On Rainy Day

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

       

 

 

    "Click!" Terpampang didepannya surat yang dikirimkan oleh Haewon kepandanya..Dengan perlahan dia membacanya..

To : Myungsoo

Annyeong Myungsoo-ah! Terima kasih sebab awak buat kejutan untuk saya sempena hari lahir saya~ Kalau awak ada di sini lagi best kan! Tapi sayangnya saya baca surat ini tanpa awak disebelah.Awak sihat di London? *Woohyun bagitahu ada di London! Dalam surat itu,awak ada cakap awak sayang saya selamanya.Saya pun sayang awak selamanya.

    Myungsoo menjadi gembira melihat balasan Haewon.Memang itu yang dia mahukan! Dia terus membaca.

Tapi kenapa awak tinggalkan saya? Omma awak paksa ke? Hahaha *evil laugh* Saya kagum dengan Hyosin,sebab dia dapat tahu rancangan saya.Sebenarnya saya memang macam yang dia cakapkan.Saya mahu kikis duit awak.Saya permainkan perasaan awak.Tapi,saya suka juga dengan awak.Mestilah suka! Awak handsome! Saya tak sangkakan? Awak senang kena tipu! 

Aduh! Kenapalah kita tak ada ikatan eh? Macam bertunang ke? Kalau tak dapatlah saya kikis harta awak! Saya memang perempuan jahat.Tujuan saya bagitahu ini sebab semua perbuatan saya dah terbongkar..Jadi buat apa saya nak rahsiakan right? I heard from Hyosin,you gonna be with her? Woah! She angel!! Be with her! Saya yang sebenarnya selalu buli Hyosin,but menuduh Hyosin. 

Okaylah,my target lepas ni Jung Daehyun! Jangan bagitahu sesiapa okay my Myungchuu!! Sorry sebab saya dah sakitkan hati awak. Fyi, selama ini saya berlakon je depan awak! Hehe!! Hebatkan ? Tak sangka begitu cepat orang tahu pasal saya.Hummmmm.. 

Okay! *drum roll* Dengan ini hubungan kita putus! Our relationship end! Byee!! xoxo 

Lots of love,

Haewon.

    Myungsoo meraup wajahnya berkali-kali.Matanya digosok berkali-kali.Sukar dipercayai. Benarkah ini daripada Haewon? Dengan pantas tangannya mencapai telefonnya dan mendail number Woohyun.Kisah apa pagi ke malam ke,perkara ini harus di selesaikan! Haewon tak mungkin macam ni! TAK! TAK! jerit hati Myungsoo..Dia mundar mandir di dalam biliknya.Belum sempat Woohyun mengucap "Hello",Myungsoo terus menyerbu.

    "Hyung! Betul ke emel tu daripada Haewon? Tak! Tak! Please cakap tak!" Myungsoo bagaikan orang gila di dalam biliknya.Dia membaling semua bantalnya.Woohyun mengeluh sebelum menjawab.Dia tahu Myungsoo tak akan percaya! Haewon sangat baik!

    "Ya,d-dia sendiri bagi dekat Hyung tadi.A-apa dia cakap M-myungsoo?" apabila mendengar jawapan Woohyun.Myungsoo melemparkan telefonnya.Mujur jatuh di atas katil.Jika tidak,berkecai lagilah telefon yang baru dibeli oleh Ommanya..Mrs.Kim yang mencuri dengar daripada luar tersenyum gembira."AHhhhhhhhhhhhh!!!!" Myungsoo menjerit.Hyosin yang berada disebelah turut terkejut.Dia mendekatkan dirinya dengan dinding yang memisahkan bilik dia dan Myungsoo.

    "Haewon,kenapa awak buat saya macam ni! Saya fikir awak tak macam apa yang diaorang kata! Saya percayakan awak.Kenapa awak buat saya begini.." Myungsoo terduduk di atas katilnya..Matanya melihat kosong lantai.Setitik air matanya menitik di atas lantai.Sukar dipercayai mesej tersebut daripada Haewon.Haewon tak kejam! Tapi? Tak mungkin Woohyun hyung akan menipunya.."Ahh!! Serabutnya!" dia membuka lacinya..Di ambil satu-satunya gambar dia bersama Haewon.Gambar ini terlekat di antara baju-baju yang dibawa dari Korea.Yang lain mungkin dibakar oleh Ommanya,mungkin.Dia terasa mahu robek sahaja gambar ini,tetapi hatinya begitu menyayangyi Haewon.Di usap gambar itu perlahan-lahan sambil baring di atas katilnya..

    Kedua tangannya mendakap gambar tersebut.. Dia tidak tahu untuk meratap bagaimana.Separuh hatinya tidak percaya semua itu daripada Haewon.Separuh hatinya mempercayai.Dia memandang siling yang kosong itu.Seperti panggung wayang yang memaparkan sebuah kisah.Tetapi kisah ini,dilakonkan olehnya dan Haewon.Terasa selesa sekali melihat senyuman gadis itu.Tanpa sedar dia tertidur dengan air mata yang masih basah di mata dan pipi tetapi bibirnya mengukirkan senyuman.Hari ini dia banyak tidur kerana otaknya malas berfikir.

    Apabila dia terjaga dia lihat keadaan di luar gelap.Mungkin sudah malam? Dia melihat jam di dinding. 10pm? Lama benar dia tidur..Dia mengosok-gosok matanya.Air matanya sudah kering.Tiba-tiba dia terlihat sekeping gambar yang berada disisinya.Melihat Haewon,terus teringat berita yang sangat perit untuk diterimanya.Dia berpusing menghadap dinding..Suasana malam itu sangat sunyi,hanya bunyi aircond yang menjalankan tugasnya sahaja kendengaran.Itu pun perlahan.Myungsoo duduk dan sandar di hujung katilnya.Dia cuba menlogikkan perkara yang diperkatakan oleh Haewon.Dia mengambil semula laptopnya dan menarik nafas yang panjang sebelum membaca semula.

    Walaupun sudah tahu ayat di hujung emel itu akan menyakitkan hatinya,dia masih tersenyum melihat ayat di perenggan pertama Haewon.Hatinya tercuit dengan ayat "Saya pun sayang awak selamanya." Terasa matanya mula berair,lalu cepat-cepat dilapkan supaya tidak menjadi lebih terok.Dikuatkan dirinya untuk membaca seterusnya.Sesungguhnya dia tidak percaya apa yang diperkata oleh Haewon selepas itu.Bagaikan terpaksa sahaja dia berkata begitu.Berilah bukti yang kukuh untuk dia percaya.Sepanjang Haewon bersama Myungsoo,gadis itu tidak pernah membuatkan dia curiga.Myungsoo tidak sanggup meneruskan bacaannya menutup laptopnya..Di peluk kakinya lalu dibenamkan wajahnya.."Apa harus aku lakukan sekarang?" tiba-tiba otaknya terfikir Ibu Eunmi.

    Tanpa berfikir panjang Myungsoo terus ke rumah Ibu Eunmi.Walaupun malam itu agak sejuk,tidak mematahkan niatnya..Akhirnya dia tiba di rumah Ibu Eunmi kira-kira 11 malam."Annyeong Aunty,maaf ganggu" Myungsoo tunduk.Dia terus peluk wanita itu dan air mata yang tertahan tadi,melimpah keluar..Wanita itu bingung tetapi membalas pelukkan Myungsoo..Myungsoo sudah dianggap sebagai anaknya."Kenapa ni? Tell me." soal Ibu Eunmi setelah Myungsoo merenggangkan pelukkannya..Dilihat mata lelaki itu,membengkak.Pasti dia menangis lama,fikir Ibu Eunmi..Myungsoo sepi tanpa jawapan..Yang pasti,inilah kali kedua dia menangis kerana wanita..Tetapi hatinya kini lebih sakit kerana dia ditipu..Tiba-tiba Myungsoo

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)