Lastly

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

3 Years Later

Kini, Myungsoo telah berhenti bekerja sebagai photographer di TSent kerana dia lebih cenderung membuka studio sendiri. Mujurlah kontraknya bersama syarikat itu juga tidak lama seperti Haewon. Akhirnya, dengan bantuan keluarganya sendiri dan keluarga Haewon, 엘명수 studio tercipta di bandar Seoul. Pada awalnya agak susah mencari pelanggan, namun berkat Haewon yang sudi menjadi model sambilan di studionya, nama 엘명수 studio kini menjadi perbualan orang. 

Haewon? Haewon masih di TSent kerana kontraknya belum tamat. Menurut Haewon, sebaik sahaja dia habis kontrak bersama TSent, dia akan membantu Myungsoo di studio. Tapi, semua itu terjadi sekiranya TSent tidak menyambung kontraknya.Dia begitu sayangkan TSent family. Mereka bagaikan keluarga ketiga dalam hidup Haewon selepas keluarganya sendiri dan keluarga Myungsoo. Keakraban sesama mereka membuatkan Haewon makin mesra dan menjadi periang bersama mereka. Kedinginan yang ditampilkan Haewon suatu ketika dulu hilang bagaikan dibawa pergi oleh ombak yang membadai hidupnya.

Daehyun? Haewon tahu walaupun perit buat Daehyun untuk melupakannya, dia tetap berusaha untuk membantu Daehyun mencari gadis lain. Dan nampak ianya akan membuahkan hasil tidak lama lagi. Daehyun sering tersenyum dan asyik memerhatikan telefonnya sejak akhir-akhir ini. Ada yang mengatakan dia sering bertemu dengan Babyz yang pernah dilanggarnya dulu. Apapun BAP semakin terkanl dalam dan luar negara. Menjadi seorang kawan rapat seorang artis popular bukanlah senang kerana kadangkala dia mendapat cacian yang teruk namun tidaklah semua cacian ada juga pujian. 

Oppa? Lee Howon sudah berkahwin dengan Tiffany Hwang pada 2 tahun lepas. 5 bulan selepas itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata bernama Lee FaWon. *pfft* Oppa juga telah pindah ke rumah berdekatan kerana mahu berdikari. Cafe milik Howon dan Haewon kini telah membuka beberapa cawangan dalam Seoul dan sekitarnya. 

Appa? Appa telah bersara tahun lepas dan sering ke rumah Howon untuk bermain dengan FaWon. Kadangkala Appa mengikuti Daehyun melancong sambil membuat showcase diluar negara.Apabila ditanya mencari Omma baru, Appa menidakkannya dan memberitahu bahawa dia begitu menyayangi Omma Daehyun. Haewon turut berharap sekiranya suatu hari nanti, dia dan Myungsoo ditakdirkan berkahwin dan dia meninggalkan sebagai status isteri kepada Myungsoo, Myungsoo sama seperti Appa. Cinta sejati walaupun sudah bertahun Omma Daehyun meninggalkan mereka. Dengan susah payah Appa membesarkan Daehyun sehingga berjaya sekarang. 

Yeji dan Minjung kini semakin berubah. Haewon hampir lupakan mereka namun, mereka menegurkan tatkala mereka berkunjung di Cafe miliknya. Haewon bersyukur dan menceritakan apa yang berlaku pada Hyosin. Keduanya telah berkerja di Syarikat ibubapa mereka. Rupa-rupanya mereka langsung tidak mengetahui berita mengenai Hyosin walaupun berita kematiannya meliputi berita dalam dan luar negara. Haewon tersenyum melihat mereka kerana sudah memiliki keluarga sendiri. Air mata menitis apabila terkenang semua perbuatan buruk mereka tehadap Haewon dan kejadian menimpa Hyosin. Namun, jauh disudut hati mereka, mereka berdoa agar Hyosin tenang di sana. 

Woohyun Oppa telah berhijrah ke San Francisco dan berkahwin dengan wanita keturuan campuran Korea di sana. Dia mengembangkan business milik ayah Myungsoo atas persetujuan kedua pihak. Ternyata, Woohyun merupakan anak yatim yang diambil sebagai anak angkat oleh keluarga Kim. Oleh hal yang demikianlah, Woohyun sentiasa menurut perintah Mrs Kim. 

Ahli INFINITE yang lain banyaknnya berkerja sebagai ahli perniagaan,engineer dan doktor. Sesekali Myungsoo membawa Haewon berjumpa mereka untuk mengelakkan putusnya hubungan yang erat sejak kecil. INFINITE tidak akan berpecah walauapapun terjadi, itulah kata-kata yang sering diungkapkan oleh mereka bertujuh. 

Haewon bersyukur, walau berbagai suka dan duka dirasai semasa hidupnya untuk mencapai cita-cita dan memiliki cinta pertamanya, dia masih kecapi semua itu. Cincin di jarinya diusap perlahan dan berlari mendapatkan Myungsoo yang menunggunya. Setelah mendapat kebenaran CEO TSent, Myungsoo dan Haewon menjalinkan hubungan dengan lebih serius apabila Myungsoo melamar Haewon untuk menjadi suri dalam hidupnya buat selama-lamanya. Namun, bagi Haewon.. cukuplah mereka hanya dengan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)