My Sucess!

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

 

(A/N: SORRY FOR MANY TYPO)

--Haewon's Point Of View--

Haewon telah selesai mengemas semua barang-barangnya untuk ke asrama. Kini, dia bakal mendekati cita-citanya. semasa dalam perjalanan dia ke kereta, dia asyik terfikir janjinya dengan Myungsoo. Tiba-tiba,air matanya jatuh setitik. tidak sangka lelaki itu meninggalkannya. Howon perasan perubahan adik kesayangannya itu, terus menegur. "Haewon-ah~ Kenapa Haewon menangis lagi ni? Kan oppa kata, jangan bersedih. Ni cita-cita Haewon juga kan? So, kejar cita-cita tu dulu ya?" 

Haewon hanya terdiam. Dia terfikirkan tentang Myungsoo! Hanya Myungsoo!! Kepalanya makin runsing memikirkan lelaki itu! Patutkah dia memanggil 'tidak guna?' Dia masih menyayangi lelaki itu! Dia masih tidak dapat melupakan lelaki itu!! Haeown tersenyum selepas mendengar kata-kata oppanya. Sungguh menenangkan hati. "Arasso! Haewon akan kuat! Heeeeee!" Haewon tersenyum sambil menampakkan barisan giginya yang amat cantik dan putih. Dia cuba senyum. Walaupun ianya hanya palsu.

"Dah marilah, naik kereta. Appa and Daehyun oppa hantarkan ye? Lagipun dorm kamu tu apartment yang berdekatan di situ je kan? Jom !jangan sedih-sedih lagi ya?" Appanya cuba untuk menenangkannya. Haewon tersenyum lalu masuk ke dalam kereta.

Daehyun masih sibuk untuk berlatih. Dia amat sibuk dengan mempromote lagu debut mereka, iaitu Warrior. Haewon juga sekarang menjadi 'fans' setia kepada B.A.P. Dia menyokong mereka seperti dikatakan "Fan Fanatik". Dia cuba untuk melupakan kisah silamnya bersama Myungsoo. Mungkin. Mungkin dia boleh..atau? 'Kau akan cuba Haewon! Ya kau akan boleh!'. Sepanjang ke dalam kereta, dia cuba membayangkan kehidupannya menjadi model nanti. "Paasti seronok!" Haewon bermonolog dalaman.

Akhirnya, dia sampai ke bangunan TS. Terdapat big poster B.A.P di hadapannya. Sungguh besar sekali! Dia melihat gambar Daehyun. Tersenyum sendirian dibuatnya! Dia amat bangga dengan Daehyun yang sekarang. tanpa membuang masa, dia terus masuk untuk pendaftaran, selepas semua nya selesai, mereka memberi kunci dorm baru kepada Mr.Jung. pekerja-pekerja khas akan ditugaskan untuk membawa barang-barang Haewon ke dorm barunya di apartment yang berhampiran dengan bangunan TS. Tiba-tiba, bahu Haewon dicuit oleh seseorang. sesak nafas lelaki itu kedengaran amat jelas sekali!

"Hae-haewon!! s-saya datang nak sambut awak!! chuk-cukhaee!" Haewon berpusing. Tiba-tiba Daehyun yang bermandi peluh tersenyum kambing melihatnya."Daehyun!! Aish!! Apa awak buat dekat sini? Appa dan oppa dah pergi dah! Tngok saya hilang jejak mereka!! baik awak pergi berlatuh atau saya cubit awak!!" Haewon yang bersedia membentuk tangannya menjadi 'tangan ketam'.

"Jangan Haewon!! kalau saya pergi, awak macam mana? Kunci ada pada appa~~ Kalau awak cubit, saya akan tinggalkan awak sorang-sorang kat sini!! HAHAHA" Daehyun tergelak dengan agak kuat. "Yahh!! Jangan gelaklah! Awak tau tak? Awak ni bau busuklah! Berpeluh! euwww!! Arasoo! Mari pergi. Dengan syarat, tolong mereka!" Haewon mula bercekak pinggang sambil tangan kanannya menutup hidung. "Jom!!" Daehyun memegang tangan Haewon dan tergelak. "jangan dekat! Saya cubit nanti! Bau busuk lah!! Aigoo budak ni" haewon menolak Daehyun. mereka sudah beberapa puluh cm jauh. "Baiklah!! Saya faham" Daehyun sedikit teriak lalu menjeling Haewon. "Eleh! Jeling-jeling konon! Siapa yang benarkan eh?Cehh" Haewon mula membebel. Daehyun tidak berkata apa-apa dan hanya 'mehrong'.

--

 

   

Akhirnya, mereka sampai ke hadapan dorm Haewon. Ianya agak besar dan amat cantik! securitynya juga amat bagus!! Haewon mula excited dan memulakan hidup baharu! Yaa! baru! Haewon hanya menolong sedikit-sedikit mereka yang membawa barang Haewon masuk ke dalam rumah tersebut. Pemandangan waktu petang ya juga amat cantik! Tenang Haewon dibuatnya~ Akhirnya, hampir 3 jam, semua barang Haewon sudah siap dipindahkan. Pekerjanya semua sudah keluar selepas Haewon mengucapkan terima kasih. Kini, Howon and appanya perlu pulang dan Haewon akan tinggal bersendirian. Haewon hanya tersenyum. Dia akan cuba untuk menjadi kuat dan mulakan hidup baru.

"Haewon-ah! Anak appa ni!!~ Sekarang kamu sudah 21 tahun. Jadi, jaga diri ya? Kalau Haewon sedih ke, rindu ke, cuma call je appa atau Howon oppa ya? pasal cafe, jangan risau sebab Howon oppa dah ada ramai pekerja yang baru. yelah, Howon oppa kan tampan, ramai pekerja perempuan yang memohon." Appanya, Howon, Daehyun turut Haewon tergelak besar. "Aishh!! Appa ni! Mana adalah~" Howon yang sudah malu itu menundukkan mukanya. "Eleh~ Apa yang appa cakap tu betullah!HAHAHA" Haewon tergelak menahan perutnya bersama-sama dengan Daehyun. "Ishh kamu berdua ni!!" Howon mengangkat tangannya memberi tanda 'tumbukan' dan jelingan kepada mereka. "Dah! Tak perlu bergaduh dah! Aish kamu bertiga ni kan! Haewon, kami pergi dulu ya? Jaga diri baik-baik tahu?" Appa menghentikan pergaduhan mereka bertiga.

"Lahh appa.. Nak pergi dah ke? taknak lepak-lepak sini dulu?" Daehyun mula mengomel. "Yahh!! Jung Daehyun! Sedar sikit awak tu ada latihan! Jadual pun padat! Ada hati nak lepak tempat saya! Jangan berangan ya Daehyun~~Baiklah appa, oppa, selamat tinggal! Jumpa lagi!" Haewon menolah-nolak Daehyun manakala Howon dan Mr. Jung telah agak jauh sambil melambai Haewon. Akhirnya, Daehyun pergi dengan langkah yang agak kecewa. "Byee Daehyun!! Jumpa nanti kalau awak free!! Byee!!" Haewon melambai-lambai ke arah Daehyun. "Naee!! Annyeong!! Take care."

Haewon melangkah masuk ke dalam rumah. Dia menghela nafas lega. Akhirnya dia dapat bersendirian dan menenangkan diri. Tiba-tiba ada lagu B.A.P-Warrior menanandakan mesej masuk. 

From : Ms. Cha Hyejoo

Hai haewon!! Ni saya, Unnie Hyejoo~ Esok kita akan mulakan latihan ya? Kita berlatih di studio pada pukul 2.30 tengah hari.  Oh jumpa saya di Prince Paradise Cafe pada pukul 1.00 p.m. dulu yaa! Kita makan disitu dulu. jangan risau, unnie belanja!! keke.

To: Lee Haewon

Haewon tergelak kecil lalu membalasnya. Dan selepas itu, dia melihat jam yang baru pukul 8:47 p.m. Dia mengambil laptop nya lalu mencari banyak information tentang modelling. Akhirnya, akibat kepenatan, dia terus tidur.

 

--Next morning--

Haewon bangun pada pukul 10.30 pagi. Dia makan sarapan dengan air susu dan sekeping roti. Selepas itu, Haewon bersiap untuk berjumpa dengan unnie Hyejoo. Dia bersiap-siap dengan mengenakan pakaian yang simple. Dia mengambil bag nya lalu keluar terus dari dormnya pada pukul 12:30 tengah hari. Sebelum pukul 1:00, dia menghabiskan masa mendengar lagu di cafe tersebut sambil menunggu Hyejoo unnie.  Akhirnya Hyejoo unnie sampai dan tanpa sedar dia sudah berada di sebelah Haewon yang leka mendengar lagu.

"Annyeong unnie! haewon awal ke?" Haewon menyapa lalu menunduk."Annyeong Haewon-shhii~ Oh taklah! taklah awal sngat~ Hehe. Hmm.. kan Unnie dah janji nak belanja so, kamu nak order apa? Biar unnie yang pergi orderkan ya?" Hyejoo menbalas sapaan Haewon. "Hmm.. Bubble Tea perisa mango sajalah! haewon tak makan sangat waktu breakfast ni~" Haewon menjawab."Baiklah!" Kata Hyejoo ringkas dan terus pergi ke kaunter.

Mereka menghabiskan masa disitu dengan berborak tentang dunia fesyen, model dan bermacam-macam lagi! Jam sudah menunjukkan pukul 2:30 pagi. Mereka berdua terus keluar dari tempat tersebut dan pergi ke studio. Haewon perlu belajar asas dalam cara berjalan. Haewon mencuba untuk memakai kasut tumit tinggi yang 6 inci! Pada mulanya dia agak kekok kerana semasa di kolej dulu, dia hanya dilatih sedikit sahaja dan ianya sudah agak lama. Tapi disebabkan tips yang dia baca, akhirnya dia sudah agak mahir dan tidak jatuh disebabkan membiasakan berjalan dengan tegak di dalam studio tersebut.

Pelbagai yang dia perlu lakukan sepanjang training tersebut. Dia boleh melakukan semuanya dengan lancar.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)