With

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

-1 Year later-

    Ketika Haewon menumpukan apa yang diajarkan di kuliah,telefonnya bergetar. Lama dia membiarkan akhirnya berhenti. Selepas beberapa minit,telefonnya bergetar kembali. Aish,Daehyun nak apa ni,fikir Haewon sebelum memakai earphonenya dan menutup mulutnya.Dahlah lecturer ni garang! "Annyeong Haewon!" suara Daehyun kedengaran melalui earphonenya..Haewon cuba mengawal reaksinya."Emm,saya tengah ada kelas ni" perlahan mungkin dia berbisik."Mwo!?" tetapi malangnya Daehyun tidak mendengar..

    Apabila mata lecturer memandangnya cepat-cepat dia berlagak cool.Padahal tangannya sejuk mengalahkan musim sejuk! "Saya Ada Kelas Sekarang" satu per satu disebut Haewon.Perlahan dan jelas."Oh,lepas ni datang TS Studio tau,rindu.hahaha.Okay,Study elok-elok" Daehyun memutuskan talian.Haewon berdehem sebelum kembali focus.Tetapi dalam kepalanya merancang mahu masak untuk BAP.

    Selepas menerima surat tersebut,dia akui dia banyak menyusahkan orang.Dia baran dengan sesiapapun sehingga sekarang.Di Seoul University,ramai yang berkenalan dengannya tetapi dia hanya acuh tak acuh sahaja apabila bersama mereka.Baginya,keluarganya sudah cukup buatnya.Kenangan pahit bersama Myungsoo akan selamanya menjadi kenangan yang berdarah baginya.Dia ada juga berborak dengan perempuan,tetapi dengan lelaki? Dia selalu mendiamkan diri ataupun terus beredar.Mujurlah jurusan yang diambilnya ini kurang lelaki.

   Mengapa semua orang disini baik kepadanya? Ah! Kau jangan tertipu lagi Haewon,itulah ayat yang menjaga dirinya.Haewon tersentak apabila segempal kertas dilemparkan kepadanya..Dia melihat kiri dan kanan,matanya terlihat seorang lelaki yang dikenali romeo di University ini,*ulzzang name*.Dia ni lagi,Haewon meregus.Fikirannya melayang teringat akan schoolmatenya.Hyosin? Mungkin sekarang berada di sisi Myungsoo.Dengar khabar diaorang sudah bertunang.Tetapi tiada buktinya.Ah,lantaklah..Geng Hyosin? Entahlah,mereka dibuang sekolah walaupun Hyosin tidak.Mungkin mereka bekerja di syarikat keluarga mereka.Anak orang kaya.

   Daehyun? Dia kini tinggal di dorm TS.Dia juga tidak melanjutkan pelajaran disini,kerana melanjutkan pelajaran di TS University.Zelo dan Jongup juga tidak bersekolah disitu lagi,kini mereka di sekolah TS High school,memudahkan untuk mereka training beside study.Howon oppa? Haewon tersenyum mengingatkan kejutan kepadanya keesokkan hari di mana malam itu dia tidur bertemankan air mata.

---Flashback----

    Pintu bilik Haewon yang tidak terkunci itu dibuka oleh Howon."Haewo-ah" panggil Howon.Dia mengerakkan adiknya..Dia harus menceriakan adiknya semula.Tadi Daehyun sudah menceritakan semuanya..Kasihan adiknya..Tak sangka Myungsoo tergamak melukakan adiknya yang tidak bersalah ini..Dia usap pipi adiknya yang sedikit ada calarnya.Pelik,di mana dia mendapat luka tersebut.Kerana asyik memikirkan jawapannya dia tidak sedar,Haewon telah terjaga..Haewon bangun mendadak akibat terkejut.Baru sahaja dia mahu menjerit rupanya Howon.Dia mengosok-gosok matanya yang sedikit letih.

    "Oppa?" panggil Haewon.Howon tersentak."Eh? Bila bangun?" Howon bingung.."Emm,baru je,ada apa-apa ke oppa?" Haewon membetulkan rambutnya yang kusut."Em,mandi cepat.Oppa nak tunjuk something!" Howon harus lakukan perkara ini.Semoga Haewon akan menjadi ceria sedikit.Haewon mengangguk,Howon bangun dan keluar..Di luar rupa-rupanya Cikgu Jung dan Daehyun terpacak menanti jawapan.Dengan angguk Howon,terukir senyuman di bibir Cikgu Jung manakala Daehyun melompat.Semua masuk untuk menyiapkan diri.

    Ketika mahu keluar Haewon memikirkan kejadian di bilik Daehyun.Pipinya tiba-tiba diserbu darah.Dia menyentuh pipinya.Panas! Macam mana ni.Tiba-tiba bahunya dicuit,Haewon terus berlari.Daehyun memandang Haewon dengan pandangan pelik sebelum ketawanya meletus.Pasti Haewon malu dengan dia lagi.Akhirnya mereka menaiki kereta ke suatu tempat yang tidak diketahui Haewon..Dia kaku di sebelah Daehyun.Hanya lagu di radio yang berkumandang kedengaran.

    "Daehyun." panggil Howon.Daehyun hanya mengangguk sebelum berpaling melihat Haewon.Haewon menjarakkan dirinya dengan Daehyun dan merenung lelaki itu dengan tenungan tajam."N-nak buat apa ni?" Haewon tergetar apabila matanya sudah ditutup."Oppa?" panggilnya..Daehyun menarik tangan Haewon untuk tidak bergerak."Ada surprise." Howon m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)