That Moment

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

      

 

    Setiap hari selepas balik sekolah Haewon pasti ke hospital dengan Myungsoo..Bukannya dia tidak menghalang Myungsoo tetapi Myungsoo yang degil.Akhirnya hujung minggu tiba.Bagi Haewon,minggu tersebut minggu paling aman yang pernah dia alamai walaupun Howon sakit dan Myungsoo yang semakin 'mengada-ngada'.Salah sikit,pasti Myungsoo menarik muka..

               

                       *ISNT HE CUTEEE!!!*

    "Sudahlah Myungsoo.Jangan merajuk lagi.." pujuk Haewon apabila dia tidak mahu ke rumah Myungsoo esok..Myungsoo memasamkan mukanya.."Janganlah buat muka macam tu.Nanti saya-" Myungsoo memotong ayat Haewon.

    "Nanti awak akan cair dengan saya kan!" meleret senyum Myungsoo hingga menampakkan lesung pipitnya."Mana ada.." bukannya akan cair,tapi dah cair..sambung Haewon dalam hatinya..Siapa tidak cair,apa sahaja dia buat semuanya nampak handsome,cute and charm.*p/s:fangirling* 

    Dia juga sering mendapat surat ugutan untuk tinggalkan Myungsoo..Pada awalnya dia menjauhkan dirinya dengan Myungsoo,tetapi dia terkantoi dengan Myungsoo apabila Myungsoo menyelongkar loker dan menjumpai surat-surat tersebut.Dia suruh membiarkan sahaja.

    Apabila Myungsoo mendapat hadiah atau surat semuanya diberikan kepada Haewon untuk buang atau makan.Myungsoo selalu cakap Haewon lebih berharga dari gadis-gadis yang lain..1000 gadis lain tidak dapat mengantikan Haewon yang satu.Kata-kata Myungsoo selalu membuatkan Haewon terapung di awangan..Manis sungguh kata-katanya persis dengan orangnya..Manis dipandang..

    "Apa yang awak tenungkan tu?" soal Myungsoo setelah penat dia memujuk Haewon tetapi tiada respon..Manakala Haewon sebenarnya tidak dengar langsung apa yang diujarkan oleh Myungsoo tadi..Dia teringat hari-hari dia bersama Myungsoo..Setelah kehadiran lelaki itu,hidupnya bagaikan berubah..

    "Errr..Awak cakap apa eh?" soal Haewon balik lalu menundukkan kepalanya..Pasti nanti Myungsoo akan melihatnya dengan mata tajamnya..Dia cair dengan pandangan tersebut..kadang kala Haewon aneh dengan dirinya..

    "Awak ni!" lalu Myungsoo mengosok-gosok kepala Haewon.Dia suka berbuat demikian walaupun Haewon tidak suka..Dia sering buat seperti itu dengan Eunmi.

    "Saya tak kira,awak kena datang juga!Bye" setelah mencium pipi Haewon Myungsoo terus berlari ke arah rumahnya..Haewon tersenyum sendirian melihat gelagat Myungsoo dan masuk ke rumah..Howon sudah pulang ke rumah walaupun masih bercuti..

    "Anyeong oppa" lalu dia mencium pipi Howon.."Oppa buat apa ni?" soal Haewon melihat Howon sedang berbuat sesuatu.."Ah,ni buku-buku Oppa yang dulu..Sesuai kot dengan Haewon..Maaflah,nanti kita beli buku yang baru eh?" ujar Howon bersalah..

    "Eh! Tak apalah oppa..lagipun Myungsoo ada bagi pinjam buku dia kadang-kadang" setiap kali nama Myungsoo disebut pasti mulutnya mengukirkan senyuman..

    "Emm.Oppa esok Myungsoo ajak pergi ke rumahnya..Dia nak ajar math..nanti ada exam.Boleh oppa?" soal Howon sambil duduk di sebelah Howon.

    "Emm..pergi mandi dulu.Nanti oppa bagitahu boleh ke tidak" lalu dia mencubit hidung adiknya..Rindu dia dengan adiknya..Penat lelah adiknya menjaga dia hingga pulih menyebabkan dia terasa hidupnya lengkap walaupun omma dan appa sudah buang mereka..Selepas kejadian dia di tikam,penjahat tersebut mendiamkan diri..Polis tidak dapat menjejaki mereka..

    "Boleh ke tak?" soal Haewon sambil baring di sebelah Howon..Sejak Howon balik ke rumah,Haewon tidur bersama Howon untuk merawat abangnya.."Mestilah boleh..Dah jom tidur.." 

---Keesokkannya---

    "Ding dong" Haewon sudah sampai dihadapan rumah Myungsoo.."Haewon-ah.Masuk..masuk..Myungsoo masih tidur.." pelawa Mrs.Kim..Erk! Masih tidur?? Semalam punyalah pujuk suruh datang awal.Apalah dia ni.Haewon mencebik..

    "Myungsoo!!Bangunlah..Haewon dah datang" jerit Mrs.Kim sambil menaiki tangga..Tiba-tiba dia terbau hangit.."Err..Mrs.Kim ada masak apa-apa ke?" soal Haewon kuat.

    "Alamak!! Breakfast!! Haewon tolong naik kejutkan dia eh?? Bilik dia hujung sekali..Ada nama di pintu..Tolong eh? Dia tu,selagi tak kejutkan tak bangun." lalu dia terus berlari ke dapur..Tergelak kecil melihat gelagat Mrs.Kim..Dia cuma berfikir kalau mereka tahu statusnya,adakah mereka masih begitu? Lalu dia menaiki tangga satu persatu dengan degup jantung yang kuat..

    "Knok. knok,M-myungsoo bangun" Haewon mengejutkan Myungsoo dari luar.."Masuk je dalam bilik tu.Dia tidur,bukannya dengar apa-apa.." jerit Mrs.Kim dari dapur.Erk! Macam mana dia tahu aku kejutkan dari luar? lalu perlahan-lahan dia membuka bilik Myungsoo..'Err.Sejuknya bilik dia ni.Macam tidur di kutub' Haewon omel sendiri lalu melangkah ke katil Myungsoo..

    Dia situ dia lihat Myungsoo yang sedang nyenyak tidur..Timbul perangai nakalnya..Lalu dia mengusik Myungsoo dengan mencubit pipi,tangan dan pinggang..Mulanya tiada respon..Makin ligat Haewon berbuat demikian..

    Tiba-tiba Myungsoo menariknya jatuh atas katil..Dirinya dipeluk dengan kuat."Haewon-ah..Jangan buat macam tu eh?" bisik Myungsoo perlahan-lahan di telinga Haewon dan bangun ke bilik air..Haewon terkedu di atas katil Myungsoo..Suara Myungsoo yang baru bangun tidur itu sungguh mengodakan..

    "Aish!!! Suara bangun tidur je pun!! Jangan angau sangatlah" Haewon mengetuk-ngetuk kepalanya kerana berfikiran seperti itu.Lalu terus turun kebawah dan menolong Mrs.Kim..

    "Okay,omma..Kami naik study dulu eh..Jom Haewon" ceria suara Myungsoo lalu menarik Haewon ke bilik study..Mrs.Kim tersenyum melihat perubahan anak tunggalnya..

    "Ok-okay,Saya akan awak yang basic dulu dan lihat apa yang awak faham.." Dia menarik kerusi Haewon supaya lebih dekat dengannya.."Ah~ Dekat sikit lagi senang" Muka Haewon memerah..Begitu juga Myungsoo..tetapi cepat-cepat lelaki tersebut tunduk.

   Dia mula menghuraikan perkara-perkara basic kepada Haewon dan peliknya semua yang diceritakan oleh Myungsoo mula di cerna oleh otaknya..Kemudiannya,Myungsoo menyuruh Haewon menyelesaikan soalan yang lebih susah,tetapi Haewon tidak ada masalah untuk memahaminya.Myungsoo tersenyum melihat tingkah Haewon..Kemudiannya Myungsoo menyuruh Haewon menyelesaikan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)