CHAP 036

Apabila Kahwin Tangkap Muat { COMPLETE }

 

Jung Kook bermundar -mandir dihadapan wad kecemasan . Dirinya yabg sudah berlumuran darah langsung tidak dikisahkan. Luka tembakan pada kakinya hanay diikat dengan kain bagi menghentikan pendarahan. 

Dia tidak henti -henti berdoa untuk keselamatan isterinya itu. Jantungnya berdegup laju setiap kali melihat jururawat keluar masuk daripada wad kecemasan itu. 

Setelah sejam lamanya menunggu,doktor yang bertugas akhirnya keluar. 

   "Doktor,macam mana dengan keadaan isteri saya?"

   "Dia banyak kehilangan darah dan jantungnya juga tak berfungsi dengan baik.. Berat untuk saya katakan tetapi peluang untuk dia hidup adalah 50%."

Terasa bagaikan pengaliran darah dalam badan terus terhenti. Jung Kook memegang erat bahu doktor itu sambil merayu-rayu agar isterinya dapat diselamatkan .

   "Minta maaf encik"

 

Kaki Jung Kook melangkah longlai kearah isterinya yang sedang terbaring lemah diatas katil . Alat bantuan pernafasan terlekat pada wajah gadis itu .

Mata So Mi perlahan -lahan membuka apabila menyedari kehadiran seseorang di sisinya. Dia memandang kearah Jung Kook yang sudah berada di sisinya. 

Dalam keadaan yang lemah,dia tetap mencorak senyuman buat suaminya. Nafasnya turun naik tidak sekata akibat jantungnya yang tidak dapat berfungsi dengan baik ketika itu. 

   "Jung Kook-ah~"panggilnya dengan lemah. 

Alat bantuan pernafasan ditanggalkan dari mulut.  Dia memegang erat tangan suaminya yang berlumuran dengan darahnya. 

  "Jung Kook-ah"panggil So Mi lagi apabila Jung Kook bagai melarikan pandangan dari memandangnya. .

Dia tahu lelaki itu sebenarnya sedang menangis . 

   "Jung Kook-ah, tengok aku...aku akan mati nanti ,jadi tengoklah aku."

Akhirnya ,Jung Kook memandang tepat kearah isterinya yang masih boleh tersenyum walaupun sedang menahan sakit.

   "Kau,baik sahaja kan?"

Tiada jawapan daripada Jung Kook. Lelaki itu hanya memandang So Mi seperti patung .

    "Kelak,hidup dengan baik..faham?. Aku tak nak tengok kau menangis walau apa sebab pun. Gembiralah"

So Mi menarik nafas dalam tersekat-sekat. Tangan Jung Kook makin digenggam erat. 

    "Kalau aku mati,carilah pengganti. Aku benarkan.. "

   "So Mi " Jung Kook memandang tidak percaya kepada isterinya itu. 

Bagaimana gadis itu boleh terfikir sejauh itu. Masih ada harapan lagi.  

    "Jangan putus harapan,kau akan hidup. Aku janji..  "

So Mi tersenyum manis. 

   "Aku,bukan isteri yang baik. Aku,bukan ibu yang baik dan aku bukan anak baik.. Tapi semua orang layan aku dengan baik. Terima kasih..."

    "Jung Kook,terima kasih"

Seusai So Mi mengungkapkan kata terakhirnya,matanya tertup layu dan pengesan degupan jantung terus berbunyi kuat menandakan degupannya sudah tidak stabil.

Doktor dan jururawat terus bergegas masuk. Menghalau Jung Kook yang dalam keadaan terkedu keluar daripada wad. 

   "So Mi .."

 

Jambangan ros putih diletakkan di hadapan kubur seseorang. Jung Kook menarik nafas panjang sebelum memberikan penghormatannya. 

Dia memandang kosong kearah nama yang tertulis pada batu di hadapan kubur itu. 

   "Hiduplah dengan aman di sana. Gembiralah"

Dia bangun dan berlalu pergi dengan hati yang sayu. Cincin yang Onew beri kepadanya diletakkan dihadapan kubur tadi. Meninggalkan cincin itu bersama dengan kenangannya. 

 

Boh merah dibetulkan Jimin pada baju rakannya itu. Dia tersenyum lebar sambil memberi tanda hormat kepada rakannya yang bakal berkahwin lagi. 

   "Wah..kawan aku memang jjang!"puji Hoseok yang duduk bersila diatas sofa kecil. 

Jung Kook tertawa kecil melihat keterujaan rakannya. Dia memandang dirinya untuk kesekian kali pada pantulan cermin. 

Senyuman lebar terukir pada wajahnya. Dia menarik nafas panjang sebelum mengangguk kecil. 

 

Jambangan ros merah dan putih dipegang seorang  gadis yang cantik berpakaian gaun pengantin bewarna putih. Bibirnya dicoleskan dengan gincu bewarna merah jambu untuk kali terakhir. 

Dia berdiri di hadapan pintu besar yang akan membuka kepada sebuah dewan besar dimana bakal suaminya sedang menunggu. 

Wajahnua ditutup dengan kain jarang bewarna putih. Pintu dibuka dan dengan perlahan dia melangkah masuk dengan diiringi oleh alunan muzik yang dimainkan oleh pemain piano di hujung dewan. 

Kelihatan Jung Kook sedang menunggu dengan sabar dihadapan paderi. Lelaki itu tersenyum memandangnya yang sedang berjalan di sepanjang karpet merah yang terbentang .

 

Apabila kedua -dua  pasangan itu sudah berdiri saling berhadapan. Paderi memulakan bacaan angkat sumpah setianya. Tamat sahaja,Jung Kook terus memandang tepat kearah isterinya yang masih bertutupan dengan kain jarang .

Dengan perlahan tangannya menyelak kain tersebut dan menonjolkan wajah  seorang gadis yang lengkap dengan solekan. Gadis itu tersenyum lembut memandang Jung Kook yang bagaikan sedang terpaku seketika. 

  "Kau sangat cantik,Han So Mi"

 

4 tahun kemudian

Seorang budak lelaki berlari terkedek -kedek kearah ayahnya yang baru pulang daripada kerja. "Appa!!"panggilnya sebelum menerjah ayahnya . 

Jung Kook tersenyum lebar seraya mendokong anak kecilnya itu . Dia mencium pipi anaknya itu berkali-kali akibat terlalu geram dengan kecomelan budak itu.  

Dia kemudiannya meletakkan kembali anaknya keatas lantai agar budak itu boleh terus bermain. Dia menoleh kearah So Mi yang sedang sibuk memotong sayur di dapur sehingga tidak sedar akan kepulangannya. 

Dia tersengih sebelum perlahan -lahan menghampiri isterinya itu. Pinggang So Mi dipeluk daripada belakang dengan manja membuatkan So Mi terkejut sedikit. 

So Mi mengerling kearah Jung Kook yang menyandarkan kepala pada bahunya. "Kau dah lapar?. Mandilah dulu,sekejap lagi aku siapkan makanan ni"ujar So Mi selamba. 

Jelas malas melayan karenah Jung kOok yang setiap hari menggedik itu. Dia dan Jung Kook serta anak tunggalnya kini tinggal sendiri disebuah apartment kecil. 

Jung Kook kini bekerja sebagai guru tarian di sebuah syarikat bernama Big Hit manakala dia pula bekerja sebagai guru seni di sebuah sekolah rendah. 

   "Mandikanlah~"pinta Jung Kook sambil mencebikkan bibirnya macamlah So Mi akan melayan. 

So Mi mencucuk geram pisaunya keatas landas membuatkan Jung Kook segera melepaskan pelukan akibat takut yang amat sangat. "Pergi mandi "arah So Mi segera sambil bercekak pinggang .

Jung Kook akhirnya mengalah,dia berlalu pergi dengan lemah kearah biliknya sebelum berhenti akibat anaknya yang sedang mentertawakannya. "Apa?"

   "Hahahaha..appa kena marah dengan omma!"ejek anaknya ,Jung Soo sambil tersengih-sengih. 

Jung Kook menjeling kearah So Mi yang masih sibuk memasak. "Omma macam nenek kebayan kan?..cakap macam petir"bisik Jung kOok kepada anaknya. 

   "Aku dengar kau cakap apa tu!!"jerit So Mi dari arah dapur membuatkan Jung Kook terus mencicit masuk kedalm bilik. 

 

 

Jung Kook menjenggukkan kepalanya kedalam bilik anak lelakinya. Kelihatan So Mi sedang mendodoi anaknya yang masih berusia 3 tahun itu. Dia tersenyum sebelum melangkah masuk kedalam. 

   "Jung Soo dah tidur?"soalnya sambil mengambil tempat di sebelah isterinya .

So Mi sekadar mengangguk sambil berterusan menepuk lembut dada anaknya itu. Dia memandang Jung Kook yang masih tidak tidur itu walaupun jam sudah menunjukkan pukul 11 malam. 

   "Kau tak tidur?. Esok bukan kau kata kena pergi buat koreagrafer baru?"soal So Mi sambil memandang tepat kerah suaminya itu.    

   "Jung Soo dah 3 tahun kan?. Jarak yang dah cukup bagus tu"berbanding menjawab soalan isterinya,dia membebel sendirian. 

So Mi memandang pelik kearah suaminya itu namun dia biarkan sahaja sehinggalah Jung Kook tiba-tiba memegang tangannya. 

   "So Mi,jom buat yang baru!"ajaknya dengan bersemangat. 

Mata Jung Kook bersinar-sinar bak bintang pada malam itu sambil tangan isteirnya tetap dipegang erat. Terkebil-kebil mata So Mi cuba memahami maksud suaminya itu sebelum dia dengan pantas merentap tangannya daripada Jung Kook. 

   "Jangan merepeklah!. Satu pun kau tak sanggup nak jaga"sindir So Mi sambil tersenyum senget. 

Jung Kook mencebik . 

   "Aish,sebab itulah kita kena buat lagi satu barulah Jung Soo ada kawan. Jadi dia tak manja sangat"tutur Jung kOok memberi alasan. 

Dia tetap memandang isterinya dengan pandangan bercahaya. So Mi memandang Jung Kook dengan pandangan seposen sebelum bangun dari duduknya. 

   "Kalau kau nak sangat,buatlah sendiri!. Aku tak nak"ujarnya sebelum berlalu keluar daripada bilik. 

Jung Kook menghentak kakinya keatas lantai. "Ah~ So Mi ,kalau aku boleh buat sendiri, dunia ni tak perlukan perempuanlah!..."

Enggan mengalah,Jung Kook mengejar isterinya hingga ke dapur. Dia menongkat dagu memandang So Mi yang sedang menogak air di meja makan. 

   "Alah,jomlah..satu je..satu"mohonnya tak sudah. 

So Mi meletakkan gelasnya dengan geram diatas meja makan. "Kau cakap lagi,aku sumbat kau dalam lubang tandas...a ish,annoying betul!"marah So Mi sebelum terus masuk kedalam biliknya. 

Jung Kook hanya mampu memerhati isterinya yang sudah berasap itu masuk kedalam bilik. Dia tersengih nakal . 

   "Hati-hati malam ni!! Aummm!!"jeritnya sebelum dengan langkah yang ringgan,melangkah masuk kedalam biliknya. 

======

TaMaT

 

Author's speech::

Tq 4 all the readers yang sudi menyokong cerita ini sehingga ke penghujungnya walaupun ia taklah seberapa. *kesat air mata*. 

Oleh kerana komen-komen kalian yg sungguh -sungguh awesome itu,saya sentiasa didorong untuk terus menulis. Dan disebabkan itu juga,saya telah bersedia untuk comeback (ecehceh ayat x leh blah 😝 ) dgn story baru .

But saya masih dalam dilemma dalam memilih antara dua cerita dan wataknya so please give your opinion..about this two titld of stories. Saya telah buat draft ttgnya cuba belum dipublished yet. 

 

  • Our Monitor Class { The Classroom Battle}
  • Sekolah 1001 peraturan

Well,4 the first story,wataknya akan diterajui either Exo, Ikon or Bts sbb saya rasa drg sesuai untuk genrenya yang bersifat budak nakal.

And for the second,wataknya pula akan diterajui ether Exo or Infinite sbb saya rasa drg sesuai untuk genrenya yang bersifat budak skema tahap dewa. 

Btw,Tq again untuk segala sokongan yang diberikan kepada saya...

Yg benar,

​exoticsNinspirit...

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
norarauf15 #1
Chapter 22: Love it so sweet author nim nnti ada story baru bgitau.. Suka sgt DGn penulisan awk
Kwon_Ai_Ara #2
Chapter 38: Sedappppppp sangatttttttttt cite nie.... Daebak author nim :)
MongTaehyungg #3
Chapter 38: Daebak and awesome! Serious takut waktu part Taehyung tu. Jjang
khaisara #4
Chapter 38: wUuu~ daebak!!best happy endinggg~
khaisara #5
Chapter 38: wUuu~ daebak!!best happy endinggg~
youngminbfminwoo
#6
Chapter 38: Ending best. Wuu. Tahniah. Fighting!
syeraa_yeol
#7
Chapter 38: Wuoww.. I like the ending of the story..good story..huhuhi..for your comeback i prefer the first story and the character carried by bts
flxwrawr
#8
Chapter 38: Pls bts for 'our monitor class'