Day by Day

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

"Kau nak apa lagi!?" bentak Mrs.Kim.....

Haewon sedikit terkedu melihat tangan Mrs.Kim seperti mencengkam pergelangan tangannya..Merah dibuatnya.. "Sa-saya na-nak jumpa Myungsoo." tergetar suara Haewon.. "Kau nak buat apa lagi jumpa dia? Kau pembawa sial tahu tak!" jerkah Mrs.Kim lalu menolak kuat Haewon menyebabkan Haewon tertunduk dan air matanya mula minitis.. "Mrs.Kim.. percayalah saya tak macam Hyosin cakapkan.." Haewon merayu sambil tangannya meraih tangan Mrs.Kim tetapi Mrs.Kim mengelak.. "Kau jangan sentuh aku lah!" tegas suaranya.. "Aku jijik!" perkataan tu menyebabkan hati Haewon tersentap!

'Nampaknya Mrs.Kim memang benar-benar termakan dengan kata-kata Hyosin..Dia sudah tiada peluang..' "Baiklah Mrs.Kim..Saya balik dulu..Semoga Myungsoo bahagia.." lalu Haewon melangkah lemah.. Tetapi terhenti apabila Mrs.Kim berkata " Tak lama lagi aku akan tunangkan Hyosin dengan Myungsoo.Jadi aku harap kau dapat terima kau TAK layak untuk Myungsoo." dengan itu, Mrs.Kim terus masuk  ke rumah..

Puas hatinya melihat gadis itu bermandikan air mata. Tidak ada sedikit simpati terhadap gadis yang malang itu.. Haewon berdiri kaku disitu.. Myunng-myungsoo akan bertunang dengan Hyosin?? Dunia dia bagaikan menjadi gelap..Sebelum dia rebah ke bumi, Daehyun sempat menyambut tubuh Haewon..Dia juga sempat mendengar perbualan Mrs.Kim dengan Haewon..Sungguh dia tidak sangka ada juga orang sanggup berkata begitu dengan gadis yang suci hatinya ini..Dia memapah Haewon ke rumah.. 

"Haewon.. Awak okay?" soal Daehyun sebaik sahaja dia menhantar gadis itu ke bilik.. Haewon berdiam..Matanya kemerah merahan sedikit dan bengkak.. Tiba-tiba Haewon menangis lagi.. Daehyun terus duduk di tepi katil dan Haewon secara mendadak memeluk Daehyun erat..Daehyun sukar mengambarkkan apa yang di rasa..Bahagia kerana Haewon memeluknya atau..Sedih kerana gadis ini menangis..Tetapi semua itu hilang kerana Haewon bersuara..

"Daehyun..Kenapa semua orang benci saya! Saya tak minta di lahirkan di dunia ini..Sa-" Daehyun merenggangkan pelukkan yang mengangkat muka Haewon yang di basahi air mata..Dia mengelap air mata Haewon..Mata mereka bertembung..Daehyun terasa pipinya mula membahang tetapi masih berlagak cool~ "A-awak ehem!" Daehyun membetulakn suara gementarnya..

"Syuhh..Jangan nangis eh? Mereka tu tak reti menilai awak..Awak di anggap sebagai kaca padahal awak kaca diluar tetapi kaca yang melindungi permata yang sangat bernilai.." lancar suara Daehyun..Haewon sudah berhenti menangis..

Dia tidak sangka lelaki yang membencinya seluruh jiwanya ini kini dihadapannya menuturkan kata-kata yang menyebabkan dia terasa di hargai. 'Ah! pasti dia nak sedapkan hati aku je ni' fikir Haewon lalu bergerak jauh sedikit daripada Daehyun..

"Uhh?? Kenapa?" Daehyun tersentak..Adakah apa yang dia cakap salah? fikir Daehyun lalu meraih tangan Haewon.. "Haewon..Saya minta maaf sebab membuli awak dulu.." matanya sedikit berair..Sungguh dia kesal kerana membuli gadis ini! 

"Emm.." Haewon tunduk..Daehyun dekatkan lagi dirinya. "Haewooonn....~" panjang Daehyun memanggil Haewon..Daehyun berbuat demikian beberapa kali..Dan akhirnya meletus ketawa Haewon.. "Aigooo!! Daehyun jangan buat aegyo depan sayalah! Saya nak sedih pun tak jadi tahu!" akhirnya Haewon tersenyum juga! Howon yang baru sahaja melintasi bilik Haewon,tersenyum mendengar tawa adiknya..

"Saya tahulah saya comel pun!" Daehyun menyakat Haewon..Tiba-tiba senyuman Haewon hilang..Aik? Aku ada salah cakap lagi ka? fikir Daehyun tetapi tiba-tiba Haewon membalas.. "Perasan!" dia bangun keluar daripada bilik.. 

"Ahhh!!!" Haewon terjerit melihat oppanya berdiri di hadapan pintu seperti penyiasat..Howon menutup mulut Haewon.. "yahh!! ini oppa lah!!" Daehyun terburu-buru berlari ke pintu.. Akhirnya ketawa bersama Howon.. "Oppa!! Daehyun!! Bencinyaa!!" tiba-tiba dia nampak kereta appa masuk ke kawasan rumah.. "Yayy!!! Appa dah balikk!!!" Haewon pura-pura gembira walhal hatinya menruntun sedih dan rindu akan Myungsoo..

Tetapi dia tidak mahu orang menganggap dia lemah lagi..Dia harus kuat! Tak lama lagi Myungsoo akan menjadi milik orang lain!! Ya! Haewon harus kuat!! Haewon berlari seperti budak-budak mendapatkan appa~ Tersenyum Daehyun melihat gelagat Haewon..padanya Haewon sudah tidak sedih lagi..begitu juga Howon.Dia menepuk-nepuk bahu Daehyun.. "Jangan biarkan dia sedih lagi." lalu Howon meninggalkan Daehyun yang terpinga-pinga...Tetapi juga turun kebawah mendapatk

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)