Part 14

PSYCHOPATH : CHAPTER I
Please Subscribe to read the full chapter

 

No one POV

Sohyun bangun dan mukanya kembali serius. Dia teringatkan unnienya, hyuna, yang masih tidak pulang lagi. Yang peliknya kereta hyuna masih ada dirumah jadi mana hyuna pergi sohyun tak tahu. Dia tekad untuk cari sendiri dan tidak memberitahu unnienya yang lain atau parents dia. Hanya hyeri yang tahu pasal ni.

‘’hyeri...jaga diorang baik-baik..aku kene keluar kejap..’’

Hyeri angguk walaupun masih makan dan hanya tengok jimin yang terbaring di lantai serta taehyung yang duduk di hadapannya  sekilas pandang. Sohyun memanggil drivernya sebelum keluar dari rumah. Sohyun sudah pun berlalu pergi dengan keretanya.

Bila hyeri sedar sahaja sohyun betul-betul tiada, hyeri cepat-cepat membantu jimin untuk bangun dan dudukkan dia semula di kerusi.

‘’taehyung..tengok jimin kejap..aku nak pergi ambil first aid.’’

Hyeri mengarahkan taehyung dan hyeri bangun ke bahagian laci di ruang tamu yang ada menyimpan first aid.

Jimin masih belum boleh bergerak dan dia sedar. Mungkin ini adalah cara sama dia lakukan pada jungkook dan sebab tu jungkook tak bergerak dan nampak dalam ketakutan. Dan itu juga sebab jungkook tak boleh telan air minuman yang diorang kasi sebab badan dia dah seratus-peratus di kawal sohyun. Bila dia tahu semuanya, jimin jadi semakin marah sebab dia sedih dia tak mampu selamatkan jungkook dan tak sedar dari awal. Dia juga sedih dia memang takkan mampu tolong jungkook dalam keadaan macam ni. Tinggal taehyung dan hyung yang lain sahaja yang masih ada harapan untuk selamatkan dia dan jungkook.

‘’jimin..’’

Taehyung cuba bercakap dengan jimin tapi malang jimin takkan mampu jawab apa-apa sebab dia memang dah tak boleh bercakap.

Taehyung mengelap kesan darah pada bibir jimin dengan tangannya dan dia kelihatan seperti nak menangis tidak percaya perkara yang tiba-tiba sahaja berlaku pada mereka berdua. Hyeri tiba-tiba datang dengan sekotak first aid dan membukanya dengan pantas.

‘’taehyung sana sikit..’’

Hyeri mengarahkan taehyung untuk kesana sedikit sebab dia nak ubatkan luka di bibir jimin dan bengkak pada dahi belah kiri jimin.

‘’taehyung..tolong ambilkan semangkuk air suam dengan towel kecil putih dekat laci dapur..’’

‘’huh?’’

Taehyung blurr dengan arahan hyeri sebab dia masih fokus dengan jimin.

‘’palli!’’

Hyeri meninggikan suara sedikit menyebabkan taehyung sedar dan terus ke dapur buat apa yang disuruh. Dengan pantasnya taehyung datang semula dengan apa yang hyeri suruh tadi. Dia meletakkan mangkuk berisi air suam tu diatas meja dengan towel kecil putih tersebut.

Hyeri mengambil towel tu dan celupkan sedikit dengan air suam tu sebelum mengelap pada luka di bibir jimin. Dia membuatnya dengan perlahan dan senyap menyebabkan taehyung senyap juga tak tahu nak buat apa dan suasana seperti menjadi janggal.

‘’aku dah kata...lari selagi masih sempat...’’

Jimin berkata dengan nada seperti  kesian sambil masih mengelap luka jimin.

Taehyung seperti nampak buntu dengan apa hyeri kata. Memang tidak sempat lagi kalau diorang lari sekarang..

‘’dah tak sempat...’’

Taehyung berkata menyebabkan hyeri pandang dia..

‘’kau rasa macam tu?’’

Taehyung hanya senyap membatu bila hyeri tanya dia macam tu.hyeri menyambung semula mengubati jimin. Kini hyeri menyapu ubat pula di dahi jimin yang bengkak. Jimin seperti nampak dalam kesakitan tapi dia tak boleh buat apa-apa.

‘’sorry sakit sikit..’’

‘’lain kali kau kene ikut je apa dia suruh..kalau kau taknak terseksa...kau kena dengar ni taehyung ,jimin...dia takkan mudah-mudah bunuh kau macam tu...dia lebih suka menyeksa orang dahulu sebelum bunuh...jadi nasihat terbaik..ikut je apa dia cakap...faham?’’

Hyeri tanya taehyung dan jimin tapi lebih ajukan pada taehyung sebab dia sorang boleh jawab.

‘’fa-faham..’’

Taehyung ajwab ragu-ragu. Hyeri senyum dan pada masa yang sama dia sudah selesai mengubati jimin.

‘’dah aku nak kemas...ni nak makan lagi tak?’’

Hyeri tanya taehyung dan taehyung hanya menggeleng.

Dengan tu hyeri mengemas semuanya yang ada di ruang makan dan sepanjang dia kemas semua senyap dan tak bercakap apa-apa.

Selepas hyeri habis mengemas , hyeri menyuruh taehyung memapah jimin dan ikut dia. Taehyung agak terkejut bila hyeri bawa diorang masuk ke dalam sebuah pintu yang diorang tak berapa nak jumpa sepanjang diorang siasat rumah tu. Rupanya banyak lagi bilik di dalam rumah ni yang ada di sebalik pintu tu. Taehyung hanya jalan ikut hyeri sehinggalah hyeri berhenti di sebuah bilik yang pintunya diperbuat daripada besi tapi ukiran pada pintu tu agak mengagumkan. Heyri mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya dan rupanya ia adalah kunci pintu bilik tu.

Dia membuka pintu bilik tu dengan kunci tersebut. Saat pintu di buka taehyung riak wajahnya agak terkejut. Bilik itu seperti bilik orang yang hidup dalam istana . hyeri masuk dan taehyung hanya ikut dari belakang.

‘’kau baringkan jimin dekat situ dulu...dan lagi satu...aku terpaksa kunci kau dekat sini supaya kau tak boleh lari..tapi aku akan cuba bawa kau keluar lari dari sini...ingat tu...’’

Hyeri pesan dekat taehyung sambil senyum sebelum keluar mengunci mereka berdua dalam bilik tu.

Taehyung tidak faham sebenarnya kenapa hyeri nak berbuat baik dengan dia dan jimin. Betul ke dia akan bantu diorang berdua keluar dari sini? Tapi adakah sohyun tidak akan bunuh dia kalau dia tahu hyeri merancang untuk tolong taehyung?

Taehyung membaringkan jimin yang nampak sama mukanya tiba-tiba seperti jungkook,tidak ubah seperti seorang mayat. Dia berpeluh , mukanya pucat dan badannya menggeletar teruk. Atehyung tidak sanggup lagi melihat lagi sorang menjadi mangsa sohyun. Dia juga sedar seperti apa jimin fikirkan.

 

 

Sohyun POV

Hyuna unnie..jungkook...arghh! kenapa semua orang aku sayang nak jauhkan diri dari aku ni? Sabar sohyun sabar..umma tak ajar bertindak tergesa-gesa macam ni..nanti tak lawa dah..aku kene lawa untuk jungkook!

Tapi sekarang ni mana aku nak mula mencari dua orang yang aku sayang ni?

Aku mula pasang GPS di mana jungkook berada. Oh dekat hospital? Mesti handphone dia ada dengan dia sekarang ni..haihh jungkook, sabar tau..aku dah nak dekat dengan kau ni..aku tau kau pun tak sabar..

''tolong hantar saya dekat Hospital XXX ‘’

Dengan tu driver aku terus memandu kesitu. Aku ada benda lain kene buat..

Aku menekan button call nombor umma.

Truut truut

Tak lama lepas tu panggilan diangkat

‘’ye sohyun?’’

‘’umma..boleh tak sohyun nak minta bantuan umma?

‘’bantuan?..’’

‘’ne..’’

 

 

Jin POV.

Perlu ke aku bawa diorang jumpa hyuna? Macam pergi nak serang diorang pulak..

Tapi tak mengganggu ke? Dia kan sedang berehat...aku taknak kacau dia sebab dia tadi menangis dan susah jugak dia nak tdiur..lama tu baru dia tidur..

‘’ta-tak payah kot..’’

Aku tersengih cuba elak dari yoongi teruskan hasratnya untuk ajak kitorang jumpa hyuna. Tak tahulah kenapa..aku tak rasa dia jahat. Apa yang aku nampak Cuma dia kelihatan sedih. Jadi kenapa nak salahkan dia pulak..lagipun dia takde kaitan dengan jimin dan taehyung yang sekarang tengah hilang sebab lagi tadi dia dekat wad dan sama juga dengan kes appa!

‘’tapi lagi tadi dia kat wad...takkan pulak dia buat apa-apa’’

Aku memebrikan lebih penjelasan supaya diorang berfikir semula.

‘’ye tak ye...’’

Fuhh nasib baik yoongi setuju dengan penjelasan aku.

‘’jadi sekarang?’’

Hoseok tiba-tiba cakap dan secara tiba-tiba juga pintu wad jungkook di buka dengan kasar sedikit.

Semua terkaku terkejut apa yang sedang jadi bila seseorang yang aku kenal masuk dengan lima lelaki berpakaian sut hitam berbadan tegap masuk sekali. Orang tu ialah sohyun.

‘’ah..jungkook!’’

Sohyun nampak teruja bila nampak jungkook dan yang lain tak faham apa yang sedang berlaku.

‘’ambil dia!’’

Tiba-tiba sohyun mengarahkan seorang lelaki berbadan tegap tersebut mengangkat jungkook.

‘’hey apa kau buat ni?!’’

Yoongi nampak marah dengan sohyun.

‘’sohyun apa yang berlaku?’’

Jin yang sudah kenal dengan sohyun pelik dengan tindakan sohyun.

‘’kau buta ke apa yang sedang berlaku sekarang ni?’’

Sohyun berkata sambil jungkook sedang diangkat.

‘’hey mana kau nak bawa jungkook?!’’

Namjoon cuba mengambil jungkook semula dan tiba-tiba

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
IdhamAmmar #1
Chapter 3: wah!! memang best.. V kn, merajuk plak dgn jin kita.. jimin tu memang,buat krja sikit Tapi penat mengalahkn org bekerja
yukiyuyana
#2
Chapter 40: macam mana hyuna, mana hyung dia : (
aquariusxpisces
#3
Chapter 40: Maigadd akhirnya saya habis baca ff ni xD
shizuka_arumi
#4
Chapter 40: Awakkkk...awk punya story macm fixi..x nk terbit dalam fixi ke..in real book..hehehe.just kiding.corx..i like reading fixi..
baekki_kook #5
Chapter 39: Chapter 40: Best giler cite ni!!baru je baca dua minggu lepas :3..tunggu chapter 2 plak!!yeyeyeyye
lyly_ameera #6
Chapter 40: Omaigod the next psycho is Jungkook!!! my biskut dah jadi tak sedap oleh kerana perempuan mereng itu! Apakah?! Dah tak charming dah Jungkook... Huhuhu TT_TT

wahhh.... jinjja daebak authornim! cite authornim dri mula sampai akhir sarat dengan scene yang org rasa, best nak baca. plot cite cantik, dan yg paling buat sye speechlees, wtk jungkook dan wtk gayoon boleh berubah 100% pada akhir akhirnya. memang wtk jungkook kt sini buat kita rasa sohyun tu memang betul hebat dan giler smpai rasa cam wtk tu real je. Huyyoo... memang dahsyatlah authornim ni. Banyak yg sye bljr melalu ff psychopath ni. dri sini sye rasa author author di malay fanfic boleh memperbaguskan lagi kelebihan mereka dalam membuat ff seram\psycho\mystery\detective. sbb kt sini pda sye semua scene tidak mengecewakan dn teratur. memang gempak gegiler.

Fulamak! Tak sedar 5 minit menaip. XDXD
miera_yoseob
#7
Chapter 40: Owh..sad ending..akhirnye sohyun da kne tangkap..tpy laen mcm jer tengok jungkook oppa..da mcm sohyun plk perangainyer..
MongTaehyungg #8
Chapter 40: Creepy pulak Jungkook nii
bigbangtanboys
#9
Chapter 40: So ade part 2 larr...huhuhu..nak nangis baca pasal woozi...huhuhu...woozi dah mati ke??jgn laa mati....TmT....nak nangis...jungkook pulak still gila...kekeke..^^