Goodbye - 2

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Pagi akhirnya tiba..Haewon tidak sabar ingin berjumpa Myungsoo..Hatinya tiba-tiba berdebar..Resah.Rindu mungkin? Dia cuba menghapus perasaan tersebut kerana baru sahaja semalam mereka menghabiskan masa bersama..Dia tahu Myungsoo tidak akan meninggalkannya..Mereka telah berjanji untuk mengharungi semua ini bersama.Haewon berjanji akan cuba mendapatkan semula kasih Mrs.Kim.Dia sanggup melakukan apa sahaja..Selepas menyalami Howon,dia terus berlalu keluar..Howon tersenyum melihat adiknya..Ceria sahaja raut wajahnya..Pasti kerana Myungsoo,tebak Howon.

"Nak tunggu ke tak?" Haewon bermain dengan buku di tangannya sementara menunggu Myungsoo yang sudah setengah jam lewat daripada biasa..Lagi 5 minit sekolah nak mula..Haewon mengelap peluhnya..Tiba-tiba dia menjadi risau.Takut Myungsoo jadi apa-apa.Tapi..Sekolah macam mana? Akhirnya dia mengalah dan berlalu ke sekolah.Hatinya mengatakan mungkin Myungsoo sudah masuk sekolah kerana di hantar pemandu..Kata-kata itu melegakan hatinya..Dia berlari sedikit supaya tidak terlewat tetapi malangnya pengawas sudah di hadapan pagar.. "Alamakk..~" baru sahaja dia hendak melangkah ke pengawas bahunya diketuk..Kedengaran suara orang bernafas kuat.Mungkin dia berlari?? Jantungnya berdegup dengan mengharapkan itu adalah Myungsoo..

Tetapi hampa..Daehyun! Macam manalah dia boleh lupa bahawa Daehyun juga satu sekolah dengan dia..Dia fikir Daehyun sudah sampai awal daripada dia..suara Daehyun menghentikan lamunannya "Kenapa awak tak-tak tunggu saya?" tercungap-cungap Daehyun dibuatnya..Dia tahu Haewon sudah keluar rumah apabila dia bangun tidur..

"Errr..Saya lupa saya tinggal di rumah awak" jujur Haewon.Ya~ Memang dia lupa dia tinggal di rumah appa memandangkan dia bangun hanya melihat Howon sahaja di ruang tamu dan hatinya melonjak mahu bertemu Myungsoo.Myungsoo? 'Saya rindukan awak' rintih Haewon. "Hmmm..ada patut..Kesian tau saya lari dari rumah ke sini..Nak air" sebelum Haewon menjawab Daehyun mengambil air yang ditangan Haewon di ambil..Haewon tergamam.Daehyun minum air botol dia? Kongsi satu botol? Ahh..Daehyun ni gila dah..getus Haewon.

"Thanks" Daehyun menyerahkan air Haewon yang tinggal suku.'Banyak juga aku minum' fikir Daehyun lalu menarik tangan Haewon ke arah pengawas.Haewon hanya diam membuntuti Daehyun.Kini statusnya dengan Daehyun tidak perlu di rahsiakan lagi selepas kejadian tersebut.Pengawas tersebut tersenyum sinis memandang kemesraan Daehyun dan Haewon.

"Awak berdua lambat." tegas suara perempuan itu.

"Memang kami lambat.So,denda dia?" meluat Daehyun kerana dia memandang Haewon seperti mahu menelan saja buah hatinya ini.Eh? "Awak berdua kena tinggal di library dia buat essay mengapa lewat dan cara-cara untuk mengelakkan awak berdua tidak lewat lagi.Panjang essay mesti 2 helai testpad full depan belakang" selesai memberitahu denda Daehyun dan Haewon,pengawas itu berlalu dengan hati puas.Sebenarnya dia sengaja menambah-nambahkan dendanya.

"Alahh..Leceh ah macam ni.Saya mana tahu sangat buat essay panjang macam tu" omel Daehyun ketika mereka berjalan ke kelas.Tangan mereka masih terpaut.Haewon menjadi tidak selesa kerana Daehyun masih memegang erat tangannya..Dia takut Myungsoo melihatnya.. Terpaksa jua dia bersuara "Emm..Dae,tangan tu-" belum sempat Haewon menghabiskan ayatnya Daehyun sudah melepaskannya..Merah sedikit muka lelaki itu..Pasti kerana malu.."Err.Sorry..Tak perasan pulak..hehe" Daehyun mengosok-gosok lehernya sebelum berjalan pantas sedikit daripada Haewon..Haewon tergelak kecil melihat kelakuan Daehyun..

Setiba di kelas dia terus masuk bersama Daehyun setelah meminta maaf kepada guru kerana lewat.Matanya tertancap kepada tempat Myungsoo yang kosong.Kenapa dia tak datang? hati Haewon tidak keruan.Sejam berlalu,tetapi satu perkara pun tidak difahami Haewon.Fikirannya melayang atas apa yang terjadi kepada dirinya.Adakah Mrs.Kim tahu perbuatan mereka? Kalau begitu,pasti Myungsoo kena teruk dengan ommanya.Paling teruk dia dipindahkan.Oh tidakkk!!!!!! Haewon mengeluh.Wajahnya keruh.Daehyun perasaan perubahan wajah gadis yang bertakhta di hatinya itu.Adakah dia sedih kerana Myungsoo tidak ada disini?

"Haewon..Awak okay tak?" soal Daehyun setelah guru meninggalkan kelas.Haewon tersentak l

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)