Truth?

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

Dengan terpaksanya Haewon menaiki kereta milik Myungsoo. Haewon rasa jangal bersama lelaki yang tidak dikenalinya di dalam kereta. "L-ssi" panggil Haewon sambil bermain dengan jarinya.. 'Nak tanya ke tak eh?'. Myungsoo terus berpaling melihat gadis pujaannya itu. Jantungnya sejak tadi berdegup kuat tatkala bersama Haewon. "Hmmm.." jawabnya dan melihat ke hadapan kembali. "Err tak ada apa-apalah!" Haewon terus membetulkan rambutnya. Tiba-tiba telefon milik Haewon berbunyi menandakan mesej masuk. Haewon tersenyum melihat nama pengirim itu. 'Woohyun oppa!', hati Haewon rindu akan lelaki itu. Dahulunya Woohyun bagaikan abang kedua buatnya. Woohyun sangat baik dengannya. Tetapi, kehilangan Woohyun setelah memberikan surat itu kepadanya sungguh mengelirukan Haewon.

From : Woohyun Oppa.

Haewon!! Chukhahae! Oppa dengar kamu dah jadi offcially model hari ini! Miss you..!

 

Haewon tersenyum. Manakala Myungsoo memegang erat stereng keretanya kerana menahan perasaan cemburu melihat senyuman itu. 'Adakah dari Daehyun?!', mahu sahaja dia bertanya kepada Haewon. Tapi, nanti di salah anggap pula! Ah!! Bencinya.! Myungsoo terus berdiam diri. Suasana di dalam kereta sepi. Hanya bunyi radio kedengaran dan bunyi ketikan keyboard pada telefon Haewon.

From : Haewon

Woohyun oppa~ Lama tak jumpa oppa! Haewon nak jumpa oppa dekat cafe Lee Family eh? Oppa tahukan? Haewon nak cerita sesuatu lah! Hehe~

Haewon menekan butang 'Send' lalu menutup telefonnya, sekali lagi semuanya menjadi janggal. Haewon hanya mendiamkan diri begitu juga Myungsoo. Kereta milik Myungsoo melepasi Cafe milik Howon dan Haewon. "L,L,L!! Awak boleh berhenti? Saya nak berhenti di sini ya! Thanks sebab sudi hantarkan saya! Gomawo, annyeong!" Tanpa berlenagh dan memandang muka Myungsoo, Haewon terus keluar dari kereta milik Myungsoo. Myungsoo hanya mampu tersenyum. 'Walaupun dia tak kenal aku, asalkan aku boleh jumpa dia lagi.' Kata hati Myungsoo. Hyosin dan ommanya? Kini mereka berdua berada di London, cuma appa dan mummynya sahaja yang mengetahui dimana dia sekarang. Untuk pengetahuan semua, Hyosin dan Myungsoo sudah putus tunang. Bagaimana?

 

--Flashback--

3 bulan yang lepas. Pada waktu itu, Mrs. Kim tidak mengetahui apa-apa, cuma appanya dan juga Myungsoo mengtahui perkara ini, ya, Hyosin telah mengandung dan dia berdiam diri tanpa pengetahuan Mrs.Kim. Anak itu juga, anak kepada lelaki lain. Pada ketika itu, Mrs.Kim ingin membaca mesej Hyosin yang ada pada telefon milik Hyosin. Dia sengaja ingin membaca perbualan Hyosin dan Myungsoo. Tiba-tiba sebuah nama membuatkan mata Mrs.Kim terbuntang. Ia tertulis 'Jagiya'. Dia ingat lagi, nama Myungsoo hanya disimpan dengan nama 'Myungsoo Oppa'. Dia cepat-cepat menekan nama tersebut dan membaca isi mesejnya. Sekali lagi mata Mrs.Kim terbuntang dan dia menutup mulutnya dengan tangannya. Dia bagaikan tidak percaya apa yang dibacanya! Kini, semuanya dah terbukti! Selama ini bukanlah salah Haewon. Tetapi perempuan sial iaitu Hyosin! Ketika itu, Hyosin berada di dalam bilik air yang ada pada bilik Mrs.Kim, terus keluar dan melihat telefonnya telah pecah berkecai dibaling oleh Mrs.Kim.

"BERANI KAU BUAT AKU DAN ANAK AKU MACAMNI!! KAU FITNH HAEWON SELAMA NI DAN BUAT DIA SENGSARA!! KAU PATUT DIBALAS DENGAN SETIMPAL!! KAU MEMANG PEREMPUAN MURAHAN! KAU MEMANG TAK GUNA!!" Mrs.Kim terus menarik-narik rambut Hyosin dan mencekiknya.

"Hyo-hyosin t-tak buat apa-apa!! B-bukan salah Hyosin!! erkkkk!!" Hyosin cuba bersuara walaupun dia dicekik. Tiba-tiba, Hyosin dilempang dengan kuat sekali! "Jangan kau berani berkata-kata lagi!! Putuskan tunang dengan Myungsoo!!" Mrs.Kim berkata dengan nada yang kuat. Hyosin telah menangis-nangis meminta maaf. Semuanya telah terlambat! Semuanya telah terbukti! Mrs.Kim menangis bukan kerana perempuan tidak guna ini! Tetapi atas apa yang dia lakukan terhadap Haewon. Dia telah dihasut oleh kata-kata Hyosin! Tiba-tiba jantungnya sakit. Dia memegang dadanya dan, jatuh pengsan di situ. Hyosin pula? menganbil begnya dan terus meninggalkan banglo milik Mrs.Kim dan terus pergi ke rumah ayah kepada bayi didalam perutnya itu. Hyosin bagaikan orang gila! Dia menanggalkan cincin yang dia pakai lalu mencampakkannya.

Kini, Myungsoo dan Hyosin telah putus tunang. Hyosin entah ke mana hilangnya pun, tidak diketahui. Myungsoo dan omma Eunmi melawat ommanya di hospital. dia menangis sepuas-puasnya, kerana amat menyesal atas perbuatannya terhadap Myungsoo dan Haewon, dia ingin meminta maaf kepada Haewon dan juga Myungsoo. dia juga ingin berjumpa dengan haewon sebelum dia menghembus nafas yang terakhir.Mrs.Kim menghidap sakit jantung dan juga darah tinggi yang amat kritikal. Myungsoo turut menangis melihat keadaan ommanya, dia tahu, bukannya salah ommanya, tetapi perempuan tidak guna, Hyosin! Tanpa pengetahuan Mrs.Kim, dia telah pulang ke Korea untuk meminta maaf kepada Haewon dan memulakan semula kisah hidup mereka seperti dahulu juga membawa Haeown berjumpa dengan ommanya.

--

 

Haewon melangkah masuk ke dalam cafenya dan menunggu Woohyun. Dia ternampak kelibat Woohyun yang membuka pintu dan melambaikan tangannya ke udara supaya Woohyun perasan akan Haewon. "Oppa!! here!" Woohyun berlari anak mendapatkan Haewon. Haewon menunduk dan mengajak Woohyun untuk duduk. "Long time no see, Lee Haewon!!" Woohyun memulakan perbualannya. "Me too, oppa!" Haewon membalas dengan senyuman yang manis. "Chukkahae, Haewon-ah! Kamu dah besar sekarang ni! Hehe~" Woohyun juga mengucapkan tahniah terhadap Haewon. Dulu, Haewon hanyalah murid biasa, tetapi sekarang? Dia sudah berubah ke gadis yang amat cantik dan matang. Woohyun teringat tentang surat tersebut. Dia tahu yang Mrs.Kim sudah mengetahui segala-galanya. Dia ingin sekali meminta maaf terhadap gadis ini. Lamunannya terhenti apabila Haewon bertanyakan tentang keadaannya.

"Oppa! Oppa sekarang macam mana?" Tanya Haewon. "Okay je, macam dulu. Hehe!" Woohyun membalas sambil melihat rekaan di cafe yang pertama kali dia kunjungi. Tak pernah pula terlintas di fikirannya ada cafe seunik ini! "Err Haewon.. Ini cafe baru buka ke?" soal Woohyun sambil tidak henti memerhati setiap sudut. "Erm, tak adalah baru sangat..Dalam 4 tahun macam tu..Kenapa?" sengaja dia tidak memberitahu bahawa dia pemilik cafe ini. "Oh! Oppa jarang lalu di sini! Hehe! Cantik sangat decoration dia! Mesti pemilik ini pandai dalam rekaan kan?" t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)