Chaos ?

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

#btw i think this song isn't suitable! HAHAHA# 

 

---Perjalanan balik ke sekolah---

    "Eh! Tu kan Haewon!! Anak si SOMAN tu!!" tiba-tiba suara lelaki yang tidak dikenali oleh Haewon didengarinya dari belakang..

    'S-siapa mereka?? Janganlah "mereka" tu' fikir Haewon tetapi masih takut untuk berpusing lalu dia mengengam kuat tangan Myungsoo yang sejak tadi memegang tangannya..Myungsoo sedikit terkejut dengan tindakan Haewon,tetapi jauh di sudut hatinya dia suka kerana baginya itu tanda-tanda Haewon mula menerimanya.. Tetapi semua itu hilang tidak Haewon di rentap dari sebelahnya..

    "Wey!! Apahal korang ni!!" jerkah Myungsoo apabila Haewon sudah tiada di sisinya dan apabila dia pusing,dia melihat Haewon merota-rota dengan mukanya di cekup oleh dua orang lelaki itu..

    "Kitaorang nak budak ni.. So, Thanks bro" baru saja mereka hendak berjalan tiba-tiba Myungsoo menendang salah lelaki yang memegang Haewon menyebabkan Haewon terlepas dari lelaki tersebut dan lelaki tersebut tersungkur..

    "CALL POLICE NOWW!!!" jerit Myungsoo tika pada Haewon..Haewon yang tergetar-getar menelefon Howon..Kerana dia menyimpan nombor abangnya paling atas..

    "Op-oppa..Dia-diaorang s-serang Haewon lagi.. D-dekat lorong A1" tergagap Haewon dibuatnya kerana matanya melihat Myungsoo sedang bersungguh-sungguh melawan dua orang lelaki tersebut..

    Selang beberapa minit Howon datang..Tetapi muka agak pucat.Tika itu baru dia teringat bahawa oppanya sakit.. "Oppa gwenchana??" soalnya tika Howon memeriksa tubuh Haewon..

    "Oppa gwenchana..Haewon gwenchana??" belum sempat Haewon menjawabnya mereka terdengar Myungsoo menjerit..Rupanya lelaki tersebut membuat Myungsoo tersungkur..

    "Wowowowowo..Howon jaguhan sudah datang selamatkan "puterinya"" perli lelaki tersebut..Mereka terus menyerang Howon memandangkan Myungsoo masih belum bergerak..Howon membalasnya walaupun badannya lemah..Haewon terus mendapatkan Myungsoo yang terbaring disitu..

   "Myungsoo-ah~ Bangunlah.." Haewon menepuk-nepuk pipi Myungsoo yang sedikit tercedera..Haewon kagum dengan Myungsoo..Myungsoo hanya membalasnya dengan senyuman yang manis untuk menutupi kesakitan tubuhnya..Baginya Haewon selamat merupakan penawar bagi kesakitannya.."Haewon!!!" tiba-tiba Howon jatuh atas Haewon dengan mukanya berkerut.. "A-apa dah jadi??" tergetar-getar suara Haewon..Lalu Myungsoo melihat Howon yang perutnya tertusuk pisau dan penjahat tersebut sudah melarikan diri..

    "D-dia kena tikam!" Myungsoo juga tergagap-gagap menjawab kerana dia juga takut melihat keadaan tersebut..

    "MYUNGSOO!! CALL CIKGU JUNG SEKARANG!!!" Jerit Haewon tanpa mengalihkan tubuh Howon yang sudah pengsang di atasnya..Takut jika dia alihkan Howon akan lagi cedera parah..Dalam hatinya dia berdoa abangnya selamat..Tanpa sedar air matanya turun tanpa henti..Perit untuknya menerima apa yang berlaku..Semuanya berlaku dalam masa yang singkat..Sekali lagi dia merintih..Kenapa,kenapa dia harus hidup seperti ini..Kenapa hidupnya selalu membebankan orang lain..Disebabkan dia, Myungsoo dan Howon cedera..

---Myungsoo POV---

   Dalam pada yang sama,Myungsoo timbul rasa pelik kepada Howon dan Haewon..Setahu dia tadi,dia suruh Haewon menelefon polis bukannya Howon..Apa hubungan Howon dan Haewon??

---End of Myungsoo POV---

 

---Dalam kereta----

    "Errr... Gomawo Myungsoo-ah.." ucap Haewon selepas Howon dibawa ke hospital dan mereka menaiki kereta Cikgu Jung ke hospital tersebut juga..

   "Nae. Anything for my Haewon.." balas Myungsoo sambil menghadiakan Haewon senyuman tetapi terbantut kerana dia sakit di pipi..

   "Ouch!!" terjerit kecil dibuatnya Myungsoo dan menyebabkan Haewon turut terkejut..

    "Awak sakit dekat mana..Mari saya lihat!" spontan Haewon mendekatkan dirinya dengan Myungsoo..Tindakannya yang diluar kawalan itu menyebabkan muka Myungsoo kemerah-merahan dan Cikgu Jung tersenyum sendiri di tempat pemandu..

    "Ohh..Luka ni teruk juga! Nanti kita pergi ambil ubat eh??" ujar Haewon tetapi dia masih membelek muka Myungsoo..muka Myungsoo makin merah kerana haba Haewon tika bercakap tadi mengenai pipinya..

   "Eh!! Awak blushing" lalu dia mencuit pipi Myungsoo..Myungsoo hanya tunduk kerana malu dengan dirinya yang tiba-tiba blush.

---Depan bilik ICU----

   Sampai sahaja di hospital,Howon terus dibawa ke ICU.. Haewon tidak keruan dibuatnya.Myungsoo di sebelahnya tidak dapat membuat apa selain menenangkannya kerana dia juga lemah..Myungsoo ke cafe untuk membeli makanan kepada Cikgu Jung,Haewon dan dirinya..Tetapi apabila dia kembali dia melihat doktor tiba-tiba keluar dan mengatakan Howon kritikal..Serentak dengan itu,Haewon jatuh pengsan...

   "HAEWON!!!" Myungsoo sedikit terjerit kerana terkejut dengan Haewon yang tiba-tiba jatuh melorot disebelahnya..Nasib baik dia sempat menyambut Haewon sebelum jatuh ke lantai..Makanan berterabur di lantai hospital dibiarkan saja..

   "Hantar dia ke wad.." ujar doctor..Myungsoo hanya menurut dan Cikgu Jung masih di bilik ICU memantau Howon..

    Malam itu Myungsoo memberitahu appa dan ommanya yang dia mahu jaga Haewon di hospital..Manakala Cikgu Jung menjaga Howon di ICU.. Dia turut berdoa,Haewon yang sudah bertakhta dihatinya ini selamat begitu juga abangnya,Howon..Sebentar tadi dia tertanya kepada Cikgu Jung mengenai hubungan Howon dan Haewon.Rupa-rupanya mereka merupakan adik-beradik..Dia juga baru tahu,Haewon selalu dikejar sebegini dahulu untuk ditangkap dan dijual..Makin dia kasihankan Haewon..Lalu dia mengambil tangan kanan Haewon dan dibawa ke dalam pelukkannya..Dia tertidur di sebelah Haewon..

 

--Ward Haewon---

    Pada pukul 2 pagi,Haewon terjaga kerana terasa ada berat dan haba ditangannya..Kepalanya berat untuk membuka mata,tetapi digagahkan jua untuk membuka..Dia terkejut melihat Myungsoo tidur sambil duduk disebelah katilnya dan memeluk tangannya..Dia juga melihat bilik yang dihuninya..'Mewah,macam bilik VIP' fikirnya.Dia juga mengagak pasti Myungsoo yang meletakkannya disini.. Tetapi,mengapa dia

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)