Performance

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

Haewon menyanggulkan bahagian belakang rambutnya manakala bahagian depan ditarik melepasai bahu. Dicalit sedikit gincu berwarna merah. Matanya dihias cantik. Wajahnya disapu nipis bedak Akhirnya setelah semuanya selesai,dia duduk di sofa dan menunggu Myungsoo seperti yang dijanji. 

Ketukan di pintu membuatkan matanya yang tertumpu di skrin television beralih. Setelah mencapai beg bimbitnya, dia mengatur langkah ke pintu dan membukanya. Wajah Myungsoo kelihatan. Dia begitu tampan sekali. Rambutnya terpacak. Matanya nampak makin tajam setelah dicalitkan dengan celak. Dia memakai kot berwarnah merah persis seperti Haewon. Didalamnya di memakai V-neck singlet hitam. Sungguh! Dia tampak begitu menawan dan Haewon memerhati Myungsoo dari atas hingga ke bawah. 

Sebelah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar yang berwarna hitam. Dia memakai kasut hitam berkilat seakan-akan masih baru! Dibahu Myungsoo tergantung beg yang mungkin berisi guitar.Wah! Akhirnya mata Haewon memandang tepat mata Myungsoo. Entah bagaimana, sedari tadi Myungsoo juga terkedu dengan gaya Haewon walaupun sebelum ini dia bukan tidak pernah lihat Haewon bersolek tika sesi photografi. Hari ini..Hari ini rasa lain? Eh? Dia pun bawak guitar.

"M-myungsoo. A-awak nampak lain!" tegur Haewon sambil berkedip beberapa kali untuk menghilangkan rasa gugup. "Er- Awak pun! Lain~ Saya makin handsome kan!?" entah kenapa tiba-tiba dia memuji dirinya sendiri. "Perasan." Haewon menutup pintu dan menyarungkan kasut. Myungsoo mencangkung dan membantu Haewon memasukkan kakinya ke dalam kasut kerana agak susah buat Haewon yang memakai gaun untuk bongkok. 

"T-terima kasih" Haewon tunduk kecil. "Alah, janganlah malu-malu macam ni. Jom!" Myungsoo menbuka sedikit ruang antara tangan kirinya buat Haewon memaut. "Jom!" sahut Haewon sambil berjalan. "Tak sangkakan, kita pakai baju warna sama" ujar Haewon ketika turun lif. "Ha'ah. Kita sehati sejiwa!" balas Myungsoo sambil mengurut lembut belakang lehernya.

"Awak rasa penampilan saya ni over tak?" soal Haewon sambil memerhati atas bawah dirinya. "Okay! Okay sangat-sangat. Awak cam, emm. Devil eh Angel! Mian. Devil kan pakai warna merah," Myungsoo tersenyum lebar apabila Haewon mempamerkan wajah terkejut sekaligus menampar perlahan lengannya.

"Awak nampak makin charming lah buat rambut terpacak macam tu..Kenapa selama ni awak tak buat rambut macam tu?" puji dan soal Haewon dalam 1 masa. "Hmm...Sebab ni character saya bila jadi L?" jawab Myungsoo seolah-olah menyoal dirinya. Haewon mengangguk kecil. 

"Sejak bila awak pandai main guitar?" soal Myungsoo. Almost 4 tahun dia meninggalkan gadis itu, banyak juga perubahan yang dilihat di luar dan dalam gadis itu. "Emm, saya selalu main dengan Daehyun masa lapang dulu." secara ringkasnya Haewon menjawab. "Oh! Banyakkan awak berubah sejak kita TERpisah." sengaja ditekankan perkataan TER itu. Beerti mereka berpisah bukan kerana rela. 

Haewon tidak menjawab. Dia mempercepatkan langkahnya ke pintu masuk dewan yang tersergam indah milik hotel itu. "Wait for me" Myungsoo memaut kuat lengan Haewon. "Myungsoo, saya nak pergi ke Unnie Hyeejoo" perlahan namun tegas. Entah kenapa hatinya terusik apabila Myungsoo mengingatkan masa silam mereka. "Okay, see you there. Jangan cuba lari dari saya okay?" Seraya itu Myungsoo mengeluarkan telefon bimbitnya dan mengambil gambar Haewon. "Yah!" jerit perlahan Haewon supaya mereka tidak menarik perhatian orang lain. "Properly or paksa?" Haewon mengeluh dan mendekati Myungsoo balik. 

Setelah Myungsoo berpuas hati mengambil gambar mereka berdua, dia melepaskan Haewon dengan berat hati. "Hey, L" tegur seseorang dari belakang membuatkan Myungsoo mengalihkan pandangnnya dari Haewon ke Jenny. "Annyeong Sunbae" Myungsoo tunduk kecil. "Handsomenya awak malam ni. Petang tadi semalam tutup habis semua!" Jenny ketawa kecil. "Ehee, bersebab apa yang saya lakukan semua ni. Dah semua ni dah terungkai. Em, sunbae pun cantik! Smile!" Myungsoo mengangkat telefonnya dan CLICK! "Yah L!" Jenny menutup mulutnya dan ketawa. "Jom masuk" ajak Jenny. Myungsoo mengikuti Jenny dari belakang. 

Seketika kemudian BAP turut masuk. Banyak mata memandang ke arah mereka namun, Daehyun mencari - cari keberadaan Haewon. Dia tersenyum apabila melihat Haewon bersembang dengan Hyeejoo. Kemudian, dia melihat dari jauh Myungsoo memerhatikan Haewon dengan renungan tajam. "Sedondon? Ah, lupakan Daehyun. Move on!" pujuk Daehyun dalam hatinya. Youngjae menepuk lengan Daehyun. "Come on.Smile! Mana tahu ada Babyz di sini" kemudiannya mereka ke meja yang dikhaskan buat BAP.

"Noona~" panggil Myungsoo sambil berjalan ke arah Haewon dan Hyeejoo. Lama pulak diaorang sembang! Malas nak sembang dengan orang lain termasuk Jenny~ "L!?" air ditangan Hyeejoo hampir jatuh akibat terkejut melihat perubahan penampilan Myungsoo. "Yup!" Myungsoo mengigit bawah bibirnya. "Wow! Haewon, beruntungnya kamu! Boyfriend handsome sangat! Cair unnie tengak dia ni" gurau Hyeejoo membuatkan Haewon tersedak dan Myungsoo mengigit bibirnya lagi.

"Aigoo.. Unnie gerak ke meja dulu eh! Sorry pinjam Lnya girlfriend lama sangat. So handsome!" puji Hyeejoo sekali lagi sebelum meninggalkan Haewon dan Myungsoo berdua. "Nak?" Haewon menghulurkan air ditangannya untuk menghilangkan rasa gugup. "Sure!" Myungsoo meneguk dengan rakus air tersebut sebelum mengembalikannya ke pelayan yang berjaan. "Kita baru je kiss tadi." ujar Myungsoo seakan berbisik membuatkan Haewon membesarkan matanya. "Apa? Yah!" Haewon cuba mengawal perasaan malunya. "Betullah, indirect kiss. Awak sengajakan bagi saya minum gelas bekas awak." Myungsoo menjongketkan kening kirinya.

"Erk! No, tak pernah fikir macam tu! ert" Haewon berjalan ke meja. Mungkin takdir, mungkin kebetulan.. Myungsoo dan dia satu meja! "Ish,ish.. Jodoh kita memang kuatkan." bisik Myungsoo kepada Haewon. Haewon membuat tidak tahu pada Myungsoo. "Be professional. Dia photographer aku. Aku model dia. Tak lebih tak kurang!" Haewon cuba untuk tidak memperlihatkan hubungan mereka berdua di khalayak ramai.

Haewon hanya membiarkan sahaja Myungsoo mengambil gambarnya.

"Ambil sepuas hati dan duduk diam!" - Haewon menghantar mesej kepada Myungsoo. Myungsoo mengeyitkan sebelah matanya. Dia berhenti berbuat demikian apabila mereka menunggu ketibaan CEO TSent. Sesekali Myungsoo membasahkan bibirnya yang sering kering mengunakan lidahnya. "Myungsoo, stop!" tegur Haewon secara diam kerana sesi pembukaan majlis telah bermula. Myungsoo membuat muka "Apa?" . Haewon menunjukkan bibirnya sebagai isyarat. Myungsoo berhenti buat seketika. 

Akhirnya tiba saat dimana sesi persembahan. Sesi ini berlangsung sekali gus dengan acara makan. Berhibur sambil makan. Pembukaan persembahan dilakukan oleh backup dancer TS. Diiukuti dengan the hip-hop duo, Untouchable. Setiap bersembahan mendapat tepukkan gemuruh.Setelah itu, SECRET dan diakhiri dengan BAP untuk artis dibawah naungan TSent. Persembahan diteruskan lagi dengan persembahan solo. Haewon mengenggam kuat kedua tapak tangannya

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)