Date ?

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

 

 

               Tanpa sedar air mata Myungsoo menitis di pipinya tatkala mengingati semula kisahnya dgn Eunmi."Saya harap awak tak marah saya dengan Haewon,Eunmi-ah" dan kemudiannya dia lelapkan mata..

---Cuti sekolah bermula---

    "Knok! knok!" Myungsoo mengetuk pintu rumah Haewon pagi itu."Ah! Hyung,Haewon ada tak?" soal Myungsoo apabila Howon membuka pintu..Lelaki tersebut semakin pulih sekarang.

    "Ada-ada..Haewon-ah,Myungsoo datang ni" Howon kuatkan sedikit suaranya memandangkan Haewon di dapur membuat sarapan..Aneh Howon dibuatnya,pagi-pagi lagi Myungsoo sudah terpacak di hadapan rumahnya..

    "Masuklah duduk dulu.." jemput Howon..Myungsoo hanya menurut kata Howon.Rumah Haewon yang agak usang ini tidak membuatkan dia jijik ataupun tidak selesa..Tetapi dia berasa kasihan akan dua beradik ini..

    "Hyung,cuti ni kan..Boleh tak Haewon tidur di rumah saya?" soal Myungsoo separuh bidik dan dia gementar.."Erk! Seminggu ni tidur rumah kamu? Biar betul,habis Hyung ni siapa nak jaga?" Howon mengangkat keningnya..Myungsoo di anggap sebagai adiknya.

    "eh eh! Bukan seminggulah..Sekali sekala..Saya nak ajar dia math..Dia ajar saya sejarah..Buka sekolah kitaorang terus exam.." jelas Myungsoo..Kalau boleh dia memang mahu Haewon tinggal terus di rumahnya..HAHA tetapi tidak manis dan kasihan Howon..

    "Hmmm..Hyung izinkan..Tapi jangan buat apa-apa eh dekat Haewon,kalau tak siap kamu!" ugut Howon.."Ehehehe..Saya janji saya akan jaga dia macam mana Hyung jaga dia." janji Myungsoo sambil mengangkat tangan "JANJI"..

    Perbualan mereka terhenti apabila Haewon keluar dari dapur..”Apa yang korang bisikkan tadi? Bukannya nak kongsi!” lalu dia meletakkan sarapan yang dibuat untuk dirinya,Howon dan ditambah tadi tatkala mendengar Myungsoo datang rumahnya..

    “Hal lelaki..Saeng tak payah nak sibuk!” lalu Howon mencubit pipi Haewon..Merah dibuatnya.. “Awak datang pagi-pagi buta ni kenapa? Tak ada rumah ka?” soal Haewon sinis..Sengaja dia berbuat demikian depan Howon..Malu untuk bermanja-manja dengan Myungsoo depan oppanya.. “Erk! Sampai hati awak” rajuk Myungsoo.. “Merajuklah..Tak ada siapa nak pujuk” balas Haewon lalu duduk di sebelah Howon dan makan sarapannya..

   “Makanlah..Penat Haewon buat” setelah Howon naik ke atas untuk mandi Haewon merapatkan dirinya dengan Myungsoo yang sejak tadi tidak menyentuh makanan yang dibuat olehnya.. “Tak nak!” balas Myungsoo lalu menjarakkan dirinya dengan Haewon. ‘Tak nak pujuk konon’ getus hati Myungsoo..Berbunga-bunga hatinya melihat Haewon risau akan dirinya juga.

    “Makanlah Myungsoo..Ke awak nak saya suapkan?” soal Haewon yang tiba-tiba berubah nakal apabila ketiadaan oppanya.. “Nak” ringkas jawapan Myungsoo.. “Nah..AAA” lalu Haewon menyuap Myungsoo..Myungsoo seperti anak kecil tika itu..

    Tanpa Haewon dan Myungsoo sedari,Howon memerhati mereka dari biliknya..Terukir senyuman di bibir Howon melihat keletah adiknya..Adiknya sangat romantik!Semua orang takut mendekatinya kerana perangai yang aneh..Tetapi Haewon melayan orang yang dia sayang dengan penuh kasih sayang..Itulah yang perkara yang istimewa pada Haewon tetapi orang lain tidak nampak..

    Setelah Haewon siap menyuap Myungsoo,dia keluar dengan muka seperti tidak tahu apa-apa.. “Eh! Oppa~ Lamanya mandi” sakat Haewon untuk menutup debaran di dadanya..Takut Howon melihat gelagatnya tadi..Myungsoo hanya tersenyum lebar..

    “Hyung,Myungsoo datang ni nak bawak Haewon pergi date..Boleh?” Myungsoo mengutarakan niatnnya.. “D-date??” tersedak dibuatnya Haewon..Howon menepuk-nepuk belakang Haewon..

    “Boleh-boleh..Tapi jangan balik lambat sangat eh!” Howon memberikan keizinan..Dia akan mengizinkan apa sahaja yang akan membahagiakan adiknya..

     “Yay! Haewon,cepatlah bersiap..” lalu Myungsoo menolak Haewon ke bilik Haewon..

     “Dah!” Haewon keluar setelah beberapa minit dia bersiap.. Sekejapn-” Myungsoo terlopong melihat Haewon.. ‘Cantiknya!’ puji Myungsoo dalam hati..Matanya tidak berkedip melihat Haewon..

    “Myungsoo..sudah-sudahlah tenung adik Hyung..Kesian dia” Howon sengaja menyakat Myungsoo.. “Erk! Hehehe..Dia cantik sangat Hyung.. Hyung,kitaorang pergi dulu eh?” setelah Howon mengangguk Myungsoo menarik tangan Haewon keluar..

    “Kenapa awak pakai cantik sangat?” soal Myungsoo sambil berjalan..Dia suka Haewon berpakaian seperti itu,tetapi entah kenapa hari ini banyak pula lelaki memandang Haewon.. ‘She mine okay!’ Myungsoo memandang tajam lelaki-lelaki tersebut..

    “Saya pakai macam biasa sajalah..” sememangnya dia hanya memakai pakaian biasanya. Oh!Lupa..Ini bukan pakaian biasanya..Ini pakaian yang Myungsoo belikan dahulu..Patutlah orang lihat dia pelik hari ini..Huduh sangatkah aku pakai baju mahal? “Erk! Saya pakai baju yang awak beli hari tu” jelas Haewon..

    “Kenapa? Hodoh sangat eh? Huhu..Saya tahu,saya tak layak pakai baju mahal macam ni.. Ni pertama kali saya pakai..Nak balik rumah jap! Tunggu eh!” Haewon berceloteh seorang diri..Myungsoo tiba-tiba terkedu.. ‘Baju yang aku beli? Cantiknya bila dia pakai.. No wonder orang pandang dia hari ni..Dasar lelaki mata keranjang..’ getus hati Myungsoo lalu menarik tangan Haewon yang baru sahaja melangkah mahu pergi darinya..

    “Cantiklah sayang..Tak payah tukar.. and please! Awak layak pakai baju tu..Harga baju tak patut di ukur tahu tak! Sesiapa sahaja boleh pakai baju mahal or  murah..” pujuk Myungsoo apabila dia melihat Haewon tunduk.. “Errr...Saya—” Myungsoo memotong percakapan Haewon.. “Dah~ Saya tak nak dengar awak cakap benda mengarut lagi eh! We on date,remember dear?”

    “Gomawo..Nae!” lalu Haewon terus berjalan mengikuti Myungsoo yang mengengam erat tangannya..

---Di taman---

    “Eh! Awak bawa saya ke sini lagi?” soal Haewon..Masuk kali ini sudah tiga kali dia datang ke sini..Tetapi matanya masih suka memandang persekitarannya..Sungguh menenangkan..

    “Err..Awak tak suka ke?” soal Myungsoo.. “Eh! Tak lah..saya tanya..” balas Haewon cepat-cepat..Semoga Myungsoo tidak tersinggung dengan apa yang disoalnya tadi.. “Kat tengah tasik tu awak terima lamaran saya..” tiba-tiba Myungsoo bersuara selepas beberapa minit mereka duduk di tepi tasik..

    Muka Haewon mula memerah..Megingatkan perkara tersebut..Dimana dia secara official menjadi girlfriend kepada Myungsoo..Lalu dia membenamkan mukanya di antara kakinya.. “Hahaha,Jangan nak malu-malu dengan saya lah..” lalu Myungsoo menarik Haewon dalam pelukkannya..

   “Dah jom..” Myungsoo menarik tangan Haewon..Bingung Haewon dibuatnya..Dia fikir mereka akan menghabiskan masa di taman tersebut.. “Awak,kita nak pergi mana ni?” soal Haewon sambil mempercepatkan langkahnya.. “Myeongdong street” balas Myungsoo ringkas..Haewon hanya menurut..

    “Tapikan,macam mana awak tahu tempat

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)