After 3 years

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

-3 years later-

    "Annyeonghaseyo We are B A P Yes Sir!" Haewon melihat BAP di Music Bank. Kini telah 4 minggu mereka debut sebagai artis di bawah TS Ent.Dia juga telah sebulan menamatkan studynya di Seoul.

    "Aishh!!! Susahnya cari kerja" Haewon merungut tetapi matanya masih tertancap kepada tv. Cafe? Dia tidak akan lepas tangan mengenai cafe tersebut,tetapi dia memang ingin menjadi model! Haewon mundar mandir di depan tv.

    Dia memikirkan bagaimana harus dilakukan untuk mendapat pekerjaan.Sudah penat jarinya mengisi borang di agensi-agensi yang diketahuinya.Tetapi hampeh! Satu pun tiada balasan!! Tiba-tiba telefonnya berbunyi..

    Di ikat rambutnya yang semakin panjang itu sebelum menjawab panggilan.."Annyeong." sapanya..

    "Haewon!!!!!!!!!!" Daehyun terjerit di telefonnya..Haewon menjauhkan telefon daripada telinganya.."Yelah,yelah..Taniah!!" Haewon kini baring di atas sofa..

    Hari bekerja macam ini dia sering berada di rumah pada waktu pagi dan petang di cafe. "Awak tonton eh!?" Daehyun excited tetapi dia lagi gembira dapat mendengar suara yang amat dicintainya semakin hari..

    "Hmmm,kalau tak tonton nanti ada orang tu merajuk." selamba suara Haewon.. "Yelah,got to go!! nanti saya call lagi..Love you!" Haewon sudah biasa dengan ayat hujung Daehyun. Baginya Daehyun bergurau.. Dia bangun dan bersiap..Mahu berjalanlah! 

    Dia memakai casualnya..Tiba-tiba dia terpandang baju-baju hadiah Myungsoo..Sudah bertahun tidak dipakainya..Terasa mahu bakar sahaja semua ini..Tambahan lagi kini Myungsoo milik Hyosin.Tetapi entah mengapa hatinya tidak kuat berbuat demikian! Kuatlah diri kau Haewon!

    Tersebar luas berita Anak tunggal Kim's Family,Kim Myungsoo telah melangsungkan pertunangannya dengan Park Hyosin di London.Tidak dinafikan sekali lagi air matanya menitis kerana lelaki itu walaupun dikentalkan hatinya selama ini..Tetapi berita itu terasa seperti menghiris kembali luka lamanya..

    Semua itu telah menjadi kisah silamnya..Kini,Haewon tidak akan semudah itu terluka akibat lelaki.Biarlah Myungsoo menjadi yang pertama dan terakhir.Setelah mengikat cermin matanya, dia turun ke bawah dan berjalan kaki ke cafe.

    Dia meletakkan headphonenya dan lagu BAP kedengaran..Setelah beberapa minit Haewon berjalan dia berhenti dan membeli air..Tiba-tiba dia menerima panggilan.."Annyeong." sapanya..Daehyun kerap menelefonnya..Kadang-kadang dia terfikir bagaimana Daehyun di sana.Adakah sering dimarahi kerana asyik dengan telefonnya? Entahlah."Haewon.." suara Daehyun seperti penat. "Waeyo?" Haewon kini duduk di bangku berdekatan.."Hmmm.." Daehyun mengeluh.."Penat eh?" teka Haewon."Takk." pendek sahaja jawapan Daehyun.

    "Habis tu?" soal Haewon balik..Tetapi gerak hatinya memikirkan benda lain.Sejak tadi dia seperti perasan seperti diikuti oleh orang. "Ermm..." Sekali lagi Daehyun mengeluh.."Daehyun." panggil Haewon tegas."Awak sekarang di mana?" Daehyun mengubah topik. "Erm, otw ke cafe.. Waeyo?" balas Haewon.

    "Ah! Rindulah nak makan makanan awak..Dah berbulan awak tak jumpa saya..Asyik call je." akhirnya Daehyun mendedahkan apa yang di keluhnya tadi. Terus ketawa Haewon meletus..Tetapi dia menutup mulutnya takut Daehyun merajuk! "Lawaklah awak ni,Daehyun." balas Haewon sambil mengawal tawanya.

    "Bila nak jumpa saya?" Daehyun malas hendak melayan Haewon. "Erm..Nantilah saya dapat kerja saya pergi jumpa awak.Boleh belanja awak sekali!" Haewon pula mengeluh.. Kerja? Payahnya nak cari! "Kerja? Cafe tu bukan kerja ke?" pelik betul! "Kerjalah,tapi buat apa saya belajar penat-penat tetapi tak jadi model or pereka fesyen." Haewon pula becerita. Panjang sungguh perbualan mereka..

    Tanpa sedar perbualan mereka didengari seseorang.. "Hmmm..Awak nak jadi model? Hmmm..Hmmmm.." Daehyun seperti berfikir.. "Ah! Saya rasa saya tahu..Nanti saya call balik eh!! Annyeong"  Haewon memandang pelik telefonnya.Pelik! Dia terus menghabiskan airnya dan kembali berjalan sambil headphone tergantung di lehernya..

    "Unnie." panggil seseorang dari arah belakangnya.Haewon berpaling.Seorang gadis yang memakai pakaian sekolah."Nae." jawab Haewon.. "Ah,tak ada apalah! Annyeong." Haewon mengerutkan dahinya melihat gadis itu melangkah pergi.

    Pelik betul hari ini!,fikir Haewon.Akhirnya dia tiba di cafenya..Tugasnya adalah membantu Howon waktu petang kerana ramai orang tika itu.."Annyeong oppa." sapa Haewon..namun tiada senyuman? "Cubalah senyum sikit.Ni asyik mencuka sahaja wajah tu." tegur Howon."Malas nak senyum." balas Haewon pendek sebelum memulakan kerjanya..

    Malam tersebut ketika Haewon baru sahaja ingin melelapkan matanya,telefonnya berdering..Dia mengeluh dan membiarkan sahaja telefon itu..Pasti Daehyun!,teka Haewon..Boleh naik gila dengan Daehyun ni.Asyik call je!,sebal Haewon dibuatnya..Akhirnya dia mengangkat takut menganggu Appanya yang baru pulang dari outstation. "Apa ni,malam-malam ganggu orang nak tidur!" Haewon bernada serious.Gulp! Terdengar Daehyun menelan air liurnya..Tiba-tiba dimarahi  Haewon.

    "Erm,Esok awak datang sini eh?" Daehyun memberanikan dirinya juga untuk bicara. Dia mempunyai berita baik buat Haewon! "Awak call malam-malam ni ganggu saya nak tidur just untuk bagitahu benda itu? Please! Be matured boleh tak! Saya penat!" Tidak tahu mengapa dia tiba-tiba mengamuk macam tu.Yang menjadi mangsa telefonnya dilemparkan ke arah sofa. Daehyun terkaku di situ.

-Daehyun POV-

    "Hyung! Nonna kata apa?" kedengaran suara Zelo.Kenapa Haewon begitu marahkan dia? Ah! Mata jangan menangis! Be matured!! Daehyun terus meninggalkan BAP di situ..Mereka baru sahaja habis pre-recording untuk satu show..Dia rindu akan Haewon dan membawa berita baik untuk Haewon tetapi akhirnya mendapat tengkingan daripada Haewon.Tak apa..Tak apa..Haewon penat! Daehyun cuba memelapkan matanya..

-End of Daehyun POV-

    Haewon tak boleh tidur.Terasa bersalah pula meninggikan suara terhadap Daehyun..Dia bangun dan mencapai telefonnya..Nak call? Tak? Call ? Tak! Aku penat,siapa suruh dia call just nak suruh pergi ke TS? Seriously,tak mature langsung! Manja sangat! Cuba call Appa Jung ke, Howon oppa ke,Haewon bermonolog sendiri sambil tangannya bermain dengan telefon..

    Tapi,Daehyun lagilah penat! Aish!! Macam mana ni? Haewon duduk bersila di atas katilnya..Call lah! Tangannya terus mendail number milik Daehyun..Tiada jawapan? Berkali-kali dia memanggil tetapi masih tiada jawapan..Akhirnya dia berputu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)