Close

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

Seperti biasa, hari minggu Haewon pasti dihabiskan dengan bekerja untuk mencari duit poket. Dia sudah besar dan dia tidak ingin menyusahkan abangnya dengan memberi wang saku kepadanya.Jadi dia hanya mencari kerja sambilan.

 

Akhirnya,masa berlalu, ini ialah minggu ke-2 persekolahan untuk sesi 2013. Haewon telah bersiap ke sekolah dengan malas.Itu semua paksaan Howon supaya dia ke sekolah. Jika Howon tidak memaksa,pasti dia akan duduk dirumah atau mencari duit,baginya pelajaran tidak penting kerana dia ingin menyara hidupnya.Tapi,dia redha kerana abangnya ingin dia belajar sehingga ke menara gading.

 

Kalini,Haewon pergi ke sekolah dengan sendirian seperti biasa. Dalam perjalanan dia ke sekolah, seperti selalu,ramai yang menghina Haewon. Tiba-tiba Hyosin muncul dengan kereta mewahnya bersama Yeji dan Minjung. 

 

"Oh! Selamat pagi si 'Anak pembunuh'~ Awak nak tumpang kami tak ? Ooops! Lupa pula! Orang yang JIJIK macam awak ni kan tidak layak untuk menaiki kereta yang mewah sebegini? Awak tu hanya sesuai jalan kaki sahaja! HaHaHa!" Kata Hyosin.Sengaja dia memperbesarkan suara ketika menyebut perkataan 'jijik' itu.

Haewon hanya diam.Semua mata memandang.Dia sudah biasa diejek di khalayak ramai.Jadi,dia tidak berapa kisah dengan tindakan Hyosin itu.Kereta mewah Hyosin terus hilang dari pandangan mata Haewon.

 

Cis! Baru ja kereta,dah nak menunjuk,aku pun taknak lah naik kereta kau tu,Hyosin! Lebih baik aku jalan kaki daripada naik kereta kau tu! Tak pernah aku kisahpun! Ingin sahaja dia jerit pada Hyosin sebeni.Tapi,dia tahu,itu tidak akan pernah terjadi.

 

Setiba sahaja dia di sekolah, tiba-tiba,seseorang berada rapat dengannya. Selama ini, dia hanya berjalan keseorangan. Dengan rasa ingin tahu,dia menolehkan kepalanya ke kiri.Myungsoo?Apa yang dia nak lagi ni? . Fikirannya amat keliru lebih-lebih lagi dengan perkara yang berlaku kepadanya semasa di Cafe itu.

 

"Hai! Buah hatiku!" Bisik Myungsoo. Dia melakukannya dengan tidak melebih-lebih,jika tidak,semua orang akan mengejeknya kerana dia berkawan dengan 'Anak pembunuh'

Haewon terkedu. Apa yang dia kata tadi? ke aku yang tersalah dengar?! Haewon hanya menunduk dan tidak membalas sapaan Myungsoo.

"Kenapa ni?! Apa yang berlaku kepada awak huh ?! Apa yang awak fikirkan?" Tanya Myungsoo sesudah berada di dalam kelas,mujurlah ketika itu murid-murid tidak memberi perhatian sangat kepada mereka berdua.

"Tak ada apa-apa" Jawab Haewon dengan ringkas.

"Habis tu,awak nampak tak selesa je?Awak tidak selesa dengan saya ke?Hmmm? Ke awak tak sukakan saya?" Tanya Myungsoo sambil menarik muka .

"Tak dalah,saya tak benci pun..Saya cuma tak selesa sebab awak selalu dengan saya sahaja,minggu lepas awak tak bercakap dengan saya pun" Kata Haewon dengan agak perlahan. Dia mengaku dia tidak bencikan Myungsoo.Cuma dia...Dia menyukai Myungsoo kerana dialah orang pertama yang bercakap dengannya di dalam kelas.

"Jadi awak suka saya lah? Saya pun sukakan awak! Pasal minggu lepas tu,mint

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)