Be Friend { Part 1 }

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

     

 

    "Eh Haewon awalnya bangun?" soal Howon yang niatnya mahu mengejutkan adiknya tetapi adiknya sudah bangun dan sudah bersiap mahu ke sekolah.. 'Kenapa dia lain macam je?' fikir Howon tetapi dia bersyukur akhirnya adiknya terbuka jua hati untuk belajar bersungguh-sungguh..

    "Ah~ Oppa.. Pagi!!" lalu dia mencuim pipi oppanya.. Lalu ke dapur siapkan sarapan untuknya dan Howon.. Sejak semalam entah kenapa dia asyik memikirkan Myungsoo. Myungsoo, Myungsoo.. hanya nama Myungsoo yang berlegar-legar difikirannya sekarang.. Entah kenapa hatinya begitu terusik dengan tingkah laku Myungsoo.. Adakah ini CINTA? Ahhh!! Haewon kau dengan Myungsoo bagai langit dan bumi .. Sedarlah diri kau tu!!

    Tiba-tiba dia terasa ada tangan menepuk bahunya.. Ternyata Howon yang mengembalikannya kepada alam nyata kerana telur yang dimasaknya sudah hanguss!!!

    "Haewon!!!" sedikit kuat suara Howon melihat masakan adiknya.. Pada mulanya dia hanya terbau sesuatu hangit.. Tidak sangka adiknya mengelamun ketika masak! Apa yang dia fikiran sebenarnya?? Fikirannya hanya dapat mengagak Myungsoo yang menyebabkan diri adiknya berubah menjadi seperti ini ..Dia cuma dapat berdoa agar apa yang dia jangkakan tidak akan berlaku.. 

   "Aissh!! Pabo me!" tiba-tiba tangannya terkena kuali yang menggoreng telur.. "OUCH!!!" jerit Haewon..Matanya mula berair.. "Aish!! Haewon-ah! Kenapa cuai sangat hari ini??" tegas suara Howon tetapi tangannya mengusap lembut tangan adiknya.. Mereka tidak sebarang minyak untuk disapu.. 

    "Nanti pergi bilik sakit, sapu ubat okay?" ujar Howon.. 

    "Nae oppa.. Tapi..kita nak makan apa sekarang? Telur dah habis." balas Haewon perlahan..Dia telah menghabiskan telur terakhir dengan "meng"hanguskan telur tersebut..

    "Nah,duit sikit..Nanti makan kat sekolah ok?" ujar Howon lalu menyerahkan sejumlah duit kepada adiknya..Baginya tidak salah jika sekali sekala adiknya makan di cafe sekolahnya..Memanglah mahal..Tetapi sekali sekala agaknya tidak apa kerana gajinya sudah naik sikit..

    "Tapi oppa..Nanti tak cuk-" Howon memotong alasan adiknya..

    "Dah dah..Nanti lambat. Oppa kena masuk kerja awal.. Jaga diri eh?" lalu dia meninggalkan adiknya dan berlalu ke Infinity cafe..

    "Kesian oppa." Haewon tekad tidak akan makan..Kerana duit ini di peroleh atas usaha oppanya..Dia tidak akan senang lenang menghabiskannya.. 

--PERJALANAN KE SEKOLAH--

    "Anyyeong Haewon-ah." sapa Myungsoo ketika Haewon melalui kawasan perumahannya..Itulah rutin yang Myungsoo lakukan akhir-akhir ini..Dia akan tunggu di situ memandangkan Haewon  akan lalu ke situ untuk ke sekolah.. Bagi Myungsoo dia tidak berjalan kaki ke sekolah..Tetapi demi rancangannya dia sanggup melakukan apa saja..

    Tetapi..Haewon hanya membiarkan saja teguran Myungsoo..hatinya tidak sedap dengan  kelakuan Myungsoo.. "Hey..Janganlah abaikan saya.." Myungsoo menarik tangan kanan Hae

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)