005

Secret Memories
Please Subscribe to read the full chapter

Seminggu kemudian...

Keadaan Yiryung telah bertambah baik dari hari ke hari. Suho dan Kyungsoo amat lega apabila Yiryung tidak meratapi pemergian anaknya yang baru berusia dua bulan dalam kandungannya. Tidak seperti kebanyakan pesakit. Namun, mereka tahu Yiryung memendamnya sendirian kerana tidak mahu menyusahkan mereka. Kyungsoo yang menjaga Yiryung sehingga lewat malam sering melihat Yiryung menangis dalam tidurnya sambil memanggil anaknya.

Sepanjang seminggu, hubungan Yiryung dan Kyungsoo semakin rapat. Mereka mula berbual dengan santai tanpa bercakap dengan formal memandangkan mereka berdua sebaya. Hari kelapan di hospital, Yiryung telah dibenarkan keluar dari hospital. Oleh sebab Suho mempunyai pembedahan kecemasan, Kyungsoo yang bertanggungjawab menghantar Yiryung pulang le rumahnya.

Setelah siap berkemas, mereka berdua meninggalkan perkarangan hospital dan menuju ke rumah sewa Yiryung. "Saya dengar awak pernah kerja dekat kelab? Sorry kalau soalan saya sensitif untuk awak," Kyungsoo memulakan perbualan.

"Haah. Saya cuma ada masa waktu malam sebab siang saya sibuk dengan kelas. Saya nak kerja dekat kafe tapi kebanyakan kafe buka siang jadi susah saya nak jumpa kafe yang akan terima saya. So, pilihan terakhir kelab malam. Tapi saya dah tak kerja situ dah. Serik," jawab Yiryung.

"Kenapa?" tanya Kyumgsoo. Perasaan ingin tahunya sangat tinggi.

"Rahsia. Cuma apa yang saya boleh kongsi, dekat situlah semua benda yang jadi pada saya bermula. Dahlah, saya tak nak ungkit benda ni lagi," Yiryung berkata. Mereka kemudiannya menukar topik yang lebih terbuka seperti minat mereka dalam kehidupan.

Sebaik sahaja sampai di rumah sewa Yiryung, mereka dikejutkan dengan satu lagi berita. Semua barang-barang Yiryung telah berada di luar rumah. Selang beberapa minit, pemilik rumah itu keluar. "Berambus kau dari rumah aku. Kau ingat duduk sini free? Dah lima bulan kau tak bayar sewa. Lebih baik aku cari penyewa lain!" tempik pemilik rumah itu.

Yiryung hanya diam sebelum bersuara. "Saya pun dah tak nak duduk sini. Sebab apa saya tak bayar sewa? Tengoklah. Daripada saya pindah masuk saya dah minta pintu ditukar tapi sampai sekarang pintu yang dah nyawa-nyawa ikan tu belum ditukar. Demgam kertas dinding dah megelupas. Belum kira paip bocor lagi. Sewa dahlah mahal tapi rumah tak ada kualiti! Bye!" pemilik rumah itu terus terdiam.

Kyungsoo memasukkan semua barang-barang milik Yiryung ke dalam bonet kereta. "Sekarang kita nak pergi mana?" tanya Kyungsoo. Yiryung hanya diam.

"Saya nak balik rumah parents saya tapi saya tak ready lagi. Hah! Rumah nenek saya!" Yiryung menjerit. Mereka menuju ke sebuah kawasan perumahan mewah. "Kenapa rumah ni gelap? Dah tidur ke?" lonceng ditekan beberapa kali.

"Cik, cari siapa?" tanya seorang wanita tua. Mungkin jiran neneknya.

"Saya cucu Puan Shin. Saya nak cari dia," jawab Yiryung dengan sopan.

"Puan Shin tak ada. Dia dengan Yeri

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
OneIsOneEXOIsOne
Chapter 015, deleted! Sorry, saya salah post chapter... 미안해!!!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 41: Mestilah nak.nak tahu macamana ending mereka ni.
starlightkim_
#2
Chapter 40: Dah gila agaknya yeonsoo tu..tak berhati perut langsung.nasib baiklah kyungsoo dan sehun dah tahu semua ni angkara yeonsoo.
starlightkim_
#3
Chapter 39: Geram betul dengan yeonsoo tu.sedihlah dengan nasib diaorang..harap diaorang selamat.akhirnya yeri jumpa jugak abang dia.surprise?i love surprise. can't wait to read more chapter for this ff.
aliasabtu #4
Chapter 38: best lah cerita ni..update lagi please>_<¦¦¦
starlightkim_
#5
Chapter 38: Authornim,tolonglah update.. serious cerita ni best sangat-sangat..saya suka~~~~~~