung kerja.. Haewon mengangguk dan memakai apron.. Dia menjadi waitress untuk hari itu. Baru sahaja dia ingin melangkah keluar, Howon menegurnya.

"Yah, kamu nak pergi mana tu!" soalnya. "Kerja." selamba Haewon membalas. "Nanti orang perasan kamu macam mana? Haru nanti Cafe ini!" Howon prihatin. "Don't worry my lovely Oppa! Mereka tak akan punya! Ha tengak ni.. Orang pakai macam ni, ala-ala boyish!" Mata Howon menatap tubuh adiknya dari atas hingga bawah. "Oh, baru perasan." Haewon mencebik 

"Semuanya baru perasan. Yelah, orang mula kerja dulu ye bos!" Haewon ketawa sambil membetulkan topinya.. Cermin mata sudah ditanggalkan dan di letakkan di poket belakang. Dia ambil towel yang bersih dan di letakkan di lehernya untuk mengelap peluhnya nanti..Dia mengutip semua pinggan dan cawan kotor dan di bawa ke tempat pembersihan..

Kemudian dia mengambil order untuk beberapa pelanggan dan menyerahkannya di kaunter.. Kakinya bergerak ke hulu dan hilir. Mujurlah dia memakai kasut canvas! Kalau kasut tumit tinggi mahu terpelecoknya di sini~ Dia mengeluh. Penat kerana ramai pelanggan. Tidak pernah terfikir olehnya Cafe ini akan semaju ini! Wow! Dia mengesap peluhnya.. BB cream yang di wajahnya mungkin sudah tiada di wajahnya kerana dia mengelapnya berkali-kali. Fuhh! Lagi penat daripada photoshoot! 

Dia meneruskan kerjanya. Kini orang semakin ramai!! Memandangkan tika ini merupakan lunch time.. Ramai orang berpusu-pusu datang. Haewon tidak menang tangan walaupun Cafe ini mempunyai banyak waiter.

Oleh sebab terlalu kepenatan dan rimas, Haewon terlupa statusnya dan membuka topi. Dia berdiri di sinki di mana orang umum mencuci tangan. Dia membuka sanggulnya.. Di lurutkan rambutnya berkali-kali sebelum mengikat tocang satu. "Haewon-ssi?" tegur seseorang. Haewon melihat wajah pemanggil itu menerusi cermin di hadapannya. Alamak! Haewon menjadi cuak.

"Awak model baru kan?" soal lelaki itu.. Kini dia berdiri di sebelah Haewon. Haewon cepat-cepat tunduk dan mengiakan. "Ow, tak sangka dapat berjumpa awak di sini! Saya Lee Junki" lelaki itu memperkenalkan dirinya. "Ah nae, saya Lee Haewon." Haewon lurus bendul memperkenalkan dirinya juga. "Saya kenal awak." lelaki itu ketawa. "Awak kerja di sini ke?" soalnya apabila matanya memerhati keadaan Haewon. "Aniyo.. Ini.Emm. Kedai saya!" ujarnya. Lelaki itu mengangguk..Perbualan mereka terganggu apabila telefon milik lelaki itu berbunyi.. 

Haewon menghela nafas lega dan segera memakai topinya dan beredar..Apa yang Haewon tidak ketahui... Lelaki itu merupakan seorang wartawan.. 

Apabila orang mula berkurangan orang, Haewon cepat-cepat curi masuk ke dapur.. "Huaaaa Oppa..Haewon penatt" rengek Haewon. Hilang semua sifat dinginya dulu.. "Eleh, baru sikit je tu! Tunggulah dinner nanti.. Putus jari tahu!" Howon melihat Haewon tapi tangannya masih memegang senduk. "Oppa!" jerit Haewon. Howon hanya mengeleng-geleng kepalanya melihat keadaan Haewon.. Haewon meletakkan tangannya di atas meja dan diletakkan kepalanya di atas tangannya.. Matanya tertutup.. "Eh? Kenapa masih pakai rantai tu?" soal Howon. Haewon buat-buat tidur.. Namun cubaannya gagal apabila Howon mengetuk kepalanya mengunakan hujung senduk.

"Aduh!" Haewon mengangkat kepalanya.. D

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)