Lovely day [ Part 1]

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

Akhirnya, mereka semua selamat tiba di Pulau Jeju. Ini merupakan pertama kali Haewon menjejakkan kakinya di pulau romantis ini. "Hey Hae." tegur Daehyun.

Oh ya! Memandangkkan ini adalah TS's day, semua staff, artis dan sesiapa under TS company akan turun padang. Oleh itu, BAP turut berada di situ untuk dua hari. 

"Daehyunn!!!" Haewon memeluk Daehyun kerana lama tidak jumpa. Myungsoo ditepinya tidak dihiraukan. Myungsoo berdehem namun masih tidak dihiraukan. "Eyy, rindu ke?" mesra sahaja hubungan mereka berdua. Bagi mengelakkan hatinya terus membengkak, Myungsoo berjalan ke Hyeejoo sementara menunggu check in hotel.

'Kenapalah si Daehyun ada di sini juga huh!' Myungsoo memerhati tingkah mereka berdua dari jauh. "Hey Myungsoo.Kenapa merah je muka ni.Panas ke?" soal Hyeejoo. Myungsoo cepat-cepat berlagak cool, "Tak  ada apalah." ucapnya sambil membetulkan topinya.

"Mestilah rinduu!!" kedengaran suara Haewon. "Tahu~ Syokkan dapat cuti di sini 2 hari~ Boleh luangkan masa dengan orang saya sayang ni" ujar Daehyun sambil mencuit hidung Haewon. Myungsoo mengempal penumbukkan menahan amarah. Pipi Haewon kemerahan. "Apa awak cakap ni." mujurlah mereka semua tidak memberikan tumpuan kepada dia dan Daehyun. Kalau tidak habis aku! "Gurau je lah.Yang tu pun nak marah umm.."Daehyun mencubit pipi Haewon.

Entah kenapa dia masih menyayanyi Haewon walaupun dia sudah cuba melupakan perasaan yang ada dalam hati ini dan menukarkan rasa sayang yang sedia ada kepada kasih seorang abang kepada adik.Namun,dia sudah merelakan Haewon untuk lelaki lain, atau lebih tepat Myungsoo. Namun, di manakah Myungsoo? 

"Yahh!!! Jahat!" Haewon mencubit lengang Daehyun sekuat hati.. Daehyun terjerit kecil sebelum berlari ke arah member BAP yang lain. Myungsoo memandang ke atas untuk tidak menghiraukan kemesraan yang ditonjolkan mereka berdua. 'Mentang-mentanglah mostly tempat di sini semuanya staff TS! Huh!' Myungsoo meregus buat ke sekian kalinya.. Hyeejoo di sebelahnya mengerut dahi apabila mendengar Myungsoo mengerus berkali-kali. Pelik betul!

"Okay , modelling section, over here!" jerit Hyeejoo. Dia memegang kunci-kunci untuk para model dan photographers. "Okay, here for you and you.." dia mula menyerahkan kunci-kunci tersebut. Tiba-tiba ada dua orang model mendekati Myungsoo dan cuba bercakap dengannya. Myungsoo agak terkejut kerana di jarang berjumpa dengan mereka.Mereka bagaikan kucing parsi cuba berbual mesra dengannya.Namun dia tidak endahkan mereka.Dia semamangnya tidak suka gadis spesies seperti itu. Dia hanya tunduk dan berjalan ke arah Haewon. Keduanya menghentak kaki sekuat hati. Apabila dia berdiri di sebelah Haewon, Haewon menyoalnya. 

"Kenapa tak layan je diaorang?" soalan Haewon membuatkan Myungsoo senyum dalam diam. Adakah dia cemburu? "Malas~ Diaorang bukan cantik macam awak~" balas Myungsoo selamba. "Eleh, ye lah tu" Haewon mencebik. 

"Okay, ini kunci untuk Haewon dan Myungsoo. 171 dan 172." Hyeejoo menyerahkan kunci buat mereka. "Hadoi, kenapa sebelah dengan L?" Haewon mengeluh. Dia mahu sebelah dengan Daehyun! Dapat berborak pangjang! "Kenapa? Tak suka ka?" soal Hyeejoo. "Humm..Bilik lain tak ada ka?" soal Haewon. Myungsoo terkecil hati dengan soalan Haewon. Mereka bukannya tinggal sebilik! Tinggal sebelah pun Haewon tidak mahu, terasa dia mahu menjerit sekarang kerana dia begitu kecewa dengan Haewon.

"Tak adalah sayang. Unnie rasa bilik ni cantiklah! Tak nak tak apa~ Unnie amik okay? Unnie kena share tahu bilik dengan manager lain..hhu!!" tanpa menunggu jawapan Haewon, Hyeejoo mengambil kunci tersebut dan menaiki elevator. 

"Unnie!" jerit Haewon , namun Hyeejoo sudah hilang daripada pandangnnya.. Kini tinggal hanya mereka berdua di lobi hotel. "Unnie naik tingkat berapa eh?" Haewon menggaru kepalanya yang tidak gatal. Myungsoo diam. Mahu melonjak gembira pun ada! Hyeejoo tersenyum kerana berjaya membuatkan L dan Haewon duduk berdua. Berkemungkinan besar Haewon akan tinggal sebilik dengan L! Dia tahu, L menyukai Haewon , namun takut untuk meluahkan rasa hatinya. Sebennrya bilik Haewon bukanlah 172, namun 127.Sengaja dia menipu untuk membuatkan Haewon meminta bilik lain! Hyeejoo tidak henti-henti senyum.Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan menghantar mesej kepada L.

Haewon cepat-cepat pergi ke tempat pendaftaran untuk meminta bilik kosong namun semuanya penuh. "L~ Macam mana ni?" Haewon mengeluh. Semuanya dah masuk ke bilik masing-masing.

"Mana saya tahu..Saya naik dulu eh?" Myungsoo berjalan meninggalkan Haewon yang duduk di atas bagasinya. "Eh!!! Janganlah tinggal saya!" Haewon terkedek-kedek berlari mengikut Myungsoo.Tiba-tiba telefon Myungsoo terbunyi.

"L! Chaiyok! Noona dah tolong kamu, so pandai-pandailah ye~ By the way malam ni ada bbq! Turun tau di pantai~" - Hyeejoo Noona.

"Tolong apa?" - lurusnya Myungsoo membalas. 

"Hadoiii, kamu ni! Ajaklah Haewon tinggal sebilik dengan kamu! Noona tahu, kamu suka akan dia kan!  ^_~ No thanks ~ hehe!" - Hyeejoo.

"Noona!! Noona tak patut buat macam ni tahu!" - Myungsoo membalas. Namun terselit senyuman di bibirnya..Rancangannya menjadi makin mudah! Omma! Bertahanlah~ Haewon pasti akan datang! Myungsoo janji! 

"Haewon!" panggil Myungsoo tatkala Haewon resah bermain dengan jarinya. 

"Hmm." balas Haewon acuh tak acuh. Nak call Daehyun ke tak eh?, soalan ini bermain di fikirannya.

"Awak tinggal sebilik dengan sayalah." cadangan Myungsoo menyebabkan Haewon melopong.

"Awak gila ke? Mana boleh!" dia terus menolak mentah-mentah!

"Awak nak buat apa lagi? Tadi Noona Hyeejoo mesej saya dia cakap semua bilik dah penuh and bilik yang awak bagi dekat dia pun ada orang masuk sekali.Diaorang tempah bilik tak cukup" Myungsoo menipu Haewon hidup-hidup. 

Haewon seakan-akan menghitung sesuatu. Dia mengeluar telefon bimbitnya untuk mendail number Daehyun namun terhenti. 

"BAP pun guna 3 bilik je. Awak nak ke share bilik dengan Yongguk and Himchan or Youngjae dengan Daehyun or Zelo dengan Jongup?" bidas Myungsoo. Dia harus membuatkan Haewon tinggal dengannya. Mujurlah biliknya terletak di level 10. 

"Humm...Runsingnya!! Aigoo!!" Haewon melepaskan ikatan rambutnya. Myungsoo terpana. "L~ S-saya tak pernah tidur 1 bilik dengan lelaki." jujur Haewon. Dia menarik lembut rambut-rambut sebelum mengikatnya agar menjadi lebih kemas.

"S-saya janji saya tak akan buat apa-apa kat awak! Awak nak tidur atas katil pun tak apa.Saya tidur atas sofa." bersungguh-sungguh Myungsoo mencuba. "Hmm..Okaylah, saya tiada pilihan lain.Huuu..Janji okay?" Haewon mengeluarkan jari kelingkingnya. "Promise!" Myungsoo membalasnya dan mereka berjalan ke bilik Myungsoo..

"Wahhh, besarnya bilik nii!" Haewon meluru masuk ke bilik..Dia menjatuhkan badannya di atas katil. "Eh! Ni katil KING LAHH!!!" Haewon menguling di atas katil. Lupa akan kehadiran Myungsoo. "Ops! Mianhae!" Cepat-cepat Haewon duduk di atas katil apabila melihat Myungsoo melintas depannya. 

"Untuk dua hari ni saya akan tidur di sofa tu." ujar Myungsoo sambil menunjukkan sofa yang tidak berapa panjang dan pendek untuknya. "Tapi.." Haewon memerhati ketinggian Myungsoo dan panjang sofa tu. 

"Awak tinggi.Sofa tu agak pendek!" Myungsoo tersenyum. "Tak mengapa." dia membuka television. "L-ssi.Awak bukalah jacket topi awak semua tu.Tak panas ke? Saya yang tengak ni pun rasa panas dengan rimas, tahu tak!" ujar Haewon yang baring sambil menongkat dagunya. Manakala Myungsoo di sofa memeluk kakinya.Mereka berdua menonton sebuah movie. 

"Nanti malam lah~" ujar Myungsoo. Haewon mengangguk. "Ah! Lupa nak bagitahu, Noona cakap, malam nanti ada BBQ di pantai.." ujar Myungsoo tanpa melihat Haewon kerana cerita itu begitu menarik perhatiannya. "Oh..."

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)