Will you be alright ?

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

   

 

---Toilet---

     "PARK HYOSIN!!!!!" jerit Myungsoo tatkala Hyosin mahu memijak perut Haewon..Semua terkejut termasuk INFINITE..Lalu direntapnya tangan Hyosin menyebabkan Hyosin terjatuh sebelah Haewon..Haewon diam sahaja..Tubuhnya yang sakit semalam dan di tambah pula tadi,menyebabkan dia tidak terdaya untuk berbuat apa-apa..

    "Hyung, bawa Haewon ke bilik sakit sekarang.Biar aku settlekan hal ni dengan diaorang tiga ni.." sambung Myungsoo lalu merentap tangan Hyosin untuk bangun tetapi Hyosin memberontak..Dengan sekelip mata,pipi Hyosin di tampar oleh Myungsoo..Muka Myungsoo merah menahan marah..Dia tidak sanggup melihat gadis yang dicintainya sepenuh hati di perlakukan sebegitu..Kini sekali lagi semua tergamam dengan tindakan Myungsoo..Dengan kekuatan yang ada Haewon meloloskan dirinya dari Sunggyu dan pergi ke Myungsoo..

    "M-myungsoo..Sudahlah.."pujuk Haewon perlahan..Mendengar suara Haewon.Myungsoo berpusing dan melihat keadaan Haewon..tadinya suara Haewon menyejukkan hatinya yang panas..Tetapi melihat keadaannya sekarang,marahnya kepada mereka bertiga termasuk Daehyun membara..

    "Awak pergi bilik sakit dengan hyung.Nanti saya menyusul.." balas Myungsoo dengan suara perlahan dan dia memaniskan mukanya untuk memujuk gadis itu supaya pergi dan dia boleh settlekan hal cepat..

    "Dah..dah Haewon-ah..Pali..kita kena rawat luka awak..Awak pun baru keluar hospital kan?" pujuk Sunggyu pula..Myungsoo hanya tersenyum melihat Haewon..Daehyun,Yeji dan Minjung terkejut mendengar kata-kata Sunggyu..Tidak mereka menyangka Haewon baru sahaja keluar hospital..Patutlah dia tidak melawan harini..Daehyun mula berasa bersalah kepada Haewon..Dia terasa dirinya kejam memperlakukan sebegitu rupa kepada Haewon yang sedang sakit.. 

    "Emm..Baiklah..Myungsoo..awak jangan buat perkara yang bodoh ya?" perlahan Haewon memberi nasihat lalu dia berjalan keluar dipapah oleh Sunggyu dan Sungjong..Manakala yang lain menyuruh pelajar lain sedari tadi berhimpun di depan tandas itu beredar..Banyak yang mula simpati kepada Haewon kerana kejamnya Hyosin mendera orang yang baru sembuh dari sakit tetapi masih ada jijiknya terhadap Haewon..

    "KENAPA KAU BUAT HAEWON MACAM TU HA!!!!" jerkah Myungsoo kepada mereka bertiga terutamanya Hyosin dan Daehyun..

    "Errr..Saya suka awaklah,Myungsoo.." jelas Hyosin lalu memeluk Myungso..Dengas sekali tolak Hyosin jatuh terduduk di lantai tandas..Merah mukanya menahan malu akibat ditolak Myungsoo seperti menolak cintannya..

    "AKU JIJIK NAK SENTUH KAU! LEBIH BAIK AKU PELUK HAEWON YANG ANAK PEMBUNUH TU DARIPADA PELUK MANUSIA MACAM KAU!" tegas suara Myungsoo sehingga urat di lehernya kelihatan jelas sekali..Semua orang termasuk member Infinite yang tinggal disitu gerun dengan suara Myungsoo tika itu..Pada INFINITE,Myungsoo merupakan orang yang tidak akan berbuata demikian kepada perempuan..Tetapi, disebabkan Hyosin..Semuanya hancur.Bagi mereka Hyosin layak dijerkah seperti itu..

    "Apa lebihnya anak pembunuh tu dengan aku!" kini bukan sahaja Myungsoo yang meninggikan suara tetapi Hyosin juga.Tiba-tiba semua orang terasa suasana tegang..Baru sahaja Myungsoo hendak membalas 'soalan' Hyosin..Pintu tandas diketuk..Dongwoo terus membukanya dan Pengetua,Cikgu Displin bersama Cikgu Jung berada di pintu..

    "PARK HYOSIN , KANG MINJUNG , YOO YEJI dan JUNG DAEHYUN! Jumpa saya dipejabat. Yang lain ikut saya juga" tegas pengetua memberi arahan..Semuanya mengikut ke pejabat..Hyosin dipandang tajam oleh Myungsoo sepanjang ke sana..

---Bilik Pengetua---

     "Kenapa kamu ni, suka sangat buat hal.Kamu Daehyun, kenapa terlibat juga!" marah Cikgu Jung..

     "App-" Daehyun di potong dengan suara Cikgu Jung

     "CIKGU" Cikgu Jung membetulkannya..

     "C-cikgu..S-saya c-cuma l-lalu di situ sahaja.." tipu Daehyun..Sungguh dia tidak pernah melihat Appanya marah sebegitu rupa..Memang sebelum ini dia dan BAP sering membuli Haewon tetapi tidaklah seteruk Hyosin dan gengnya..

     "Kalau kau lalu saja kenapa kau ada dalam tandas tu masa aku datang!?" jerkah Myungsoo tiba-tiba..Dia paling pantang orang menipu..

     "Err..Aku pergi toilet." tipunya lagi..

     "Kamu jangan nak menipulah Daehyun..Lorong di situ tidak ada tandas lelaki." balas Pengetua pula..Dia juga mahu tahu mengapa anak Cikgu Jung terlibat juga kali ini..

     Setelah semuanya terbongkar..Daehyun digantung sekolah selama seminggu manakala Hyosin,Yeji dan Minjung di gantung sekolah selama dua minggu dan dua minggu berkhidmat masyarakat..Mereka tidak dapat dibuang sekolah kerana pastinya sekolah ini akan tergugat dek masalah yang diberikan oleh bapa-bapa mereka..Untuk Daehyun,ini kali pertama dia terlibat dengan Hyosin.

    "Appa nak kamu minta maaf dengan Haewon nanti..Sekarang balik ke kelas..Infinite yang lain juga..Myungsoo?" untuk Myungsoo dia tidak tahu sama ada lelaki itu mahu ke bilik sakit atau ke kelas..

    "Bilik sakit" lalu Myungsoo melangkah lemah ke bilik sakit.. Sebelum ke bilik sakit,dia ke kantin membeli roti dan air untuk Haewon..

    "Knok knok!" Myungsoo mengetuk pintu bilik sakit..Dilihat dari luar..Hanya kasut Haewon yang ada..Lalu dia membuka pintu dan melihat Haewon sedang tidur.."Kasihan awak.." lalu dikucupnya dahi Haewon..Muka Haewon ada kesan-kesan lebam yang banyak..Dia tidak tahu sama ada ini lebam yang baru atau yang lama..Direnung muka Haewon lama sehingga dia tidak perasan Haewon sudah terjaga..

--Haewon POV--

    Tiba-tiba dia terdengar pintu bilik dibuka..Sememangnya dia patut tidur..tetapi badannya tidak mengizinkan..Sakit di badannya menyebabkan dia tidak boleh melelapkan mata..Dia membuka mata sikit dan lihat Myungsoo sedang masuk dan menyembunyikan kasutnya di dalam bilik 'Pasti dia tidak mahu orang tahu mereka berdua-duaan..Yelah..inikan sekolah.' fikir Haewon..Lalu dia memejamkan matanya kembali..

    Tidak larat hendak membukanya dengan lama..Selang beberapa minit dia terasa Myungsoo memegang tanganya dan mengucup dahinya..dan berkata 'Kasihan awak..' hatinya tersentuh mendengar suara Myungsoo yang ada sedu di sebaliknya..Dia juga terasa dirinya dipandang oleh orang mengambil keputusan membuka mata..Terkejut buatnya dia melihat Myungsoo sedang merenung dalam wajahnya..Tetapi yang pasti,Myungsoo tidak tahu dia sudah jaga.Lalu dia mengoyang-goyangkan tanganya dan dipegang Myungsoo..

--End of Haewon POV---

    Myungsoo terasa tangannya digoyangkan dan dia melihat Haewon sudah jaga..Pasti kerana kehadirannya menganggu gadis itu tidur.."Mianhae..sebab saya ganggu awak..Tidurlah balik." balas Myungsoo perlahan lalu menepuk-nepuk tangan Haewon..

     "Ouch!!" terjerit kecil Haewon apabila Myungsoo memegang lebamnya tadi..

     "Err..Mian.mian." lalu  menghembus-hembus dan mengosok lebam tersebut dengan harapan sakitnya dapat hilang..Haewon hanya tersenyum hambar..

     "Awak okay??" soal Myungsoo memecah suasana..

    "Okay je.." balas Haewon perlahan."Ah! Saya ada beli roti dengan air untuk awak..Makan eh?" ceria saja muka Myungsoo..Ini kali kedua Myungsoo menjaga orang yang dia sayangi..Dahulunya cinta pertamanya meninggal gara-gara luke.. Dan kini Haewon..yang telah membuatkan dirinya kembali bernyawa..Selepas kematian cinta pertamanya,Eunmi..Dia menjadi liar dan kaki perempuan..Hanya untuk mengubat luka dihatinya..Tetapi seletah berjumpa dengan Haewon hidupnya kembali seperti biasa..

    "Saya tak laparlah." Haewon tidak lalu makan..Dia terasa seperti ada sabun di kerongkongnya..Selepas dia mandi dan menyalin pakaian..satu jenis makanan pun dia belum jamah..Semuanya ditolak..

    "Awak makanlah.Sayang saya tak?" Myungsoo menyakat dengan senyuman nakal.."Siapa sayang awak" lalu Haewon menjuihkan mulutnya..Mulutnya menipu! Hatinya berdegup kencang tatkala Myung

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)