Part 07

PSYCHOPATH : CHAPTER I
Please Subscribe to read the full chapter

Jungkook POV

Semua ni mesti budak sekolah aku cuba kenekan aku je kot. Aku pun apelagi , nak buat kerja sekolah tapi takde mood...lagipun kerja senang so esok pagi boleh siapkan. Jadi aku baring sahaja. Tapi aku masih was-was, adakah orang yang kasi aku kertas tu sebenarnya tak main-main, tapi apa salah aku untuk terima semua ni?

Aku tak ganggu hidup orang! Orang yang suka ganggu hidup aku.

Tok tok tok!

Aku terperanjat sedikit bila dengar bunyi orang ketuk pintu dan terus terduduk.

‘’Jungkook...boleh hyung masuk?’’

Aku kenal sangat suara tu...itu suara Jin hyung. Aku tahu mesti dia risau pasal aku sebab aku memang kalau ada masalah selalu cerita dekat dia. Aku menuju kearah pintu dan buka pintu dengan perlahan. Tubuhnya betul-betul berdiri di depan pintu bilik aku.

Dia masuk bila aku buka pintu yang luasnya memang muat untuk dia masuk. Aku tutup dan kunci pintu bila dia sudah berada dalam bilik aku. aku menuju kearah katil dan duduk diatasnya. Jin hyung juga tururt duduk disebelah aku.

Tapi masalahnya sekarang aku dah tak fikir pasal aku marahkan appa tadi sebab helaian kertas yang aku baru terima tadi lagi menyelubungi diri aku. aku baru sedar aku ada baling kertas tu tadi dan sekarang benda tu kat mana?

‘’Jungkook...kau okay tak?’’

Jin hyung tanya aku sambil melihat muka aku. muka dia penuh harapan nampaknya tunggu jawapan aku. aku mengangguk tanda ‘okay’ walaupun sebenarnya tak. Kenapa aku rasa tak sedap hati. Rasa macam ada orang perhatikan aku. aku masih dengan muka serius pandang kearah tingkap dan Jin hyung terus bertukar rupa kepada pelik melihat aku berkelakuan seperti seorang yang berhati-hati dengan sesuatu.

‘’Jungkook..ada yang tak kena ke?’’

‘’entahlah..’’

Jin hyung juga turut pandang ketingkap nak tengok apa yang aku tengok tapi tiada apa-apa.

‘’jungkook macamnilah..kalau kau rasa tak okay..esok tak payah seko-‘’

PRANGG!!!

Tiba-tiba kaca tingkap aku pecah dan aku serta Jin hyung terkejut dan terus bangun dari katil meloncat jauh dari tingkap. Kitorang tutup mata takut kaca masuk kedalam mata dan melindungi diri dengan lengan. Jin hyung yang mula dahulu membuka mata.

‘’JUNGKOOK!’’

Jin hyung menjerit dan pandang kearah lantai. Alangkah terkejutnya aku nampak seekor bangkai tikus hitam. Tetapi seperti ade kertas kecil yang ditampal sekali dengan bangkai tersebut. Kitorang berdua tidak boleh bernafas dengan stabil bila membaca apa yang ditulis pada kertas tersebut.

‘aku dah kata! Telefon!’

Ini mesti dari orang yang kasi helaian kertas tadi?! Maknanya dia tak main-main dan sekarang dia ada dekat-dekat sini! Aku terus tengok pada tingkap kalau-kalau jelmaannya ada disekeliling kawasan rumah aku! Jin hyung yang panik terus keluar bilik untuk memeberitahu yang lain.

Dia takda! Habistu takkan semua ni hantu yang buat?! Badan aku sejuk dan menggeletar , jantung aku tak berhenti berdegup dengan laju dan aku mula berpeluh. Ape semua nih?!

Appa yang tiba-tiba sahaja muncul dan memebuka pintu aku dengan lebih luas buat aku terkejut dan membulat mata pandang dia. Semua hyung juga ada disitu dan mata mereka membulat juga seperti aku bila lihat keadaan bilik aku yang serpihan kaca bersepah di atas lantai dengan bangkai tikus yang betul-betul di tengah lantai bilik aku.

  

 

Sohyun POV.

Aku suruh driver berhentikan kereta jauh sedikit dari rumah Jungkook sebab aku sendiri akan berjalan ke sana. Perjalan dari tempat kereta aku ke rumah dia takdelah jauh sebab demi dia.

Wahhhh tak percaya aku lagi sekali ada dekat depan rumah dia. Aku akan cuba semuanya untuk lihat kau Jungkook. Aku mula panjat pokok besar yang berdiri megah di sebelah rumah kau. Aku yang bernasib baik sebab bila aku panjat sahaja pokok tu, aku dah boleh nampak kau dari sebuah tingkap dan aku rasa tu bilik kau.

Haihh..Jungkook adakah kau dah dapat surat aku tu? Aku tulis dengan penuh kasih sayang untuk kau walaupun tulisan aku agak buruk tapi takpe , aku rasa tulisan aku cantik bila kau yang baca.

Aku nampak kau mula buka beg sekolah kau dan waktu tu jantung aku berdegup laju bila muka kau bertukar kepada ekspresi pelik. Kau keluarkan surat aku dan hati aku mula berbunga-bunga kau sedar surat yang aku tulis untuk kau.

Tapi..tapi kenapa Jungkook? Kenapa kau baca dan baling kertas aku? ohh aku tau mungkin kau terkejut dengan tulisan aku yang terlalu cantik . takpe Jungkook aku tahu lepas kau baca kau aku akan terima panggilan dari kau.

Dan waktu tu aku tak tau aku dapat kawal diri aku kalau aku dengar suara kau di phone aku. tapi kenapa masih kau tak call aku?

Kau seperti keliru tapi lepas tu kau cuma baring. Jungkook! Call aku! jangan baring!

Oh mungkin kau nak mimpi pasal aku dulu..aku faham..

Tapi seseorang masuk telah mengganggu mimpi kau! Kenapa kau benarkan dia masuk bilik kau dan ganggu mimpi kau? Kenapa Jungkook? Kau tak suka aku? bila kau nak buat panggilan untuk aku!

Jungkook cakap dengan aku bukan dia!

Jungkook hanya akan bercakap dengan aku dan bukan orang lain!

Aku memang dah sedia bawak hadiah ni untuk Jungkook kalau-kalau dia lupa nak call aku dan bercakap dengan aku. aku membaling hadiah tu ke tingkap bilik dia sebab kalau kasi depan-depan aku tahu dia akan malu nak terima. Jadi cara ni buat dia terima dengan terbuka. Aku tahu!

Jungkook jangan lupa call aku tau..aku akan tunggu.

Aku turun dari pokok tersebut dan bersedia untuk berjalan semula ke kereta. Aku kene tidur awal sebab nak bangun awal esok ke sekolah jumpa orang yang aku sayang.

Haih..sohyun tak boleh lambat tau esok! Nanti dia marah sebab kau takde.

 

 

Yoongi POV

Dalam dua buah kereta polis datang kerumah setelah appa telefon polis untuk apa yang menimpa Jungkook. Muka Jungkook pucat dan dia lagi tadi duduk di sofa rumah dan kaku. Mungkin dia terlalu terkejut sebab tak benda ni tak pernah terjadi padanya. Dan aku juga risau pasal bangkai tadi dia teringat kejadian omma yang pergi depan matanya.

Tapi apa yang jadi betul-betul tak masuk akal dan aku juga jadi takut sebab kenapa perlu Jungkook dan kelaurga aku yang kena? Sehelai kerta dan kertas kecil serta bangkai tadi diambil untuk penyiasatan yang lebih lanjut. Jin hyung masih cuba menenagkan Jungkook.

Dia masih muda dan tak patut terima semua nih. Sesiapa sahaja yang buat memang kejam dan tak berhati perut!

Buat masa ni Jungkook akan berkongsi bilik dengan Jin hyung dan maybe dia tidak akan ke sekolah esok sebab appa tak benarkan. Tapi dia tetap berkeras untuk ke sekolah dan tetap mengulangi perkataan yang menerangkan baha

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
IdhamAmmar #1
Chapter 3: wah!! memang best.. V kn, merajuk plak dgn jin kita.. jimin tu memang,buat krja sikit Tapi penat mengalahkn org bekerja
yukiyuyana
#2
Chapter 40: macam mana hyuna, mana hyung dia : (
aquariusxpisces
#3
Chapter 40: Maigadd akhirnya saya habis baca ff ni xD
shizuka_arumi
#4
Chapter 40: Awakkkk...awk punya story macm fixi..x nk terbit dalam fixi ke..in real book..hehehe.just kiding.corx..i like reading fixi..
baekki_kook #5
Chapter 39: Chapter 40: Best giler cite ni!!baru je baca dua minggu lepas :3..tunggu chapter 2 plak!!yeyeyeyye
lyly_ameera #6
Chapter 40: Omaigod the next psycho is Jungkook!!! my biskut dah jadi tak sedap oleh kerana perempuan mereng itu! Apakah?! Dah tak charming dah Jungkook... Huhuhu TT_TT

wahhh.... jinjja daebak authornim! cite authornim dri mula sampai akhir sarat dengan scene yang org rasa, best nak baca. plot cite cantik, dan yg paling buat sye speechlees, wtk jungkook dan wtk gayoon boleh berubah 100% pada akhir akhirnya. memang wtk jungkook kt sini buat kita rasa sohyun tu memang betul hebat dan giler smpai rasa cam wtk tu real je. Huyyoo... memang dahsyatlah authornim ni. Banyak yg sye bljr melalu ff psychopath ni. dri sini sye rasa author author di malay fanfic boleh memperbaguskan lagi kelebihan mereka dalam membuat ff seram\psycho\mystery\detective. sbb kt sini pda sye semua scene tidak mengecewakan dn teratur. memang gempak gegiler.

Fulamak! Tak sedar 5 minit menaip. XDXD
miera_yoseob
#7
Chapter 40: Owh..sad ending..akhirnye sohyun da kne tangkap..tpy laen mcm jer tengok jungkook oppa..da mcm sohyun plk perangainyer..
MongTaehyungg #8
Chapter 40: Creepy pulak Jungkook nii
bigbangtanboys
#9
Chapter 40: So ade part 2 larr...huhuhu..nak nangis baca pasal woozi...huhuhu...woozi dah mati ke??jgn laa mati....TmT....nak nangis...jungkook pulak still gila...kekeke..^^