Inconvenient Truth

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter
 

 

 

 

 

     Sepanjang minggu itu,Haewon setiap hari pasti ke rumah Myungsoo..Tetapi sekalipun Haewon tidak pernah tidur di rumahnya kerana risaukan kesihatan Howon..Myungsoo tidak dapat berbuat apa-apa apabila Haewon berkata demikian..Sekali sekala mereka berjalan-jalan di taman untuk mengambil udara..Apabila Haewon menjadi ‘guru’ untuk subjek Sejarahnya,Myungsoo mula membuat mata kuyu depannya..

     Haewon memberi cadangan mereka belajar di padang..Myungsoo terus segar katanya,sambil belajar boleh buat date..Haewon hanya mengeleng-gelengkan kepalanya melihat perangai Myungsoo..Akhirnya sekolah telah buka..Hari ni,semua orang sibuk dengan mengulang kaji pelajaran masing-masing..

    Dan hari ini juga Hyosin kembali ke sekolah..Haewon sedikit gugup mendengar berita tersebut..Kejadian di toilet hari itu benar-benar menjadi trauma buatnya..

    Tetapi Myungsoo sentiasa beri semangat dan mengatakan bahawa dia akan kemana sahaja Haewon pergi.. “Haewon-ah..Kenapa awak tak boleh duduk dekat dengan saya..” rengek Myungsoo ketika mereka habis menduduki kertas pertama.. “Mana boleh,Awak M. Saya H.. Kena duduk ikut aturan namalah,oppa..” jelas Haewon..

    “Hmmm..” Myungsoo menundukkan kepalanya dan di tutup dengan buku.. Mereka sekarang di bawah pohon yang rendang.. “Oppa, esok exam math kan??” soal Haewon.. “Hmmm” balas Myungsoo tanpa mengangkat mukanya.. “Janganlah macam ni..Cerialah sikit..Malam nanti boleh saya tidur di rumah awak? Nak belajar math habis-habisan!” pujuk Haewon ceria..

    Terus Myungsoo mengangkat mukanya “Omo! Jinjja!! Mestilah boleh!!!” sedikit terjerit suara Myungsoo kerana excited..Akhirnya Haewon mahu juga tidur di rumahnya..Pelajar yang lalu lalang di situ berpaling melihat Myungsoo.. “Nae..Howon oppa dah izinkan..Lepas balik sekolah saya pack barang then saya pergi rumah awak eh?” jelas Haewon..

    “Emm..Saya ikut awaklah pack barang.. Excitednya!” balas Myungsoo sambil menguntumkan senyuman sehingga menampakkan lesung pipitnya..

    Hyosin yang sedari tadi menjadi pemerhati Haewon dan Myungsoo mengempal penumbuknya.. “Jaga kau Haewon..Berani kau goda Myungsoo aku..Nantikan pembalasan aku!” lalu Hyosin terus beredar dari tempat ‘persembunyiannya’ kerana hatinya sudah terbakar dek kemesraan antara Haewon dan Myungsoo..

    “Ahh!! Dah habis dua kertas..Bestnya!” jerit Haewon sambil berlari keluar dari sekolah..Terlupa sebentar pasal kehadiran Myungsoo disisinya.. “Yah!! Janganlah tinggal saya” rajuk Myungsoo..Tetapi tidak didengari Haewon..

    Lalu dengan pantas Myungsoo berlari mendapatkan Haewon..Haewon yang mendengar tapak kaki Myungsoo berlari mempercepatkan langkahnya..Malangnya,Myungsoo merupakan atlet pelari pecut dapat mengatasinya..

    Dirinya ditarik Myungsoo menyebabkan jarak antara mereka begitu dekat..Haewon dapat mendengar nafas Myungsoo yang naik turun itu..Begitu juga Myungsoo..

    Suasana disitu seperti masa terhenti apabila Haewon dan Myungsoo saling memandang..Tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya menyebabkan mereka berdua sedar dari lamunan masing-masing..Muka mereka berdua telah bertukar warna..

    “Ehem.. cepat lari..Nanti lebat pulak!” lalu Myungsoo memegang erat tangan Haewon dan berlari..Terkedek-kedek Haewon mengikuti langkah Myungsoo yang besar.

    “Myungsoo-ah..Penatlah lari..” Haewon merentap tangannya.. “Naik belakang saya” lalu Myungsoo membongkokkan dirinya..Haewon yang kebingungan di tolak dan mengangkatnya..

     Terjerit kecil Haewon dibuatnya dengan perlakuan Myungsoo..Akhirnya mereka tiba di rumah Haewon.. Howon sudah kembali bekerja..

     “Masuklah..Panaskan badan.Saya nak pack barang jap” lalu Haewon meninggalkan Myungsoo dan berlalu ke bilik.. Selang berapa saat,Haewon keluar dan menyerahkan tuala untuk Myungsoo lapkan badannya yang basah..

     “Nah,lap badan ke kepala ke..Nanti demam susah pula..” lalu dia masuk ke biliknya kembali.. Setelah beberapa minit,dia muncul dengan pakaian yang dibeli Myungsoo dan beg sandang yang berisi bajunya..

    “Omo..Awak lawanya..” puji Myungsoo lalu mencium pipi Haewon..Merona merah wajah Haewon.. “Awak ni ada-ada je.Baju ni yang lawa.Saya tak!” jelas Haewon..

    “Baju ni memang lawa..Tapi lepas awak pakai meletop terus!” gurau Myungsoo lalu melangkah keluar..Malangnya hujan masih belum berhenti.. “Emm..Saya ada 1 je paying sekarang ni..” perlahan suara Haewon..Satu lagi pasti sudah dibawa bersama Howon..

     “Kita kongsilah..Sini beg awak..Saya pegang dengan payung ni..Saya kira 1,2,3..kita jalan eh?” .. “1..2..3..” Myungsoo memegang pinggang Haewon.. Terkedu Haewon dibuatnya..Tetapi badannya didorong Myungsoo..Mereka berjalan ke rumah Myungsoo.. Rapat. Rapat sekali jarak mereka berdua..Haewon menundukkan kepalanya dan terkena dagu Myungsoo..

     “Auh!” Myungsoo mengeluh..Dengan pantas Heewon mengangkat mukanya..Dimana dengan perbuatannya dia akan menolak muka Myungsoo kebelekang.. “Ah!! Haewon!!” Myungsoo terkejut dengan tingkah Haewon.. “Err..M-iann!!” lalu dia menundukkan semula kepalanya.. “Dekatlah lagi.. Nanti basah awak..” lalu dia menarik Haewon dekat lagi dengannya..Sengaja..Dia mahu dekat dengan Haewon..Haewon yang menahan malu,menundukkan kepalanya kebawah lagi..

    Akhirnya mereka tiba dirumah Myungsoo.. “Saya nak mandi jap! Tunggu eh!” dengan pantas Myungsoo naik ke biliknya dan bersiap..

     Selang berapa minit Myungsoo sudah muncul semula.. “Bravo! Cepatnya awak mandi..” tegur Haewon.. “Biarlah..Saya tak nak buah hati saya tunggu lama..” lalu dia duduk di sebelah Haewon dan makan tengah hari..

     “Okay,jom kita sambung eh..” lalu Myungsoo menarik tangan Haewon.. ‘Dia ni kan! Macamlah aku tak reti jalan sendiri..Asyik kena tarik je!’ bentak Haewon dalam hatinya..

      “Okay..Ini last topic yang kita belajar setakat ini di sekolah..Saya harap awak paham eh? Nanti malam kita buat latihan ye..” lalu Myungsoo menarik hidung Haewon.. “Tangan awak tuh berpenyakit!” marah Haewon..Terkejut Myungsoo mendengar Haewon marahnya.. “Kenapa pula?” soal Myungsoo kepastian..

      “Yelah! Asyik-asyik tarik orang..Asyik-asyik rosakkan rambut orang..Asyik-asyik tarik pipi orang..Asyik-asyik tarik hidung orang..Ingat patung ke?” marah Haewon..Marahnya seperti merengek di telinga Myungsoo..

       “Ha’ah,Bila dengan awak je dia berpenyakit macam tu..Dah la..Mari sini duduk..” Myungsoo menepuk-nepuk kerusi di sebelahnya.. Haewon hanya menurut..

       Hari ini Myungsoo tekun mengajar Haewon..Kadang kala Mrs. Kim memerhati mereka dari pintu bilik study yang terbuka sedikit..Hatinya tersentuh melihat Haewon dan Myungsoo..Haewon Berjaya mengembalikan anaknya yang dahulu..Tika Myungsoo bersama Eunmi..

         “Eunmi..Semoga kamu turut bahagia Myungsoo telah memulakan hidupnya kembali..” air matanya menitis..Dia pergi ke dapur menyediakan biskut dan air untuk mereka berdua..

          “Knok..Knok!” ketukan pintu menghentikan sesi pembelajaran Haewon dan Myungsoo.. “Ah,omma..” Myungsoo memanggil ommanya.. “Ni biskut untuk kamu berdua..Air pun ada..Fighting!” lalu dia terus keluar dari bilik.. Haewon menguap untuk kesekian kalinya..

         Semuanya makin susah baginya..Pasti Myungsoo penat menghuraikan kepadanya berkali-kali..Tetapi Myungsoo masih dapat menghadiakan senyuman kepadanya jika dia minta Myungsoo mengulangnnya..

Malam tiba..Howon menghantar mesej kepada Haewon..

Betul ni nak tidur sana? – Howon.

Ha’ah oppa.. Esok exam math – Haewon.

Okay..Esok oppa jemput eh? – Howon.

Tak perlulah oppa..Haewon pergi jalan kaki je. – Haewon.

Yelah..Goodnight! Fighting!! Oppa love you. – Howon.

Love you too oppa..Take care.. Jangan tidur lambat pula nanti Haewon gigit :P – Haewon.

    Tergelak kecil Haewon ketika berbalas mesej dengan oppanya..Myungsoo sejak dari memangjangkan lehernya untuk melihat dengan siapa Haewon bermesej..Tetapi gagal..Hatinya sedikit cemburu..

    “Saya nak ke toilet jap” Myungsoo terus bangun..Haewon hanya membuat tanda ‘OK’ dan kembali membuat latihan..

    “Myungsoo..Ada orang call!” jerit Haewon dari luar.. “Awak angkatlah..” balas Myungsoo.. “Eh! Dia dah letak..Ada mesej!” jerit Haewon lagi..

    “Baca je lah..Saya tengah gosok gigi ni..” balas Myungsoo walaupun sukar difahami.Tetapi Haewon masih dapat mentafsirnya.. “Err..Okay.. Dari sunggy-” Haewon terdiam melihat mesej yang disampaikan Sunggyu..

From Sunggyu :

Myungsoo,kau dah bagitahu hubungan kau dengan Eunmi pada Haewon? Aku takut dia tahu dari mulut orang lain je..Nanti kau jugak yang susah!

To : Myungsoo.

    “Dari siapa?” jerit Myungsoo pula setelah soalannya tidak berbalas.. “Ah! Dari Sunggyu hyung!” jerit Haewon tergetar suaranya.. ‘Myungsoo dan Eunmi?’ siapa mereka?? Siapa dia dihati Myungsoo??

    “Ah! Dia kata apa?” Tanya Myungsoo lagi.. “D-dia kata Goodluck esok!” tipu Haewon..Lalu dia memadam mesej tersebut..Dia tidak mahu Myungsoo tahu dia sudah tahu hubungan ‘rahsia’ Myungsoo dengan Eunmi..

    “Ah okay!” balas Myungsoo.. Dengan tangan bergetar Haewon membuka album photo dalam telefon Myungsoo..Dadanya berombak apabila melihat gambar-gambar mesra Myungsoo dan gadis bernama Eunmi..Air matanya mula menitis..Selama ini dirinya tertipu dengan lakonan Myungsoo..

    Kenapa Myungsoo..Kenapa awak buat saya macam ni! Jerit hati Haewon..Dia mengesat air matanya apabila pili air ditutup.. Dengan pantas dia meletekkan kembali telefon Myungsoo dan kembali ke mejanya..

    Fikiran dia melayang..Moodnya untuk belajar turut hilang. Dia sangat kecewa dan terkejut..Mahu sahaja dia berlari pulang sekarang..Tidak sanggup berhadapan dengan Myungsoo.. “M-Myungsoo..S-saya nak tidur dulu..Pyong” laju Haewon mengucapkan walaupun tergagap..

    Tetapi tangan Haewon direntap Myungsoo.. “Awak nangis ke?” soal Myungsoo apabila dia melihat mata Haewon memerah.. “Tak! Saya mengantok sangat..Tu jadi macam ni!” lalu dia terus memboloskan dirinya dari bilik tersebut dan bilik yang diberikan kepadanya..

    “Besarnya bilik ni” lalu dia baring dan tanpa sedar,dia terlelap..

    Myungsoo masuk ke bilik Haewon..Dia mengangkat Haewon supaya tidur dengan selesa dan menyelimutkan Haewon..Myungsoo hanya mengeleng-gelengkan kepalanya..Kerana lucu sekali Haewon..Mengantuk sampai tidak sempat menyelimutkan dirinnya sendiri..Tetapi dia pasti,tadi Haewon menangis..Bukan sebab mengantuk!Dia harus selidik mengapa..

-Keesokkan paginya-

"Omma,mana Haewon?" soal Myungsoo..Terkejut dibuatnya apabila dia bangun dan pergi ke bilik Haewon,gadis itu sudah tiada.

"Err..Dia dah pergi dulu.Katanya ada hal penting..Omma suruh dia ajak kamu.Tapi dia kata,Myungsoo masih tidur..Omma pun iyakan sahaja.." balas Mrs. Kim sambil menhulurkan sarapan untuk Myungsoo..Dia juga hairan kenapa Haewon terburu buru.Myungsoo hanya mengerutkan mukanya mendengar alasan yang diberikan oleh Haewon..Perkara apa yang dia harus lakukan pagi-pagi macam ni?

--Haewon POV--

    "Myungsoo! Awak kejam!! Awak kejamm!!" Haewon sengaja keluar awal dari Myungsoo dengan alasan dia ada perkara penting mahu dilakukan.. Air matanya bertakung di tubir mata.. "Haewon jangan nangis! Jangan!!" pujuk Haewon pada dirinya..

    Hari ini dia akan menduduki ujian Math..Entah boleh atau tak,dia sendiri tidak tahu..Memandangkan keadaannya yang serabut..Tiba-tiba ada seseorang menhulurkan sapu tangan..Dengan mata kabur dan hatinya berdoa 'moga-moga bukan Myun

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)