As Ever

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

Myungsoo melepaskan genggamannya terhadap tangan Haewon kerana fikirnya Haewon sudah mua menerimanya. Jangkaaannya itu tepat apabila kedua tangan Haewon mula melingkari lehernya menyebabkan jarak antara mereka makin berkurangan.

Tiba-tiba ada deringan telefon berbunyi daripada salah seorang daripada mereka menyebabkan Haewon tersentak dan membuka matanya sekali gus menyedarkan Haewon apa yang telah dilakukannya sekarang ini adalah salah.Myungsoo yang masih hanyut ditolak sekuat hati menyebabkan dia jatuh terbaring di sebelah Haewon.

Myungsoo terkejut dengan tindakan tiba-tiba Haewon.Matanya memerhati setiap gerak geri tangan Haewon yang menyeluk poketnya untuk mengeluarkan telefon bimbitnya.Haewon menyapu bersih bibirnya mengunakan belakang tapak tanganny sebelum menjawab panggilan tersebut sambil matany menrenung tajam kearah Myungsoo sambil bangun.. Yang pasti, dia benar-benar marah akan dirinya kerana jatuh pada Myungsoo.

 

"Haewon-ah.. Kamu di mana ni? Kenapa lama sangat? Kamu okay ke?" bagaikan peluru Mr. Jung bertanya anak perempuannya kerana risau.. Hampir setengah jam Haewon pergi ke tandas. 

Sebelum menjawab soalan-soalan Mr. Jung, Haewon bergerak menjauhi Myungsoo yang masih duduk di antas lantai sambil memerhatinya dengan renungan yang sukar ditafsirkan. Marah? Kecewa?, pandangannya sukar ditafsirkan.

"Appa~ Haewon baru je keluar dari tandas ni~ huhu, orang ramai sangat..Semua penuh!" tipu Haewon sambil menjawabnya seakan berbisik kerana dia menutup mulutnya mengunakan tangannya.. 

"Oh Okay~ Appa tunggu di tempat tadi okay!" - Mr. Jung.

"Okay~" Haewon menamatkan panggilan dan memulakan langkahnya menuju masuk semula ke kawasan shopping complex tersebut.Namun tiba-tiba di berpaling dan berjalan menuju kearah Myungsoo. Myungsoo melihat Haewon yang semakin menghampirinya tersenyum dan terus bangun.Senyumannya mati apabila Haewon melintasinya dan membongkokkan badannya untuk mengambil cermin mata hitam miliknya yang dilemparkan oleh Myungsoo.Apabila Haewon melintasi dirinya lagi, tangannya pintas memaut pinggang wanita itu. 

"Yah! Lepaskan saya, stranger!" tengking Haewon akibat terkejut dengan perbuatan Myungsoo. 

"Haewon-ah..Jangan macam ni.. Please, saya merayu." rintih Myungsoo dengan suara yang lembut kerana dia sudah penat berkasar. 

"Saya tak kenal awak!" balas Haewon sambil cuba melepaskan pautan dipinggangnnya.Tindakkannya sia-sia apabila Myungsoo sengaja menguatkan pautannya. 

"Habis yang kita buat tadi tu apa!?"soal Myungsoo dengan suara sedikit tinggi kerana dia sakit hati melihat kepura-puraan Haewon.

"Tadi? Apa? Saya buat semua itu sebagai satu helah untuk larikan diri daripada awak! So PLEASE LET ME GO!" dengan itu Haewon mengigit lengan Myungsoo yang terdedah kerana dia menarik jacket lengannya ke atas sedikit. Menyebabkan kulitnya sedikit terdedah.Myungsoo meronta akibat kesakitan, seraya itu Haewon melepaskan pautan Myungsoo dan berlari meninggalkan Myungsoo sekuat hati. 

"Ouch! Haewon!! Haewon! Tunggu!" jerit Myungsoo apabila Haewon semakin hilang dari pandangnya. "Haewon!" Myungsoo jatuh terduduk kembali akibat terlalu kecewa dengan kekasaran dan penolakkan demi penolakkan yang diterima dari Haewon. 

Paling menyakitkan hati tatkala Haewon bertindak seakan-akan menerimanya namun semua itu hanyalah satu helahan.Myungsoo memeluk kedua kakinya dan menyebamkan wajahnya di antara kakinya.

Dia sudah buntu. Buntu untuk mendapatkan kembali Haewon. Haewon begitu kejam dan kasar apabila dia muncul sebagai Myungsoo namun, Haewon menjadi lain apabila dia mengunakan identiti "L".

Haewon tidak nampakkah persamaan antara L dan Myungsoo? 

Atau Haewon benar

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)