Part 06

PSYCHOPATH : CHAPTER I
Please Subscribe to read the full chapter

Keluarga Jeon nampak gembira menikmati makan malam bersama. Tetapi tidak untuk Jungkook yang lagi tadi senyap tidak seperti selalu. Sepatutnya kalau appa kita balik setelah lama tiada mestilah gembira kan? Tapi kenapa Jungkook tak? Semua orang pun masih tidak perasan kecuali Jin yang memang lagi tadi risau dengan dia.

Tok tok tok!

Tiba-tiba sahaja rumah pintu mereka berbunyi menyebabkan semua berhenti makan sekejap dan pandang satu sama lain sebagai isyarat ‘siapa nak pergi tengok?’

Last-last Jin bangun dan pergi tengok dan yang lain sambung berborak.

‘’Appa! Appa! Kat sana appa pergi Disneyland tak?!’’

Taehyung yang hanya memikir pasal keseronokan dok sibuk tanya benda tu memandangkan appa mereka sebenarnya baru balik dari HongKong.

Hal sebenar kenapa Appa mereka balik dari Hongkong ini kerana appa mereka menguruskan hal untuk meluaskan lagi cawangan restoran dia di Hongkong iaitu luar dari negara Korea untuk pertama kali.

‘’wehh kau ingat appa ada masa ke nak pergi sana?’’

Hoseok yang menyampah dengan soalan Taehyung.

‘’aduhh tah kau ni..pikir pakai otak bukan lutut..lutut pun buruk..’’

Kesengajaan Jimin yang suka sakitkan hati Taehyung.

‘’Taehyung appa pergi sana untuk kerja..nantilah kalau appa tak sibuk semua pun okay kita ke hongkong untuk melancong ^^’’

Mr.Jeon menggosok-gosok kepala Taehyung faham sangat dengan perangai macam budak kecik si Taehyung. Yang lain menggelakkan Taehyung sebab kelakar tengok dia di layan seperti bedak kecik kecuali Jungkook yang fokus makan dengan muka yang tiada perasaan.

Jin datang masuk keruang makan dan duduk balik.

‘’tadi siapa?’’

Mr.Jeon bertanya dan semua makan sambil pandang ke arah Jin.

‘’tu ha budak tu..’’

Jin menunjukkan isyarat menggunakan matanya ke arah seorang  lelaki yang sedang berjalan menuju kearah diorang.

Namjoon yang baru balik dari auditionnya.

‘’Lambat sampai..’’

Cakap Yoongi dan Namjoon hanya senyum dan duduk di tempat yang kosong iaitu disebelah Jin.

‘’tulah tadi dia kata jalan jem sebab hujan...’’

Jin menerangkan dan semua pun angguk tanda faham.

‘’hyung! Jadi hyung terpilih tak?’’

Tanya Jimin dengan semangatnya.

‘’bukan nasib...so tak..’’

Muka Namjoon macam sedih tapi dia dah biasa sebab ini merupakan kali ketiga dia ke audition untuk menjadi idol. Semua buat muka sedih juga tapi nak buat macam mana benda dah jadi.

‘’jadi appa macam mana rancangan appa untuk buka restoran kat sana?’’

Namjoon tanya dan memandang Mr.Jeon.

‘’oh cakap pasal tu , appa nak bagitau semuanya berjalan dengan lancar itupun nasib baik appa jumpa seseorang kat sana yang banyak betul dah bantu appa pasal pembukaan restoran appa dekat sana dan paling terkejut dia dari Korea!’’

‘’wahhh jinjja appa?’’

Semua terkejut dengan penjelasan Mr.jeon, appa mereka dan mula seperti nak tumpukan perhatian pada apa yang Mr.Jeon ingin perkatakan termasuk Jungkook walaupun dia senyap.

‘’dan appa nak bagitau mungkin lusa kita akan keluar makan dengan dia kat restoran appa yang ada kat sini. Dan appa harap kamu semua okay sebab dia perempuan^^’’

Bila Mr.Jeon cakap macam tu tiba-tiba Jungkook bangun dengan muka agak serius dan semua beralih pandangan memandang Jungkook.

‘’Jungkook nak masuk bilik dulu...’’

Bila dia cakap macam tu semua jadi pelik dan baru sedar sejak lagi tadi Jungkook hanya mendiamkan diri. Jungkook keluar dari ruang makan dan masuk kebiliknya dan agak kuat sikit dia menghempas pintu.

Dia memang tak suka kalau appa dia ada kawan perempuan sebab dia takut ada orang akan menggantikan ommanya. Dia sangat sayang ummanya sebab dulu waktu kecil dialah paling rapat dengan ummanya selain dari Taehyung sebab dia anak bongsu. Dia tak kisah orang kata dia anak emak sebab dia berasa selamat dan gembira bersama dengan umma. Dan waktu tu juga dia adalah budak paling aktif.

Tapi semuanya berubah apabila ummanya telah meninggalkannya waktu dia berumur 13. Waktu tu dia agak tak sihat jadi dia duduk rumah dan yang lain pergi sekolah atau ke kolej. Jadi umma keluar untuk ke supermarket beli sedikit barang dapur tapi macam biasa Jungkook memang suka ikut ummanya kemana-mana jadi dia ikut ummanya memandangkan dia nak sangat dan ummanya tak boleh menolak lagi-lagi kalau jungkook tunjuk muka minta simpatinya yang comel sampai kalah kucing dalam cerita ‘Shrek’.

Diorang pun ke sana tapi waktu mereka keluar dari supermarket untuk menuju ke kereta tiba seorang lelaki meragut beg tangan umma Jungkook. Tapi umma Jungkook kuat melawan dengan cuba sekuat kudrat yang ada untuk menarik balik beg tangannya tapi peragut itu menikam ummanya di bahagian perut sedalamnya menyebabkan ummanya jatuh rebah terbaring beralaskan tar yang keras dan darah terkeluar banyak dari perut dan mulutnya.

Jungkook yang tidak percaya apa yang dia lihat tidak berhenti menitiskan air mata dan memanggil nama ummanya.

Sejak itu dia jadi seorang yang senyap dan hanya belajar sebab dia percaya yang dia perlu gembirakan ummanya sebab tu sahaja dia mampu dan dia takkan mudah percayakan perempuan sebab dia hanya sayangkan ummanya dimana ramai perempuan mula untuk menjadi pengganti ummanya tapi tidak berjaya sebab Jungkook kerap membuat helah supaya appa tidak termakan dengan perempuan-perempuan yang hanya mahu bersama appanya hanya kerana harta dan duit dan. Tapi seseorang telah menyakitkan lagi hati dia bila beberapa hari lepas dia break up dengan girlfriend dia yang dia tak sangaka dia boleh percaya dan kini membuatkan dia semakin benci dengan perempuan dan taknak appanya lagi sekali termakan dengan ayat-ayat manis perempuan yang suka menipu!

Tapi bila dia fikir semula , dia pelik kenapa dia tak berfikir macam tu terhadap sohyun? Kenapa pula dia fikir mahu tau lebih lanjut pasal sohyun walaupun kehadiran sohyun buat dia meremang dan bercelaru otaknya. Dia tak dapat tahu jawapan di mana sohyun tidak sama seperti perempuan lain yang akan terjerit-jerit bila nampak dia dan disekolah sohyun tiada kawan dan apa yang dia lihat bukan sohyun mengejar lelaki tetapi lelaki sibuk kejar sohyun?

Dia lawa , dia comel , dia pandai , dan dia aktif.

Seorang gadis yang perfect dan semestinya lelaki mahukan dia.

Jungkook hanya duduk dikatil dan membuka beg sekolahnya untuk membuat kerja sekolah sebab itu sahaja yang mampu dia buat kalau dia bosan selain baca buku dan layan twitter. Tapi sedang-sedang dia selongkar beg , suatu helai

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
IdhamAmmar #1
Chapter 3: wah!! memang best.. V kn, merajuk plak dgn jin kita.. jimin tu memang,buat krja sikit Tapi penat mengalahkn org bekerja
yukiyuyana
#2
Chapter 40: macam mana hyuna, mana hyung dia : (
aquariusxpisces
#3
Chapter 40: Maigadd akhirnya saya habis baca ff ni xD
shizuka_arumi
#4
Chapter 40: Awakkkk...awk punya story macm fixi..x nk terbit dalam fixi ke..in real book..hehehe.just kiding.corx..i like reading fixi..
baekki_kook #5
Chapter 39: Chapter 40: Best giler cite ni!!baru je baca dua minggu lepas :3..tunggu chapter 2 plak!!yeyeyeyye
lyly_ameera #6
Chapter 40: Omaigod the next psycho is Jungkook!!! my biskut dah jadi tak sedap oleh kerana perempuan mereng itu! Apakah?! Dah tak charming dah Jungkook... Huhuhu TT_TT

wahhh.... jinjja daebak authornim! cite authornim dri mula sampai akhir sarat dengan scene yang org rasa, best nak baca. plot cite cantik, dan yg paling buat sye speechlees, wtk jungkook dan wtk gayoon boleh berubah 100% pada akhir akhirnya. memang wtk jungkook kt sini buat kita rasa sohyun tu memang betul hebat dan giler smpai rasa cam wtk tu real je. Huyyoo... memang dahsyatlah authornim ni. Banyak yg sye bljr melalu ff psychopath ni. dri sini sye rasa author author di malay fanfic boleh memperbaguskan lagi kelebihan mereka dalam membuat ff seram\psycho\mystery\detective. sbb kt sini pda sye semua scene tidak mengecewakan dn teratur. memang gempak gegiler.

Fulamak! Tak sedar 5 minit menaip. XDXD
miera_yoseob
#7
Chapter 40: Owh..sad ending..akhirnye sohyun da kne tangkap..tpy laen mcm jer tengok jungkook oppa..da mcm sohyun plk perangainyer..
MongTaehyungg #8
Chapter 40: Creepy pulak Jungkook nii
bigbangtanboys
#9
Chapter 40: So ade part 2 larr...huhuhu..nak nangis baca pasal woozi...huhuhu...woozi dah mati ke??jgn laa mati....TmT....nak nangis...jungkook pulak still gila...kekeke..^^