Unexpected

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

Haewon tidak ke Cafe hari ni kerana dia ingin menghabiskan masanya bersama Appanya. Memandangkan hari ini merupakan hujung minggu sudah tentu Mr. Jung tidak bekerja! 

"Pagi Appa~" tegur Haewon tatkala melihat Mr. Jung turun daripada biliknya menuju ke dapur. Pagi-pagi lagi Haewon sudah bangun menyediakan sarapan buat mereka bertiga.. "Pagi~ Awalnya kamu bangun" soal Mr. Jung sambil duduk lalu menuangkan air susu yang disediakan Haewon. Haewon menayangkan giginya sebaris sebelum mendekati Mr. Jung.

"Appa! Jom pergi date nak tak?" lalu dia menyilangkan tangannya di lengan Mr. Jung. Mr. Jung tersenyum dan mengangguk. "Yayy!!" seraya itu dia membuka apronnya kerana sudah habis memasak dan menuju ke biliknya.. Namun langkahnya terhenti tatkala Howon keluar dari bilik. 

"Eh Oppa! Morning~" ceria suara Haewon.. Howon tersentak dan tersenyum "Morning~" dia juga bersuara ceria. Haewon melihat gelagat abangnya.. "Oppa nak pergi ke cafekan?" soalnya acuh tak acuh sambil bersandar di dinding.. Howon mengangguk. "Yekee?" soalnya untuk kepastian. "Awak tu tak pergi ke?" bidas Howon. 

"Tak~ Orang nak gi dating dengan my lovely daddy~" Haewon senyum lebar.. "Yelah," balas Howon sambil membetulkan rambut dan bajunya di cermin yang digantungkan di dinding.. Pelik betul Howon hari ini? Dia hanya mahu ke cafe namun kenapa dia bersiap bagaikan mahu pergi dating? Haewon mengangkat bahunya sebagai tanda tidak tahu kepada soalan yang dibicarakan di dalam hatinya..

Howon berasa lega apabila bayang Haewon sudah hilang dari pandangannya.. Huh! Haduhh! Payah betul nak tipu orang ni kan?, sebenarnya dia bukannya mahu pergi ke Cafe. Tiffany. Semalam Tiffany mengajakknya menonton sebuah teater terbaru.. Howon tersenyum lalu melangkah ke dapur..

"Pagi appa~" tegur Howon sambil duduk di sebelah Mr. Jung. "Pagi~ Eh! Kamu ni bersiap lawa-lawa macam ni nak pergi mana?" soal Mr. Jung sambil melihat atas bawah. "Hee, nak jumpa someone.." balas Howon sambil mengosok lehernya.. Mr. Jung cuma mengangguk.. Hal remeja, fikirnya.. 

"Appa, Howon pergi dulu eh?" ucapnya dan berlalu.. Haewon masih belum turun.. Setelah siap makan, Mr. Jung masuk untuk menukar pakaian. "Appa! Haewon dah siap" ujarnya sambil mengetuk pintu bilik "Ah , 5 minutes" balas Mr. Jung. Haewon memakai ringkas.. Dia mengenakan blouse putih labuh paras lutut dan jeans hitam.. Beg disilangkan di dadanya dan dia memakai cermin mata hitam. Pipinya di sapu nipis bedak dan lipbloss di bibirnya. Rambutnya di ikat satu..Dia duduk di ruang tamu dan membuka television..

Tatkala membukanya, BAP baru memulakan persembahan. "No Mercy!" jerit Haewon bagaikan fangirls. Dia memeluk kakinya sambil menonton television. Matanya tertumpu pada Daehyun. Ada kalanya dia melihat yang lain.. Sesekali dia terpesona dengan gerakkan yang dilakukan mereka. Dia leka menonton sehingga tidak perasan Mr. Jung sudah duduk di sebelahnya.. 

Apabila persembahan itu tamat, matanya masih tidak melihat perkara lain selain tv. Mr. Jung menepuk lembut bahunya. "Omona!" terjerit kecil Haewon. Mr. Jung tergelak kecil sebelum mengeleng. "Apa yang dilihatnya?" soalnya pura-pura tidak tahu. Pipi Haewon membahang. "Err tak ada apa-apalah! Kaja!" dia bersemangat bangun. Begitu juga Mr. Jung..

"Appa! Kita nak pergi naik kereta or jalan?" soal Haewon sambil tunduk memakai kasut sportsnya. Lama dia tidak mengenakan kasut flat sebegitu! Asyik-asyik high heels! Lenguh ~, omel Haewon dalam diam. "Ikut Haewonlah..Appa mana-mana okay je." balas Mr. Jung sambil melihat anak perempuannya..

"Kita jalanlah~ Lama Haewon tak jalan-jalan" balas Haewon sambil membetulkan bajunya dan memeluk lengan Mr. Jung.. "Aigoo, dia jadi macam kucing parsi pula sekarang" gurau Mr. Jung sambil mengosok kepala Haewon. Haewon mencebik manja. "Comel" komen Mr. Jung lagi.. Haewon melentokkan kepalanya di bahu lelaki yang dianggap sebagai ayahnya itu..

"Haewon?" panggil Mr. Jung apabila mereka mula berjalan keluar daripada kawasan perumahan. "Hmmm" balas Haewon perlahan kerana kepalanya masih dilentokkan di bahu Mr. Jung. Pandanganya jatuh pada taman permainan di mana dia dan Myungsoo berjumpa untuk pertama kalinya.. Cepat-cepat dia mengangkat kepalanya dan mengeleng untuk menghilangkan bayangan itu. "Waeyo?" soal Mr. Jung apabila Haewon tiba-tiba berkelakuan sebegitu.. "Err, tak ada apalah~ Appa.. Kita nak pergi mana dulu eh?" soalnya. Sekarang dia hanya memeluk lengan lelaki itu.. 

"Hurmm.. Haewon nak pergi mana?" sungguh dia tidak mempunyai idea. "Hmmm" Haewon meletakkan jarinya di dagu seakan-akan berfikir. "Ha! Haewon tahu~" Dia melihat Mr. Jung dan tersenyum. "Bagilah tahu~" Mr. Jung bersuara. "Nantilah!" makin erat Haewon memeluk lengan Mr. Jung..

"We are hereee!!" Haewon mendepakan tangannya.. Seoul Park. Jiwa dan hatina merintih merindui tempat ini. Maka dengan semangat yang ada, dia melangkah masuk ke taman tersebut. Awal pagi. Pada waktu apa pun tempat ini sangat cantik! "Wow" Mr. Jung kagum. "Cantiknya suasana di sini" sambungnya. "I know right!" Haewon tersenyum girang. Namun senyumannya mati apabila melihat di tempat-tempat di mana dia berada bersama Myungsoo. Jantungnya bagaikan berdegup kencang.. Dadanya berombak. Terasa payah bernafas. "Eh? Kenapa ni Haewon?" cemas sahaja suara Mr. Jung bertanya. Haewon berpaling, dan mengeleng. "Appa~ Hae-Haewon nak pergi somewhere else than this" terasa menyesal pula dia datang ke sini. 

"Uhm , okay" Mr. Jung melangkah keluar daripada taman tersebut walaupun dia pelik dengan kelakuan Haewon. "Appa~ Haewon tak tahulah nak pergi mana" jujur Haewon berkata akhirnya. "Jom

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)