Myungsoo's life

You Are My First !
Please Subscribe to read the full chapter

-1 year later-

"Myungsoo oppa, morning!! Morning juga Mr. dan Mrs. Kim" suara gedik Hyosin menganggu moodnya di meja makan. Hari ini hari pertama dia akan ke University malangnya Hyosin juga satu University dengan tetapi mengambil course modelling and fashion. Erghh!! "Hmmm" balas Myungsoo sambil memasukkan roti yang di sapu jem tadi ke mulutnya dan bangun. "Eh! Oppa nak pergi mana?" soal Hyosin yang baru sahaja duduk di meja makan tersebut bersama keluarga Kim yang lain.

"Pergi University lah. Annyeong." tanpa menunggu sesiapa membuka mulut dia terus mengalas begnya dan berjalan laju ke pintu rumah. "Myungsoo!" panggil Mrs.Kim. Myungsoo mengendahkan panggilan Ommanya lalu menyarung kasut ke kakinya dengan cepat. Di capai helmetnya lalu terus menghidupkan motornya dan meluncur keluar sebelum Ommanya menyuruh dia menunggu Hyosin untuk pergi ke University.

"Auntyy!!!" Hyosin memuncungkan bibirnya. Mrs.Kim yang duduk disebelahnya menepuk lembut bahu gadis itu sambil mengeleng-gelengkan kepalanya.. Hampir 6 bulan Myungsoo dan Hyosin bertunang tetapi sikap Myungsoo masih dingin dengan Hyosin. Bukan sahaja dengan Hyosin, malah dengan semua orang di sini. Dia kerap keluar awal balik lambat. Entah pergi kemana juga tidak diketahuinya. Kadang-kadang langsung tidak pulang ke rumah untuk beberapa hari. Tidur dimana entahlah.

"Nanti Aunty suruh driver hantar okay? Tak baiklah muka masam depan makanan.Makan. Nanti lewat" pujuk Mrs. Kim lembut. Mr.Kim hanya mengangguk. Dia juga tidak tahu apa yang dia harus lakukan. Dia tahu Myungsoo tidak ada sekelumit rasa sayang terhadap gadis ini. Dia juga tidak suka melihat Hyosin yang tergedik-gedik ini mendekati anaknya. Dia berharap semoga Haewon kembali.Tapi? Hmmm..

"Yang awak mengeluh tu kenapa?" soal Mrs.Kim kepada suaminya.."Err,tak ada apa-apalah.Okaylah, saya pergi kerja dulu." Mr.Kim dengan lemahnya melangkah ke keretanya. Memandangkan Hyosin akan dihantar oleh driver, dia harus memandu sendiri.Tak sanggup untuk naik satu kereta dengan gadis itu! "EH! Tunggulah Hyosin!" tegur Mrs.Kim. "Saya drive sendiri..Take care okay?" Mr.Kim mencium pipi isterinya sebelum beredar.

Hyosin tahu, anak dan ayah sama saja! Dua-dua tidak suka akan dia! Benci!!! Tetapi memandangkan ikatan yang dia sudah ada dengan Myungsoo,dia tahu bagaimana mahu membuatkan semua gadis di University itu cemburu akan dia! Dia tersenyum sinis sebelum turun kereta dan memasuki kawasan University.

Hari ini dia memakai dress pendek. Rambutnya dilepaskan di bahu dan berjalan dengan begitu bergaya di hadapan semua orang.Banyak mata yang memandangnya. 'Pasti mereka memuji aku!',fikir Hyosin sambil bermain dengan hujung rambutnya. Dia melihat di tempat parkir motor,kelihatan motor milik Myungsoo..Matanya melilau mencari kelibat Myungsoo tiba-tiba ada orang menegurnya.

"Hello, My name is Adam. Can i know your name?" lelaki yang bermata biru itu menegur Hyosin dengan lagak yang begitu mengoda! Mata lelaki itu memandang Hyosin atas bawah.Hyosin yang menyedari lelaki itu bercakap menggunakan bahasa Eng, kaku. "Errr, My name is Hyosin." dia menyambut huluran tangan lelaki yang bernama Adam itu.Masak! Aku dah la tak pandai speaking! Hyosin mula mengelabah. 

"Oh! Nice name? I think you're not from here right?" Adam bertanya sambil berjalan disebelah Hyosin. Hyosin yang tidak paham apa - apa mengangguk. English dia fail! Lelaki itu tersenyum dan membuka mulut ingin berbicara tetapi dipotong Hyosin. "Err I got to go!" lantas dia terus membuka langkah cepat.Sebenarnya Adam adalah kawan rapat kepada Myungsoo di sini.Myungsoo yang memerhati Hyosin dari jauh menahan diri daripada gelak apabila melihat gadis itu mengelabah! Apabila Adam mendekati Myungsoo dia terus membuat High Five dengan lelaki itu.

"Good job man!" puji Myungsoo. "She really pabo!" Adam yang tahu bercakap Hangul sedikit membalas. "Yeah, she is. Cause of my mom, she can study here. I wonder how she gonna talk with people here." Myungsoo tersenyum sinis. Adam juga mengambil course yang sama dengannya. "Hey! How your girlfriend. Erm couldn't remember her name, Hawon?" Adam meneka sambil mereka berjalan ke dewan dimana semua pelajar baharu harus berkumpul. Myungsoo lega kerana dia tidak harus duduk bersama Hyosin!

"Haewon." Myungsoo membetulkan nama gadis yang masih bertakhta di hatinya. "yeah! Haewon. Where is she?" Adam menyoal sambil mencari tempat duduk yang kosong. "She in Korea. I'll tell you the detail as we get sit! Pali!" Myungsoo turut mencari tempat duduk. Matanya terlihat seorang gadis melambai-lambai kearahnya,siapa lagi kalau bukan Hyosin! "Hey dude, that girl calling you." Adam menegur Myungsoo yang membuat tidak tahu kepada Hyosin. "Ignore her." lalu dia duduk di kerusi yang jauh daripada Hyosin.

Adam turut duduk disebelahn

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Myungjiyounglo
finally this fic end T___T miss ya all

Comments

You must be logged in to comment
ZirAmirah
#1
Chapter 7: jkjk XD kwan aku yg suruh..cite ni best gilaaa!
ZirAmirah
#2
Chapter 7: no i dont like it .. boleh xjgn mention nama aku dh ?
ZirAmirah
#3
Chapter 4: fun bila baca cerita ni..kesian dkat haewon sbb asyik kna buli
Sharissa #4
Can i pengsan somewhere? Im so very excited nak baca ni
tasha_1102 #5
Chapter 4: Just read till here but I'm already loving it!
Just_meand_you #6
Chapter 62: Best story ever. Daebak~
Just_meand_you #7
Chapter 21: Chapter 20: sedih gila! Meleleh air mate
Kwon_Dongho #8
Chapter 4: Again // inoccent face // yes Im here and now i know my name at there hmmm
your story good and keep going
Yan_Yeol #9
Chapter 4: Biase jew..Sbb Saye Bru Bace Chap 4.. :)