Raindrops

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

       

 

    "Thanks for everything..Jalja Yongguk,Himchan,Yongjae,Jongup and my cute Zelo" Haewon tunduk selepas menghabiskan ayatnya.. Semua orang bergilir-gilir memeluk Haewon sambil mengucap "Saengil Chukhahamnida" untuk kesekian kalinya..Untuk kesekian kalinya juga,mata Haewon berair.Akhirnya party malam itu berakhir dengan jayanya..Haewon,Daehyun dan Howon pulang dengan menaiki kereta Cikgu Jung..Di dalam kereta Haewon memulkan bicaranya "Appa,Oppa dan Daehyun..Haewon ucapkan sangat-sangat terima kasih.Sebab memberikan Haewon satu kenangan yang sangat bermakna.." Haewon tergelak kecil "Tahu tak,ni pertama kali Haewon rasa bahagia sangat!Pertama kali Haewon meraikan hari lahir Haewon.Hae-" Howon memotong ucapan Haewon..

    "Oppa minta maaf sebab tidak dapat lakukan dahulu.." Howon yang berada di sebelah pemandu menundukkan kepalanya.. "Syuhh..Oppa ada di sisi Haewon selalu sudah cukup bermakna..Haewon tak minta lebih.." balas Haewon sambil memegang bahu Howon dari belakang.Howon menepuk lembut tangan adiknya..Cikgu Jung tersenyum melihat anak perempuannya akhirnya gembira.. "Haewon!Jom lihat gambar saya ambil tadi nak ?" Daehyun yang berada di sebelah Haewon membuka kameranya.. 

    Sesekali kedengaran tawa Haewon dan Daehyun di belakang. "Awak jahatlah!! Suka tangkap gambar saya yang candid!" seraya itu Haewon mencubit lengan Daehyun. "Ouch! Hyung!! Haewon ni memang macam ketam kan? Suka cubit orang" dan sebagai hadianya Haewon mencubit Daehyun berkali-kali..Bergema ketawa Howon dan Cikgu Jung bersahut tawa Daehyun dan Haewon.."Okay! Jalja semuanyaa!!" jerit Haewon lalu masuk ke dalam biliknya..Malam itu dia tidur dengan nyenyaknya kerana kepenatan tetapi penuh bermakna.

---8 pagi----

    Haewon masih mengantuk tetapi tidurnya yang indah itu diganggu kerana telefonnya berbunyi menandakan mesej masuk.Haewon dengan mamainya mencapai telefonya.Membuntang matanya melihat 10 misscalls and 2 mesej daripada Woohyun.Apa dia nak pagi-pagi ni,fikir Haewon sambil menguap dan mengosok-gosok matanya yang masih mengantuk.Belum sempat Haewon membalas mesej Woohyun,telefonnya berbunyi lagi. "Aish! Buat terkejut je." Haewon mengurut dadanya dan menjawab telefon.. "Annyeong Oppa" Haewon menguap lagi..Ni mesti tidur lewat semalam..Haewon terkenang kenangan semalam."Haewon? Dengar tak ni?" suara Woohyun mematikan lamunannya..

    "Hmm? Ulang sekali lagi Oppa.." dengan selambanya Haewon membalas."Aigoo,this girl~ Oppa nak jumpa kamu di Seoul Garden arasso?" Woohyun mengulanginya sekali lagi.."Huh? Bila? Haewon mengatuklah oppa" balasnya sambil baring semula di atas katil..Apa kena dengan Woohyun oppa hari ini?Tiba-tiba mahu jumpa? "Hari ini..Please.." Woohyun merayu,walaupun dia berdoa agar Haewon tidak mahu.."Hmmm..Nantilah Haewon fikirkan..Nanti Haewon mesej oppa okay!Pyong." tanpa menunggu jawapan Woohyun dia terus menamatkan talian dan sambung tidur.."Aish! Same as her boyfriendlah,orang belum cakap habis sudah letak!" omel Woohyun sambil membetulkan keadaan tanah yang tertanamnya surat buatan Mrs.Kim buat Haewon.Apa aku harus teruskan perkara ini? Lalu dia duduk di kerusi milik Myungsoo dan Haewon..

Jam menunjukkan pukul 10 pagi..Woohyun masih setia di situ menunggu mesej daripada Haewon..Akhirnya telefonnnya berbunyi.. 

 

To : Woohyun Oppa

Oppa,Im coming!

From : Haewon.

---

To : Haewon

Oppa wait for you as your usual place with Myungsoo..

From : Woohyun Oppa.

 

Haewon tersentak.Tempat dia dan Myungsoo? Kerusi itukah? Tiba-tiba jantungnya berdegup kencang? Adakah Myungsoo sudah pulang? Tidak tahu mengapa dia tersenyum sendiri dan cepat turun ke bawah kerana setelah sarapan tadi dia naik semula ke bilik memikirkan permintaan Woohyun dan akhirnya dia membuat keputusan untuk berjumpa dengan lelaki itu..

 

To : Woohyun Oppa

Okay,I'm otw! See ya.

From : Haewon

 

"Appa,Oppa..Haewon keluar jap! Eh! Mana Daehyun?" soal Haewon sebelum keluar..Tadi semasa dia bersarapan juga dia tidak melihat Daehyun."Oh,pagi tadi dia dah keluar ke TS studio.Training.." Haewon hanya tunduk dan keluar..Dia memakai pakaian yang dibelinya semalam.

             

"Maafkan oppa." Woohyun menutup mukanya sambil menunggu Haewon..Setelah beberapa minit,Haewon tiba.Dari jauh dia melihat Woohyun yang sedang duduk di kerusi.Dia berjalan ke arah Woohyun lalu di cuit perlahan bahu Woohyun..Lelaki itu bagaikan terlihat hantu.Woohyun mengelabah."Aish! Terkejut tahu!" Muka Woohyun memerah.. "Mianhae!" Haewon tunduk.Dia memandang sekeliling seakan mencari seseorang.."Cari siapa?" tegur Woohyun kerana pelik kerana Haewon memandang sekeliling.Haewon menurunkkan hoddienya dan duduk di sebelah Woohyun.

"Ani.Tak cari sesiapa pun."Haewon memandang Woohyun yang sedikit gusar.."Hmm..Kenapa Oppa nak jumpa Haewon?" Haewon meletakkan kedua tanganya dia pahanya sambil membetulkan rambutnya yang sedikit kusut..Woohyun memandang Haewon atas bawah. Gadis ini nampak lainlah hari ini..Nampak sangat bercahaya dan ceria..Tetapi semua itu akan direntap oleh surat palsu Mrs.Kim.."Oppa?" Haewon melambai-lambai tangannya dihadapan Woohyun.."Ah nae.Saengil Chukhahamnida Haewon-ah!" Woohyun menceriakan wajahnya dengan senyuman..Haewon tersenyum."Gomawo oppa.." Haewon tunduk sekali lagi..Woohyun mengeluarkan sebungkus hadiah yang dibeli untuk Haewon.."Nah..Ini untuk Haewon." Haewon terkebil-kebil. "Ani! Terperlu susah-susah.."Haewon menolak hadiah tersebut..

"Ambil!" Woohyun sen

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)