Part 18

PSYCHOPATH : CHAPTER I
Please Subscribe to read the full chapter

Hyeri POV

Aku sudah pun berada di dalam wad hyuna unnie. Dah lebih dari 15 minit. Mana sohyun? Kenapa dia lama sangat?

Hyuna unnie masih belum sedar dan aku juga risau. Baru tadi ada doktor masuk melihat keadaan dia. Mujurlah doktor tu kata dia semakin stabil dan Cuma perlu tunggu dia bangun. Dan dia kata tolong tekan butang di tepi katil hyuna unnie kalau hyuna unnie dah tersedar. Dia perlu buat pemeriksaan juga.

Aku tertanya-tanya apalah yang jadi sekarang dirumah sohyun. Boleh jadi diorang masih degil tidak mahu ikut arahan dia dan dia terus bunuh diorang. Tak. Masih terlalu awal untuk diorang mati. Kalau diorang mati nampaknya lagi sekali aku buat janji palsu. Tsk. Hyeri, kau memang tak berguna.

Aku memang dilahirkan untuk menyusahkan orang ke? Arghh aku tak tahu! Aku tak boleh terus fikir pasal benda ni. Aku taknak sifat kejam aku keluar seperti sohyun. Aku tahu aku juga akan membunuh sekiranya emosi aku tak terkawal. Tap-tapi..hari tu.. aku bunuh seseorang dalam keadaan sedar..tak tak! Aku Cuma culik dia dan yang bunuh sohyun! Apa yang aku fikir ni!

Aku duduk di atas kerusi yang telah aku letakkan betul-betul di sebelah katil hyuna unnie dan mengangkat kakiku keatas. Aku memeluk kaki ku dan cuba menenangkan diriku sendiri.

Aku tahu rahsia yang aku pegang ni kalau jungkook dan adik-beradik nya lain tahu, diorang tidak akan maafkan aku. tapi kalau diorang tak tahu, diorang Cuma akan nampak sohyun seorang yang jahat. Tapi sebenarnya aku juga telah bersubahat membantu kerja-kerja dia.

Tiba-tiba aku terdengar suara lembut dan aku pandang hyuna unnie. Dia dah sedar!

Aku terus menekan butang memanggil doktor untuk datang.

Doktor membuat pemeriksaan dan aku hanya duduk di kerusi tu. Hyuna unnie hanya senyap dan dia seperti terfikir-fikir macam mana dia boleh ada disini.

Bila sudah habis pemeriksaan doktor menerangkan dekat aku dan hyuna unnie yang dia sudah pun stabil dan Cuma perlu ditambahkan air kedalam badan kerana kekurangan air sebab masa pengsan yang panjang. Dia kata mungkin lagi lusa hyuna unnie dah boleh keluar. Tapi tengok juga keadaan.

Diorang kelaur meninggalkan aku dan hyuna unnie berdua dalam bilik wad ni.

‘’hyeri?’’

Hyuna unnie memandang aku terkejut. Aku yang masih duduk di atas kerusi terus memusingkan badan untuk menghadap hyuna unnie. Aku pandang dia dan senyum.

‘’bila sampai?’’

‘’ouh semalam...dan unnie jangan risau, hyeri dengan sohyun yang bawa hyuna unnie kesini..’’

Aku menerangkan pada hyuna unnie. Dia tahu hanya aku, sohyun atau umma appanya yang akan berbuat sebegitu sebab tiga unnienya hanya mengambil tahu hal diri sendiri. Diorang Cuma berpura-pura baik depan umma appa dia. Aku dah bosan sebenarnya dengan lakonan diorang tapi aku malas nak ambil tahu. Mujur diorang pagi-pagi sudah keluar untuk bekerja dan aku tak perlu atau diorang berdua tak perlu tengok muka diorang bertiga tu.

‘’so-sohyun mana?’’

Dia pelik melihat sekeliling hanya nampak aku dan tiada langsung kelibat sohyun. Aku terus nampak tergagap nak jawab sebab aku tak tahu nak jawab apa..

‘’a...dia..dia masih dekat rumah. Kejap- lagi- dia sampai..’’

Aku cuba senyum supaya tidak di syak apa-apa. Dia hanya mengangguk dan tiba-tiba cuba untuk duduk. Aku yang risau terus tolong dia sekali untuk duduk.

‘’gomawo..’’

Dia berterima kasih sebab aku telah bantu dia dan dia senyum. Aku hanya senyum.

Tiba-tiba seseorang mengetuk pintu dan dia masuk. Dia adalah nurse yang membawa makanan. Aku sendiri yang telah pilih makanan ni sebab aku tahu apa yang hyuna unnie suka dan tak suka dan apa yang perlu dia makan atau tak. Aku pilih buah apple dan bubur ayam serta air coklat panas sebagai sarapan. Aku tahu agak lambat diberi makanan sebab makanan akan hanya akan sampai setelah hyuna unnie sedar dan sekarang dia dah sedar dan aku akan pastikan dia makan. Sebab dia perlu setelah lama dia pengsan.

Nurse tu meletakkan makanan hyuna unnie di atas tempat makanan untuk pesakit *tau kan?* dan senyum sebelum berlalu keluar.

‘’makanlah unnie..’’

Aku menyuruh hyuna unnie makan dan membantu dia kedepan sedikit untuk mendekatkan diri dia dengan tempat makan.

Tidak dinafikan semakan dia makan dan dia tersenyum malu bila nampak aku pandang. Aku tahu dia betul-betul lapar. Siapa tak lapar bila seharian tak makan? Tapi tiba-tiba dia berhenti dan meletakkan sudunya yang sibuk mengaut bubur. Dia pandang aku.

‘’hyeri...mana jin?’’

Jin?

Tiba-tiba seseorang masuk dan aku terkejut sama seperti hyuna unnie. Sohyun.

‘’sorry lambat...’’

Sohyun menutup pintu semula perlahan. Dia berjalan kearah hyuna unnie untuk melihatnya sudah pun tersedar. Muka dia nampak sangat gembira.

‘’sohyun...mana jin?’’

Soalan tu terus merubah riak wajah sohyun kepada riak wajah pelik. Ye aku pun tak tahu siapa yang hyuna unnie maksudkan.

‘’siapa jin?’’

Sohyun bertanya pada hyuna sebab dia tak tahu. Hyuna unnie menghela nafas dan pandang sohyun.

‘’dia..dia yang dah selamatkan unnie mula-mula dulu...unnie tahu unnie tak bermimpi...’’

Sohyun terkejut dan dia mula duduk disebelah hyuna sedikit. Jadi hyuna unnie masih ingat dengan orang yang selamatkan dia mula-mula dulu. Orang tu mesti sangat baik. Tapi siapa dia?

‘’tap-tapi sohyun jumpa unnie terbaring pengsan didepan pintu hospital.’’

Sohyun menerangkan pada hyuna.

‘’ye...tapi dia yang bawa unnie ke hospital dulu sebab unnie pengsan di tengah jalan raya sebelum tu..ha! unnie ingat! Ye betullah unnie pengsan di tengah jalan raya!’’

Sohyun terkejut dan pandang unnienya.

‘’tengah jalan raya?! Tapi kereta unnie dekat rumah..macam mana-‘’

‘’unn-unnie lari ke bandar..sebab tangan unnie..sakit...’’

Hyuna unnie mula menangis tiba-tiba. Dia menunjukkan tangannya yang masih dibalut penyebab darah banyak hilang dari situ sebenarnya.

‘’unnie?! Argghhh!’’

Sohyun tiba-tiba bangun dan dia pula seperti mahu menangis.

‘’sohyun minta maaf...sebab takde waktu tu unnie!’’

Dia tiba-tiba peluk hyuna unnie . aku juga turut berasa sedih. Hyuna unnie sangat kuat dalam dirinya tapi di luar dia sangat lemah.

‘’dah sohyun taknak tanya macam mana unnie dapat luka tu...yang penting unnie dah selamat sekarang...’’

Sohyun senyum dan masih peluk hyuna unnie.

‘’tapi jin...unnie nak berterima kasih dekat dia...’’

Hyuna unnie bersuara.

‘’tapi sohyun tak kenal dia...macam mana nak tahu dia siapa...lagipun dia mungkin dah pergi jauh...’’

‘’tak sohyun, unnie kena berterima kasih dekat dia, dan rasanya kamu kenal dia siapa!’’

‘’apa maksud unnie?’’

Sohyun terus meleraikan pelukannya pada hyuna unnie dan pandang hyuna unnie curious.

‘’dialah lelaki..... yang.... kereta rosak hari tu...’’

 

 

Jin POV

Aku tersedar sebab dengar seseorang panggil aku. namjoon.

Dia seperti dalam keadaan sakit dan dia memanggil aku.

‘’hy-hyung..’’

Aku cuba membetulkan penglihatan aku dengan mengelip mata banyak kali dan pandang dia dengan kepala yang masih pening-pening sedikit sebab tidur dengan keadaan diikat pada kerusi.

‘’namjoon..’’

Aku panggil nama dia dan dia senyum. Dia cuba untuk bangun walaupun ia boleh efek pada tangannya. Dia menahan kesakitan ketika cuba bangun sebab dia menutup matanya rapat. Aku takut tengok dia macam tu.

‘’namjoon...jangan bangun!’’

‘’hy-hyung..’’

Kenapa budak ni degil? Aku tak sanggup tengok dia yang sibuk pula berjalan ke arah aku.

‘’apa kamu nak buat ni?’’

Aku pelik dengan keadaan dia. Kenapa perlu dia berjalan ke arah aku?

‘’cuba lepaskan ikatan hyung...’’

Dengan tangan sakit tu? Takkan dia nak guna satu tangan je? Tak! Aku takkan kasi dia buat benda tu! Namjoon jangan susahkan diri sendiri!

‘’namjoon..jangan! kau kene rehat! ‘’

‘’hyung..nanti kita mati...’’

Apa yang dia cakap ni? Aku takkan biarkan kita semua mati dekat sini! Kalau aku sorang tak apa tapi bukan adik-adik aku yang lain. Masih panjang lagi kehidupan diorang. Aku nak tengok diorang berjaya dan bukan mati sia-sia di sini dengan perempuan gila tu! Diorang tak sepatutnya terima semua ni!

Walaupun aku sudah suruh namjoon untuk tidak perlu buka ikatan aku dia tetap berdegil.

‘’arghh! Kenapa ketat sangat ikatan ni!’’

‘’namjoon..kau okay?’’

Aku tanya dia. Aku takut aku menyusahkan dia.

‘’ye-ye..kejap..’’

‘’arghhhhhhh!!!’’

Dia menegrang kesakitan tiba-tiba buat aku terkejut dan tiba-tiba kau terasa ikatan aku longgar. Takkanlah dia guna tangan dia yang sedang sakit tu? Aku terus cuba menggerakkan diri dan tali ikatan aku terlerai! Aku terkejut tapi aku terus mendapatkan namjoon yang sudah terbaring di lantai menahan kesakitan. Aku terus mendukungnya walaupun dia jauh lebih berat dari aku dan meletakkan dia di atas katil semula.

‘’namjoon! Cuba bernafas!’’

Aku suruh dia cuba bernafas dengan stabil! Dia senyum dan aku jadi lagi pelik. Kenapa dia masih boleh senyum walaupun sakit?!

‘’hy-hyung! Cepat kejut diorang..’’

Namjoon berkata macam tu dan waktu tu baru aku sedar! Aku perlu sedarkan diorang dan lepaskan diorang!

Aku membuka ikatan hoseok dan yoongi dan mula mengejutkan yoongi dahulu. Dia mamai dan matanya terkelip-kelip cuba mendapat pandangan yang jelas.

‘’jin?! Macam mana?’

‘’yoongi bangun cepat! Kita kene keluar dari sini!’’

Yoongi yang terkejut tengok aku terlepas dari ikatan dan dirinya juga terus bangun. Dia melihat dirinya tidak percaya dia dah terlepas.

Tinggal kejut hoseok.

Aku kejutkan hoseok dan dia juga sama seperti yoongi. Terkejut. Dia terus bangun dan tengok sekeliling!

Aku terus ke arah pintu dan cuba membukanya. ! Pintu ni berkunci! Ye baru aku ingat perempuan berambut pendek tu, hyeri. Dia kata dia perlu mengunci kitprang dan akan bantu kitorang! Tapi dekat mana dia sekarang?! Aku tak boleh terus tunggu harap dia membantu! Kami semua cuba cari tingkap untuk keluar sekali lagi..tak guna! Bilik ni takde tingkap!

ARGGHHH!

Sia –sia je aku terlepas dari ikatan tapi satu cara jalan keluar pun takde!

Yoongi cuba masuk ke dalam tandas untuk periksa ada tingkap tak. Tapi dia terus menendang pintu tandas tu banyak kali. Dia geram. Dalam tandas juga tiada tingkap!

Perut kami semua berbunyi. Ye aku tahu sekarang sudah tengahari dan kami belum makan atau minum!

Aku tak kisah tapi fik

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
IdhamAmmar #1
Chapter 3: wah!! memang best.. V kn, merajuk plak dgn jin kita.. jimin tu memang,buat krja sikit Tapi penat mengalahkn org bekerja
yukiyuyana
#2
Chapter 40: macam mana hyuna, mana hyung dia : (
aquariusxpisces
#3
Chapter 40: Maigadd akhirnya saya habis baca ff ni xD
shizuka_arumi
#4
Chapter 40: Awakkkk...awk punya story macm fixi..x nk terbit dalam fixi ke..in real book..hehehe.just kiding.corx..i like reading fixi..
baekki_kook #5
Chapter 39: Chapter 40: Best giler cite ni!!baru je baca dua minggu lepas :3..tunggu chapter 2 plak!!yeyeyeyye
lyly_ameera #6
Chapter 40: Omaigod the next psycho is Jungkook!!! my biskut dah jadi tak sedap oleh kerana perempuan mereng itu! Apakah?! Dah tak charming dah Jungkook... Huhuhu TT_TT

wahhh.... jinjja daebak authornim! cite authornim dri mula sampai akhir sarat dengan scene yang org rasa, best nak baca. plot cite cantik, dan yg paling buat sye speechlees, wtk jungkook dan wtk gayoon boleh berubah 100% pada akhir akhirnya. memang wtk jungkook kt sini buat kita rasa sohyun tu memang betul hebat dan giler smpai rasa cam wtk tu real je. Huyyoo... memang dahsyatlah authornim ni. Banyak yg sye bljr melalu ff psychopath ni. dri sini sye rasa author author di malay fanfic boleh memperbaguskan lagi kelebihan mereka dalam membuat ff seram\psycho\mystery\detective. sbb kt sini pda sye semua scene tidak mengecewakan dn teratur. memang gempak gegiler.

Fulamak! Tak sedar 5 minit menaip. XDXD
miera_yoseob
#7
Chapter 40: Owh..sad ending..akhirnye sohyun da kne tangkap..tpy laen mcm jer tengok jungkook oppa..da mcm sohyun plk perangainyer..
MongTaehyungg #8
Chapter 40: Creepy pulak Jungkook nii
bigbangtanboys
#9
Chapter 40: So ade part 2 larr...huhuhu..nak nangis baca pasal woozi...huhuhu...woozi dah mati ke??jgn laa mati....TmT....nak nangis...jungkook pulak still gila...kekeke..^^