In Your Eyes

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

*idk what tittle and song to put ><*

Myungsoo sejak pagi lagi dia menunggu Haewon di tempat parking apartment milik Haewon. Hari ini dia tidak memakai cermin mata.Dia hanya memakai pakaian simple seperti ini sambil menunggu Haewon turun. Apabila dia lihat Haewon mendekati sebuah kereta, cepat-cepat dia menghalang gadis itu daripada memboloskan dirinya kedalam kereta. 

Haewon terkejut dengan tindakan tersebut terus memandang wajah orang yang menghalangnya, matanya membuntang apabila Myungsoo dihadapannya. 'M-myungsoo!', tiba-tiba dia menjadi gementar gelabah.. Tangannya diusap perlahan-lahan. 4 tahun tidak berjumpa! Tiba-tiba dia teringat akan surat yang dikirimkan Myungsoo kepadanya pada hari lahirnya,

"Seandainya awak jumpa saya in future,anggaplah kita tidak pernah kenal sesama sendiri."

Haewon menjadi tidak keruan.Dia cuba sedaya upaya tidak menghiraukan kehadiran Myungsoo. "Yah!" Myungsoo memanggilnya. Hati Haewon sungguh terhiris! Dia terus menolak lelaki tersebut dan masuk  kedalam kereta. Dan terus meluncur ke studio. Apa yang dia tidak tahu bahawa L.KIM adalah Myungsoo, dan sebaliknya. Air mata yang menitis di sapu kasar. Dia mengutuk dirinya kerana menangis lagi kerana lelaki yang sudah mengkhianatinya. Mengapa dia perlu kembali! Kenapa? Kerana Hyosin sudah tinggalkan dia? ah! Tak guna!! Haewon hampir-hampir melanggar tepi jalan terus kembali focus kepada jalan yang sebenar..Dia cuba menenangkan dirinya supaya tiada siapa yang dapat membaca fikirannya.. Bertubi-tubi masalah yang menimpa dirinya sejak akhir-akhir ini!

Myungsoo bagaikan terkena ribut dalam dirinya apabila Haewon menolak dirinya. Dapat lihat dengan jelas betapa gadis itu terkejut melihatnya.Mata Haewon seakan-akan menyembunyikan sesuatu.Entah kenapa dia terasa Haewon sudah tidak lagi menyanyanginya. Hatinya kecewa! Dengan pantas dia memboloskan dirinya ke dalam kereta. Di ketuk berkali-kali stereng keretanya. "Haewonn!!!" kemudiannya dia terus mengambil cermin mata yang sering dia pakai. Biarlah Haewon lihat dia sebagai L.KIM bukan Myungsoo.

Setidak-tidaknya jika dia menjadi L.KIM, Haewon tidak menolaknya seperti Haewon menolak Myungsoo. Kemudiannya dia terus ke tempat di mana dia harus menjadi tabah! Di studio, di mana Haewon membuat dia berasa dekat dan makin menyayangi gadis itu. Haewon makin cantik sekarang. Wajahnya polos. Sifatnya juga begitu. Mungkin kerana itu dia masih menyayangi Haewon dan menyangkal semua perkara buruk yang diperkata orang kepadanya. 

"Haewon..Janganlah buat saya macam ni.." Myungsoo melihat Haewon turun daripada keretanya dan menuju ke studio.Setelah kelibat gadis itu hilang, dia kuatkan dirinya untuk berhadapan dengan Haewon. Tak kisah bagaimana pun caranya, Haewon harus menjadi miliknya..Haewon terhenti apabila telefonnya berbunyi, Myungsoo yang mengekori Haewon terus bersembunyi di sebalik tiang. Haewon menjadi gelabah apabila Zelo menelefonnya.Dia tidak kuat untuk berbicara dengan mana-mana ahli BAP untuk tika ini..Dia membiarkan saja panggilan itu hingga terputus.Myungsoo mengerutkan dahinya kerana Haewon tidak mengangkat panggilan tersebut.Hatinya tertanya-tanya siapa yang menelefon gadis itu.

Tak mungkin dia masih diganggu oleh samseng-samseng seperti dulu. Myungsoo mula berjalan kembali apabila Haewon berjalan. "Yah! Stop following me!" Haewon menegur tanpa menoleh ke belakang. Jantungnya berdegup kencang.Dia tahu sejak tadi dirinya diekori seseorang,namun cuba sedapkan hatinya untuk menafikannya.. Myungsoo gelabah! 'Macam mana dia boleh tahu ni!', baru sahaja dia mahu melarikan diri Haewon berpusing 'Ah, i'm dead', fikir Myungsoo lalu membetulkan hoddienya dan cermin mata.. 

"L-ssi?" panggil Haewon sambil mendekati lelaki itu. Dia fikirkan lelaki manalah tadi! "Ngeee" Myungsoo tunduk sambil mengosok lehernya.. "Hmm.." setelah lelaki itu mengiakan dia terus perpaling dan teruskan perjalannya ke studio.Telefonnya yang bergetar di dalam beg dibiarkan sahaja.

"Kenapa tak angkat call?" Myungsoo cuba mengguna suara lain."Hmmm" Haewon malas menjawab soalan Myungsoo. "Mungkin urgent!" Myungsoo cuba lagi, sebetulnya dia ingin tahu siapa yang menelefon gadis itu. "Ish, biarlah." dingin suara dia. Myungsoo menelan air liur..Tidak pernah dia melihat Haewon begitu dingin seperti ini. Adakah 4 tahun telah banyak merubahkan gadis ini? 'Ah! Aku rindukan Haewon yang dulu', rintih Myungsoo dalam hatinya. "Erm okay. But awak rasa kita pernah jumpa tak?" soal Myungsoo untuk memancing Haewon supaya tahu bahawa dia adalah Myungsoo. Tiba-tiba Haewon berhenti dan memerhati Myungsoo atas bawah. 

Myungsoo berdiri terpacak akibat takut sekiranya Haewon tahu siapa dirinya yang sebenar.. "Oh! You're the one. Yang kita bertembung di jalan." jawabnya dan terus meninggalkan lelaki itu. Malas dia hendak melayan lelaki yang banyak soal itu.Rimas!! "Yah, tunggulah." Myungsoo mengejar Haewon. Apabila dia sudah hampir dengan Haewon dia menarik gadis itu, akibatnya Haewon terpusing dan hampir jatuh akibat rentapan yang kuat. Namun

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)